MAMPOS KAU NIZAR! TUANKU SULTAN JOHOR DAH MURKA!

NUSAJAYA – Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar murka terhadap bekas Menteri Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang mempertikaikan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh baginda.

Sehubungan itu, baginda bertitah mengingatkan kepada wakil-wakil rakyat dan pemimpin masyarakat supaya menjaga adab dan tingkah laku serta berhati-hati apabila membuat sesuatu kenyataan bak kata pepatah “cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar.”

“Baru-baru ini, ada pemimpin politik yang secara terang-terang mengkritik tindakan saya membida nombor pendaftaran di Jabatan Pengakutan Jalan (JPJ). Adakah dia lupa tentang adab Melayu? Atau sememangnya dia seorang yang jahil dan cetek dan akalnya?

“Janganlah cuba berlagak pandai jika tidak berilmu dan janganlah mengeluarkan kenyataan sesuka hati jika tidak tahu perkara yang sebenar. Bukankah berdiam itu lebih baik daripada berkata yang tidak baik.


Nizar memang bangsat! Padan muka dia, apa dia ingat boleh cai dan hina SUltan dan rakyat pastu nak jumpa mintak maaf? Macam tu je? Kepada orang Perak, ini pesan aku:


Aku nampak Tuanku benar-benar murka! Nizar ni memang wajib dikenakan tindakan, terlampau kurang ajar si anjing DAP ni! Kami nak Nizar dikenakan hukuman yang seberat-beratnya.

12 Responses to "MAMPOS KAU NIZAR! TUANKU SULTAN JOHOR DAH MURKA!"

  1. Nizar tokak anjing DAP akan muntah darah la kau jika kau jejakkan kaki di tanah Johor ini.

    Orang Johor macam aku ni, dari Muar Johor Darul Takzim takkan maafkan kau.

    Tak sedar diri punya Melayu. Dah la ms berkuasa yg sejemput bagi tanah pada cina 999 tahun.

    Barua komunis!

    ReplyDelete
  2. nizar nanti cakap "mohon derhaka tuanku".....dasar pencacai pakatan haram ...ngeh3...

    ReplyDelete
  3. Salah faham semua ni..

    Nizar xder sebut nama tuanku dlm kenyataanya.. kenyataanya umum.. sama mcm kenyataan dlm kosmo pada hari sebelum dia tulis dlm tweeter tu..

    anyway.. beza kalau dgn kes kat terengganu dulu..
    Kes Terang2 tulis natang pada pada org yg menukar Idris jusoh kepada Mat Said..

    Nilah politik.. pening dibuatnya.. akux sokong secara extreem mana2 pihak.. kena cek pada dua2 belah pihak gak..

    ReplyDelete
  4. Korang bayangkan si Nizar tu tengah syok melambai2 tiba2 jatuh tertonggeng dan tersembam kat atas jalanraya!!!! Memang kelakarlah si Bahlol ni aku nengokkan... Heiii apa jenis orang la ko ni..

    ReplyDelete
  5. untuk orang2 johor tolong baca blog uncleseekers...(sultan johor atau kerabatnya)

    ReplyDelete
  6. Elok dibagi penampar Tuanku beruk belaan pas & dap nie

    ReplyDelete
  7. lagikan sultan negeri dia sendri pon dia tapau, sultan negeri lain lgi lah naik toncang si lilin nih.

    ReplyDelete
  8. Anon 2012 2:20 AM, Hang ada baca twetter dia x? mmg la xsebut nama, tp kalu dah ckp bid no plat rm520juta, sape lg. Ayat hang tu ayat nk lepas diri je. Kalu xtuju kat sultan johor, abih dia tuju kat sapa? Jgn buat2 bengap jd xpaham la pulak ye.

    ReplyDelete
  9. Apa ker bengapnyerr nizar nih, tuh dia dulu beli camry berderet tuh per citer?? kau tuh menteri jer, mana kau dpt duit ??? nih Sultan lahhh wei, depa ada bisnes sndiri kot.. bukannya hidup mngharap duit rakyat jer mcm kau nizar oii.. mati terus lah kau kalau jejak kat bumi Johor nih..

    ReplyDelete
  10. Dah lepas ni jgn nak sibuk2 nak dtg negeri johor. Org dah benci dia.

    ReplyDelete
  11. PKR - PARTI KUAT ROMEN

    DH TERANG LAGI BERSULUH. DAH BERTWEET TU TENTU ADA MAKSUD TERSURAT DAN TERSIRAT.

    NIZAR KUAT MELAMBAI NI..ELOK2 TENGAH MELAMBAI DRIVER DIA BREK MENGEJUT..TU DIA..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!