PANAS BERAPI! APA CERITA BAKAL MENANTU PM NI?

Dua hari lepas kecoh pasal seorang lelaki yang bakal menjadi menantu PM.

Semuanya gara-gara laporan dari portal nypost.com. Yang kemudian disambut oleh malaysiakini dan harakahdaily.

New York Post yang menjadi pemecah berita berkenaan menggunakan perkataan Gossip / Sports / Entertaintment / Photos sebagai tagline laman mereka.

Apabila tagline itu digunakan maknanya selain daripada gambar, hiburan, sukan, gosip juga adalah perkara utama sebagai pengisian laman berkenaan.

Gosip ini maksudnya benda yang masih tidak sahih atau yang masih sok...sek...sok....sek....lagi. Dan yang paling penting dalam gosip adalah elemen tambah-menambah perisa untuk melariskan penjualan.

Berhubung dengan berita yang disiarkan oleh malaysiakini, ianya bukan sesuatu yang pelik kerana kita tahu bagaimana hubungan antara malaysiakini dengan beberapa pihak di Amerika yang menjadi penyumbang utama kewangan kepada mereka dalam usaha untuk menghancurkan kerajaan semasa. Sila lihat di sini

Malaysiakini siap bagi baca free lagi berita berkenaan sebagai sumbangan ikhlas mereka untuk menjatuhkan reputasi PM. Tak payah nak log in akaun lagi. Tak percaya ? sila klik di sini

Bukan niat saya untuk mempertahankan lelaki Kazakhtan tersebut. Saya tak kenal dia dan dia tak kenal saya. Jika benar kes itu telah menjadi kes mahkamah, biarlah mahkamah yang memutuskannya.

Namun setelah membaca apa yang ditulis dilaman berkenaan dan apa yang diterjemahkan oleh harakahdaily, ada beberapa perkara yang tidak munasabah.

Kelakar juga apabila membaca apa yang diterjemahkan oleh harakahdaily seperti dibawah...

Akan tetapi, Maira, 50 kini menetap bersama anaknya di kondo di The Plaza, yang mempunyai empat bilik, apartmen keluasan 4,000 kaki persegi dilengkapi dengan 3.5 tandas.


Ada juga tandas 3.5 ya ?

Kebiasaanya yang kita dengar rumah ada 2,3 atau 4 bilik air. Tetapi ini lain macam nampaknya. Tandas 3.5 atau tiga setengah.

Yang tiga kira ok lah. Yang 0.5 lagi atau setengah lagi untuk apa ? Ohhhh...mungkin untuk buang air kecil sahaja kot.....atau untuk kegunaan lelaki yang iras-iras Azmin Ali.

Gosip adalah salah satu bahan utama yang disiarkan di laman berkenaan. Dan sebab itulah ada beberapa keraguan yang boleh kita pertikaikan berhubung penyiaran berita berkenaan.



Kes ini tidak lebih daripada gosip setelah sepasang suami isteri bercerai. Macam cerita-cerita yang kita selalu dengar apabila ada personaliti atau artis-artis tempat kita bercerai. Dalam kes ini pula yang bercerai itu adalah individu yang mempunyai hubungan dengan Presiden Kazakhstan dan juga bakal menjadi besan PM Malaysia. Orang hebatlah kata kan....jadi gosipnya mestilah kuat.....

Tunang anak PM seorang budak muda yang berusia 20an dituduh menipu bapa tirinya dalam pembelian kondo mewah.

Secara logik akalnya, bapa tirinya adalah seorang yang kaya dan adik kepada presiden sebuah negara, adakah semudah itu beliau boleh ditipu oleh seorang budak muda ?

Tidak mustahil kondo itu diberikan kepada budak itu sewaktu bapa tiri dan emaknya masih melekat antara satu sama lain. Ya lah....waktu melekat kasih sayangnya lain macam, apa yang ada semuanya diberi. Yang tak diminta pun dikasinya.

Bila dah bercerai, faham-faham sajalah....yang diberi pun kata ditipu.Semuanya akan diungkit habis-habisan. Lihatlah dalam contoh kes seorang artis dengan seorang pemain bolasepak yang bercerai baru-baru ini. Waktu mula-mula nikah dulu bukan main lagi kasih-mengasihi satu sama lain walaupun jarak perbezaan usianya jauh. Tapi bila dah bercerai habis dilondehnya dalam Melodi TV3.

Contoh kedua adalah kisah janda Adun Pas Melor yang mendedahkan sikap korup suaminya yang mempunyai harta berjuta-juta diletakkan atas nama orang lain. Semua itu terdedah selepas perceraian berlaku. Waktu i love u.....u love me.....itu semua tidak akan berlaku. Tidak tahan dengan pendedahan-pendedahan jandanya memaksa Adun Pas Melor mendapat injuksi bagi menghalang media membuat liputan terhadap perbicaraan kes cerainya.

