VIDEO PANAS ISU PTPTN! Ilmu Wajib Dituntut Begitu Juga Hutang Wajib Dibayar



1. PTPTN disalurkan bagi memudahkan anak Melayu yang kurang kemampuan meneruskan pengajian di peringkat tinggi.
2. Pencapaian akademik yang cemerlang adalah motivasi mendapat pendidikan percuma.
3. Islam mewajibkan menuntut ilmu dan Islam juga mewajibkan hutang yang dibuat itu dilunaskan

Sabda Nabi sallallahu alaihi wasallam: “Jiwa seseorang mukmin masih bergantung dengan hutangnya sehingga dia melunasnya” - Riwayat Tirmidzi.

5 Responses to "VIDEO PANAS ISU PTPTN! Ilmu Wajib Dituntut Begitu Juga Hutang Wajib Dibayar"

  1. basic dia kalau dah pinjam dah berhutang tu memang kena bayar balik jangan nak mintak excuse tak nak bayar mintak orang halalkan, melainkan kalau orang yang bagi pinjam tu sendiri nak halalkan.

    ReplyDelete
  2. pengurus kerajaan rakyat yang pilih ...apa kehendak rakyat pengurus mesti akur ...pendidikan percuma adalah satu dari 5 keperluan asas yang rakyat mahu pengurus kerajaan sediakan ... kalau pengurus kerajaan yang sudah dipilih tidak dapat menyediakannya, pengurus kerajaan gagal memenuhi kehendak rakyat dan perlu diganti dengan pengurus lain yang berkemampuan....

    ReplyDelete
  3. Setuju...

    NAK ALIH DARI ISU RAMPASAN PADANG PKNS & RM3 BILION ANWAR, NIK NAZMI BUKA ISU BASI ISTIJUARA. Baca di sini!!

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Ya ke? kenapa rakyat kena bayar balik duit yang mereka punya? Bukan duit bapak UMNO. Suruh lah kroni2 UMNO lahanat yang menghabiskan duit bayar balik. dok write off saja

    ReplyDelete
  5. Cantik muka anon rantai. Belajar malas. Nak free sja. Malu lah. Minta kat pr lah.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!