CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Monday, May 21, 2012

PANAS BERAPI! SEORANG BEKAS POLIS YANG NAK KE SORGA! KENAPA? PROJEK TAK DAPAT?

Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Fauzi Shaari malam tadi dengan rasminya menyertai Pas.

Borang keahlian diserahkan kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Majlis Pengisytiharan Perdana Bekas Pegawai Tertinggi PDRM Sertai Pas di Taman Kota Wira, Ulu Sepetang Taiping, Perak.

Dato' Fauzi adalah anak jati Pantai Besar Batu kurau Perak.

Dengan PAS mengambil seorang bekas pegawai tinggi polis, dia ingat nama PAS dikalangan polis naik kembali ekoran kekasaran terhadap polis oleh perusuh Bersih 3.0.

Ternyata salah kerana Dato Fauzi dikatakan bertindak masuk PAS selepas dia tak dapat satu projek. Tak tahulah ada orang sailang dia atau proposal lain lebih baik.

Yang jadi tanya kami, apa perlu seorang bekas polis jawatan tinggi sibuk-sibuk nak berniaga lepas pencen. Dahlah tu, berniaga yang melibatkan kontrak dan projek.

Kepakaran dalam kepolisan bukan ciri utama untuk berjaya dalam dunia projek dan kontrak. Permainan dunia kontrak dan projek banyak melibatkan rasuah atau manipulasi tender atau pakai connection dalam untuk dapatkan kontrak.

Adakah bekas Pengarah Siasatan Jenayah cekap dalam hal ini?

Antara jawatan yang Dato Fauzi pernah pegang ketika dalam polis adalah:
  • Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah PDRM (CID)
  • Timbalan Pengarah Logistik PDRM
  • Ketua Polis Selangor.
  • Ketua Polis Sarawak.
  • Timbalan Ketua Polis Selangor.
  • Ketua Polis daerah Pasir Putih Kelantan.
  • Ketua Polis Daerah Shah Alam.
  • Ketua Polis Daerah Dang Wangi.
Apa makna portfolio yang dia pegang, kena tanya seorang polis. Tahulah apa maknanya.
Malah pada tahun 2007, setahun lepas dia pencen pada tahun 2006, ada sesuatu berlaku pada Dato Fauzi di rumahnya di Shah Alam:

Selanjutnya baca di The Unspinners...

House PK: Setelah 2 artikel aku tulis khas untuk Polis, sini dan sini. Akhirnya Fauzi masuk juga ke dalam PAS! AKu tau kenapa bukan pasal tiket nak ke Sorga tapi sama lebih kurang macam kes SI BAPOK DARI KAMPAR YANG GILAKAN PROJEK tu!

Khabarnya dia gagal dapatkan projek Malakoff! Tak pa la, kami akan siasat perkara ini, dah jadi semua yang kecewa pasal projek nak masuk Pakatan dan nak tukar kerajaan kononnya.

Kadang-kadang aku sedih la dengan perangai segelintir manusia ni, sebab nak isi tembolok sendiri maka dihasut orang pulak untuk tukar kerajaan, mereka tidak fikir yang mereka nak bagi kuasa tu adalah PENGKHIANAT yang tak boleh diharap.

BERBALOI KE?

16 comments:

  1. Orang Batu Kurau pakat ramai2 ngaku Tok Poji sedara depa..pak lang laaa...pak menakan laaa..sepupu laaa! streettt woo masa dlm pulis dolu2.. waraq ler jugee ! tauke2 umah urut memang takot kat tok poji niee!hehehehe..camne pun SElamat berjuang bersama Paih...konpem leh masok syurga.

    ReplyDelete
  2. heheheh asal org masuk PAS je mesti puak ko kata mcm tu..

    dgn tajuk ko ni mengesahkan puak2 ko mmg gila duit / projek. brp byk ko dpt bro.. insaflah hehehhe .. agak2 ko klu x dpt msti dh lama masuk PAS kan?

    sebab apa aku kata mcm tu.. sbb mentaliti bangang ko memang taraf kari basi.

    artis pun dah banyak join PAS. sudah2lah... mmg UMNO dah nak lingkup. hanya duit, polis, spr saja talian hayat.

    menang pun org tak tabik la bro.

    ReplyDelete
  3. dia ni memang anjing lah... nikajis beri makan tahi aja dah ikut dia

    ReplyDelete
  4. dia ni memang anjing lah... nikajis beri makan tahi aja dah ikut dia

    ReplyDelete
  5. dia ni memang anjing lah... nikajis beri makan tahi aja dah ikut dia

    ReplyDelete
  6. Niat dia memang baik hendak menegakkan Islam tetapi berada dalam parti yang hanya memperalatkan Islam. Tunggulah nanti ditendang macam Dt. Hassan Ali. Orang yang dalam parti PAS mesti pandai mencarut dan memfitnah baru dapat kekal lama.

    ReplyDelete
  7. Tabik le sikittt...
    rasanya Tok Poji tak mau amik walau se sen ponggg duit pencen dia...
    Ganjaran n pencen bulanan kemungkinan dia tolak agak nye ye...
    sebab duit tu dari Kerajaan...

    ReplyDelete
  8. Kesian. Pass ni tempat org kecewa balas dendam ke. Cuba muhasabah diri. Kalau wara' taklah lompat parti. Sbb pass ni pun bukannya betul sgt. Yg salah dia kata betul. Yg haram di halalkan. Sikafir laknat dapigg dia kata lebih isle dari org umno islam. Sikafir baca ayat quran ahli pass bertepok sorak. Betulke. Fikir2kan lah ya.

    ReplyDelete
  9. layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA



    Freemalaysiakini2

    ReplyDelete
  10. Kesian umno...dah tinggal taik..tak der saper nak join kecuali lalat lalat...itu la...byk sgt main taik..last last tinggal penghurung taik macam parpu taik...keh keh keh

    ReplyDelete
  11. PAS kata polis ANJING ,akhirnya polis anjing juga yang di belanya...PAS bodoh pengikutnya pun bodoh macam kambing....

    ReplyDelete
  12. Orang cina dah tolak UMNO.

    Orang India dah tolak UMno,

    Orang Melayu Dah tolak UMNO,

    orang kerajaan dah tolak UMNO,

    orang UMNO pun dah tolah UMNO.

    tahun depan UMNO pasti arwah la.. UMNO hanya untuk UMNO elite yang lain jangan harap la...

    ReplyDelete
  13. biasalah masa dlm Polis pangkat ada..orang mesti hormat..tapi dia ni sebenarnya sombong orang nya..suka menindas pegawai bawah..suka main main aje..kerja tak berapa bagus..sekarang PAS dah desperate nak cari calon untuk jadi ketua Unit Amal pasal ada cadang Unit amal jadi underground pakai jubah hijau ankat senjata dan pakai explosives...

    ReplyDelete
  14. anjing pertama masuk syurga?

    ReplyDelete
  15. Orang PAS jangan suka sgt, entah2 dia ni masuk PAS sebab nk jadi mata2 kat dalam parti tu, nak korek semua apa strategi dan siasat apa aktiviti yg salah dan kaitan antara PKR dan DAP, nak tau apa cerita sebenarnaya mesti kena join dulu...

    ReplyDelete
  16. fauzi shaari ni polis bodoh, pas dah kata macam2 kat anggota polis masa bersih, masa ceramah,tapi masih lagi nak join pas. pelik manusia ni, tak de perasaan, tak kesian ke pada polis2 yg masih bertugas di kata anjing, babi, dan macam2 lagi oleh puak2 pas, pkr, dap yg bingai. fauzi!, fauzi!, otak letak kat lutut ke?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!