Kemudian dikatakan pula budak itu menipu sijil sekolah tinggi untuk memasuki Universiti Columbia. Universiti berkenaan adalah sebuah universiti yang hebat. Bila hebat maknanya bukan senang untuk memasukinya.Secara logik akalnya mana mungkin sebuah universiti yang sebegitu hebat semudah itu boleh ditipu oleh pelajarnya ?

Dibangkitkan pula isu penipuan nama bapa dengan menggunakan nama Nazarbayez. Ibunya dikatakan menukar nama itu selepas berkahwin dengan bapa tirinya pada tahun 2001.

Mengapa sepanjang 11 tahun ketika ibunya dan bapa tirinya masih suami isteri perkara ini tidak berbangkit ? Tapi selepas bercerai semuanya terlondeh. Sebab itulah saya katakan ini semua adalah masalah selepas keruntuhan rumahtangga.

Bila sebut pasal tukar nama bapa teringat pula kepada seorang staf Lim Guan Eng. Seorang anak cina yang tanpa segan silu menggunakan nama Khir Johari sebagai nama bapanya.

Dalam banyak-banyak berita yang dilaporkan itu yang paling tidak masuk akal sekali apabila ibu kepada tunang anak PM, Maira dikatakan menjadi buruan pihak berkuasa Kazakhstan dan Interpol kerana terlibat dalam kes jenayah termasuk culik.

Senang ceritanya beginilah....

Datuk Najib adalah seorang PM. Setiap pergerakan atau apa yang ingin dilakukan dalam kehidupannya dikawal rapi oleh pihak keselamatan. Sesiapa orang yang tak kenal atau tak biasa yang nak jumpa PM, mereka akan diperiksa terlebih dahulu latar belakang oleh pihak keselamatan. Pendek kata kehidupan mereka sekeluarga tidak bebas seperti kita semua. Kalau pihak keselamatan kata no.....maka no lah....dan PM kena patuh.

Nak pilih calon pilihanraya untuk mewakili parti pun bukan benda yang senang bagi seorang PM. Semuanya perlu diteliti. Terutama sekali rekod polis. Jika nak pilih calon pilihanraya pun seorang PM kena periksa latar belakang calon dengan teliti, adakah anda fikir Datuk Najib dan pihak keselamatan tidak memeriksa dengan teliti seseorang yang nak menjadi besannya ?

Menantu dan besan adalah individu yang rapat dengan kita tak kanlah kita tak periksa terlebih dahulu latar belakangnya. Kita orang kampung pun sebelum meminang anak orang akan periksa terlebih dahulu latar belakang keluarga orang yang kita nak nikahi itu. Inikan pula seorang PM dengan mudah nak ambil anak kepada seorang penjenayah yang menjadi buruan polis sebagai menantu dan ibunya sebagai besan.

Datuk Najib mempunyai hubungan yang baik dengan Presiden Kazakhstan. Tahun lepas PM melawat negara berkenaan dan tahun ini pula Presiden negara berkenaan melawat negara kita. Dalam perjumpaan itu sebagai rakan sudah tentu Datuk Najib ada menyatakan yang bakal menantunya adalah warga Kazakhstan dan serba sedikit asal usul pertemuan anaknya dengan lelaki berkenaan. Biasa...itu adat orang berbual.

Kalaulah emaknya budak itu seorang penjenayah yang menjadi buruan polis, tak kan Presiden Kazakhstan sebagai rakan tak boleh beritahu Datuk Najib tentang ibu bakal menantunya itu. Tambahan pula bakal besan Datuk Najib itu pernah menjadi ipar kepada Presiden negara itu.

Menjadi buruan pihak berkuasa Kazakhstan dan Interpol....

Malaysia sebuah negara yang ada hubungan diplomatik dengan Kazakhstan dan PDRM juga berada dalam rangkaian Interpol, manakala kehadiran Maira untuk majlis pertunangan anaknya dan majlis pertunangan anaknya mendapat liputan media termasuk gambar-gambar di internet, kenapa masa itu tiada arahan penangkapan terhadapnya.

Pembangkang akan kata kerana Datuk Najib halang. Satu mala petaka yang besar kepada Malaysia dan PM jika menghalang penjenayah yang menjadi buruan Interpol ditangkap di negara kita. Kalau Datuk Najib halang, mampus hidup balik pun Presiden Kazakhstan tak akan melawat Malaysia dan hubungan diplomatik akan ditamatkan. Tak mungkin dan tak logik untuk Datuk Najib nak menghalang kerana ianya akan menjejaskan reputasi negara dan PM sendiri.

Yang paling lawak sekali adalah apabila New York Post melaporkan Maira dan anaknya tinggal di kondo The Plaza yang dilaporkan harakahdaily ada 3.5 tandas. Maknanya tempat Maira dan anaknya tinggal diketahui umum , tetapi mengapa pula polis Amerika tidak menyerbu dan menangkapnya ?

Kita tidak boleh menyalahkan New York Post dalam hal ini. Mereka telah melabelkan portal mereka sebagai portal gosip. Dan memang inilah kerja gosip-menggosip dalam usaha menarik pembaca. Jelaslah apa yang ditimbulkan ini adalah isu peribadi selepas berlaku perceraian.

