CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Tuesday, July 31, 2012

CELAKA MP HARAMJADAH! DAPAT BINI BARU, BINI LAMA DIHALAUNYA MACAM ANJING KURAP!

Halimah Mohd Sahat 48, telah mendirikan rumahtangga dengan Abdullah Sani Abdul Hamid , dimana suaminya kini merupakan Ahli Parlimen PKR Kuala Langat Selangor. Mereka dikurniakan enam orang anak. Seorang menantu dan seorang cucu. Sebelum ini Halimah hidup aman bahagia bersama suami dan anak-anaknya.

Bagaimanapun suasana telah berubah selepas suami bergelar YB apabila memenangi pertandingan dalam pilihanraya umum ke 12 untuk kerusi Kuala Langat (Banting) atas tiket PKR.

Pada peringkat awal bergelar YB tidak ada masalah yang timbul. Suasana berubah tidak berapa lama kemudian apabila YB PKR itu berkenalan dengan seorang Wanita PKR Hulu Selangor yang dikenali sebagai Faizah Ariffin, yang juga merupakan seorang mak andam.

Sikap suaminya mula berubah dan berlaku penderaan secara mental terhadap Halimah. Faizah juga sering mengganggu hidup Halimah termasuk mencabar Halimah menerima dirinya sebagai madu.

Halimah hidup dalam keadaan tertekan kerana tidak dipedulikan suami, ditengking dan dimarahi dalam tempoh yang agak lama. Halimah mengadu kepada kepimpinan PKR peringkat pusat. Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin diberi tanggungjawab oleh PKR Pusat untuk menyelesaikan kes rumah tangga Ahli Parlimen mereka. Zuraida pernah berkunjung ke rumah Halimah di Banting pada 2011. Namun sekadar hanya meminta supaya Halimah bersabar.

Faizah Ariffin juga mempunyai hubungan yang baik dengan Zuraidah. Dalam kes ini Zuraidah telah menjadi kapak dua mata. Dengan Halimah dia minta supaya bersabar dan berjanji akan menolong. Dengan Faizah pula dia galakkan supaya bernikah dengan Abdullah Sani atau yang dia panggil Dollah.

Akhirnya Abdullah Sani telah bernikah dengan Faizah Ariffin pada 18.03.2011 di Songhkla Thailand. Pernikahan mereka disahkan oleh Konsulat Malaysia di Songhkla melalui satu surat yang dikeluarkan oleh Konsul berkenaan.

Selepas bernikah Faizah dengan penuh lagak dan sombong pergi ke rumah Halimah bersama-sama surat nikah untuk memaklumkan dia telah bernikah dengan suami Halimah.

Halimah hidup dengan penuh sabar kerana mengenangkan anak-anak walaupun suaminya telah melakukan beliau seperti anjing kurap.

Kemuncak kepada krisis Halimah bersama suaminya adalah pada seminggu sebelum Ramadhan 1433H yang kita sedang lalui sekarang. Seminggu sebelum Ramadhan Halimah mendapat perkhabaran dari adik beradiknya tentang kesihatan bapanya di kampung yang agak tidak berapa baik.

Halimah megambil keputusan untuk melawat bapanya memandangkan ibunya telah meninggal dunia. Suami Halimah yang juga ahli parlimen PKR enggan turut sama pulang melawat bapa Halimah. Lalu Halimah mengambil keputusan untuk pulang berseorangan ke kampung dengan menaiki bas ekspress.

Selama seminggu berada di kampung dan pada hari pertama Ramadhan Halimah mengambil keputusan untuk pulang ke rumahnya di Banting. Maklumlah tanggungjawab sebagai isteri dan ibu akan meningkat di bulan puasa dan Halimah memikirkan tanggungjawabnya terhadap suami dan anak-anak, sebab itu beliau tinggalkan bapanya yang sedang uzur untuk pulang menunaikan tanggungjawabnya.

Dari kampungnya di Changkat Jering Perak, Halimah pulang dengan menaiki bas ekspress menuju ke Klang. Sebaik tiba di Klang Sentral lebih kurang jam 2 petang, Halimah telah menghubungi suaminya untuk meminta mengambilnya di Klang Sentral dan pulang ke rumah mereka di Banting.

Namun jawapan suaminya sungguh mengejutkan dan perkara tersebut tidak patut berlaku di bulan Ramadhan, apatah lagi di hari pertama Ramadhan dan dilakukan oleh seseorang yang bertaraf pemimpin.

Dalam perbualan telefon tersebut, ahli parlimen PKR berkenaan telah menengking Halimah dengan berkata AKU DAH HALAU HANG, PASAI APA HANG NAK BALIK SINI LAGI, EHHH AKU DAH TAK SUKA KAU LA.

Apa yang diungkapkan oleh ahli parlimen PKR itu dinyatakan oleh Halimah dalam laporan polis yang dilakukannya. Halimah melakukan laporan itu bagi melindungi keselamatan dirinya.

Selepas suaminya enggan mengambilnya di Klang Sentral , Halimah menghubungi pula beberapa orang anaknya. Mereka juga enggan mengambil Halimah di Setesen Bas. Akhirnya anak sulung Halimah datang mengambilnya di stesen bas.Namun apa yang memelikkan Halimah apabila anak-anaknya menghubunginya dan mengahalang dia dari pulang ke rumahnya di Banting.

