GEMPAR BERAPI! LAJIM UKIN AKAN LOMPAT MASUK PKR PADA 16HB JUN INI

Inilah khabar berita yang sedang hangat diperkatakan di kedai-kedai kopi di Sabah! Ini bukan khabar angin tau, ini adalah kisah benar yang sedang hangat diperkatakan di Sabah.

Aku juga diberitahu bahawa Lajim Ukin sudah siap ada 2000 bendera PKR yang akan dipasang olehnya pada hari PM melawat Sabah iaitu pada 16hb Jun ini. Sekaligus dengan itu pada hari yang sama Lajim Ukin akan mengumumkan bahawa dia keluar dari UMNO dan join PKR.

Cuma yang menjadi masalahnya sekarang ni ialah orang kiri kanan dia tak berapa selesa dengan keputusan dia. Sebab tu dia nak lompat tapi ada sikit delay, kalau tak hari tu masa perhimpunan UMNO di Stadium Bukit Jalil lagi dah dah announce yang dia akan lompat keluar.

So, pembaca sekalian, korang tunggu dan lihat je apa yang akan dibuat oleh Lajim Ukin pada 16hb Jun ni nanti! Dia sengaja nak sabotaj dan malukan PM. Lu memang takleh pakai la Lajim! Cisssss

11 Responses to "GEMPAR BERAPI! LAJIM UKIN AKAN LOMPAT MASUK PKR PADA 16HB JUN INI"

  1. macam pernah dengar nama blog lajim ukin ni... tapi di manaaa ya

    ReplyDelete
  2. tadi keluar kat berita dia kata xkeluar..

    ReplyDelete
  3. kalau lah benar..memang orang sabah ni macam dulu juga...macam tahun tahun 70an..tiada prinsip hidup...kejap kesana ..kesini...saya berada disabah semasa itu ada disabah dah faham dgn mereka ni.....

    ReplyDelete
  4. biasa la orang sebelah sabah ni mana ada daya tahan diri sebagai ahli UMNO.....bila2 diaorang boleh sokong mama diaorang nak.....asalkan dapat yg dihajati....takde semangat dan jati diri mcm orang semenanjung...itu dah terbukti....

    ReplyDelete
  5. Kalau nak lompat pun elok gak.. dia pun dah ada sejarah melompat dari PBS ke UMNO.. pastu nak lompat gi PKR lak.. takde credibility org2 yg melompat ni..

    ReplyDelete
  6. aper lak nak cisss cisss parpu oiiii..suka ati dia la nak lompat..kalau PR lompat BN pulak mesti lu kata bagus bagus bagus..hahahha parpu parpu..perangai tak berubah..buatya ader mana2 pemimpin tertinggi PR lompat BN lu akan kata 'inilah bukti ketidakpercayaan mereka kepada DS Anwar' oiiiiii dialog lu wa bole predict la labuuu

    ReplyDelete
  7. Cilaka lu lajim macam katak rabun saja

    ReplyDelete
  8. Bagus kou bertaubat dari politik.bagi chan orang lain.bertahun tahun jadi YB itu beufort tiap tahun kena makan banjir

    ReplyDelete
  9. Saya org sabah..

    Saya juga tdk suka dgn si Lajim ni..
    Meluat tgk dia..
    Dia kononya ada tdk puas hati dgn beberapa isu..
    Tapi kalu perjuangan ikhlas,
    Apa pun yg trjadi, perjuangan harus d teruskan..
    Ada cara utk suarakan masalah & ketidak puasan hati..

    TAPI BUKAM DGN CARA MELOMPAT MCM KATAK

    Cuma skrg ni, belum sah lg dia lompat lah..

    Tapi personally, baik juga dia lompat ke PKR..
    So, berlambak lah manusia2 yg kecewa & bermasalah d dlm PKR..biarkan hahaha..

    Cuma, bkn smua pemimpin d sabah mcm dia ni..
    Ada juga yg memang ikhlas berjuang utk bangsa & rakyat Sabah..

    Cuma ada beberapa isu besar yg pemimpin tertinggi di Putrajaya tdk letakkan dlm kesebelasan utama..iaitu :

    1) Masalah Pendatang Tanpa Izin
    2) Masalah Tanah Adat

    Ikhlas dari Anak Kg. Sungai Damit, Tuaran, Sabah

    ReplyDelete
  10. ada pangkat dan duit boleh lompat..perkara biasa dlm politik

    ReplyDelete
  11. biar orang bn yg kecewa lompat masuk pkr, tapi wajib kita biar orang gila duit dalam pkr lompat masuk bn

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!