PANAS BERAPI! PENJELASAN ISU PTPTN YANG MESTI DIBACA SEMUA!

Aku cukup suka betul isu PTPTN kat Unisel ni, menteri baru gempak sikit, naik kelam kabut semua pemimpin Pakatan ya? Muahahahahaha, itu hari bukan main lagi nak bagi pendidikan percuma, kena gertak sikit terus meroyan macam anjing gila!

Mari kita baca penjelasan Menteri Pengajian Tinggi pasal isu ini:

KUALA LUMPUR: Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menjelaskan pembekuan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) kepada pelajar baru Universiti Industri Selangor (UNISEL) yang kini ditarik balik, bukan bertujuan membebankan penuntut institut pengajian tinggi itu.

Beliau berkata, tindakan itu dilakukan sebagai respons kerajaan pusat terhadap perhimpunan haram yang dianjurkan pembangkang yang mendesak PTPTN dihapuskan di ibu kota pada 14 April lalu.

“Kerajaan bukan nak seksa pelajar tetapi hanya ingin lihat kemampuan kerajaan negeri Selangor dalam melaksanakan pendidikan percuma dan ternyata mereka tidak mampu.

“Jika mereka (kerajaan negeri Selangor) dakwa mampu melaksanakan pendidikan percuma melalui kaedah mengapung aset (tanah) UNISEL, ia adalah tidak logik sama sekali,” katanya selepas merasmikan Kongres Kejuruteraan Dunia, Sains dan Teknologi 2012 (ESTCON), di sini, hari ini

Read more...

9 Responses to "PANAS BERAPI! PENJELASAN ISU PTPTN YANG MESTI DIBACA SEMUA!"

  1. Bukan nak kata tapi kenyataan - kebanyakan penyokong PR (orang melayu) memang kurang cerdik.

    Jumaat lepas sembahyang kat Masjid dikawasan Ampang Tasik, Pak Imam bagi Kuthbah mengenai kepimpinan. Dia kata BN kaki rasuah dan macam macam lagi. Lepas tu dia cakap Selangor dibawah PR amat bersih, cekap dan hebat dalam mentakbir negeri selangor sehingga ada lebihan pendapatan sebanyak RM1.2 bilion.

    Tuan-tuan tentu terfikir kalau dah hebat macam tu sebab apa tak mampu nak bagi biasiswa pada pelajar baru Unisel.

    Ini jelas satu penipuan dlm rumah Allah oleh lebai PAS demi keuntungan politik duniawi.

    Bagi orang bodoh seperti kebanyakan penyokong tegar PAS dan PKR, mereka akan terima bulat-bulat.

    Cuma saya nak nasihatkan selidiklah apa yang disampaikan. Macam sumber boleh dicari untuk mengesahkan setiap maklumat yg disampaikan.

    ReplyDelete
  2. Aku pun suka isu PTPTN ni...kurang2 rakyat dapat tahu yang badan ini bukan perbadanan...tp penjilat UMGOK...Sial dan HARAM JADAHHH....Budak2 pasti demdam sampai mati....MAMPOSSSLAHHH uMGOKKK.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. napa emosional sngat bro
      lu kena ingat ,bukan semua orang benci UMNO
      Dan bukan semua anak2 muda sokong pakatan haram tu
      Pemimpin PR semua berlagak hebat...janji sana sini
      Nak bagi itu ini...baru naak tanggung satu universiti
      Nak bergolok bergadai...sampai nak jual tanah
      Nampak sangat low class punya management
      Jangan jual negeri udah...

      Delete
  3. Aku pun suka isu PTPTN ni...kurang2 rakyat dapat tahu yang badan ini bukan perbadanan...tp penjilat UMGOK...Sial dan HARAM JADAHHH....Budak2 pasti demdam sampai mati....MAMPOSSSLAHHH uMGOKKK.....

    ReplyDelete
  4. kecapi lah bulan bulan terakhir kamu wahai UMNO penzalim rakyat

    ReplyDelete
  5. serba salah ya.. bagi pinjaman PTPTN salah, kansel PTPTN pun salah. Apa yang betul sebenarnya?Yang betulnya ialah pemikiran PR sudah tidak betul...

    ReplyDelete
  6. Ada dua ekor Haramjadah yang bodonya tahap babi, Haramjadah dua ekor ni kalau ada tak menambah dan kalau tiada pun tak kurang, mereka adalah anon2 10.44 dan 11.06 PM.

    Hiduplah kamu berdua dalam kebodohan seumur hidup!

    ReplyDelete
  7. Ada dua ekor yg masih belum nampak, comment2 pun macam org gila. Kalau pembangkang perintah habisla tanah2 digadai, nak tambah ekonomi tak pandai. Bodoh nak mamposss!!!!

    ReplyDelete
  8. Nak dapat duit?jual je tanah.lps tu buat projek rumah mewah.org melayu Islam miskin tak mampu sila berambus.ini negara anjing PR

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!