AZMIN JAMBAN TANYA KENAPA TAK DIAMBIL TINDAKAN 17 TAHUN DULU, INI JAWABNYA!

REAKSI orang yang berdosa memang begitulah, gelabah tak tentu arah bila ada kesalahannya yang diungkit walaupun dah berzaman duduk diam dalam stor fail Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Penulis rujuk pada sidang media Azmin petang tadi berhubung kes rasuah dan hal-hal lain berkaitannya.

Azmin dalam sidang media sama membangkitkan persoalan, kenapa tidak 17 tahun dulu, kenapa sekarang? Pada penulis inilah soalan paling bangang pernah keluar dari mulut Azmin sepanjang masa mengenali dia (dia tak kenal penulis).

Azmin banyak sebut benda bodoh sepanjang masa sejak 1998 tapi rasanya inilah yang terbodoh sekali.

Tidakkah Azmin menyemak pendedahan Raja Petra Kamarudin (RPK) yang membawa kepada siasatan semula? Bukankah disebutkan disitu bahawa bekas Ketua Pengarah Badan Pencegah Rasuah (BPR) pada waktu itu telah diarahkan oleh Anwar untuk menutup kesnya?

Kalau BPR ketika itu sudah diarahkan Anwar (merangkap Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan) supaya kes itu ditutup, mana nak ada siasatan lanjut apatah lagi pendakwaan dan dakwaan?

Diringkaskan, Azmin tidak didakwa atau dikenakan apa-apa tindakan 17 tahun dulu sebab Anwar arahkan BPR supaya menutup kesnya. Faham ke sekarang? Mudah macam itu pun tak boleh faham?

Sebetulnya, Azmin bukan bodoh atau tak faham, tapi sebab dia ni sombong. Dia buat apa dia tak fikir-fikir dulu, sebab dia tau, apa pun terjadi, Anwar ada disitu mempertahankannya, secara senyap atau secara terang. Maklum, ‘penyimpan mohor’lah katakan.

Tapi Azmin lupa, Anwar belum Perdana Menteri lagi, baru mimpi saja nak ke situ. Paling kuat Anwar boleh buat pun ialah menyediakan peguam yang terer-terer untuk putar belit kesnya sehingga dibuang. Paling tidak pun, kenal pasti siapa pendakwanya nanti dan tut tut tut tut kawtim tut tut, silap-silap dapat jadi peguam belanya pulak.

Ini Malaysia, apa pun boleh jadi.

Lagipun soal 17 tahun atau berapa tahun sekalipun, bukanlah satu isu. Sebab Anwar dah sebut, kalau dia jadi Perdana Menteri dia akan bongkar semua penyelewengan yang kononnya dilakukan UMNO sejak 39 tahun memerintah negara ini (tolak 17 tahun dia memegang pelbagai jawatan dalam UMNO dan kerajaan sebab yang itu tak kira, tak aci, nanti dia pun sekali tersangkut).

Itu Anwar, Lim Kit Siang pulak nak bongkar ‘kesalahan’ Tun Dr. Mahathir sepanjang 22 tahun jadi Perdana Menteri? 22 tahun jadi Perdana Menteri dicampur 9 tahun sejak bersara, itu menjadikan ‘kesalahan’ Tun Mahathir yang kononnya nak dibongkar Kit Siang ni berusia lebih 30 tahun!!

Kenapa Azmin taknak komen yang itu? Sebab itu Anwar dan Ki Siang, sama-sama jadi komrad dalam Pakatan haram? Sebab itu ke?

Sudahlah Min, berhentilah mengarut. Kau fikir kau siapa, you are nothing. Sebab p*p*k bini kau Anwar bedal, itu saja yang buat kau berada di tempat kau sekarang. Kalau tak, silap-silap kau pun separuh lelaki separuh perempuan macam darah daging kau seorang tu.

Sumber: MyKMU

14 Responses to "AZMIN JAMBAN TANYA KENAPA TAK DIAMBIL TINDAKAN 17 TAHUN DULU, INI JAWABNYA!"

  1. Terbaik la komen kau, aku baru nak cakap benda yang sama bekenaan statement ASSmin tu...tp yan paling aku suka statement "Sebab p*p*k bini kau Anwar bedal, itu saja yang buat kau berada di tempat kau sekarang. Kalau tak, silap-silap kau pun separuh lelaki separuh perempuan macam darah daging kau seorang tu"....hahaha

    ReplyDelete
  2. Sbb tk bole amek tindakan kt dia kerana dia pembangkang, so walau mcmana puting beliung ke dia terlibat dlm satu2 kes, dia dimaafkan/dibolekan...itu dh jd rules mereka, coba tengok AlJuburi berapa banyak kes masih relax tp tengok Kak Ijat, satu kes aje terus habis.

