CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Friday, July 20, 2012

CILI KASI TARUK! APA KATA PAS BILA 'KHALIFAH RAINBOW' MEREKA KANTOI MENIPU?

ISU penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang atau Penang Port mula hangat apabila pelabuhan di bawah Kementerian Kewangan itu dikatakan bakal diswastakan dan akan diambil alih oleh Seaport Terminal (Johor) Sdn Bhd yang dimiliki oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary.

Dan sebagaimana maklum, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang sememangnya tidak senang duduk melihat perniagaan anak Melayu berkembang lebih maju sudah tentu akan mencari jalan untuk mengagalkan penswastaan tersebut.

Lagipun, rakyat di Pulau Pinang sememangnya sudah arif dengan sikap semulajadi “Khalifah” Guan Eng yang sememangnya tebal dengan sifat chauvinis ultra kiasu yang hanya memberikan sokongan kepada kaumnya yang menyokong perjuangan DAP.

Justeru itu, dikhabarkan bahawa Guan Eng telah menyusun satu tipu muslihat untuk menggagalkan rancangan penswastaan tersebut.

Apatah lagi dikatakan bahawa sekiranya Syed Mokhtar mengambil alih Penang Port, dijangka hasil aktiviti haram yang dikhabarkan sedang rancak berlaku di perlabuhan itu akan tergendala dan Guan Eng akan kehilangan punca dana politik DAP menjelang PRU ke-13 nanti.

Maka dengan wajah yakin, Guan Eng memanggil para media menghadiri sidang akhbarnya dan menyatakan bahawa bahawa dia dan para pemegang saham Penang Port “telah bermesyuarat” dan memutuskan untuk menolak pengambil alihan Penang Port oleh Syed Mokhtar.

Dia juga menjelaskan bahawa “mesyuarat” itu memutuskan lima resolusi membantah penswastaan yang akan diserahkan kepada Syed Mokhtar atas alasan bahawa ahli perniagaan berprofil tinggi itu “bukan anak Pulau Pinang”.

Read more...

18 comments:

  1. meroyan lah dorang lepas ni , dorang akan cakap ni fitnah lah macam macam biasa lah siapa tak kenal PAS kahkahkah!

    ReplyDelete
  2. Si mata sepet Sundal ni anak Pulau Pinang ka??

    Setahu aku Musibat ni ANAK HARAM!!

    ReplyDelete
  3. Cina tetap cina... Takkan mahu melayu memerintah baik negeri,negara ataupun penang port. PENYOKONG PAS dah trsesat jauh kerana bbencikan BN sanggup diperkuda oleh DAP KAFIRUN.... Sedarlah orang PAS

    ReplyDelete
  4. Apa nak gaduh anak negeri mana, kita orang Malaysia kan. Kalau tidak takkan dilahirkan di Johor, dibesarkan di Melaka boleh jadi ketua menteri Pulau Pinang.

    Haha, katunlah you punya article ni....

    ReplyDelete
  5. Apa lancau lu cakap ni Lemang? Artikel ini katun ka atau lu punya CM guan eng yang kuat kongkek amoi Rainbow tu katun?

    Musibat apa kau ni?

    ReplyDelete
  6. TSSM orang Kedah. Pulau Pinang itu bekas jajahan takluk Kedah. LGE ni orang mana? orang Pulau Pinang kah? Orang Kedah kah? tidak tuan2, dia lahir Johor .. jadi DAP, mana letaknya meritokrasi? elekpochi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha...ha..,elekpochi .... Melayu bahlol sokong lim guan end

      Delete
  7. pas memang sudah melampau...sanggup sokong kafir laknat....berkerjasama dengan dengan mereka semata-mata nak menjatuhkan kerajaan...terang-terang cina ni dah menipu tp pas masih sokong cina tu...adakah ini dikatakan sebagai parti islam yang bagus...cubelah fikir balik

    ReplyDelete
  8. Cina mkn babi ni mmg x habis2 nak memPertahankan penang port tu.. Dah la guan eng oi... Cukup la... Baik ko g majukan negara cina ko tu... Dah byk duit kerajaan ko songlap.,,,, x cukup lg ke

    ReplyDelete
  9. pas mmg barua cina..bb guan eng supply bitch kt org2 pas y ikot guan eng nie...bb 2 dorg marah bila ada y megata guan eng...lau nti guan eng hilang kuasa...spe yg nk bg bitch kt pas?xkn guan eng nk kekah ank bini dye?wkakakakaak

    ReplyDelete
  10. pe lg pas nk ckap...pas akn mempertahan kn guan eng nie..korg cye la ckp aku...melayu skrg nie terlalu mengagung2 kn cina berak xbasoh nie...aku xphm la ngn melayu skrg..nama je melayu tp lom tentu islam...lau islam tulin xkn sokong seorg kafir yg dilaknat

    ReplyDelete
  11. [LEMANG said...

