WEI ANWAR KUNYIT! CERITALAH PASAL SEGARI DAN RM100 JUTA PERTAMA DALAM HIDUP KAU!

Kadang-kadang, penulis blog GELAGAT ANWAR rasa nak ketawa tengok Anwar melompat dalam mempertahan isu kononnya dia tidak pernah MENGARAHkan sebarang transaksi yang melibatkan dana yang besar sewaktu dalam Kerajaan. Anwar masih lagi mahu mempertahan pandangan bahawa dia adalah maksum, sangat bersih, tidak rasuah, putih dan tidak cacat dengan sebarang masalah pada zaman dalam Kerajaan.

Terus terang, siapa yang tidak kenal Anwar sewaktu dia dalam Kerajaan. Anwar TPM. Anwar Menteri Kewangan. Luar biasa kuasa yang ada pada Anwar. Yang lebih menyeronokkan Anwar adalah bagaimana Tun Mahathir, sangat mempercayai dan membenarkan sahaja apa sahaja perancangan yang dibuat oleh Anwar. Alasan Anwar kepada Tun – dia memerlukan BAJET yang cukup bagi menjaga kepentingan UMNO. Benarkah begitu?

Segari Plant

Hari ini, Anwar adalah individu pertama yang menyerang IPP kononnya sebagai projek yang MEMBEBANKAN rakyat. Anwar lupa agaknya, bahawa dia adalah indvidu yang paling awal mendapat REZEKI yang tidak pernah putus daripada projek IPP. Anwar lupa?

Biar blog ini ingatkan Anwar tentang ‘Segari Plant’ di mana Anwar berjaya mendapatkan RM100 juta pertama dalam hidupnya – dan disebarkan di beberapa akaun asing di Hong Kong, Singapura, Amerika dan lain-lain. RM100 juta pada tahun itu; sama nilai agaknya dengan RM500 juta pada masa sekarang. Mewah Anwar. Sebenarnya, Anwar yang kita kenal hari ini boleh hidup tanpa sebarang masalah sehingga generasi ke 15. Tak ada masalah. Kalau gunakan ‘bunga’ sahaja; mereka boleh hidup mewah di mana-mana sahaja di dunia.

Hakikat bahawa Anwar ini adalah seorang yang sangat KORUP pernah dibangkitkan oleh seorang Ahli Politik UMNO bernama – Astaman Abdul Aziz (bekas MP Titiwangsa, bekas Ketua Umno Bahagian W Maju). Astaman kenal sangat dengan Anwar, kerana Anwar lah – yang telah membeli Segari Plant melalui proksi dengan harga RM180 juta. Yang dapat kepada Astaman dan seorang lagi Director – hanyalah RM80 juta. Selebihnya, diarah untuk diberikan kepada Anwar. Lesen Segari ini akhirnya menjadi modal Anwar untuk mendapat RM100 juta yang pertama dalam hidupnya.

Ok, setelah mendapatkan lesen daripada Astaman dengan harga tersebut; usaha pembinaan Segari memakan belanja lebih RM1bilion. Dikhabarkan kepada Tun Mahathir (PM ketika itu) bahawa Anwar meminta RM400 juta sebagai ‘komisen’ daripada projek Segari. Apabila ditanya – Anwar mengatakan dia memerlukan wang untuk memastikan UMNO akan terbela dan terpelihara dengan baik apabila tiba masanya untuk Tun berundur. Kerana terlalu percaya, Tun setuju.

Bayangkan – untuk Segari sahaja, Anwar mencatatkan keuntungan ‘atas angin’ hampir RM500 juta. Boleh Anwar nafikan ini? Boleh Anwar nafikan bahawa Rahim Ghouse menjadi antara pemegang kunci/amanah menjaga harta Anwar di luar Negara?

Harap Astaman berani tampil dan terangkan bagaimana urusniaga Anwar dilakukan sewaktu dia masih berjawatan dalam UMNO/Kerajaan.

Anwar bersih? Pigi dah….

Hari ini, duit bunga dan komisen Segari lah yang digunakan Anwar untuk menampung dana PKR, PAS dan DAP.

15 Responses to "WEI ANWAR KUNYIT! CERITALAH PASAL SEGARI DAN RM100 JUTA PERTAMA DALAM HIDUP KAU!"

  1. pelik aku cuba kita bagi benda ni kat suaram, memang jangan haraplah duaram tu nak suruh sprm siasat benda ni, tapi harap2 mintalah orang buat laporan kita tengok macam mana reaksi UN kononnya nak hantar hak asasi yang mewakili pakatan haram bukan rakyat malaysia tapi pakatan haram.

    aku cadangkan korang blogger2 ni buat satu event mana kita bangkang orang2 un yang kononnya mewakili hak asasi manusia untuk mencampuri urusan malaysia.

