GEMPAR BERAPI! MELAYU SUNGAI KOB SETARAF BABI!!!

Mendidih sungguh darah aku bila membaca laporan KEDAHAN69ERS.COM tentang penduduk Kampung Sungai Kob yang menerima layanan SERUPA BABI daripada Kerajaan Negeri Kedah.

Daripada apa yang aku dapat tahu, tanah yang dipertikaikan itu adalah Tanah Rezab Melayu. Masa Kerajaan Barisan Nasional dulu, projek tanah perkuburan swasta ni diorang dah propose tapi tak diluluskan. Bila PAS dan Pakatan menang di Kedah, projek yang tak diluluskan tu, serta-merta diluluskan.

Penduduk Sungai Kob dah berjaya dapatkan dua perintah mahkamah untuk menghalang projek daripada diteruskan. Tapi syarikat berkenaan, Prestavest yang difahamkan dilindungi oleh pemimpin Pakatan tertentu, telah membabikan segala perintah mahkamah dengan meneruskan kerja-kerja projek di Tanah Rezab Melayu Sungai Kob.

Pagi tadi, lebih kurang 100 orang penduduk kampung yang berkawal di jalan masuk ke tapak perkuburan swasta terbesar di Asia Tenggara itu, naik angin apabila kata dua diorang agar projek tidak diteruskan, dianggap sampah oleh pekerja-pekerja Prestavest.

Akhirnya, dua orang pekerja Prestavest cedera. Seorang pekerja India, koyak pipi manakala seorang lagi pekerja Cina lebam matanya.

Polis yang berada di tempat kejadian, telah berjaya mengawal keadaan dan menahan 52 orang penduduk kampung kerana merusuh.

Isu pokok di sini adalah tanah perkuburan Cina di tengah-tengah perkampungan Melayu dan di atas Tanah Rezab Melayu pula. Yang ditangkap adalah Melayu... dan yang menangkap juga adalah Melayu... siapa yang bertepuk tangan dalam hal ini?

Korang fikir-fikirkan sendirilah...

Tapi yang paling best, masa kecoh pusat penyembelihan babi, PAS serta Malaysia turun memberikan sokongan kepada penyembelih-penyembelih dan pemilik pusat penyembelihan babi itu. Tetapi bila Melayu Sungai Kob meminta agar tanah perkuburan swasta itu dipindahkan dari kawasan mereka, mereka telah dibabi-babikan....

Maknanya, Melayu Sungai Kob taraf mereka lebih rendah dari BABI ler yek?

BACA SETERUSNYA DI KEDAHAN69ERS.COM

21 Responses to "GEMPAR BERAPI! MELAYU SUNGAI KOB SETARAF BABI!!!"

  1. Saya rasa cukup hairan kerana yang biasa menzalimi rakyat adalah daripada UMNO. Mungkin PAS pun cuba mengikut tauladan yang kurang baik ini. Sama-samalah kita menasihati mereka supaya jangan ikut sangat dengan UMNO=APCO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pasti ke umno zalimi rakyat. Kalau umno zalim kau tak dpt nak bagi commemt mcm ni. Baik kau tinggal kat spore atau cina saja. Kesian kau.

      Delete
  2. house,salah guna word,bukan sembelih,tapi potong utk babi laknat.word sembelih hanya utk binatang halal dan penyembelihannya adalah kerana Allah.

    ReplyDelete
  3. harap kerajaan negeri pas dapat mengambil tindakan sewajarnya terhadap perkara ini.

    ReplyDelete
  4. serupa la mcm tmn pengkalan jaya @ sppk nih...kawasan melayu...siap ader pasar babi...tak berapa meter jer dr masjid...

    ReplyDelete
  5. Sial punya cina kapir...kasi bakar hati org melayu

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum,

    Sekadar peringatan bagi yang terlupa."Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan."(Al-Maa'idah-Ayat 8)
    Berhati-hati dalam 'posting' yang di paparkan kerana ianya kelak bakal dipersaksikan di padang mahsyar.

    ReplyDelete
  7. Babi tu hang dey parpu.....kerajaan BN yang lulus tanah melayu jadi kuboq tu sikit rendah dari babi....kita worang panggil anak haram jadah.

    ReplyDelete
  8. wei parpu!!!

