CILI KASI TARUK! KAN AKU DAH KATA LAJIM UKIN MEMANG BANGSAT!

Beberapa hari yang lepas blog ini telah mendedahkan bahawa Lajim Ukin akan keluar dari parti UMNO pada 27 Julai dan benda ni betul-betul terjadi. KLIK SINI

So bila dia keluar baru-baru ini, aku tak heran la sebab aku dah memang tau perancangan dia ni, malah ada sekor lagi MP Tuaran pun join dia keluar dari UMNO! Tapi peliknya walau dah keluar dan nak join si Juburi, Lajim U Kincing ni kata dia serahkan pada PM pasal nasib dia sebagai Timbalan Menteri.

Apa benda ni Ukincing oi? Lu sudah keluar dari UMNO dan join AL Juburi lagi mau jadi Timbalan Menteri ka? Aku suka la 2 sampah ni dah keluar dari UMNO! Memang bagus pun. Toksah risau la, orang Sabah tau 2 MP ni memang tak boleh pakai dan mereka jugat hau bahawa kedua mereka ni mata duitan.

Mari kita baca apa yang ditulis oleh Salleh Said Keruak dibawah ini:

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Sabah Datuk Seri Salleh Said Keruak hari ini meminta Datuk Seri Lajim Ukin keluar daripada Umno selepas meletakkan jawatan sebagai Anggota Majlis Tertinggi, Ketua Umno Bahagian Beaufort dan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Beaufort.

"Beliau (Lajim) tidak boleh mendapat kedua-duanya. Jika beliau secara terbuka tidak bersetuju dengan pendirian parti atau pendirian kerajaan dan sebaliknya beliau secara diam-diam mahu bekerja dengan pembangkang, dengan itu beliau patut keluar daripada Umno sepertimana yang akan dilakukan oleh seorang yang 'gentleman'," katanya kepada Bernama.

Salleh mengulas pengumuman Lajim semalam yang beliau meletakkan semua jawatan tetapi tetap menjadi anggota Umno dan kekal memegang jawatan Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

Beliau berkata Lajim patut keluar Umno secara bermaruah kerana beliau tidak lagi berpegang kepada perjuangan dan dasar parti dan tidak sepatutnya menunggu untuk dipecat.

"Inilah sebenarnya apa yang beliau mahu pucuk pimpinan parti lakukan. Beliau mahu bertindak sebagai seorang wira dan beliau dapat (kemudiannya) memberitahu rakyat yang beliau dipecat ketika sedang memperjuangkan hak rakyat.

"Tampaknya inilah rancangannya, tetapi rakyat tidak akan terperdaya," katanya.

Salleh juga menyangkal dakwaan Lajim bahawa Umno dan BN tidak berbuat apa-apa untuk kebajikan rakyat Sabah.

Beliau berkata Lajim telah menjadi sebahagian daripada sistem itu selama kira-kira 18 tahun dan amat arif mengenai hasrat dan komitmen kerajaan untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara maju menjelang 2020.

"Anehnya, beliau tidak merungut sebelum ini. Saya percaya rakyat tidak "buta" dan tahu apa yang sebenarnya telah dilakukan oleh BN. Mereka cukup bijak untuk membuat penghakiman sendiri mengenai prestasi baik BN dalam melaksanakan tugasnya.

"Sebab itu kenapa BN menang besar di Sabah pada pilihan raya umum 2008. Jadi adalah tidak betul untuk menyatakan sekarang bahawa BN tidak berbuat apa-apa untuk rakyat, khususnya di Sabah," katanya.

30 Responses to "CILI KASI TARUK! KAN AKU DAH KATA LAJIM UKIN MEMANG BANGSAT!"

  1. mamat tu dr dulu lg mmg pukiamak bangsat. satu sabah dah tau cuma nak tgg dia tunjuk belang je.... skang ni kita dah nampak belang dia.. mmg haram jadah dia ni.... dah kaut semua pastu bg alasan mcm2 sbb apa dia x naik....... babi ni klu simpan lama2 bleh bawak penyakit kat UMNO... baik sembelih dia dr sekarang ..........