Apa-apa pun dalam hal ini lawak yang paling tidak boleh dilupakan adalah tandas 3.5 yang dipentaskan oleh harakahdaily.

Pas oh Pas.....bodoh piang tak habis-habis.....

Betul-betul mencabar sungguh dalam usaha Datuk Najib nak menikahkan anak perempuannya. Inilah yang orang tua-tua kata anak perempuan lebih banyak cabaran daripada anak lelaki. Lagi-lagi pula anak perempuan seorang PM.

Bermula dengan dakwaan pembangkang PM melawat Kazakhstan menggunakan wang kerajaan untuk majlis pertunangan anaknya. Padahal majlis pertunangan diadakan di KL. Sedangkan PM ke sana untuk satu persidangan yang negara itu menjadi tuan rumah.

Kemudian diikuti pula dengan kes cincin yang dikirimkan kepada bakal besannya (Maira) yang ketika itu berada di KL untuk urusan pertunangan anak mereka dengan menggunakan alamat Seri Perdana. Dituduh pula itu cincin isteri PM yang berharga RM 24 juta.

Kemudian timbul pula cerita PM menggunakan wang kerajaan untuk bayaran makanan bagi majlis pertunangan anaknya. Padahal Datuk Najib guna wang sendiri.

Kini timbul pula cerita bakal menantunya menipu dan bakal besannya seorang penjenayah yang menjadi buruan polis.

Apa-apa pun kami sebagai rakyat hanya mampu ucapkan perkataan sabar kepada PM dan keluarga. Ini semua ujian untuk menjadi pemimpin yang lebih hebat. Banyaklah bersabar.....

HOUSE PK: Ini aku petik dari blog RBF Online. Cantik kupasan yang dibuat oleh RBF, tapi ini baru sikit, kita belum cerita pasal adik Presiden dan bekas suami Maira yang bernama BOLAT tu, ada banyak kisah menarik pasal si BOLAT yang luarbiasa ni, nanti akan aku ceritakan apa yang aku jumpa di Internet.

Sekarang ni nak dapat info bukan susah, Google kan ada? Manusia ni biasa la masa susmi isteri semua manis, bila dah bercerai, cerita dalam spender pun mau kasi bukak. Yang jadi mangsa anak-anak la.

10 Responses to "PANAS BERAPI! APA CERITA BAKAL MENANTU PM NI?"

  1. .5 tu partial bathroom. Boleh tgk kt sini http://newyork.craigslist.org/mnh/fee/3076751942.html

    ReplyDelete
  2. Modal apa lagi yang Malaysiakini, Haramjadah daily dan pembangkang Fuckatan ada selain FITNAH, BOHONG, TOHMAH yang direka-reka oleh Anwar untuk disebarkan..kan kita tahu dia nak cantas Najib dari dulu lagi x berjaya sebab Najib lebih pintar dan cerdik dibandingkan dengan Aljuburin.

    ReplyDelete
  3. Baguslah semua curi tipu dan kaut. Bila BN tumbang nati boleh la najib bawa geng dia naik kapal selam pi kazkstan cabut. NFC pun dah ada kondo sana.Jangan pi eropah la nati kena tangkap interpol dan bawa ke makahmah perancis..

    ReplyDelete
  4. Kalau najib cerdik sangat kenapa sampai hari ini tak de telur nak debat anwar?

    ReplyDelete
  5. Court document regarding Daniyar Nazarbayev case can be downloaded from [url=http://iapps.courts.state.ny.us/iscroll/]http://iapps.courts.state.ny.us/iscroll/[/url]
    Case ID - 651351/2012
    document number 1

    there's more document under the same case ID

    ReplyDelete
  6. KALAU MALAYSIAKINI MASIH BOLEH FAHAM TETAPI KALAU LIDAH RESMI PARTI ISLAM SUSAH SIKIT NAK FAHAM KENAPA GOSIP DIUTAMAKAN.

    ReplyDelete
  7. Di Amrika masa mahkamah tidak dibuang untuk benda "gossip"dan seks. Dia bukan mcm setengah mahkamah UMNO tu. Kat sana kalau kena saman ke mahkamah mesti hal hal yangs serious kerana mahkamah tak melayan benda benda merapu

    ReplyDelete
  8. parpukari,

    bilik ayaq 3.5 memang ada la ...

    But Maira, 50, now lives in her son’s condo at The Plaza, a four-bedroom, 4,000-square-foot apartment with 3 1/2 bathrooms. It has been listed as a $68,000-a-month rental.


    Read more: http://www.nypost.com/p/news/local/manhattan/kazakh_columbia_con_job_Rzm2pW72MO90nyHRMCyctL#ixzz1xmNQcCdp

    ReplyDelete
  9. 0.5 bath means takde shower la bodoh

    ReplyDelete
  10. term 0.5 bath memang ujud la bro...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!