    ReplyDelete
  2. Orang ramai tak panggil dia Bapak Rasuah begitu saja.Tentu ada sebabnya.

    Mahathir sebenarnya melantik dia menjadi Menteri Keewangan dan Pemangku Perdana Menteri untuk memberi dia ruang membuat silap kerana dia amat di percayai ramai pada masa itu.

    Maka Anwar termasuk perangkap 'sedap' yang di kenakan Mahathir. Perangkap 'sedap' yang lain pun Anwar dah kena.

    Bukan dia tak tau perangkap tu kerana terbukti dalam tuduhannya mengenai kes Saiful dan semua kes yang ada semua adalah konspirasi UMNO.

    Dalam sedar Anwar balun juga.

    Orang bodoh yang mengikut hawa nafsu nak kita lepaskan menjadi PM. Habis duit,kuasa dan anak dara serta isteri orang tak selamat.

    Ini baru ketuanan rakyat yang Anwar impikan selepas mendefinasikan Ketuanan Melayu sebagai ketuanan orang Melayu bukan Sultan Sultan.

    ReplyDelete
  3. semua pun tak bersih kalau macam tu... anwar tu pun kan ex-umno

    ReplyDelete
  4. Detik detik kehancuran BN semakin hampir

    ReplyDelete
    Replies
    1. YE KER.MACAM TAK JER

      Delete
  5. BN HANCUR DAP YANG HIDUP. AKU DAH TAK BOLEH TENGOK MUKA CINA..RASA NAK .... JER.

    ReplyDelete
  6. lagi bagus cina jujur tadbir dari melayu korup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hii ngok cina yg nak tadbir lge tu jujur ke. Mangkuk punya melayu. Tak sedar diri dari kecil dan beribu duit hasil umno yg kau cekik dah besar berpaling tadah pulak. Mak bapak tak ajar cara ucao terima kasih ke.

      Delete
    2. Cina jujur??????..haha..ALLAH dh pesan dlm al quran jgn kamu mengikut apabila org kafir memanggil kamu..encik anonymous 7.28 pm..rugilah kamu d akhirat nanti..klau kamu islam la..

      Delete
  7. Anon 7.28 memang cina bolehlah balik negeri cina sana ada peluang besar. Sila la berambus ya.

    ReplyDelete
  8. disebabkan AL Juburi lah maka selepas dia dipecat..Tun M telah mengambil portfolio Menteri Kewangan..Tun M sedar akhirnya..jawatan Menteri Kewangan jika disandang oleh orang yang salah..maka kedudukan sbg Menteri Kewangan boleh disalahgunakan untuk membina pengaruh dan kedudukan...

    ReplyDelete
  9. Keluarkan la bukti mcm bloger pakatan bagi bukti ttg project lembu dlm condo tu- bukti transaksi ka, apa2 surat bukti ka, Baru org nak pecaya. Ni harap tulis bejela jadi mcm baca novel saja

    ReplyDelete
  10. masa segari power plant dbina..si Nuar datang dgn helikopter lah..berani dia nk nafikan apa yg aku ckp?..aku kerja dgn bhgian intake cooling ..phase 1..

    ReplyDelete
  11. Pls la buat repot polis kalau ada bukti. Repot sprm jugak. Mungkin Anwar boleh beli sebahagian hakim & pendakwaraya, boleh guna kapal sinki utk putarbelit alam, boleh beli saksi. Tapi rasanya, sooner or later mesti ada yg brintegriti tinggi yg tak boleh dibeli mcm augustine paul. Mesti sentiasa asak si dajjal ni. Dapatkan balik rm3b tu, rm100m ni, rm80m public bnk, rm200m jatuhkan ghafar, rm400m cuba jatuhkan tun m tapi kantoi, rm400m sept 16 yg kantoi gak. Kita cekik dia! ! !.

    ReplyDelete
  12. kah kah kah..cina tadbir bersih?..cube drang tadbir satu negara, cnfm "bersih" punya malaysia ni. habuk pun tarak..kaki2 rasuah nie cina la yg start..hulur duit sana sini..org melayu dlu kan susah..so easy money la..bile org melayu x nak ikut ckp die, mula la buat cerita org melayu kuat rasuah.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!