CILI KASI TARUK! MARI BACA CERITA BETAPA ISLAMNYA PAS! SEBARKAN!

Dulu sewaktu penubuhan PAS pada 1951, polisi dan dasar perjuangan PAS walaupun umumnya menyatakan kepentingan Islam lebih utama berbanding politik, namun realiti sebenarnya menyatakan sebaliknya.

Sekian banyak fakta dan bukti sejak tertubuhnya PAS hingga kini mengesahkan susur galur perjalanan PAS agak tempang dek kerana kepentingan politik kepartian mengatasi keutamaan umat dan agama Islam.

PAS pernah keluar dari jemaah besar (UMNO) hanya semata-mata pemimpinnya, Ahmad Fuad kecewa dalam politik berikutan kekalahannya di tangan Tunku Abdul Rahman dalam perebutan jawatan Yang Dipertua UMNO (Presiden).

Sekalipun tika itu, keseluruhan orang Melayu Islam dituntut bersatu padu bagi menjayakan misi menuntut kemerdekaan daripada penjajahan British, kerana langkah songsang oleh PAS itu hdimanfaatkan sepenuhnya oleh British untuk menangguhkan beberapa ketika proses kemerdekaan Tanah Melayu.

Andainya perancangan British membenarkan PAS bergerak bebas demi untuk mencabar pengaruh UMNO tika itu berjaya menguasai minda majoriti orang Melayu Islam , nescaya sekarang ini kita masih diperhambakan oleh British sama seperti PAS diperkudakan oleh DAP.

Mujurlah keputusan pilihanraya 1955 tidak banyak tergugat dengan kehadiran PAS, akhirnya British terpaksa akur dengan kekuatan Perikatan (UMNO-MCA-MIC) dan bersetuju melepaskan Tanah Melayu dari penjajahannya.

61 tahun berlalu, kini PAS sekali lagi membuktikan politik kepartiannya jauh lebih utama dari agama.

Ketua Penerangannya, Tuan Ibrahim Tuan Man secara terbuka menggesa ahli-ahli PAS menangguhkan (membatalkan) pemergian menunaikan ibadah haji ke Mekah demi keutamaan bertugas untuk parti dalam pilihanraya umum.

Menurut Tuan Ibrahim, langkah tersebut dianggap wajar atas alasan kepentingan untuk berdepan dengan pilihanraya umum yang menurut jangkaan PAS akan diadakan semasa musim haji.

Kalau sekalipun benar pilihanraya umum diadakan dalam musim haji, sepatutnya ia tetap bukan alasan kukuh untuk pemimpin PAS menegah ahlinya pergi menunaikan ibadah rukun kelima Islam tersebut.

Peluang mengerjakan haji bukannya sentiasa datang apatah lagi dalam keadaan masih ramai muslimin dan muslimat yang lain sedang menanti giliran.

Kuota 28,000 untuk rakyat Malaysia beragama Islam yang sebelum ini hampir tergugat dek kerana kerja bangang penyokong PAS berdemo dalam Masjidil Haram, bukannya semudah abc untuk kita menempatkan diri sebagai hamba Allah yang bertuah memijak bumi Tanah Haram.

Bayangkan seorang ahli PAS yang sudah 10 tahun menunggu giliran, tiba-tiba bila sampai waktunya terpaksa ditangguhkan ibadahnya ke Tanah Suci Mekah hanya semata-mata untuk memenuhi tugasan duniawi kepada PAS, tak ke haru namanya tu?

Pilihanraya jika terlepas peluang untuk mengundi tidak jatuh pun hukum haram pada seseorang itu, tapi ibadah haji bila dah mampu dan pula berpeluang untuk mengerjakannya, wajiblah ditunaikan, bukan begitu?

Sepatutnya pemimpin PAS terutama sekali Tuan Ibrahim Tuan Man yang pernah dikenali sebagai ustaz tahu membezakan yang mana wajib dan yang mana harus.

Jangan kerana taksub pada keduniaan dan kemaruk mengejar jawatan duniawi hingga Tuan Ibrahim terlupa yang tuntutan ibadah haji itu jauh mengatasi periuk nasi pemimpin PAS dalam pilihanraya.

Sia-sia saja perkataan ISLAM menjadi tanda label pada nama PAS, tapi pi mai pi mai tang tu juga terlebih utamakan keuntungan dunia dan jahilnya pula mengalahkan Salman Rushdie.

BLUES BEARY

17 Responses to "CILI KASI TARUK! MARI BACA CERITA BETAPA ISLAMNYA PAS! SEBARKAN!"

  1. Tak cpayah cakap banyak puak2 hangpa la kaki fitnah 1Malaysia tapi tak sedar2 diri.
    Isu tangguh haji masih hangat diperkatakan oleh media-media pro Umno.

    Kenyataan saya yang dibuat pada Jun 5 kepada Selangorku yang menyeru “ahli PAS yang terlibat secara langsung dalam pilihan raya” – dalam kata yang lebih spesifik – “calon atau wakil calon atau agen parti seperti pengarah pilihan raya” telah diputarkan seolah-olah ia ditujukan kepada semua umat Islam di Malaysia 8 hari kemudian oleh Utusan Malaysia.