Halimah tetap berkeras untuk pulang juga ke rumahnya di Banting.

Dalam keseluruhan cerita Halimah, disinilah saat yang amat-amat menyedihkan. Satu perkara yang tak terfikir dek akal dilakukan oleh seorang suami yang juga seorang wakil rakyat. Sesiapa sahaja yang mendengarnya pasti akan meremang bulu roma. Inilah kecelakaan dan haram jadah seorang pemimpin PKR.

Setibanya di rumahnya Halimah terkejut apabila melihat beberapa barang-barangannya berada di luar rumah. Beliau masih mampu bersabar. Beliau melangkah masuk ke dalam rumah dan melihat ada beberapa perubahan dalam rumahnya. Beliau masih mampu bersabar. Namun apabila beliau naik ke tingkat atas dan melangkah masuk ke dalam kamar tidurnya , disinilah bermula peristiwa yang tidak terfikir dek akal.

Halimah terasa bagaikana dipanah halilintar apabila melihat cadar tempat tidurnya telah ditukar dengan cadar milik orang lain. Kemudian apabila dibuka almari pakaiannya lagi mengejutnya Halimah apabila pakaiannya yang disimpan dalam almari berkenaan telah dikeluarkan dan digantikan dengan pakaian betina lain. Apa yang lebih memilukan Halimah apabila melihat pakaiannya yang dikeluarkan dari almari dan diisi dalam plastik sampah.

Kegembiraan yang dirancang untuk berbuka puasa bersama keluarga pada 1 Ramadhan hancur luluh buat Halimah. Beliau turun ke bawah dan kebahagian dapur. Sekali lagi beliau terkejut kerana melihat terdapat seorang orang gaji didapurnya. Sedangkan sepanjang hidupnya berumah tangga bersama Abdullah Sani 27 tahun tidak pernah sesekali pun mereka ada orang gaji.

Di dapur juga Halimah melihat pinggan mangkuknya telah ditukar dan pinggan mangkuk miliknya telah diletakkan di luar rumah.

Dengan hati yang hancur remuk Halimah melangkah keluar dari rumah tersebut untuk menumpang di rumah saudaranya.

Tidak terfikir dek akal yang waras bagaimana mungkin seorang suami boleh bawa masuk isteri muda ke dalam rumah dan ke dalam bilik tidur isteri tuanya disaat isteri tuanya masih hidup dan mereka belum bercerai.

Mengikut maklumat yang kami dapat, sikap anak-anak Halimah juga turut dikesali. Kebanyakan mereka telah dewasa dan dapat berfikir dengan waras. Tetapi oleh kerana sikap pentingkan diri dan bernafsukan wang, mereka tinggalkan ibu mereka berjuang terkontang-kanting seorangan. Mereka selalu berpesan kepada ibu mereka jangan lakukan itu atau ini kerana nanti abah tak bagi duit. Kepada anak-anak Halimah, kalian semua tolong ingat, syurga di bawah tapak kaki ibu. Duit bapa kamu tidak akan membawa kamu ke syurga.

Puan Halimah sekarang sedang berjuang di Mahkamah Syariah bagi menuntut haknya. Namun beliau tidak ada wang untuk mendapatkan khidmat peguam. Beliau kini hidup dalam keadaan tertekan. Sudilah sekiranya ada pihak-pihak pertubuhan wanita atau mana-mana NGO boleh membantunya.

Sumber: Sel13.com

HOUSE PK: Wow! Kalau dalam soal lendir ni, tak kira la deoan ke belakang ke, PKR memang hebat la! Babi punya MP Kuala Langat Celaka Haramjadah ni. Sampai hati dia buat bini tua dia macam tu? Keadilan apa namanya ni?

Rakyat Selangor bukalah mata anda, kalau rumahtangga dia tak boleh nak bagi keadilan, kita rakyat Selangor ni apa dia nak bela beb? Fikir, guna akal dan jangan jadi bahalol!

86 comments:

  1. Sepatutnya Zuraidah yang bermadu dengan Faizah Ariffin keh keh keh

    ReplyDelete
  2. huhh cerita ini benar2 mengoda..zalim punya jantan, dan anak penderhaka

    ReplyDelete
  3. kalau bertanding PRU13..jgn pilih dia lagi..ganti BN

    ReplyDelete
  4. AKU TAK TAU NAK CAKAP...TAPI SEWAKTU MEMBACA CERITA INI TAK KU SEDARI AIR MATA KU MELILIH DI PIPI.

    YA ALLAH! KAU SELAMATKANLAH SESIAPA YG DI ANIAYA.

    ReplyDelete
  5. teringat aku lagu karaoke fav kitaorang... JOGET MAK DATIN...

    hihihihi

    ReplyDelete
  6. A'uzubillahmizalliq! Ya Allah kau ampunkan hamba mu yang dikhianati suami tu. Di bulan yang penuh barakah ini kau berilah petunjuk dan hidayah kepada si Abdullah Sani, sang suami yang begitu kejam terhadap Isteri pertamanya Halimah. Dan pada si pucuk muda tu, ingatlah - dunia ni bulat; apa yang berputar akan tetap berputar, percayalah.

