'A DOCTOR IN THE HOUSE' DIJEMPUT MENJADI PENASIHAT EKONOMI YAMAN!

Kat sini Anwar dan pengikut anak haram dia menghina Tun M termasuk la si hanjeng yang makan duit UMNO yang kononnya nak reformkan UMNO tu, mereka cakap macam-macam pasal Tun M padahal orang tua tu punya pasal la ini hari negara kita dikenali dan maju.

Aku sayang Tun M dan aku tau Tun M memang terbaik, dari segi ekonomi, susah la nak lawan dengan negarawan ni, dia memang hands-on dan cepat memahami masalah, itulah bezanya doktor dan yang lain-lain. Mereka ni akan diagnos masalah untuk mencari penyelesaian.

Kepada penjilat Anwar, korang compare kerja dia dengan Tun M, ibarat langit dan bumi beb, Tun M semakin hari semakin terpancar NUR dimuka dia, manakala Anwar pula semakin ternampak akan kedajalannya! Baca keratan kat bawah ni:

Perdana Menteri Yaman Mohamed Salem Basendowah mempelawa bekas Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi penasihat ekonomi khas negara itu.

Menurut kenyataan Kedutaan Besar Malaysia di Sana’a, Dr Mahathir berkunjung ke Yaman pada Khamis bagi mendapatkan penjelasan lanjut berhubung pelawaan Mohamed Salem itu.

Semasa lawatan itu, Mohamed Salem menganjurkan majlis makan tengah hari untuk Dr Mahathir, diikuti satu pertemuan yang dihadiri bekas perdana menteri Yaman, menteri daripada parti pemerintah dan pembangkang, pegawai kanan kerajaan serta seorang pegawai Bank Dunia.

Kenyataan itu juga menyebut pemimpin Yaman tersebut menyifatkan pencapaian dan transformasi negara daripada ekonomi berasaskan pertanian kepada sebuah negara maju sebagai ‘Keajaiban Malaysia’.

“Beliau berharap untuk mendapatkan pandangan Dr Mahathir berhubung cara untuk membina semula Yaman,” katanya.

Baca seterusnya di Perak Today

11 Responses to "'A DOCTOR IN THE HOUSE' DIJEMPUT MENJADI PENASIHAT EKONOMI YAMAN!"

  1. sorang penasihat,sorang lagi penaxsihat

    ReplyDelete
  2. wow hebatnya boleh nampak nur di wajah orang lain ye...

    ReplyDelete
  3. Tiada negara termisikin dalam dunia ini akan mempelawa Anuar Ibrahin sebagai Penasihat Ekonomi apa tah lagi mengambilnya....he he he
    Hanya satu-satunya negeri yang ambil Anuar Ibrahim Penasihat Kewangan iaitu Selangor D.E

    ReplyDelete
  4. Bung Anwar Bin Ibrahim hanya sesuai jadi bapak ayam jer. Supply pelacor kepada ahli-ahli PKR dan ahlul ahlul bahalol hamPAS. No value. harap totey jer bengkok. otak dia pun bengkok sama..

    ReplyDelete
  5. Anwar Ibrahim adalah punahsihat ekonomi bukan penasihat ekonomi.

    ReplyDelete
  6. buktikan DR M supaya Yaman lebih maju dari Malaysia.
    Nasihatkan Yaman supaya jangan ambik timbalan yang tak sabar-sabar nak jadi pm.
    Nasihatkan pembangkang jangan jadi pembangkang yang memusnahkan negara.

    ReplyDelete
  7. Kepada peminat buku diluar sana anda disarankan menyertai kaki-kaki buku yang lain memeriahkan industri buku tanahair, komuniti ini begitu aktif sekali membincangkan tentang buku.. buku.. buku.. dan buku beserta penulis buku (spt Tun Dr Mahathir Mohamad), forum, komen, chat secara ilmiah lagi santai. Juga pelbagai aktiviti lain disediakan oleh Goodreads pada website canggih - interaktif - mudah ini.
    Anda boleh lawat disini dan mendaftar ahli (mudah);

    http://www.goodreads.com/

    Dan jangan lupa juga kepada peminat dan followers mentor kita Tun Mahathir boleh add Fans pada penulis buku A Doctor in the House: The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad ini dengan segera (itu terpenting!);

    http://www.goodreads.com/author/show/558864.Mahathir_Mohamad

    dan versi al-ARABnya di;

    http://www.goodreads.com/author/show/2814769._

    sokongan hebahan anda, dan tuan punya blog House PK amat dihargai, terima kasih. Assalam..