    bukan rakyat yg dibabikan tapi PARTI ANJING SETIA yg babi...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  9. Inilah dunia politik yg sedang melanda umat Islam tanah air.Kepentingan hak Islam dan bangsa sanggup diketepikan semata2 mencapai cita2 kekuasaan politik.Perlembagaan Madinah tdk pernah menyerahkan bumi Islam pd kafir. Perlembagaan Madinah juga tdk pernah mengangkat org kafir menjadi ketua pd org muslim, melainkan ketua kpd kaumnya sendiri. Dibumi Palestin, ribuan pejuang syahid pertahankan bumi mereka.Di negara kita, secara mudah umat Islam menyerahkan bumi mrk kpd org kafir.Lebih sedih umat Islam bergaduh sesama sendiri dlm menyerah bumi Islam kpd kafir, sedang dlm hukum WAJIB seluruh umat Islam pertahankan bumi Islam dr jatuh kpd kafir. Korparat Islam sepatut berusaha membeli tanah org kafir utk kembali kpd org Islam. Ini pernah dilakukan oleh allahyarham Prof Dr Azizan, pengasas Era Edar. Sepatutnya kejaan Pas Kedah yg perjuangkan Islam berusaha mendptkan semula tnah itu utk dimanfaatkan pd org Islam atau menasihati pemilik membangunkan projek ekonomi utk penduduk tempatan. Kjaan ada hak membatalkan projek itu tanpa menyalahi kerajaan dulu.pakah isu disebalik semua ini, tdk lain adalah rasuah politik. Tergamakkah membohongi rakyat bhw tnh itu dibeli dlm tahun 20an oleh Cina.Tahun itu, Pekan Kulim pun ada berapa kerat manusia Melayu, apa lgi Cina. Jln menuju ke Sg Kop pun hanya denai2 sj. Mana ada org cina yg masuk ke hutan Sg Kob cari tanah utk dibeli. Adakah waktu itu cina kaya yg boleh beli tnh hingga 100 relong lebih. Langsung tak masuk akal. Sebenarnya semua ini tipu helah org yg berkuasa. Mrk boleh cipta macam2. Contoh terbaru, bila heboh pusat hiburan terbesar di Alor Setar, pihak kjaan negeri salahkan pegawai krjaan yg lulus lesen, MB dan exco lepas tangan.Pejabat agama turut disalahkan. Beri taulah hal sebenar pd rakyat, Kedah alami masalah kewangan yg serius. Tak kurang dr 20 juta sebulan diperlukan utk urusan pentadbiran dan gaji kakitangan kjaan negeri. Projek jerat cina Sg Kob ini, jika berjalan dgn lancar dipercayai pemaju akan mendap untung bersih lingkungan 2 bilion. !0 persen utk kjaan negeri, brp agaknya? Apakah MB dan exco turut ada saham. Kita syorkan agar SPRM memantau isu ini.Byk tandatanya.

    ReplyDelete
  10. Pada anony 6:16, 11:19, 11:32 dan 4:24 istifarlah byk2. Lihatlah kpd isu yg didedahkan. Ayat quran yg dikemukakan oleh anony 6:16 langsung tidak menepati dgn isu. Keadilan menurut Islam itu apa? Antaranya kembalikan hak kpd yg berhak. Sudah termaktub dlm geran bhw tanah itu statusnya Malay Rezab. Melayu di Malaysia ini diakui pula Islam. Ertinya tanah itu hak milik org Melayu Islam.Apakah ujud keadilan disni oleh kerajaan Pas yg pertahankan pembinaan jirat cina atas tanah milik org Melayu Islam. Dulu dalam kempen ada yg berjanji jika Pas menang, projek itu akan dibatalkan. Sebenarnya ayat yg ^:16 kemuka itu terkena pada batang hidung sendiri. Krn bencikan Umno, apa yg didedahkan oleh bloger Umno ini, semuanya tidak betul.Bloger akan ditanya oleh Allah apa yg ditulisnya, tetapi juga akan tanya anda dan semua umat Islam, apakah peranan dlm mempertahankan tanah Melayu Islam ini dr jatuh kpd org kafir. Saya yakin hati kecil anda juga tidak setuju apabila bangkai jutawan cina dr hongkong, singapura,indonesia,thailand dan dalam negara dibwa masuk tanam dlm bumi org Islam. Org-org beriman, terutama ahli Pas pasti akan menolak semua ini, kecuali kpd org2 yg beriman kpd pemimpin tidak kpd Allah. Nauzubillah.

    ReplyDelete
  11. PAS= Parti Anjing Setia.
    BN= Babi Negara.

    Jadi parti yang unggul yang memperjuangkan hak rakyat terpaksa di lakukan oleh DAP.
    Satu beban yang besar terpaksa dipinggul oleh YAB Tuan Lim Guan Eng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kitab mana kau pakai wehh

      Delete
  12. Oleh sebab itu, diminta undi pas lagi selepas ini. ape ingt undi pas tu bagus sangat... sekarang terimalah akibatnya.

    ReplyDelete
  13. Hang tu yg babi, cakap membabi buta, siasat dulu sebelum nak tulis artikel

    ReplyDelete
  14. Hang tu bewak, puki makhang cakap org melayu sungai kop babi

    ReplyDelete
  15. tiada yang lebih daripada babi drpd babi semata-mata... pi la buat kubur babi kt kawasan cina.. watpe buat kt kawasan kampung melayu der... babi tul der.. babi al khinzir wal haram jadah puak syiah ni... wakakka

    ReplyDelete
  16. ak rasa laa..kalo xdk kat sungai kob jgn ckp lebih kurang...jgn igt kerajaan skrg yg lulus bnda nie..lain kali siasat dulu k..kalo nk ckp org kat sungai kob 2 babi..rasa org yg tulis blog nie lg babi kot..harap berubah n jgn nk ckp mcm haram jadah...

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!