CILI KASI TARUK! PAS SIBUK PASAL K-POP TAPI TAK SEDAR DIRI DIGELUMANG TAHI!

APA yang PAS kecoh pasal K-Pop masa Himpunan Belia Negara (HBN) lepas pun penulis tidak tahu. Penulis dapat tahu Ustaz takde kelayakan bernama Azhar Idrus bercakap panjang mengenainya semasa himpunan hijau PAS di Alor Setar Jumaat lepas.

(Yang sebetulnya tak puas hati programnya di PICC dibatalkan sebab dia takde kelayakan dan tauliah mengajar agama, tapi kepada K Pop dan HBN yang dialihkan geram. Sikit-sikit K Pop, sikit-sikit K Pop).

Nampak macam penting, tapi apa yang penting sangat? Dia nak tunjuk apa sebenarnya? Nak tunjuk dia Islam lebih dari UMNO ka? Atau pasal seluar dalamnya ke? Seluar dalam pun nak kecoh? Azhar Idrus tak pakai seluar dalam ke sampai cemburu seluar dalam kawan tu ternampak?

Tapi itulah balaci PAS kalau ada yang tak tahu, kawan tu datang nak menari dan menyanyi, tapi yang dipandangnya seluar dalam orang tu, betul-betul punya musibat manusia.

Apa yang PAS nak hujah sangat pasal seluar dalam kawan tu ternampak? Apa masalah moralnya disitu? Apa masalah akidahnya disitu? Adakah semua yang hadir itu sudah tahu yang mereka akan ternampak seluar dalam salah seorang artis K Pop yang membuat persembahan?

Percayalah, tak siapa nak datang situ untuk tengok seluar dalam, mereka nak tengok K Pop, seluar dalam itu ‘bonus’ - pada mana yang berminatlah.

Tapi masih lagi persoalannya, apa masalah yang macai PAS menghebat-hebatkan sangat soal seluar dalam tu? Elizabeth Wong berkain tak pakai seluar dalam, bermukah dengan laki orang lagi, PAS ok je, siap hantar muslimah lagi, menyokong. Anwar, pun sama, terakam menutuh pelacur dalam bilik hotel dengan ‘kote’ bengkoknya tu, PAS sokong je.


Mana moral, mana agama, mana Azhar Idrus?

Oh, adakah PAS cuba nak jadi juara moral? PAS nak tunjuk yang belia dibawah UMNO ini akan menuju ke neraka dan hanya PAS yang boleh menarik belia ke syurga? Itu ke soalnya? Apa bukti yang ada? Apa bukti yang boleh ditunjuk PAS berjaya membawa belia ke arah yang lebih baik dan berakhlak mulia?

Unit Amal ke? Budak-budak Mansuh PTPTN yang dapat sokongan PAS kat Dataran tu ke? Itu ke lambang kejayaan PAS membawa orang muda ke arah moral yang lebih baik? Atau statistik HIV tertinggi Kelantan (majoriti orang muda) mengatasi negeri-negeri lain dalam Malaysia?


Kalau itulah lambang kejayaannya, Hadi dengan Nik Aziz lebih baik terjun dan mati dalam lubang jamban sajalah, baru sepadan dengan status.

Dahlah tu, toksahlah PAS nak cakap pasal Islam, pasal moral, pasal agama, tolonglah. Jeliklah. Macamlah kami tak tahu tujuan bercakap tu semata-mata nak menunjuk hebat pasal agama, sedangkan sasaran sebenarnya ialah kuasa, undi dan wang.

Orang macam Azhar Idrus ni sangka dia ada nilai dalam PAS. Yang dia tak sedar, PAS hanya memperalatkan dia untuk kepentingan sementara tengah popular. Sebab niat PAS merekrut orang seperti ini, bukan nak mengajar agama tapi nak menambah penyokong, yang boleh mendatangkan undi aka kuasa aka duit. Macam Hasan Ali dan Azmil Mustapha dululah. Kemana semua orang tu sekarang? Ke laut.