    ReplyDelete
  2. Di Sabah, Musa terkenal dengan 'penyapu' projek2 pembangunan, termasuk mahu bahagian yg besar dlm 'Coal Fired' di Silam dahulu. Beliau pernah marah dgn Menteri Pelancongan Sabah Chong Kah Kiat(membatalkan tugu Mazu), kerana pendedahan projek saudara-mara beliau yg merosakkan alam sekitar (Sipadan dan Taman Negara). Terkenal dgn mendominasi projek selengara/bina jalan, sana guna sumber2 kerajaan ketika perkahwinan anak beliau, syer dan kepentingan dlm pembinaan 1Borneo, syer dlm Kimanis Power dan lain-lain. Org Sabah secara keseluruhan tahu tentang perkara ini tapi dasar perlindungan dan takut kalah Najib menyebabkan UMNO kini kurang mendapat kepercayaan. Isu PTI yg mendapat KP demi undi UMNO juga adalah perkara yang biasa (PTI majoriti menduduki PPR). Org Beaufort pun semua tahu kerana MUsa berasal dari Beaufort dgn bapanya yg bernama Aman, seorang Pakistan yg terkenal dgn kahwin-cerai (9 kali kahwin-cerai). Sapa tak kenal Anifah, yg mengajar rasuah dalam SAFA dahulu. Pendek cerita, Lajim-Musa 2X5 shj, kedua-dua org UMNO ini belajar dgn bekas KM Sabah iaitu Osu dlm menghabiskan duit rakyat!!!!

    ReplyDelete
  3. orng mcm nie x d perlukan dlm parti...orng yg xde pendirian bt apa kita nk simpan...mmg elok dia kluar pon....1 pegi 10 mari la lajim...aku x heran klu orng mcm nie xde dlm umno aku lg bangga dia xde...klu dh letak jawatan dlm umno x perlu tunggu pm umun dia punyer nasib dlm kabinet..anak cina makan pengat sendiri mau ingat la lajim weyyyyy......

    ReplyDelete
  4. pukimak haram jadah mcm ni ptt dari dulu di halau keluar dr parti... xde kepentingan pun mcm mil suam pukimak haram jadah babi hanjing sial tu... klu ada pun merosakkkan bangssa sendiri je...... anda setuju dgn sy milo suam?????????

    ReplyDelete
  5. yg ko orang sumpah seranah lajim ni kenapa? suka hati dioranglah....
    orang sabah tak kecuh pun. bikin malu saja

    ReplyDelete
  6. yg ko orang sumpah seranah lajim ni kenapa? suka hati dioranglah....
    orang sabah tak kecuh pun. bikin malu saja

    ReplyDelete
  7. KUALA LUMPUR - Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Seri Lajim Ukin hari ini menafikan laporan sebuah portal berita kononnya beliau akan meninggalkan Umno dan menyertai barisan pembangkang di Sabah.

    Anggota Parlimen Beaufort itu berkata khabar angin tersebut tersebar kerana beliau pernah mengadakan pertemuan dengan beberapa rakan pemimpin dari parti lain di Sabah bagi membincangkan dan menyelesaikan masalah rakyat.

    "Saya bercakap begitu (berjumpa dengan pemimpin lain di Sabah) supaya ada penambahbaikan, ada jaminan dan ada perubahan dari segi kepimpinan di peringkat negeri, dari segi approach dan harapan rakyat sebelum pilihan raya umum ke-13," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini.

    Semalam Malaysiakini melaporkan khabar angin kononnya Anggota Majlis Tertinggi Umno itu, dan Timbalan Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazan-dusun Murut Bersatu (UPKO) Datuk Wilfred Bumburing akan menyertai majlis anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR), sekali gus menyertai pembangkang.

    Lajim berkata melalui perbincangan seumpama itu pelbagai perkara penting berkenaan masalah dan kebajikan rakyat Sabah dapat diketahui.

    "Rakyat meletakkan harapan yang besar kepada kerajaan negeri dan persekutuan dalam menangani apa juga masalah dihadapi mereka, contohnya di peringkat saya seperti masalah air dan banjir yang tidak sudah-sudah dialami rakyat, ini semua saya suarakan demi rakyat," katanya.

    Mengulas mengenai penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi menangani masalah pendatang asing tanpa izin di Sabah yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak awal bulan ini, beliau berkata rakyat di negeri itu perlu diberi kefahaman yang jelas berkenaannya.

    "Setelah RCI diumumkan mungkin rakyat Sabah mahu tahu berkenaan apa tindakan susulan yang diumumkan mengikut term of reference? (terma rujukan)...mestilah ada tindakan awalan dan apa yang perlu dibuat yang jelas," katanya.

    Sementara itu di RANAU, bekas Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi Tan Sri Kasitah Gaddam menafikan dakwaan kononnya beliau antara pemimpin Sabah yang akan menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) dari barisan pembangkang.

    “Tidak benar sama sekali bahawa saya berhasrat untuk menyertai mana-mana parti pembangkang,” katanya kepada Bernama.

    Beliau mengulas laporan akhbar dan berita portal mengenai hal tersebut.

    Selain Kasitah, laporan itu pada Sabtu turut menyebut beberapa pemimpin lain yang bakal menyertai PKR termasuk bekas Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Osu Sukam, bekas Timbalan Ketua Menteri dan Adun Banggi Datuk Amir Kahar Mustapha, dan naib presiden Pertubuhan Pasok Momogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO) Senator Datuk Maijol Mahap.