    ReplyDelete
  7. Kalau si Dollah tu boleh buat pada isteri pertamanya yang telah memberi zuriat seramai 6 orang tu, ko (Faizah) rasa, mustahil tak dia boleh buat kat ko perkara yang sama (atau lebih dahsyat) satu hari nanti? Ingat! Allah sedang melihat perbuatan kamu dan ingat, bila-bila masa pun Allah akan ambil nyawa kita, tak kira siapa.

    ReplyDelete
  8. mmg haram jadah sial anak gampang la amat ni.... dalam bulan puasa pun dia nak bt dosaa lagi ke???? x takut mati ke @x ingat tuhan .. mmg dasar kacang lupakan kulit perangai mcm anjing dia ni.... bagi halimah sy minta puan banyakkan bersabar kerana tuhan sentiasa di sisi kita waktu dalam kesusahan.... ingatlah dosa org2 yg teraniaya akan dimakbulkan oleh Allah.....

    ReplyDelete
  9. kesian tgk dia.....dalam hal rmh tangga pun PR fail
    apa lagi drng nie nak bktikan sebagai pemimpin?

    ReplyDelete
  10. PR U FAIL BIG TIME
    JUST C WHAT U DID
    MUSLIM TAUGHT THE MAN TO LEAD UR WIFE TO HIS EMINENCE NOT TO LEAVE HER STRANDED.....U HAVE PROVEN NOT WORTHY OF BEING A LEADER AS U FAIL TO LEAD UR ON FAMILY....AS LUST HAS CONTROL U OVER UR RESPONSIBILITIES.....SO Y PURSUE ON TAKING THE THRONE WHILE U FAIL TO GOVERN UR OWN

    ReplyDelete
  11. Apalah salah dia buat kat ko YB oi?
    kalau die maen blakang xpe....
    nie jaga dengan baik hang wat perangai mcm nie
    manusia akhir zaman nie mmg macam2

    ReplyDelete
  12. Aku kesiankan isteri dan anak2nya. La ni bila dah senang, dah lupa ke pengorbanan isteri awak tu YB oiii... Ingatlah zaman anda berbasikal ke hulu ke hilir dulu YB.

    mms sial puki mak la dia ni.. dah senang lupakan bini.. dah tu bleh halau bini dia lg tu.. org mcm ni ke korang nak bt pemimpin?????

    ReplyDelete
  13. ini kisah benar. ahli parlimen kuala langat telah menghalau isteri tua gara-gara isteri muda.


    pendedahan paling lengkap akan didedahkan sedikit masa lagi.


    kalau dah berjaya dalam politik, janganlah dilupa jasa bini yang tua.susah senang bini tua jugak yang bersama kita.


    aku tak kata isteri muda jahat, cuma si suami kenalah berlaku adil yang sebaiknya.


    nama parti keadilan, tapi keadilan untuk bini tua dibakul sampahkan.

    ReplyDelete
  14. Jantan haram jadah hAbis madu sepah dibuang rasa tak bershkur langsong dengan apa yang di beri hidup susah bersama cahaya mata 6 kikurnikan sampai hati kau buat kat istri pertama kau jantang yang tak bertangong jawap

    ReplyDelete
  15. Anak2 hasil tarbiyah PEMBANGANG mmg begitulah jadinya...xperlu brtrime kasih kpd tangan yg mmberi...

    Akan lahir lebih ramai generasi SI TANGGANG dan SI TONGGENG dari puak PEMBANGANG ini..

    Generasi mrk yg lahir akan berpaksikan kpd WANG HENGGET..sgp mngkhianati apa saja wlpon negara demi memuaskn nafsu kehidupan mrk...

    GENERASI TAKEBEER ciptaan pembangang alias pakatan HaramJADAH...

    ReplyDelete
  16. nilah salah satu 'kejayaan tarbiah' dari PAS terhadap pengikut mereka, bila tidak memihak kepada mereka terus dikecam dengan tuduhan melulu, bila berkaitan dengan mereka, benda haram dan maksiat pun boleh dibela, sebab itulah video pun dituduh besi, 'syabas' tok guru, inilah didikan perosak yang disemaikan oleh ulama su' akhir zaman, perosak masyarakat, serban kat kepala tu kasi letak atas kepala kerbau lagi baiklah.

    Jangan marah saya mengutuk tok guru politik PAS, kerana mereka layak dikutuk kerana mereka mengajarkan kesesatan kepada pengikut bangang mereka.

    PAS = Anjing Suruhan DAP

    PKR = Pecacai Yahudi

    DAP = Komunis

    Penipu Rakyat adalah Komunis cara baru, pergunakan rakyat untuk kepentingan peribadi, memalukan!

