PANAS BERAPI! DIN PUDURAYA HINA KAUM HINDU! APA REAKSI PAKATAN?

Berkenaan subjek ,rasa-rasanya itulah satu-satunya cara PAS untuk selamatkan diri daripada musibah yang diundang Naib Presiden parti itu dua hari lepas semasa debat di Karangkraf. hahahaha!!
"Perarakan Thaipusam juga demonstrasi jalan. Ada yang separa sedar ,membawa kavadi tanpa 'tear gas' " - MP PAS ,Yang Ber Salah-uddin merangkap Naib Presiden PAS.

Apakah logiknya YB ini mengaitkan Thaipusam dalam hal ini ? Topik debat adalah samada Demonstrasi Jalanan akan mengukuh atau meruntuhkan demokrasi sesebuah negara. . YB Saifuddin juga menegur Salahuddin agar tidak menyamakan perayaan/perarakan keagamaan dengan demonstrasi jalanan. Kepada sesiapa yang menonton debat tersebut ,penulis pasti anda sedar bahawa selepas teguran tersebut YB Salahuddin langsung tidak bercakap mengenai Thaipusam. KENAPA ? Takut ? Rasa bersalah ?

INGAT LAGIKAH BILA NIK AZIZ KATA SOLAT DAN PENUNAIAN HAJI JUGA ADALAH DEMONSTRASI JALANAN ,BELIAU DIKRITIK HEBAT OLEH ULAMA-ULAMA .SEKARANG ANAK BUAHNYA PULA MENGHINA THAIPUSAM ?
Apakah YB keliru perbezaan perarakaan agama dengan demonstrasi jalanan ? Adakah kerana Bersih(demonstrasi jalanan) dan Thaipusam(perarakan keagamaan) disamakan kerana pakaian kuning mereka ?

1. Thaipusam perlukan permit ,manakala Berish melanggar perintah mahkamah.

2. Thaipusam tidak berniat politik ,Bersih pula sebaliknya.

3.Thaipusam dirayakan dengan menghormati undang-undang ,manakala Bersih melanggar perintah mahkamah.

4. Thaipusam adalah upacara keagamaan ,tetapi di Bersih akan ada peristiwa benci-menbenci,hina-menghina .maki hamun dan sebagainya.

Kemana perginya semua hero India di Pakatan ? tak berani soal ? Dah lah janji Thaipusam di Negeri PAS ,Kedah ,tak ditunaikan sekarang dengan senang hati samakan Thaipusam dengan Bersih ?? Apa kata PAS ? Sehingga kini tiada penjelasan diberikan PAS apabila YB Kamalanathan menghantar surat kepada YB Salahuddin.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

7 Responses to "PANAS BERAPI! DIN PUDURAYA HINA KAUM HINDU! APA REAKSI PAKATAN?"

  1. Din Puduraya dah masuk air... Lama tak kongkek kat hotel... Takut kantoi...

    Kerajaan Selangor Korban Lembu Elak Penyakit Merebak

    ReplyDelete
  2. Ni lah akibat dari doa Nizar:
    “Selamatkan negara kita, selamatkan akidah kita, selamatkan negara dan masyarakat kita…perhimpunan di Kedah tanda kejatuhan PAS di semua peringkat bersama-sama dengan rakan-rakan kita Pakatan Rakyat”

    Aaammiiiiiinnnnnn....

    ReplyDelete
  3. Yang suka menghina ni UMNO.Rakyat pun PM panggil kaka kesat sebagai Haram jadah. Bukan aku tak pernah baca blog hang yang selalu panggil india paria, cina pemakan babi, komunis dan sebagainya. Cermin diri dulu la

    ReplyDelete
  4. awat hang gi hina kerabat parpu din ooi! depa kan mai sekapai, toknek depa drtg kena rantei sam ingeris

    ReplyDelete
  5. Bodoh tahap gila babi pemimpim hamPAS

    ReplyDelete
  6. woi TOLOL, korang suruh sekolah pandai2 x nak. main je malas sangat pastu melancap je yg selalu. dah x de modai ka, apa yg din cakap, himpunan bersih ni klu x de provokasi dari si tolol2 x kan berlaku huru hara. perumpamaan ni lebih kurang sama macam perarakan thaipusam, aman je.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!