    Sambil menyifatkan laporan itu tidak tepat, Kasitah yang juga bekas anggota Parlimen Kinabalu (sekarang Parlimen Ranau) berkata: “Saya akan meneruskan perjuangan bersama-sama UMNO-Barisan Nasional demi kepentingan dan masa depan rakyat dan negeri Sabah,” katanya. - Bernama

    ReplyDelete
  8. Ahli Parlimen Beaufort Datuk Seri Lajim Ukin hari ini mengadakan pertemuan dengan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.Menurut Harakahdaily, timbalan menteri perumahan dan kerajaan tempatan itu mengunjungi pejabat menteri besar Kelantan itu pagi tadi.Pertemuan di Kota Bharu itu menguatkan lagi spekulasi bahawa Lajim akan menyertai Pakatan Rakyat.Bulan lalu, Lajim mengumumkan perletakan jawatannya sebagai Ketua Cawangan Umno Kerambai Kebatu.

    Difahamkan pengumuman berkenaan dibuat pada majlis sambutan Ulang Tahun ke-57 kelahirannya pada Sabtu bulan lalu.

    Lajim berkata beliau masih ‘pemimpin kerajaan’ dan masih meneruskan tugasnya sebagai pemimpin dalam parti kerajaan.

    Pada perjumpaan tengah hari tadi, Anggota Parlimen Beaufort itu mengambil masa kira-kira 40 minit bertemu dengan Nik Aziz.

    Turut serta bersamanya 25 orang lagi anggota rombongan yang ingin bertemu dengan Nik Aziz.

    Pelbagai isu dibincangkan diperingkat kerajaan termasuk alam sekitar dan cadangan kerjasama berhubung pengurusan sisa pepejal dan pembersihan awam.

    Nik Aziz ketika ditemui memberitahu, setakat ini cadangan untuk kerjasama dengan kerajaan Pusat berhubung pengurusan sisa pepejal akan dibincang diperingkat kerajaan terlebih dahulu.

    Pada masa yang sama, katanya taklimat khas berhubung perkara itu perlu diberi taklimat terlebih dahulu oleh pihak berkenaan kepada kerajaan negeri sebelum keputusan diambil.

    “Saya tidak boleh membuat keputusan sekarang walaupun pertemuan telah dibuat dengan anggota exco kerajaan negeri Datuk Takiyuddin Hassan,” ujarnya

    ReplyDelete
  9. apa nk diherankan...BN mmrlukan seorng pmimpin yg snggp brjuang demi kpntngan rkyat,bkn kpntngan peribadi mcm si bgsat ni...klau dia xdpt apa2 dlm BN masakan dia blh pgang jwatan timbalan menteri??apa lagi yg dia nak??nk jdi PM segera mcm Anuar??ahahhahaha...ala,kta tgk sjauh mna dia blh brthan ngan pmbgkang...suda lah lajim,lps ni ready la buntut kau tu bla dh msuk PR..

    ReplyDelete
  10. Dengan ini nyatalah kehancuran UMNO pabila rakyat di sabah dan sarawak pun menolak UMNO BN. Siapa yang nak mengundi UMNO kalau bukanahli UMNO? tu pun ramai yang akan pangkah lain sebab project semua dibolot beruk atasan.

    ReplyDelete
  11. eh mmg dasar xreti syukur...
    apasal celaka sangat si lajim ni...
    dah elok-elok ada dalam parti BN yang bagus...
    nak jugak pergi masuk dalam parti durjana...
    tengoklah nasib ko kat dalam parti tu....
    tp ko xkisah kan ko dapat banyak benda kan3...
    duit betina dan sebagainya

    ReplyDelete
  12. anon 10.43

    asal lak UMNO yg nk hnacur,dia kuar BN bkn kluar UMNO..lagi satu,klau stakat pmimpin yg pntgkan duit mcm dia ni,xbagi effect lgsung kat BN,,,smua org tahu yg dia ni cita2 nk jdi KM Sabah,tp xdpat..itu yg dia kuar BN...

    ReplyDelete
  13. wei anon 10:40 orang-orang macam ni memang patut pon kena sumpah serana,perangai macam celaka ja. lepas tu ada penyokong macam ko ni lah...lagi menambahkan jumlah parasite mcm lajim ni

    ReplyDelete
  14. macam lah kalau pembangkang ni menang mereka akan membawa perubahan kearah kebaikkan negara.jangan haraplah.
    mereka itu cuma boleh membawa kemusnah negara.
    PAS jadi puppet DAP DAN PAKATAN,DAP nak jatuhkan bangsa melayu,dan PAKATAN hanya tahu mengangkat punggung anuwar.
    hanya umno jelah yang memperjuangkan benda yang benar...