    ReplyDelete
  17. anak sampai 6 ko dah dpt lps tu ko buat bini ko mcm anjing ko ni mmg dasar babi yg tak sedar diri org yg mcm ko ni ptt di sula berhari hari tak respek kat kaum wanita lsg aku ckp benci dgn laki jenis mcm ni mcm binatang pukimak...ko ni babi anjing kurap ptt ddk kat kandang babi je...mcm ni lah rupa sebenar laki PARTI keDILAN

    ReplyDelete
  18. diorang ni klu geng UMNO bt hal kaw2 diorang bg... mmg x bg peluang utk bernafas lgsg tp bila terkena batang hidung sendir, klu bleh nak tutup cte ni.... mana Anwar???? mcm ni ke anak buah ko???? ops silap.. ko kan LGBT... kalid gagap mana??? mcm ni ke hasil tunjuk ajar ko???? opsss ko pun ada affair gak kan......huhuhuhu>>> org mcm ni lah yg PAS mahukan ... ramai bini tp yg haram.....mmg babi la diorang ni... ptt la mintak undang gay diluluskan....

    ReplyDelete
  19. dah dapat kuasa,teros cari perempuan baru,dasar jatan gatal.
    bini lame yang selalu bersama selama bertahun-tahun diperbuat macam kain lap kaki je bila dah dapat yang baru.
    perangai macam apa ni. tak malukah dah jadi atuk kepada satu cucu. buat perangai macam ni.

    ReplyDelete
  20. ni lah contoh2 pihak pembangkang...semua contoh2 yg sgt baik drg bagi kan....hahaha bt malu je satu2 perangai hodoh krg terbongkar sbb tu lah krg sokong dap kan sbb dap dgn krg sama je suka sex bebas

    ReplyDelete
  21. mana kak wan masa ni??? kempen bukAN MAIN LG PASAL HAK WANITA TP BILA jd perkara ni dekat anak buah sendiri, diam membisu seribu bahasa.......Do these women that we adopted as a leader ..... try a thousand times if you think these things happen on our own .. how can we expect his help?

    ReplyDelete
  22. Penipu Rakyat sebelum ini sibuk mengutuk Bung Mokthar Radin Ahli Parlimen Kinabatangan kahwin dua, kononnya orang tua gatal, sekarang Penipu Rakyat lagi teruk bukan takat kahwin dua, tapi siksa dan ainaya bini, lagi memalukan. Lihat Bung Mokhtar, kahwin dua pun tak ainaya bini tua, jaga elok-elok saja. Inilah Penipu Rakyat suka tuduh orang macam-macam, tapi diri mereka sangat teruk dan keji, memalukan, macam-macam hal, tapi tak apa, nanti kalau undi PAS dapat masuk sorga, kepala otak tok guru PAS sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

    ReplyDelete
  23. apasal sial sangat jantan ni,kalau ye pon dah miang sangat nak kawin sampai dua. bini pertama tu tetaplah kena bagi keadilan, kenapa nak kena layan bini tu sampai macam tu sekali.
    yang betina mak andam gatai tu pulak,memang dasar pemusnah rumah tangga,banyak lagi laki kat dunia ni,nape laki orang juga ko nak ambik.
    ppuan dasar gila duit,cuba si jantan tua ni,tak ada apa-apa jawatan nak ke betina tu kawin..

    ReplyDelete
  24. manusia yang menganiaya orang akan di balas di muka bumi ini, maka tak lama lagi MP kuala langat ni akan dapat balasan.

    ReplyDelete
  25. dasar jantan gila puki..... mmg x bahagia hidup ko lepas ni..... babi anjing betullah.... org mcm ni ke ko nak angkat sebagai pemimpin wahai penyokong angkatan pakatan rakyat???????????????????? mmg la hal rumah tangga urusan masing2 tp bila perkara sebegini terjadi org akan mula menilai apa yang telah kita bt.......

    ReplyDelete
  26. bodoh babi sial manusia macam ni ada kat dunia ni, MP tu kena manderem ke apa dengan jalang tu, ni lah masalah nya kalau orang dah ada kuasa macam2 dia buat,tgok anak2 dia pon mcm sial jugak.ni lah manusia bertopengkan syaitonnnn. bakar lah kamu di api neraka nanti sialan lo

    ReplyDelete
  27. apalah mslh kau dgn isteri pertama kau tu?? ish3 pelik btllh perangai si MP bodoh nie!
    klu ye pn dah kawen kedua, takknlah smpai nak halau istri pertama kot..

    ReplyDelete
  28. tengoklah perangai pembangkang, boleh dikatakan sume tak boleh pakai, kalau bini mereka pon mereka boleh buat macam ni,bayangkan kalau rakyat ingat dia nak perduli ke...
    memang dasar kurang ajar lah jantan ni.

    ReplyDelete
  29. inilah PKR yg bodoh,inilah org yg x beragama.......biar rumah tanggaa hancur,biar negara ini hancur,biar bangsa ini hancur,biar ISLAM digadaikan yang penting kepuasan nafsu syaitan didahulukan sama seperti pemimpinnya......kepada anak-anak halimah tunggulah COD dari ALLAH SWT,kamu di buai mimpi dengan rumah yang indah dan wang yang banyak.......dasar manusia giler sex,yg lama x best nk pakai so dia buang ambik yg baru

    ReplyDelete
  30. inilah dia perangai si pakatan yg mmg gampang sesgt2!
    org mcm nie mmg ptut digntung smpai mati!
    perangai mcm hapa je..ingt dh bgus sgt ke smpai nk halau2 bini..