    Namun begitu, ia tidak hairan – selepas kelakaran kontroversi PTPTN yang menampar muka sendiri, jawapan-jawapan menteri di parlimen yang memang susah untuk ditonjolkan di muka depan, bertambah pula laporan-laporan antarabangsa mengenai isu Scorpene – mereka perlu mencari sesuatu untuk mengalih pandangan rakyat.

    Bajet 2013 yang disebut bajet pilihanraya akan diumum pada 28 September. Tarikh Hari Raya Haji adalah 26 Oktober.

    Sudah ada bayangan pilihan raya umum 1986 di musim haji bakal berulang.

    Isu tangguh haji ini sebenarnya mudah – betulkah PRU-13 akan diadakan di musim haji?

    Masalahnya tiada yang tahu.

    Apakah mungkin PRU-13 diadakan di musim haji?

    Masalahnya ialah mungkin.

    Apakah yang perlu dilakukan jika PRU-13 diadakan di musim haji?

    Salahkan perdana menteri? Itu hak beliau, walaupun PAS memang membantah jika PRU-13 diadakan di musim haji.

    Adakah orang-orang Umno yang terlibat dengan PRU-13 akan pergi menunai haji? Calon, wakil calon dan agen parti seperti pengarah pilihan raya akan terus juga dengan niat menunai haji.

    Tiada yang bertanya.

    Walhal, soalan yang patut difokuskan ialah wajarkah perdana menteri mengadakan pilihan raya di musim haji?

    Jawapannya jelas tidak.

    Apakah jaminan ia tidak berlaku?

    Tiada. Sebab itu PAS mendesak perdana menteri bagi jaminan. Dan tekankan “SEKIRANYA” Umno demi menang mengadakan PRU di musim haji, ahli PAS yang terlibat terus dengan PRU-13 yakni “calon atau wakil calon atau agen parti seperti pengarah pilihan raya” disarankan tangguh haji.

    Golongan ini dalam PAS, ramai yang sudah menunaikan haji – mereka adalah veteran. Dalam Umno tak pasti pula.

    Isu ini adalah mudah.

    Kalau yang cadang tu ialah timbalan perdana menteri atau menteri Umno tentu keadaan dan komentar akan berubah menyokong habis-habisan. Jadi isunya bukan menangguhkan haji sebenarnya siapa yang buat cadangan itu.

    Tapi Umno merumitkannya kerana ia tahu, isu sebenar memberi tekanan kepada perdana menteri untuk menyatakan satu tarikh pilihan raya.

    Segalanya akan selesai jika tarikh pilihanraya diketahui lebih awal.

    Tiada yang risau ingin menunai haji.

    Tiada yang risau masa bercuti mereka sama dengan tarikh pilihan raya.

    Bahkan, untuk seluruh warga yang bekerja, sama ada di pihak swasta mahupun kerajaan boleh merancang sebaiknya dengan tarikh pilihan raya diketahui.

    Namun penyelesaian yang mudah ini bukan fokus akhbar-akhbar Umno.

    Mereka perlukan talian hayat – mereka menilai isu tangguh haji ini sebagai isu yang boleh mengalih perhatian.

    Betulla juga, tapi mereka terlupa, terbuta melihat bahawa perhatian kini beralih balik ke perdana menteri.

    So, bila perdana menteri nak buat PRU13? Musim haji ke? Calon Umno pergi haji ke tak tahun ini? Boleh bagi jaminan tak buat PRU13 masa musim haji?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada ke pm sebut pru 13 akan dbuat pd musim haji? ini cumalah andaian puak pas yg ingin membantu undi DAP..

      Delete
    2. Isunya ialah apakah wahar, betul dan harus utk petugas pas tangguhkan pemergian haji sedangkan umno tidak keluarkan arahan yg sama? Kan elok pas sendiri pastikan semua petugas pas adalah mereka yg telah menunaikan haji. Habis cerita. Tapi sb pas meletakkan kuasa politik lebih tinggi dari Islam hingga sanggu tukar Islam kpd Kebajikan, tukar saudara seIslam dgn orang kafir. Pas sebenarnya sakit sb bernikah muta'ah dgn dap yg anti Islam dan pkr yg tak ada agenda Islam!!

      Delete
  2. Tuan Ibrahim Tuan Man ni dulu hebat sekarang jadi musibat!

    ReplyDelete
  3. UMNO tiada hak nak bagi lecture orang pasal agama. Cermin diri dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno tak sokong LGBT dan sekutunya tak macam pas.