    ReplyDelete
  15. si lajim ni memang pengkhianat,sepatutnya dia bersyukur berada didalam BN,tapi dia nak jugak pergi duduk bawah ketiak pembangkang.
    apa yang dia dapat tak tahu lah.

    ReplyDelete
  16. org mcm dia nie mmg ptut keluar dr UMNO..
    sptutnya umno yg kne keluarkan dia sblum dia keluar sndri..
    ingt dia tu bgus sgt ke??
    mmg bgus pn dia dh keluar dr UMNO sbb kita mmg tak perlukn pn org2 mcm tu!

    ReplyDelete
  17. lajim nie mmg bangsat,
    sudah lama ku ketahui,
    apabila join parti bangsat(pakatan),
    mmg lgi bangsat lah jadinya dia lps nie..

    ReplyDelete
  18. org mcm lajim nie mmg ptut msuk parti pakatan tu sbb dia kn sama bangsat mcm diorg jgk! mmg secocok kta org..

    ReplyDelete
  19. tak payah nak caci dan sumpah seranah, yang layak untuk sumpah seranah tu hanya aljub dan nicky. kena terima secara positif, sebab lebih baik dia keluar sekarang daripada keluar lepas pru... walau pahit kena terima, dan pemimpin yang dah sampai puncak kena ada pengganti...

    http://1beliung.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Pukimak mcm anon 10.40 pulak ko ptt g jilat puki bangsat cina... Memalukan klu bangsa melayu ada org mcm ko ni.. Menjahamkan bangsa aq je... Keje jilat puki DAP yg d bersih je keje ko... Hahahahaha .... Agak2 nya klu DAP kalah nnt kan mana la ko nak cr keje kan

    ReplyDelete
  21. haha...dia dh sign agreement dgn anuar al juburi la..nk buat show meliwat sama2,sbb tu dio nk tubik dr UMNO..puok2 UMNO mano ado buat bnda terkotor g2...hnya PKR shja mengamal kegiatan tuhh.......

    ReplyDelete
  22. Sian korang semua nie...apa nak heran...org politik...camtu la...itu belum senarai nama calon kuar lg tu...pas nie lg ramai...

    ReplyDelete
  23. get rid of this frog! us Sabahan's dont like him! he has done nothing! he hopes for the states projects and claims it is his doing! we need BN but a better one than this toad!

    ReplyDelete
  24. merosakkan imej parti sahaja si celanat katak puru nih...buang saja sama si lajim ukin ini! ganti sama yang lagi bagus seperti TUN MAHATHIR!

    ReplyDelete
  25. Dah la sapu semua duit lepas tu ada hati nak stay dalam BN lagi??? no way man! time to clean out all the trash in BN! jangan salah paham dengan apa yang aku tulis tadi, BN pada aku ramai yang bagus buat kerja dan tolong sama rakyat. aku mahu sampah seperti katak lajim ukin ini dibuang terus! serupa kanser ini orang!

    ReplyDelete
  26. Ape la org2 umno komen guna prkataan yg jijik... org educated kalo baca ayat2 mcm ni... tntu xnak anak2 diorang jd mcm ni.... mmg mentaliti org2 umno mcm ni ke?.....

    ReplyDelete
  27. Anon 3.43, puak pembangkang dari kepala sampai ke ekor lagi guna perkataan haramjadah! Wake up la sial. Jangan nak tunjuk alim belakang dok berzina, liwat, sapu bini orang dan sokong Israel.

    ReplyDelete
  28. wou k.bedah.nko ni tak takut tumbuh puki ker kat mulut tu..jenuh nk cari saiz spender..nko marah memalukan melayu..nko le tu asyik mencarut..main blkng.zina dgn bini org..kwn dgn israel..ya ke..woi gampang..ada bukti sila la ke MAHKAMAH..naper?hang pe tak caya mahkamah..k.bsdah woi..nk tau.main blkng le paling lazat..kemut keliling..lpas tu balun bini org....hoooo..sedap.nko marah sbb tk dpt..dengki btg tak dpt...lalalalakuanglalalalaptuuih..

    ReplyDelete
  29. Kita ptt bersyukur sbb dia dah kuar dr ddk kat umno busuk kan nama org umno je... Sampah masyrakat mcm ni senua mmg lyk ikot pembangkang je pembangkan g kan duk sapu org2 yg tak guna je skrg ni... Dia nak pnh kan loji dia dgn sampah masyrakat

    ReplyDelete
  30. Org yg mcm ni ptt nye teranjang jubur dia duh kuar dr umno mmg dasar gila duit keja apa pun ak buat lps tu nak keluar konon jasa ko xde lsg kt negara kita ni ko ptt g meliwat dgn anwar je tu je ko layak ko bodoh

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!