    ReplyDelete
  31. come la wei gampang anjing sial..xkn hal rumah tnga ko nk wt kecoh2...da sedap ko pkai bini firdt ko pas2 ko buang cari yg baru cari yg ketat...npe bini ko da xsdp ke smpai ko kna halau dye?jgn pkr butuh ko pkr la ank cucu ko wei...ingt da ada title boleh wt seaka ati...pe pnya manusia sial dye nie...myusahkn org je....

    ReplyDelete
  32. prmpn nie patut dapat keadilan! dan biar si MP kerbau tu terima balasan!

    ReplyDelete
  33. memang terserlah kedayusan dan kebaculan jantan sial ni,kalau ye pun nak kahwin dua belilah rumah lagi satu ke kondo kata kaya...... rumah isteri pertama biar lah kat isteri pertama,apa ke bangang sangat yg ko nk halau isteri pertama ko........anak2 pun mmg cukup sial betul,korang dah boleh start pilih neraka mana nak masuk......korang boleh tempah siap-siap bilik kat neraka tu,nak kahwin banyak tapi tak reti nak bersikap adil,nama jer parti keadilan rakyat tapi kat isteri sendiri pun berlaku x adil.....kalau kat isteri pun dia berlaku x adil,jagan harap la kat rakyat dia nk berlaku adil

    ReplyDelete
  34. ala apa nak hairankan yang anwar ibrahim larikan dr azizah kawin siam tu lah contohnya! semua yang pilih pkr tanggonglah dosa subahat!

    ReplyDelete
  35. ya allah,kesian nya Halimah ni,apa lah bodoh MP kuala langat ni, mcm sial perangai nya, sampai hati dia buat kat bini dia yang dah 27tahun khawin mcm tu? anak2 dah ada sampai 6,gila ah. anak2 dia pulak tak tolong mak dia.kesiannya. takpe nanti mereka akan dapat kecelakaan

    ReplyDelete
  36. Sesuai untuk satu skrip filem yg top

    ReplyDelete
  37. lagi ketat lagi sedapJuly 31, 2012 at 5:54 PM

    nie manusia yg da xde agama dalam idpo...jd binatang...nk lobang ketat sngup buang bini yg selama nie ada bersama time ssh...da sng cri lobang ketat ye bang....manusia yg pandung kn idop ngn nafsu...lagunie la jd nya...ko ingt betina baru ko kawin setia ke...tgu la pru 13 nie...org len ambk tmpt ko...betina 2 pow tukar laki...dasar jantan bodo

    ReplyDelete
  38. apa nk jadi la ngan manusia ni,nk kawin tu sape pun x larang wahai MP yg x beragama.......kalau ko ada ilmu agama maka pasti perkara ini xkan terjadi,islam galakkan berkawin sampai empat janji si suami tu mampu berlaku adil kepada semua isteri dia dari segi zahir dan batin.....dapat isteri baru ko halau yg lama,bawak mengucapla wahai MP yg x bertauliah......ini dah kira ko berlaku tidak adil dan ko menzalimi isteri ko,ank2 pun demi duit sanggup buat perangai sebegini........duit xkan tolong korang masuk syurga,korang dah derhaka kepada ibu korang.....ALLAH tu maha adil,si suami,si madu dan si ank2 korang pasti akan dapat balasan yg setimpal x lama lagi

    ReplyDelete
  39. senang je dia halau istri die hanya kerana pucuk muda...babi mcm nie dlam keluarga pun die blh buat mcm nie bayangkan bila die brtanding n menang ape2 die blh buat kerana nk benda baru...mukin perempuan baru atau harta baru x mustahilkan...tempat dibertanding pun die blh jual kot bayangkan isteri yg dh hidup brp puluh tahun pun die blh halau mcm anjing..manusia mcm nie bahaya sgt2

    ReplyDelete
  40. Ada hikmah dia Zuraidah ni ditinggalkan si Celaka Haramjadah ni...

    buat apa nak hidup dengan celaka haramjadah ni kalau tiap-tiap hari di celaka haramjadahkan?

    banyak lagi lelaki Islam yang jauh lebih baik daripada celaka haramjadah ni...

    ReplyDelete
  41. Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud:
    Tiga Golongan manusia yang Allah tidak akan bercakap dengan mereka di hari kiamat, tidak menganggap mereka sebagai orang yang bersih, tidak melihat kepada mereka, dan mereka akan dimasukkan ke dalam neraka dengan azab yang sangat pedih. Mereka ialah orang tua yang berzina, raja atau pemimpin yang suka berbohong dan orang miskin yang sombong.

    dalam hal ini pemimpin keluarga adalah MP tersebut dan dia telah bertindak zalim... maka dia akn terima balasan nya...

    wallahualam...

    ReplyDelete
  42. kesian bini lama dia ye... yelah bini baru kan masih mantooopp begetah lagiii

    ReplyDelete
  43. Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: Akan lahir selepas aku beberapa pemimpin yang mementingkan diri sendiri dan yang melakukan perkara-perkara yang tidak disukai oleh kamu. Para Sahabat bertanya, Wahai Rasulullah apakah yang engkau hendak perintah dikalangan kami ini sekiranya terdapat perkara seperti itu? Baginda s.a.w. menjawab, hendaklah kamu menunaikan tanggungjawab kamu dan memohon kepada Allah segala hak-hak yang kamu perlukan.

