GEMPAR BERAPI! PTPTN TARIK BALIK SEKATAN KE ATAS UNISEL!

KUANTAN: Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) menarik balik pembekuan kemudahan pinjaman kepada pelajar Universiti Selangor (Unisel) berkuat kuasa serta-merta, kata Pengerusinya, Datuk Ismail Mohamed Said.

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin sudah menghantar surat kepada Unisel mengenai penarikan balik pembekuan pinjaman PTPTN dan para pelajar boleh memohon PTPTN seperti biasa,” katanya.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat selepas mendapat respons daripada pelbagai pihak terutama daripada ibu bapa pelajar yang mahu sekatan itu ditarik balik.

Selanjutnya baca disini...

Kalau ikut hati aku la, memang aku tak bagi beb, tapi kerajaan kita ni memang baik hati dan masih fikirkan kebajikan pelajar-pelajar Unisel ni. Semalam aku dengar kerajaan negeri nak bergolok gadai untuk bagi pelajaran percuma, so lepas n aku nak tengok berapa ramai yang nak ambik PTPTN dan berapa ramai yang akan dapat pendidikan percuma seperti dicanangkan oleh kerajaan negeri.

SO, kita mintak kerajaan negeri Selangor bawah pemerintahan si bebal Khalid Gagap ni teruskan gadaian tanah sebanyak 30 juta dan aku nak tengok berapa ramai pelajar mereka boleh bantu, anggap la ini satu cabaran ok gagap?

Pastu aku nak tengok berapa ramai yang nak ambil PTPTN, haru diingat Pakatan ni selalu mendidik rakyat untuk bermimpi basah, sebba mereka ni kan kaki seks? Dari kepala sampai la ke ekor semua gila seks bebas, he he he.

So, kita tunggu dan lihat!

15 Responses to "GEMPAR BERAPI! PTPTN TARIK BALIK SEKATAN KE ATAS UNISEL!"

  1. Support WWF dalam mencegah kepupusan PENYU LINK PADA WEBISTE INI

    ReplyDelete
  2. Ini yang aku benci puak menteri-menteri niii!! Cepat sangat nak flip-flop!!Kita memang tau pun, yang sekatan PTPTN tu akan diterek balek..tapi jangan lerr cepat sangat. Biar lerr Khalid Gagap berpeluh duluuu...Ambik lerrr political milage dpd isu ini!!! Tak tau langsung nak main politik!! Haiiii...susah dengan bijak-bijak sombong niii!!!

    ReplyDelete
  3. Baik sungguh hati pemimpin BN. Tidak sanggup melihat rakyat menderita untuk mendapat ILMU. Inilah pemimpin ISLAM. Rafizi dan Anwar bolehlah jilat balik ludah mereka yea. lain kali jangan nak tunujuk berlagak. bayangkan punasihat ekonomi selangor di bayar RM1 jer, tetapi cekap pulak p oversea pakai duit rakyat selangor...

    ReplyDelete
  4. Bodoh punye parpu. PR janji nk laksana pendidikan percuma bile dpt perintah Malaysia. Yg BN main politik bsuk apehal?? Skrg dah tarik balik.. haha. Nmpak sgt dah kalah. Takut ler tu nnti sokongan lari klu Sgor bg pembiaayaan pade students tu.

    ReplyDelete
  5. Tndakan macam l*nc*u. Kalau nak ajar ajar sungguh2. Kenapa ada menteri macam ni haaah? hKita orang bawahan berabis mempetahankan tindakan menteri tiba@ buat u turn, harrrg ptuih!

    ReplyDelete
  6. Inilah masaalah orang kita, tak berani untuk buat keputusan,selalu flip-flop. Khalid Gagap jadi hero lagi. UMNO yang dikatakan bacul.

    ReplyDelete
  7. UMNO pun sedar menindas pelajar dan rakyat takkan kemana dan hanya membuakkan kebencian rakyat.

    ReplyDelete
  8. rasanya pemimpin bn lagi bnyak lagaknya...betul kan...

    ReplyDelete
  9. Tindakan sorong-tarik, sorong-tarik UMNO/BN nak UGUT-ACAH rakyat dengan kuasa autokratik mereka.... akhirn U-turn!

    Politik mentaliti zaman batu UMNO ... hehehehehe .... rakyat semakin JUAK!

    bila nak PRU yeh... tak sabar nak pangkah nih!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. baik? baik ada makna tu..

    ReplyDelete
  11. BUKAN SEMUA PELAJAR UNISEL SOKONG PR. YG BIJAK TAHU KERAJAAN BELUM MAMPU BAGI PERCUMA DAN PELAJAR YG MASUK UNIVERSITY SEBELUM ADANUA PTPTN RASA BETAPA SUSAHNYA SAMPAIKAM ADA YG TAK DPT PGI U KERANA TIADA DUIT. AMBIK IKTIBAR. PTPTN DAH MENOLONG RAMAI PELAJAR. JADI JANGANLAH NAK IKUT KATA PR SEBAB KALAU DIA MEMERINTAH PUN PTPTN TIDAK AKAN DIMANSUHKAN. TIDAK AKAN DIMANSUHKAN.

    ReplyDelete
  12. kenapa lah cepat sangat tarik balik. bior lah khalid berahi perpeluh dulu cari duit nak biaya percuma pelajarnya. padan muka khalid, pucat lesi! hahaha!

    ReplyDelete
  13. Menteri mcm lalang.. Amende BN.. Takut ka?

    ReplyDelete
  14. Kalid nodin dengan timbalannya Pudin kitol sama saja Bangang!!!!

    -oghe klate-

    ReplyDelete
  15. Adusss xdak dlm dunia menteri buat keja mcam nie,.hal serius mcm nie bole buat main2.memang alamat nak bungkuih dan xmangkin dak B End dlm pru 13 nie, betoi kata Tun M umno diwakili oleh org2 xcerdik. Kahkah. Prpukari elok ler tutup blog nie. Sia-sia jer usaha demo nie.mengabihkan boras jerrrr.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!