    Jd sah2 memang Pakatan Haram Jadah tergolong dlm golongan org yg tk tau malu@kulit babi utan...

    ReplyDelete
  3. aaaiii...hari kiamat pun baru kita tahu dan dikorek semula dosa kita...
    (tak kisah berapa juta tahun pun..dosa tetap dosa)..

    bodoh pun m.n jamban.../ini maknanya cerita memang macam betul,dok s.nglap merata..

    belum masuk mahkamah ,kau dah bagi hint/clue.

    dunia terlepas..jangan ingat akhirat lepas walaupun kiamat entah ke bila..!bebal betul lah m.in jamban.

    ReplyDelete
  4. orang dah panas cam tu la. penulis dah hurai sejelas2nya kenapa 17 tahun dulu ashmin ni tak di dakwa. aku malas lg nak ulas. bagi aku kan kes rasuah ni macam pekasam. makan masa punya kes. sedang sedap melahap duit tu boleh la sorok tapi bila dah jd darah daging, harta menimbun dari sumber under table that time semua akan terbongkar. masa tu nak sorok mana. bukti semua dah tersembul keluar. macam perempuan2 yang mengandung la. masa "buat" hanya pasangan terbabit dan Allah je la yang tau. tapi bila dah buncit semua orang akan tau. malampau tak perumpamaan aku. tapi niat aku baik. ashmin sekarang ko tanggung la segalanya ye. aku tak campur he he

    ReplyDelete
  5. Jawapannya mudah:
    17 belas tahun dahulu awak dinaungi seorang yang amat-sangat korap (kurap?) kes dah ada dan kalau awak dijel mana nak dapat kilang kunyit yang lebih setia? Melopong lah kan..kan..?
    Loya Tak Jadi.

    ReplyDelete
  6. Awat la abg min ni lembu la.. Madu dia yg suruh bpr stop siasatan kan. Bangang la.

    ReplyDelete
  7. http://koleksipuisiserling.blogspot.comJune 7, 2012 at 10:14 AM

    Bagai Tanggang zaman ini
    Ibu sendiri pun singkiri
    Dedahan RPK amat bererti
    Ngelabah Azmin bela diri

    Tujuhbelas tahun ungkiti
    konon patut sahaja tutupi
    Gitu puak depa mentaliti
    Buruk perbuatan disusupi

    ReplyDelete
  8. masa tu anwar dan azmin orang umno, anwar suruh bpr tutup mulut... sbb dia dah kena pecat masuk pkr baru la bongkar macam2, so sama je la, mungkin ramai lagi orang2 umno ni yg suruh bpr atau sprm tutup mulut, tapi sbb diorang masih orang umno maka takde la nak bongkar apa2...

    ReplyDelete
  9. Heran jugak, macamana pulak anwar beri arahan pada BPRd sebab dia bukanya menteri KDN pada masa tu, lainkali kalau nak buat cerita suruh pengarah check betul2 sebab banyak cerita sebelumnya dah kantoi.

    ReplyDelete
  10. Azmin Jamban memang awak ini bodoh nak mampus. Tindakan tidak diambil 17 tahun yang lepas kerana ketika itu awak dalam parti yang amat terhina iaitu Umno Aljuburi!

    ReplyDelete
  11. azmin...mana tahu malu.....17 tahun dah kenapa nak selidik lagi...inilah dia manusia BODOH...esok diPadang Masyar...tanya Allah swt....mana bolih soal lagi tu dah.......60 tahun ..kalau umur dia bila mati nanti 80 tahun.....

    ReplyDelete
  12. UMNO rosak pun pasal dua ekor lembu ni...lepas di rosakkan lembu2 ni cak cuci tangan salahkan orang lain.. memang dasar muka tampal kulit babi..mana tau malu..

    ReplyDelete
  13. Elok dan betullah tindakan TDM pecat AI dari kabinet, memang menyeleweng dan salah guna kuasa. Tapi kalau pembangkang salahguna kuasa pun tak apa asalkan bangkang kerajaan BN. Jadi, Siapa yang telus? BN ke PR ?Apa punya LOL...

    ReplyDelete
  14. UMNO dah kena video tape cuba beli ahli parlimen. Bila MACC nak ambil tindakan? maybe never.ka ka kacka. Rakyat pun dah tahu trick dan penipuan UMNO

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!