    Satu lagi sekadar perkongsian, MP telah berlaku kejam dan bertindak atas kepantingan diri sendiri... marilah kita berdoa supaya dia terbuka hati dan kembali kepada isteri pertamnya...

    ReplyDelete
  44. *maaf tersilap, Halimah Mohd Sahat, bukannya Zuraidah...

    ReplyDelete
  45. layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2 , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

    ReplyDelete
  46. Cuba hang tengok Anwar wahai parpu kari? Anwar jaga baik punya Wan Azizah. Ke hulu ke hilir dia bawak... tu baru betul pemimpin namanya. Isteri pakai tudung. Hatta Anwar jadi TPM pun dia masih ada satu isteri sampai sekarang. Anwar tak penah lupa diri mcm Bung Mokhtar, Afendi Nawawi dan Shafie Afdal.Pangkah Keadilan la yob!!!

    ReplyDelete
  47. minta maaf, saya amat simpati, kawan2. cuma cerita ni baru sebelah pihak. jgn hukum lagi kalau x tau hujung pangkal. jgn krn yg ni puasa kita tergantung.lagipun biar pihak berkenaan sudah la....ni lebih laju dari tok hakim. saranan saya cuba sembang2 dgn para ustaz/tok guru berkaitan cerita ni...kot2 depa ada nasihat agama utk selesai masalah. selamat puasa

    ReplyDelete
  48. ZURAIDAH TAK KENA LAGI SEBAB ITU DIA GALAKKAN FAIZA H KAWIN LAKI ORG. KALAU YE DAH AMBIK LAKI ORG TAK PAYAHLAH NAK KURANG AJAR SGT DGN HALIMAH ISTERI TUA. CUBA KAU LETAKKAN DIRI KAU FAIZAH SEKETIKA DI TEMPAT HALIMAH, APA KAU AKAN RASA. KALAU KAUM HAWA PUN DAH MACAM HARAMJADAH TAK TAULAH APA AKAN JADI DUNIA NI.

    ReplyDelete
  49. FAIZAH OI JGN KAU RISAU TAK LAMA LAGI BILA LAKI KAU DAH JUMPA BETINA YG LEBIH CANTIK DARI KAU ITU JAM AKU NAK TGK APA DIA BUAT KAT KAU AGAKNYA LAGI TERUK DARI HALIMAH KOLT. INGATLAH WAHAI FAIZAH BAHAWA ALLAH SWT NAMPAK SEGALA APA YG KAU BUAT PADA HALIMAH JGN ALLAH TURUNKAN BALA PADA KAU DAN SUAMI KAU YG BAHLOL TU.

    ReplyDelete
  50. KEPADA ANAK2 HALIMAH INGAT HARI NI IBU KRG MENANGIS SORANG DIRI TANPA PEMBELAAN SUAMI DAN ANK2, JGN SAMPAI KRG TAK SEMPAT MINTA MAAF DGN IBU KRG. SURGA DI BAWAH TAPAK KAKI IBU INGAT TAMBAH2 INI BULAN RAMADAN SANGGUP KRG TGK MAK BARU KRG AMBIK ALIH TEMPAT IBU KRG DAN BAPA KRG HALAU DIA KELUAR. TAKUTLAH SIKIT BRB PADA TUHAN. MACAM MANA NAK JADI PEMIMPIN PKR SEDANGKAN DIRI SENDIRI MCM HAARAMJADAH. BAGA KAK HALIMAH SABAR BANYAK2 DAN ALLAH SENTIASA MENGUJI KITA DAN ALLAH AKAN MEMBERI RAHMAT PADA ORG YG SABAR.

    ReplyDelete
  51. woi anon 6.57, ko jgn nak berlakon baik sgt lah..... mcm lah ko tau cte dr kedua2 belah pihak.... mamat tu hantaq ko ke nak bt onar dlm pk blog ni??? haram jadah tul la ko ni........ babi sial.....

    ReplyDelete
  52. Ish3x! Kejamnya suami macam tu...haish! Tunggu kau, balasan tetap ada! Tetapi adakah kita selidik dulu melalui jiran atau sahabat handai keluarga ni? Semasa mula2 menang PRU dulu, bagaimana pula tingkahlaku si isteri tu dulu? Cuma nak buat renungan saja, mana la tau, kan? Wallahualam...

    ReplyDelete
  53. Inilah PKR pun terbawak perangai tak senonoh UMNO=APCO=Israel.

    ReplyDelete
  54. habis madu sepah dibuang..
    kata-kata nie sesuai utk kak diatas..
    kesian kot bulan2 puasa kena halau..
    aku kalau tempat kak 2 mmg dah lawan kes kat mahkamah..
    atas akta hak wanita..
    penganiayaan yang melampau..
    kalau dah selesai keperluan kita dgn isteri...
    lepaskanya dgn cara baik..
    bukan dgn menghina, menghalau dan sebagainya..
    itu isteri anda so hargailah die..
    die yang sentiasa bersama dalam suka duka..
    dah berjaya just halau mcm 2 je..
    haiwan sungguh

    ReplyDelete
  55. astagfirullah..haila manusia yang xda pegangan agama dan suka tabur fitnah merata..
    macam inilah rupa mereka..sanggup membuang isteri yang sentiasa disisi begitu sahaja..itu pun bkn dgn cara elok menghalau..
    kalau nak menghalau sekali pun halau la time lain..
    nie tidak first ramadhan...
    wei bkn muda lagi dah berumur..xda akal ke???????
    janganlah dapat yang baru lupa yang lama..
    kalau perangai macam nie..bole ke diharapkan memerinytah negara..
    sorry to say la..