    Peminat Buku

    ReplyDelete
  8. Teringat kisah Tun Perak di zaman kegemilangan Melaka. Pada masa tersebut pemimpin-pemimpinnya amat dedikasi hingga menjadikan Melaka sebagai sebuah Empayar terkenal di dunia. Kehilangan Tun Perak dirasai sehinggakan Melaka mudah ditakluk Portugis yang hanya mempunyai 2000+ askar semasa 1511. Semua ini disebabkan pembelotan orang Melaka sendiri yang mendedahkan kelemahan kubu Melaka. Apakah sejarah akan berulang di mana kini byk pemimpin pembangkang sanggup membuat apa sahaja demi mencapai kekuasaan? Dipendekkan cerita, semasa Melaka ditakluk tiada siapa yang berkuasa dari kalangan orang melayu sendiri!! SAYA AMAT RISAU! ADAKAH SEJARAH AKAN BERULANG?? 500 tahun ditakluk cukup menyiksakan. Dan menyaksikan kegemilangan Melaka yag bertahan hanya 100 tahun dan kini Malaysia telah melalui 50 tahun pertama dan hanya tinggal another 40++.tahun. Apakah orang Melayu ini memang benar2 mempunyai tahap Perasaan Hasad Dengki (PHD) yang amat tinggi hinggakan sanggup menggadaikan sebuah negara kerana cita-cita peribadi?? Majapahit jatuh kerana PHD, Srivijaya jatuh kerana PHD dan kini semasa diambang kemuncak akan jatuh bukan kerana kekuatan musuh luar tetapi musuh dalam selimut??? Tolong la jangan benda ini terjadi lagi...nikmat 100 tahun yang diberikan kepada Melaka 500 tahun anak cicit bangsa tersiksa.....

    ReplyDelete
  9. Teringat kisah Tun Perak di zaman kegemilangan Melaka. Pada masa tersebut pemimpin-pemimpinnya amat dedikasi hingga menjadikan Melaka sebagai sebuah Empayar terkenal di dunia. Kehilangan Tun Perak dirasai sehinggakan Melaka mudah ditakluk Portugis yang hanya mempunyai 2000+ askar semasa 1511. Semua ini disebabkan pembelotan orang Melaka sendiri yang mendedahkan kelemahan kubu Melaka. Apakah sejarah akan berulang di mana kini byk pemimpin pembangkang sanggup membuat apa sahaja demi mencapai kekuasaan? Dipendekkan cerita, semasa Melaka ditakluk tiada siapa yang berkuasa dari kalangan orang melayu sendiri!! SAYA AMAT RISAU! ADAKAH SEJARAH AKAN BERULANG?? 500 tahun ditakluk cukup menyiksakan. Dan menyaksikan kegemilangan Melaka yag bertahan hanya 100 tahun dan kini Malaysia telah melalui 50 tahun pertama dan hanya tinggal another 40++.tahun. Apakah orang Melayu ini memang benar2 mempunyai tahap Perasaan Hasad Dengki (PHD) yang amat tinggi hinggakan sanggup menggadaikan sebuah negara kerana cita-cita peribadi?? Majapahit jatuh kerana PHD, Srivijaya jatuh kerana PHD dan kini semasa diambang kemuncak akan jatuh bukan kerana kekuatan musuh luar tetapi musuh dalam selimut??? Tolong la jangan benda ini terjadi lagi...nikmat 100 tahun yang diberikan kepada Melaka 500 tahun anak cicit bangsa tersiksa.....

    ReplyDelete
  10. Teringat kisah Tun Perak di zaman kegemilangan Melaka. Pada masa tersebut pemimpin-pemimpinnya amat dedikasi hingga menjadikan Melaka sebagai sebuah Empayar terkenal di dunia. Kehilangan Tun Perak dirasai sehinggakan Melaka mudah ditakluk Portugis yang hanya mempunyai 2000+ askar semasa 1511. Semua ini disebabkan pembelotan orang Melaka sendiri yang mendedahkan kelemahan kubu Melaka. Apakah sejarah akan berulang di mana kini byk pemimpin pembangkang sanggup membuat apa sahaja demi mencapai kekuasaan? Dipendekkan cerita, semasa Melaka ditakluk tiada siapa yang berkuasa dari kalangan orang melayu sendiri!! SAYA AMAT RISAU! ADAKAH SEJARAH AKAN BERULANG?? 500 tahun ditakluk cukup menyiksakan. Dan menyaksikan kegemilangan Melaka yag bertahan hanya 100 tahun dan kini Malaysia telah melalui 50 tahun pertama dan hanya tinggal another 40++.tahun. Apakah orang Melayu ini memang benar2 mempunyai tahap Perasaan Hasad Dengki (PHD) yang amat tinggi hinggakan sanggup menggadaikan sebuah negara kerana cita-cita peribadi?? Majapahit jatuh kerana PHD, Srivijaya jatuh kerana PHD dan kini semasa diambang kemuncak akan jatuh bukan kerana kekuatan musuh luar tetapi musuh dalam selimut??? Tolong la jangan benda ini terjadi lagi...nikmat 100 tahun yang diberikan kepada Melaka 500 tahun anak cicit bangsa tersiksa.....

    ReplyDelete
  11. Dasyat apa anwar jadi penasihat ekonomi selangor. Pusat hiburan tumbuh bak cendwn. Pulangan lumayan beb

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!