CILI KASI TARUK! INI HIMPUNAN OREN KE LEPAK TEPI JALAN PAKAI BAJU OREN NI?

Mulanya penganjur Himpunan Oren anti Felda menjangkakan 20,000 orang peneroka akan menyertai perhimpunan tersebut yang bermatlamat menyampaikan memorandum kepada YDP Agong seterusnya menuntut campurtangan Tuanku untuk menarik balik penyenaraian FGVH dari BSKL.

Bagi meramaikan lagi perhimpunan itu, PAS melalui Setiausaha Agungnya mengeluarkan pula surat pekeliling kerahan tenaga kepada semua ahli PAS dengan tujuan untuk meramaikan lagi kehadiran di himpunan anjuran Persatuan Kebangsaan Anak-anak Peneroka Peneroka (ANAK), sebuah NGO yang merupakan proksi kepada PAS.

Manakala portal berita pro pembangkang, Malaysiakini menyatakan sehingga 5,000 orang telah menyertai himpunan tersebut yang bermula sejak jam 2.00 petang hinggalah tamat pada hampir jam 4 petang.

Harubirukahdaily yang merupakan lidah rasmi online PAS pula berkata puluhan ribu peserta menghadiri himpunan tersebut. Nampak sangat temberangnya.

Angka yang paling tepat pada penulis hanya sekitar 2,000 orang saja dan rata-rata peserta bukannya peneroka pun, lebih 90% peserta adalah ahli PAS dari pelbagai negeri termasuklah ada yang diangkut menggunakan bas dan dikerah meramaikan himpunan tersebut.

Hanya kurang 10% saja yang betul-betul peneroka itupun dari jenis yang dah memang totok PAS sejak dulu kala, spesis yang mengikut saja apa pemimpin PAS kata tanpa mengira betul atau salah.

Suasana himpunan pun tak begitu nampak bersemangat barangkali masing-masing tak jangka jumlah yang menyertainya jauh tersasar berbanding 20,000 orang peserta yang menjadi sasaran awal.

Ramai peserta yang kelihatan bersidai di tepi-tepi bahu jalan, bersembang sesama sendiri tanpa mempedulikan ucapan pemimpin pembangkang yang banyak memfokuskan serangan peribadi ke atas Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib dan Pengerusi Felda, Isa Samad.

Ada juga yang datang semacam hanya untuk berseronok apabila tatkala pemimpin mereka berucap, terompet asyik berbunyi silih ganti, ingatkan hanya yang muda saja gatal mulut meniup terompet rupanya ramai juga peserta veteran pun kemaruk nak meniupnya sampaikan ada yang memandang sinis.

Dikalangan peserta kerap juga penulis ternampak ada anak kecil turut sama bersama ibu dan bapa mereka sekalipun panas terik mentari agak membakar kepala tika itu.

Secara keseluruhannya, himpunan oren anjuran proksi PAS ini gagal sama sekali. Gagal dari segi jumlah dan gagal dari segi latarbelakang pesertanya.

Sumber: MyKMU

12 Responses to "CILI KASI TARUK! INI HIMPUNAN OREN KE LEPAK TEPI JALAN PAKAI BAJU OREN NI?"

  1. Dari felda mana mereka ini ??....busuk hati sungguh laaa !!

    ReplyDelete
  2. Lagi tak mampuih semua kepala pengkhianat agama dan bangsa,lagi tu lah Malaysia tak aman.Baju kuning pun parti ajaran sesat,baju oren pun parti ajaran sesat.Sejak bila PAS & DAP (Dajjal Anutan PAS) jadi pembela Islam dan bangsa?Kau makan pun hasil yang orang usahakan.Sudahlah sesat,menyesatkan pula tu.Kalau kau benar angkat senjata lah lawan kerajaan,lagi cepat kau boleh masuk surga.

    ReplyDelete
  3. Bloger yang bahalol minta maaf ya perhimpunan ni bukan untuk umgok ya

    ReplyDelete
  4. Hahahahaha.... Mmg haram jadah bt perhimpunan mcm ni.. Keauan anak2 diorang yg x tau apa kena g kat sana mcm org bodoh...,,,,,

    ReplyDelete
  5. Lain kali klu nak bt, btlah dgn cara yg betul bukan mai ikut suka dan je... Itulah pas bila x bg kata kerajaan x adil, x ikut undang2, x hormati rakyat... Bila kerajaan bg byk pulak perkara yg x ptt berlaku... Pas ni mmg dah ketandusan idea nak mintak sokongan rakyat kot

    ReplyDelete
  6. Pas dah tak tau nak buat apa biat lah himpunan oren plak kot2 ada yg nk bg mkn buah oren ke kan hahaha bodah buang masa je

    ReplyDelete
  7. Nak kata bagang pun tak blh kerajaan dah bg mcm2 ada gak yg blh g sana kan org2 felda ptt boikot jesapa yg g tu.... Bodoh punya anak2 haram semua ni tau nak menyusahkan org je

    ReplyDelete
  8. peneroka2 felda pon x bodoh mcm geng2 pas totok nie la..baik dia duk rumah kira duit yg dapat lg bagus dr berdemo tengah2 panas.....klu x ckp menipu bkn pas la nama nyer......nama jer parti islam tp sumpah orng fitnah orng dia la yg no 1.....

    ReplyDelete
  9. LEPAS BERSIH, HIMPUNAN OREN.
    SINAREO BANGSAT KAUM MELAYU BODOH, OTAK ADA GUNALAH, JGN MACAM LEMBU MAIN IKUT TAK TAU APA HALA KEPALA BABI NAK BAWAK.

    ReplyDelete
  10. Dapat tanah pon free....demonstrasi konon!!!! Golongan yg x tau makna mengenang budi...de mak pak tok moyang ko beli???? Dapat free jeee DOL!!!!! Sedo la diri tu ckit....
    X tau malu nye bangsat!!!

    Kebetolan yg bagi tu kerajaan bn. Aku pon x brp nak gemo. Tapi barang mesti diingat.. Sape kerajaan tu sebenarnyee.????? Its the people!!! The people who vote so taht the government can implement the policy....

    ReplyDelete
  11. agak-2lah klau nak kencing pun takkanlah orang -2felda nak buat benda-2 bodoh ni kerajaan dah bagi yang terbaik pada meraka

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!