BABI KURAP! PAS KEDAH ROMPAK BALAK DI GUNUNG BONGSU PULAK!!!

Penduduk di sekitar Gunung Bongsu mula mempersoalkan penglibatan Jabatan Hutan dalam penerokaan dan pembalakan haram yang sedang berleluasa di kaki Gunung Bongsu. Atau lebih tepat lagi di HUTAN SIMPAN GUNUNG BONGSU. Atau adakah ini merupakan satu lagi LADANG RAKYAT yang seringkali digunakan oleh PAS baik PAS Kedah apatah lagi PAS Kelantan untuk menghalalkan perbuatan mereka menceroboh dan memusnahkan hutan simpan.
Sepanjang 4 kilometer laluan telah dibuka untuk memasuki Hutan Simpan Gunong Bongsu yang terletak di belakang tapak projek Memorial Park, Sungai Kob, Karangan. 
Melihat kepada laluan pembalakan tersebut, secara jelas Memorial Park Sungai Kob hanya dijadikan alat untuk kroni-kroni Pakatan Rakyat diwayangkan. Di sebalik kemarahan penduduk tempatan terhadap kewujudan perkuburan swasta berkenaan, balak-balak mulai dikeluarkan dari Hutan Simpan Gunung Bongsu.
Memorial Park Sungai Kob yang dimiliki oleh Prestavage Memorial Park telah mendapat arahan dari mahkamah untuk berhenti beroperasi. Manakala SPRM juga berjaya mendapat perintah mahkamah untuk meminta pejabat tanah dan galian Kulim menghentikan projek tersebut bagi membolehkan dan memudahkan siasatan dijalankan.... BACA SETERUSNYA DI KEDAHAN69ERS.COM

9 Responses to "BABI KURAP! PAS KEDAH ROMPAK BALAK DI GUNUNG BONGSU PULAK!!!"

  1. ala dah byk hutan dah gondol bukan kat kedah je

    ReplyDelete
  2. masa zaman UMNo hasil balak 4 juta, zaman pas 42 juta. Sapa perompak?

    ReplyDelete
  3. Kalau nak ikut yang hasil banyaklah yang merompak! itu pun tak tau ke?

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum,

    Sekadar peringatan bagi yang terlupa."Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan."(Al-Maa'idah-Ayat 8)
    Berhati-hati dalam 'posting' yang di paparkan kerana ianya kelak bakal dipersaksikan di padang mahsyar.

    ReplyDelete
  5. pas la perompak...zaman bn hujung2 minggu aku blh pi mandi2 kat lata celak,bukit hijau,pi jln2 kat pedu...blh tgk air yg jernih,tenang mata time lalu kat belah2 baling nu...hijau ja keliling...la ni,botak habih bukit,ayaq jd mcm ayaq teh...dh la sakit mata dok tgk depa angkut balak berlori2 sampai hat besaq betih pun depa sapu...kedah pun koi panaih,dh la global warming dh teruk dh hangpa plk pi tutuh habih plk pokok2 yg dok bg redup ckit...xkira kwsn tadahan hujan lg...la ni,ayaq paip belah aloq staq slow mcm haram...dh la yg dok kluaq dr paip main pun kalar mcm ayaq lata celak jgk...so,bagi aku pas la perompak...tutuh byk gila,report kata 42 juta sj?

    ReplyDelete
  6. Oo senangnya lembu pas jwb.agaknya kalo jd pm ke dlm persidangan antarabangsa negara lain tanya,dia akan jawab...dulu amerika serang iraq bole,jd kami pn bole la serang negara lain.

    ReplyDelete
  7. Kesian orang kedah. Ini lah yang dikatakan sesal dulu pendapatan sesal kemudian. Anda pilih anda dapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12.43,ko org mna? Bunyi kesian ko macam org mengejek saja.Bukan semua org Kedah undi PAS ko tau x? Ko x tau ka punca kalah di Kedah sbb kebodohan org UMNO jugak yg sabo sesama sendiri sebb gila pangkat dan kuasa.

      Delete
  8. Perompak tuduh orang lain merompak...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!