CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Monday, May 7, 2012

PANAS BERAPI! OSTAT KHALWAT BADRUL AMIN MASIH BERI CERAMAH DI MASJID !?

Pada Jumaat lepas, saya bersolat Jumaat di masjid Taman Ehsan. Sebaik saja melangkah masuk ke masjid, saya agak terkejut apabila melihatkan Ustaz ,yang terkenal sebagai orang kuat PKR yang didakwa berkhalwat baru-baru ini sedang rancak berkhutbah.

Saya jadi pelik, bagaimana ustaz sanggup berdiri di atas mimbar, sedangkan kes khalwatnya itu masih lagi berjalan dan belum selesai. Bagi saya, ini bukan isu undang-undang, tetapi ini adalah isu kredibiliti dan maruah seorang Muslim.

Saya tertanya-tanya, bagaimana cara ustaz berfikir. Bagaimana agama Islam ini, memandu ustaz untuk berfikir di luar kotak pemikiran dan falsafah politik. Saya terfikir sendirian, apakah ustaz tidak malu kepada umat Islam, ketika ustaz berkhutbah di atas mimbar, maka berkemungkinan yang terbayang di kepala ahli jemaah, adalah kes khalwatnya yang ternyata nampak belum menyebelahinya.

Saya masih terngiang-ngiang pengakuan ustaz dipukul dan teraniaya di dalam kes tersebut. Namun apa yang jelas, ketika muncul di kaca tv, wajahnya tidak berubah. Tidak ada bengkak atau kecederaan yang terzahir di wajah Ustaz. Malah, tidak ada tersiar di dada akhbar atau media alam maya, mendedahkan tubuhnya yang bengkak-bengkak akibat dipukul oleh 20 orang lelaki, seperti yang didakwanya itu.

Timbul persoalan, apakah Ustaz kini sudah pandai menipu? Apakah sejak masuk politik, maka berbohong tidak lagi menjadi dosa? Apakah setelah ustaz menyertai politik, maka segala-galanya boleh menjadi halal sekiranya keadaan darurat politik untuk menyelamatkan karier dan undi memerlukannya?

Sekiranya Ustaz menipu, maka apakah peribadinya, dan hatinya serta jiwanya seorang ustaz, yang sanggup menebalkan muka, malah berkhutbah Jumaat dan bercerita tentang agama, sedangkan dia sendiri sedang begelut dengan kes maksiat? Ini mengingatkan saya bagaimana mentor pujaan beliau, Anwar Ibrahim juga pernah melakukan perkara yang sama.

Apakah layak seorang ustaz yang menipu naik di atas mimbar lalu memberi khutbah Jumaat?

Jika dulu, ustaz cukup lantang membantai, mengutuk malah juga menghina orang-orang yang tidak selari pendapat dengan ustaz, apatah lagi dengan orang-orang yang mempunyai masalah moral, maka ustaz akan mencerca dan membuka aib mereka tanpa ada segan silunya. Bahkan, ustaz sendiri pernah mahu memancung kepala seorang ulama, hanya kerana perbezaan pendapat dalam politik.

Tetapi hari ini, ustaz sendiri terpalit dengan isu-isu maksiat dan ternyata isu ini lebih memalukan. Buykan sahaja terhadap diri ustaz, tetapi kepada keseluruhan umat Islam di negara ini. Bagaimana seorang ustaz boleh ditangkap bersama-sama dengan seorang isteri orang, pada jam dua pagi di bilik hotel mewah?

Apakah ustaz mahu menyalahkan UMNO sedangkan ustaz sendiri tahu bahawa kita dilarang untuk berada di dalam keadaan yang boleh menimbulkan fitnah? Tidakkah seorang ustaz tahu akan perkara itu? Sudah pasti ustaz tahu, namun ustaz sendiri yang buat-buat tidak tahu kerana mengikut nafsu sepertimana ustaz selalu mengikut nafsu politik ustaz bila berceramah dan berkata-kata.