Besar mana pun Azhar Idrus, no way dia boleh lawan pengaruh Nik Aziz. Bangkai bernyawa ini akan tetap jadi living god dalam PAS, dipuja dan disembah selamanya. Bila dia sedar hakikat tersebut, terimalah nasib macam Hasan Ali sekarang. Yang ramai-ramai menyokong hari ini pun, tak segan-segan memaki hamun balik.

Ini politik PAS, actually, inilah PAS.

Sumber: MyKMU

21 Responses to "CILI KASI TARUK! PAS SIBUK PASAL K-POP TAPI TAK SEDAR DIRI DIGELUMANG TAHI!"

  1. terbaik bro.......pasal nik aziz tu tepat sgt...

    ReplyDelete
  2. inilah ustaz pas...ustaz yang banyak maki hamun dan main muzik....bertali...gitar...perasaan diri hebat ilmunya...

    ReplyDelete
  3. Memang haramjadah lu

    ReplyDelete
  4. biarlah klu depa complain mende yg baik kita terima jela..bekas mufti perak pun cakap tak elok jemput k-pop..walaupun depa ni pembangkang tak semestinya semua yang dibuat tak betul..kita terima jela dengan positif..

    ReplyDelete
  5. Pas kan pengamal ajaran sesat. Nabi dia jesus christ dan ajar suruh beriman pada dia. Islam itu umpan je nak bodohkan budak-budak pas bawahan. tu sebabnya tiap kali bawak tin kosong org bawahan ini isikan dengan duit dia org. Org atasan naik kereta mewah yang bawah makan ikan kering je. Org atas pakai ayat alquran sekerat, tak cukup sifat, buat org bawah sesat.. takbir kuat-kuat...jesus maha besar!! jesus maha besar!! jesus maha besar!!!

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum,

    Tanda-tanda hati mati Menurut Syeikh Ibrahim Adham, antara sebab atau tanda-tanda hati mati ialah:


    * Mengaku kenal Allah SWT, tetapi tidak menunaikan hak-hak-Nya.
    * Mengaku cinta kepada Rasulullah s.a.w., tetapi mengabaikan sunnah baginda.
    * Membaca al-Quran, tetapi tidak beramal dengan hukum-hukum di dalamnya.
    * Memakan nikmat-nikmat Allah SWT, tetapi tidak mensyukuri atas pemberian-Nya.
    * Mengaku syaitan itu musuh, tetapi tidak berjuang menentangnya.
    * Mengaku adanya nikmat syurga, tetapi tidak beramal untuk mendapatkannya.
    * Mengaku adanya seksa neraka, tetapi tidak berusaha untuk menjauhinya.
    * Mengaku kematian pasti tiba bagi setiap jiwa, tetapi masih tidak bersedia untuknya.
    * Menyibukkan diri membuka keaiban orang lain, tetapi lupa akan keaiban diri sendiri.
    * Menghantar dan menguburkan jenazah/mayat saudara se-Islam, tetapi tidak mengambil pengajaran daripadanya.


    Mati hati itu adalah kerana tiga perkara iaitu :


    * Hubbul dunia (kasihkan dunia)
    * Lalai daripada zikirullah (mengingati Allah)
    * Membanyakkan makan dan menjatuhkan anggota badan kepada maksiat kepada Allah
    .

    Hidup hati itu kerana tiga perkara iaitu :


    * Zuhud dengan dunia
    * Zikrullah
    * Bergaul atau berkawan dengan aulia Allah

    ReplyDelete
  7. dah2 la tu letak gambar elizabeth wong tu... geli la tgk ketiak hitam tu

    ReplyDelete
  8. Seks lagi . Itu saja modal UMNO.Isu rakyat tak payah sentuh

    ReplyDelete
  9. K.POP MENHINA islam KAMU KATA TAK PENTING

    ReplyDelete
  10. K.POP MENHINA islam KAMU KATA TAK PENTING

    ReplyDelete
  11. Masa himpunan jutaan belia tu aku gi tgk nasyid dan dgr kuliah agama. Pilihan banyak, pilih je nk gi mana.. Org2 pas ni gi jutaan belia nk tgk kpop je kot. Kuliah agama diorg tak gi

    ReplyDelete
  12. ehh betul ker Ustaz Idrus tuu takder kelayakaan? mintak tolong confirm sblm aku kasi hentam cukup2 Oooostat nih!