    Apa nak gaduh anak negeri mana, kita orang Malaysia kan. Kalau tidak takkan dilahirkan di Johor, dibesarkan di Melaka boleh jadi ketua menteri Pulau Pinang.

    Haha, katunlah you punya article ni....]


    lu pa cita wei lemang...cer lu bg lu pnya ic gua nk tgk...gua boleh gerenti lu bukan anak kelahiran kt melaysia...ko buta ke?guan eng bapak kesygan lu ckp dye xnk bg org luar ambk port penang...tp lu ckp mcm keling...lu g mpos lg bgs la...dala bodo..ada hati nk mengomen kt snie....TUUIIIHHHHHH!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  12. PAS ni mmg dah sesat kot,dah jauh mereka lari dari landasan agama....mana de islam ajar supaya kite bekerjasama dengan org kafir tuk jatuhkan kerajaan,nik aziz belajar agama kat mana.....dia ikut islam yg dibawak oleh sapa,islam yg dibawak oleh nabi x de ne suruh buat perkara sebegini.....dah macam2 DAP buat tp still PAS duk setia menyokong DAP,kenapa PAS masih menyokong sedangkan bukti dah ada depan mata

    ReplyDelete
  13. GEORGE TOWN - Penang Barisan Nasional (BN) has urged the federal government to bring back the issue of the privatisation of Penang Port to the National Economic Council (NEC) for review and deliberation.
    Its chairman, Teng Chang Yeow, said the decision was made after Penang BN had a dialogue with industry players on the privatisation of the port, and added that the feedback would be conveyed to Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.
    "We will be also send a delegation to meet the prime minister to express to him the views we have gathered from the industry players and the people of Penang over the privatisation of the port," he told a press conference here today.
    Penang Port came under the limelight recently, with the Penang government rejecting the privatisation of Penang Port Sdn Bhd (PPSB) to tycoon Tan Sri Syed Mokhtar al-Bukhary.
    It was reported last week that Syed Mokhtar's Seaport Terminal Sdn Bhd has won the bid to take PPSB private. - Bernama

    ReplyDelete
  14. aku rasa apek nie x sedar diri mana asal usul dia apek nie betul bagang tahap gabang la....lu sedar sikit apek lu mana mali maa?lu johor mali ma...lu penang duduk tumpang jugak apek...lu x de baca penang punyer sejarah ke apek?....

    ReplyDelete
  15. mcm hapa je cina beng nie.. dia sndri bkn ank pulau pinang lg2 maw bising..dahlah cina racist ingt bgos sgt ke!! yg org2 PAS bodoh nie mmg bahlol sgt2 dok sokong sgt cinabeng tu..apalh nk jadi tak tawlh..

    ReplyDelete
  16. Lim Kid CheeBai = Bapa Pencetus May 13, Bapa Komunis biaDAP
    Lim Guan Lanchow = Bapa Nenen, Bapa Rasis Giler
    Nik Najis = Bapa Syaitan, Bapa Nyanyok tahap kronik
    Haji Hardy = Bapa Terencat Akal, Bapa Ikan pewot Buntal,
    Nizar Komunis = Bapa Gila Lambai, Bapa 999tahun,
    Anwar Zionist = Bapa Barua Zionist, Bapa Zina, Bapa Liwat, Bapa Korupsi, Bapa Kronisma, bapa Tak bermoral, bapa Takde Maruah
    Assmin Bacul = Bapa Aiskrim Jamban, bapa Jual lendir Isteri
    Osetat Badigol =Bapa Kauselling 3pagi, Bapa Bacul, Bapa Kaki Pokol ister depan anak2.
    Inilah pemimpin2 Fuckaton haramjadah yg akan menjadi pemimpin jikalau PRU13 mereka menang. Jahanam negara.
    Selamatkanlah diri dan keluarga, jauhi lah dari menyokong Fuckaton, demi agama, bngsa dan negara.

    ReplyDelete
  17. sialan punya cina..suka2 je menolak..dah takut mengaku lah..korang takut kan dasar bangsa komunois hati kurap..yg lagi xley bla PAS pun sibuk dok sokong mereka..padahal pembangka2 simpan hasrat nak rampas kuasa dari satu sama lain..tp PAS bodoh ingat cina2 nie nak bg kat korang ke..jgn harap la

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!