      Delete
    2. BETUL BRO

      UMNO TAK BAGI TAKZIRAH JAM 3 PAGI KAT BINI ORANG
      UMNO TAK BALUN BINI KAWAN SENDIRI
      UMNO TAK JILAT ....BINI ORANG MACAM ANJING
      UMNO TAK BALUN BINI PENGIKUT DALAM KERETAPI
      UMNO TAK MAKANAIS KRIM DALAMJAMBAN
      UMNO TAK GI BALUN PELACUR CIJNA SAMPAI ILANG JAM



      TAPI YANG CELAKANYA DIA TUDUH UMNO
      PADA HAL YANG SEDAP DIA

      PAS SEBENARNYA UMPAMA ANJING YANG TERJELER LIDAHNYA
      KEPADA KEMARUK DUNIAWI...ITULAH YANG AKU DAPAT KIASKAN...

      Delete
    3. tepat...hanya pas. dap. pkr shj yang layak utk pakar dlm memberikan pandangan tentang islam. mereka lebih islam dr yang lainnya

      Delete
  4. Pas buta hati..
    Konon dh pakai lebai, pakai sarban dh warak.
    Maki orng lain mcm mulut pelacur.
    Ingt Tuhan nk tolong kot pencaci mcm depa ni..
    Harap2 hancur lah golonggan mcm depa ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu asyik bodo kan org jee, ustaz apa mcm tu dok maki2 org. Tapi benda tak elok ni mmg manusia suka.

      Delete
  5. Aku Sayang Tun MahathirJune 14, 2012 at 1:42 PM

    Anon 12.43 PM....

    bila en PAS dah tengok cermin..nampak en PAS pakai kopiah @ serban kat kepala hotak..ada sejemput jangut serabai....pakaian nampak warak tapi warok...maka sadarlah kamu bahawa en PAS sekadar menggunakan agama sebagai kepentingan politik...

    sadarlah bahawa en PAS adalah munafik dan penjilat kafirun..

    en PAS adalah manusia DAJJAL..!!!!
    en PAS serupa yahudi laknatullah!!!

    UMNO berjuta x labih baik dari pas.
    PAS..go to HELLL!!!!!

    ReplyDelete
  6. umno po blawok,pas po blawok...acu tra hitung hok mano banyok blawok? umno blawok po rakyat senang lenang hok mano rajin tu...tak dok keno tembak hok mano nak sembahyang ko, hok mano nak berdakwah kepado isle. kalu pas siang male dok kecek isle, tapi pero babi dale semak, dusun tinggal di kapo-kapo. bakpo banyok semak? sebab anak mudo semo gi kijo p.pinea, kolupo,joho baru,acu tra selidik banyok mano pitih dari luar negeri masuk akaun ibubapa di klate.tiap bule.air.. tok soh royat pakat tahu blako.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, duit dari negeri lain ni laa buat bagi makan manusia2 kat kelantan tu... peratusannya besar berbanding negeri lain...

      Delete
  7. UMNO xde hak nak lecture pasal agama?
    Sape yg ckp tu? Pork Nik ke yg ckp?
    Isle ni milik Pork Nik sekor je ke? dan macai2 PAS je?

    Jahat lagi laknatlah puak2 PAS ni memperdagangkan Islam untuk kepuasan nafsu ammarah mereka.

    Mengapa takut dgn PRU semasa musim Haji?

    Bukankan pergi Haji itu ialah menjadi tetamu paling agung di sisi Allah buat hamba-NYA.

    Mintalah apa sahaja ketika di Baitullah jika benar2 iman itu ada dan yakin. Tapi bila letak PRU itu melebihi kewajipan Rukun, PAS sendiri tak yakin dgn Allah, tak yakin dgn janji Allah

    Seolah2 mereka yakin dgn usaha mereka, tidak yakin dgn mentaati dan mengerjakan apa yg Allah perintahkan itu jadi sumber kekuatan buat semua urusan lain

    Itulah terburainya isi perut perjuangan PAS Laknatullah.. PENIPU dan PENYESAT agama

    Puak2 ini tidak guna dihujah2 dgn dalil atau ilmu sebaliknya kita doa sama ada mereka diberi hidayah atau dimusnahkan terus dari lipatan sejarah.

    Puak PAS Laknatullah inilah musuh Islam sebenar yg berpura2 dgn topeng!!

    ReplyDelete
  8. Masalah dunia juga diutamakn? Tiada jln penyelesaian?Simple je.. Pada yg dh tau nama naik utk tunaikn haji besegeralah rebut peluang. Maka pada masa yg sama minta sediakan pengganti utk wakil2 parti masing2, x kn xde successor planning kot? Kena dtg seruan x kembali x kn nk minta tangguh lg?

    ReplyDelete
  9. Haji Kutuk IBrahim Yahudi ni lupa nak suruh ahli PAS buat umrah n Haji kat keliling rumah AMBIGA....Sedara FIRAUN nie...

    ReplyDelete
  10. SI LAHANAT2 PENYOKONG PR NI PERGI LA LAMAN PORNO KORANG.. MENYIBUK JER KAT SINI NAK LECTURER ORG.. DIRI SENDIRI MCM YAHUDI PUN TAK NAK MNGAKU..KO PE HAL DIAM BILA BAPAK TIRI KORANG KERAPAL SINK- DAP MLANTUN PASAL ISLAM... DASAR ANAK ANGKAT YAHUDI!!!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!