    ReplyDelete
  13. Itu pulau pinang penah anjurkan pertunjukan model pakai bikini. Minat kpop tak semestinya minat suar dalam. Tapi kalo dah org tunjuk kira bonuslah tu. Jangan lupa kat Kelate pon pnah mengadakan ptandingan bina badan. Masa tu PAS ckp diaorg takde kaitan & penganjur yg dipertanggungjawabkan. Serupalah masa HBN takkan tu pun salah UMNO kot.

    ReplyDelete
  14. aku yakin ustaz azhzr idrus ini pun kaki kongkek macam anwar aljuburi juga.
    cakap dan hukum orang memang pandai.diri sendiri belum tentu lagi bro.....

    ReplyDelete
  15. Oiii Mustaqim Abdul Rahman aper ker jadah nyer lu kata terbaik tu mamattt...sudah2 lah tu jadik penjilat si parpun ni..ishhh geli geleman lak perkatan terbaik nak dibagi kat parpun..uwwweeekkkk

    ReplyDelete
  16. mmg dh lame x berkenan ngn 'ustaz' azhar idrus ni..mengada2..

    ReplyDelete
  17. aku nak suggest la kan..kalu UMNO ni pandai main politik kan, apakata UMNO jemput ustaz azhar idrus ni buat ceramah utk program UMNO..

    ape salahnya?

    UAI ni pun nak duit gak, carik makan gakk..ia satu penghormatan kpd UAI kalu UMNo jemput dia..ini menunjukkan keterbukaan UMNO tentang ilmu agama..

    UAI ni bila bercakap pasal politik, dia ni mmg bangang..tp pasal agama bleh pakai..

    kalu UAI tak terima jemputan UMNO, biar rakyat menilai..

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum ,


    Dalam keghairahan untuk memaparkan berita atau menghantar posting ,jangan lupa merenung nasib yang dikau bakal lalui di akhirat kelak.Tunjangilah berita mu itu dengan akhlak dan peradaban yang telah digariskan didalam Al-Quran dan Sunnah.Berita yang belum pasti kebenarannya ,usah disebarkan kerana dibimbangi kelak akan melontarkan diri-mu ke neraka "Hawiyah" yang paling hebat seksaannya.
    Tanyalah diri sendiri,bilakah kali terakhir dikau mendampingi alim ulamak,bilakah kali terakhir dikau membaca ayat-ayat al-quran dan mengkaji maksudnya,bilakah kali terakhir dikau menghadirkan diri ke majlis ilmu? Jika masih jauh ketinggalan,hadirkanlah dirimu ke majlis ilmu dan berlapang dada utk menerima ilmu Allah Yang Maha Luas.Insya-Allah,di hujung usahamu ,akan kau temui jawapan bagi kemelut politik yg serba kucar kacir ini.

    ReplyDelete
  19. Janji PAS lawan UMGOKKK....no muzakarahhh....Lawan sampaii UMGOKK mampooSSS,,,,

    ReplyDelete
  20. masa fadzil nor dulu terasa juga pas memperjuangkan islam.
    bila hadi bapak munafik jadi presiden aku rasa pas dah jadi parti kafir.
    dan umno dah jauh lebih baik dari pas kafir ni

    ReplyDelete
  21. Komen2 penyokong umno umpama meletak otak kat bawah kaki. Zero! Korang mesti kurang didikan agama. Sbb tu tulis mcm tak pakai otak.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!