    ReplyDelete
  56. UMNObabi dah tak da modai seperti biasa serangan peribadi. Apasal tak komen tentang lagu medeka yang dapat 99% fail dari rakyat. Dislike kat youtube dah berpuluh ribu dislike siot. A prelude to kehancuran UMNO 99% kerusi akan hilang tingal 1% tu pun ada ahli UMNO yang bodo lagi

    ReplyDelete
  57. aku mmg cukup pantang lah dgn manusia macam nie...
    die nie patut kan bini die dakwah di mahkamah baru padan muka...
    kak silalah melawan hak anda jgn duduk menages je..
    suami anda 2 orang pakatan yang xda hati perasaan so air mata anda tiada nilainya pada si haiwan itu..
    jgn biarkan wanita ditindas lagi dan lagi..

    ReplyDelete
  58. serangan peribadi ko kata anak xcukup sifat anon 8.45...
    ini bukan lagi isu peribadi mangkuk tetapi hak asasi manusia serta hak wanita sedunia..
    ko 2 lembu xda mak ke??????
    oh kalau bapak ko halau mak ko..
    ko sokong eh..maybe la sebab ko kan xcukup sifat..
    haahahahah

    ReplyDelete
  59. Mana orang yang boleh kaunsling pukul 3 pagi tu? Tak nak tolong ke?

    ReplyDelete
  60. Mamat ni takda telok. Dayus. Ni dia belajar dari pas la. Gatai telok sebab hari hari baca harakah nampak ubat kuat seks saja.

    ReplyDelete
  61. hak wanita, memang betul tu.Suruh lah dia buat pengaduan kepada menteri wanita aka najib. Menteri wanita yang takut berdebat. ha ahahaha

    ReplyDelete
  62. Bangsat la ko anon 9.21 ... Habis tu apa fungsi kak wan tu????? Mmg haram jadah la klu mcm tu... Keje kangkang je tiap hr... Ko suka la kak wan tu kan anon pukimak oi.....

    ReplyDelete
  63. http://youtu.be/eKdTqxdLUgM

    ReplyDelete
  64. Anwar Taruk Belakang Nik Aziz Baik PunyaJuly 31, 2012 at 10:09 PM

    Ini buat keputusan tak pakai otak pakai punai pakai nafsu Pakatan Harami yang sesat dan songsang! Mesti malukan Pakatan kan? takpa anwar ada pergi kat dia bagi dia sondol! Ops lari topik !

    ReplyDelete
  65. puak2 pakatan ni bukan boleh terima cerita2 macam ni semua.... kau hampok ler cerita depan mereka, mampus depa tak percaya... pemimpin2 PKR semua anugerah tuhan...maksum segala. itu mentaliti mereka... sadis dan simpati kat puak2 PKR ni.. semoga Allah terangkan hati dan otak depa ni.

    ReplyDelete
  66. memang haram jadah yb nie..perangai mcm songsang al juburi...menkhianati isteri yang lemah demi kepentingan diri dan parti PAKATAN jelik..pemimpin mcm nie memang haram jadah tak layak jd pemimpin tp lebih layak jd tukang cuci tandas tp tukang cuci tandas lebih mulia dari yb haram jadah....nak banding dengan apa tah teruk jelik sgt YB nie..

    ReplyDelete
  67. syabasss..satu tauladan yg baik telah dilalukan oleh pemimpin PKR...cilaka punya org..puihhhhh

    ReplyDelete
  68. ni lah dinamakan seorng manusia yg terlalu bodoh,dayus...
    xpernah pk kesusahan bersama,bilo blh pucuk muda n baru sngup buang yg lama..

    aku rasa la pemimpin PKR ni mmg semua cmni agak nye...
    xde satu pn kepala otak yg betul,dan blh dijadikan tauladan buat pencacai2 haramjadah diaorg...
    manusia cmni ke yg korang nk jdikan pemimpin??????????

    ReplyDelete
  69. Dari sini kita dah bleh ambik cth yg semua pemimpin pkr ni mempunyai nafsu seks yg pelik... Klu mengikutkan sejarah, kebanyakkan negara runtuh disebabkan wanita... So, takkan korang x paham2 lg

    ReplyDelete
  70. nmpknya pemimpin pmbgkang ni hnya pndai dlam bab seks,kawin ngan perempuan jer...lain jgn hrap blh buat!!nk jaga rakyat???rmh tngga sndri pun haru-biru,mcm mna nk uruskan masalah rkyat..

    ReplyDelete
  71. WHERE IS SISTERS IN ISLAM?!!!!

    ReplyDelete
  72. yb haram jadah nie x sedar diri....duk mengata kat orng sedap kena atas batang hidung snyap trus haram jadah nie.....dia ingat dia bleh jd yb sampai mati ke...pru akan dtg blum tentu la haram jadah nie bleh menang...mcm nie ke seorang yb??mcm haram jadah...

    ReplyDelete
  73. Orang dah muak dengan tactic hina uMNO nie. Rumahtangga orang pun nak sibuk apakejadah nie. Aku tengok pembangkang tak pun serang peribadi buaya2 dan babi2 UMNO. Orang kisah tentang hal urusan negara la. Bagaimana UMNO menyeleweng harta rakyat selama ini.

    ReplyDelete
  74. anon 12.15

    mmg la kna sbuk..klau rmh tngga dia pun dia xdpat jaga ngan smprna,mxm mna dia nk jga rakyat??silap hari bulan,rkyat yg pegi jmpa nk mnta bntuan pun dia blh halau rkyat kluar drpd pjabat dia..hahahaha..cari la pmimpin yg berkaliber skit,..

    ReplyDelete
  75. anon 12.13

    hahahahahhaha..tgk pencacai2 pR dh meroyan wei!!bila kna time pmimpin kau,kau kata UMNO sbuk jaga hal rmh tngga dia!!bila time pmimpin ko ftnah pmimpin UMNO ape cer beb??

    dh la wei,,,kau pegi la jilat bntut pmpin kau tu..jgn lupa tnggeng skali,ahahaha..

    ReplyDelete
  76. NAK CONFIRM HUKUMNYA DAN PASTIKAN PERBUATAN ITU BAIK ATAU ZALIM CUBA TANYA PENDAPAT MUFTI MEREKA NIK AZISSSSS..........

    ReplyDelete
  77. ITULAH SUAMI MITHALI,SUAMI UNGGUL DAN MENEPATI CIRI-CIRI ISLAM...SUAMI YANG SEMPURNA DUNIA DAN AKHIRAT....SUAMI YANG ADIL...SUAMI IDOLA, SUAMI CONTOH....SUAMI TAQWA....SUAMI YANG MENEPATI KEHENDAK ISLAM....SUAMI SEMPURNA...SUAMI BERKUALITI...SUAMI CERDIK...SUAMI BIJAK...SUAMI PINTAR.....SUAMI SYUMUL....SUAMI SEMPURNA...SUAMI.....TERBAIK...SUAMI....SUAMI PENYAYANG...SUAMI BERIMAN......SUAMI CONTOH......SUAMI TOLOL...SUAMI BANGGANG..SUAMI BODOH...SUAMI BENGGANG...SUAMI...SEWEL...DAN YANG PENTING SUAMI TOLOL MENEPATI KEHENDAK PAS...KAH..KAH..KAH...

    ReplyDelete
  78. apa punya orang ikut kotalah kota 4 tak kan tak ada kiraan dapat baru buang yang lama macam orang jual tilamlah pulak so kalau macam ni yang nombor dua kau tunggulah bila tiba masanya akan jadi terjedi yang seperti nonbor satu tunggu dan lihat dan aku ucapkan selamat penganting baru enjoy..lah kau tak tau sampai bila

    ReplyDelete
  79. YB haram jadah nie perangai mcm syaitan jer...asyik memfitnah org lepas 2 buang isteri selama nie membantu beliau..sial betul YB haram jadah nie.mcm nie pemimpin yang kita cari nak jaga rumah tangga pun mcm sial kalu pemimpin negara hancur negara...

    ReplyDelete
  80. nnt kalau yb harahjadah ni tak jadi yb lagi bini muda dia pun lari.. dua2memang haramjadah

    ReplyDelete
  81. Tapi ni dasar jantan melayu bangsat kan. tau memantat aje. tu part tentang Agama yg dia suka sekali!! Halimah ko, pancong aje kontel dia. Harap smoga bini baru main blakang kaw-kaw, mcam dia bwat bini dia. Maklum lah muda lagi berapa lama nak tahan si tua tak bole keras lama tu....kkkkkkk

    ReplyDelete
  82. lawa jgk Faizah Ariffin ni. patut laaa

    ReplyDelete
  83. Tak heran sebab benda macam mi memang banyak berlaku di S. Malaysia. Kalau kata tak kesian tak juga tapi apa yang penting Puan Halimah kenalah berjuang sehingga suaminya merayu kembali kepadanya. Pada masa tu barulah Puan Halimah buat apa yang patut. Nak terima semula atau sebaliknya terserah.

    ReplyDelete
  84. Masalah rumah tangga macam ni boleh jadi pada sapa2. So, tak payah diperbesarkan dan dibuka aib orang secara terang2an. Kita sendiri pun tak sesempurna mana. Ingatlah kalau kita buka aib orang di muka bumi ni, Allah akan buka aib kita di hari akhirat ni. Rata2 yg komen ni pun tak ada gaya seorang Muslim. Penuh dengan bahasa2 kesat yang tak mencerminkan adab seorang Muslim. Marilah kita berhijrah dari gaya hidup seorang Melayu kepada gaya hidup seorang Muslim.

    ReplyDelete
  85. ni cerita berat sebelah..tengok blog pun tau

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!