Kata ustaz, ini adalah propaganda politik untuk menjatuhkan imej ustaz. Apakah ustaz fikir bahawa rakyat ini terlalu bodoh, untuk membezakan kebatilan dan kebenaran di dalam negara ini. Semua orang tahu tentang kes ustaz yang mempunyai isteri dua. Semua orang tahu bahawa kelemahan ustaz untuk menjadi seorang suami yang berpaksikan contoh Rasulullah saw apabila tersebarnya cerita keganasan rumahtangga di dalam kendalian ustaz.

Sebagai salah seorang umat Islam yang kerdil dan hina, saya minta agar ustaz bergeraklah di dalam masyarakat seperti seorang pendakwah biasa. Pendakwah yang hanya mengharapkan ganjaran dari Ilahi semata-mata dan bukannya ganjaran dunia.

Keluarlah dari dunia politik kerana ia terlalu kuat dugaannya terhadap ustaz. Sekali ustaz silap, Islam akan tercemar di mata masyarakat. Fitnah akan menular di kalangan akar umbi umat Islam yang lebih banyak yang buta dari yang celik.

Ustaz…kembalilah ke pangkal jalan. Ingatlah ikrar ini bahawa Solatku, Ibadahku, Hidupku dan Matiku hanya kerana Allah semata-mata…Ingatlah…

Faqir Illalah…

Sent from my HTC

15 comments:

  1. Dia mane tau malu...or mungkin nik ajis dah confirmkan dia masuk syurga...

    ReplyDelete
  2. wak, dio ni bukan ostad. dio ahli politik yang menyamar jadi ostad. dio tu ularmak.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,

    Dalam masa sehari,kita dirikan sekurang-kurangnya 17 rakaat solat yang mengulangi ayat yang sama iaitu :"Tunjukkanlah kami jalan yang lurus".
    Dalam menghadapi gelombang kacau bilau politik yang sedang bergelora ini, fikirkanlah tentang "medium" yang engkau gunakan untuk membuat penilaian.
    Sekiranya "medium penilaian" masih lagi digerakkan dan didorong oleh hawa nafsu kecintaan pada dunia,dibimbangi engkau tidak bisa menemui jalan yang lurus yang kita semua idamkan.
    Selidiklah sama ada sudah Sempurnakah amal ibadat,akhlak dan peradaban diri-mu sendiri,ahli keluarga serta sanak saudara-mu mengikut lunas peraturan yang ditetapkan didalam Al-Quran dan Sunnah Rasulullah S.A.W.
    Jika belum,peruntukkanlah 1/4 masa-mu untuk melakukan amal ibadat,1/4 masa-mu untuk bermuhasabah diri,1/4 masa-mu untuk mendampingi alim ulamak,1/4 masa-mu untuk menghiburkan diri & keluarga mengikut kaedah yg diharuskan dalam Islam (pesan-imam Al-Ghazali)

    ReplyDelete
  4. Bukankah dia dicutikan?

    AJK-AJK masjid tersebut mungkin bersubahat mahu mendepankan lagi ostat ni...

    ReplyDelete
  5. INI BUKAN USTAZ..INI SETAN BERTOPENG USTAZ...SETAN INI YANG GELAR ALJUBURI IMAM MAHADI...MENURUT MAIP..YANG BUAT ADUAN MEREKA BERKHALWAT IALAH SUAMI POMPUAN YANG SETAN NI TUTUH,,,,

    ReplyDelete
  6. Wak pun amat terkajuit..dengan berita ini..terima kasih HPK. Semuga yang buta hati akan terbuka dengan doa terakhir itu...Matiku..hidupku..kerana Allah.

    ReplyDelete
  7. Org amanpuri dah lama tau ustaz mcmana. Dia mungkin ingat tempat tu semua org cina tapi dia lupa masih Ada orang melayu duduk situ. Nak kami buka cerita ke Wahai en badrul

    ReplyDelete
  8. Ostad burit, manusia diakhir zaman, asakan ostad...

    ReplyDelete
  9. cite lah 5.38 saya pun nk tau kebenaran walaupun saya dah tau pasal ostad setan nie...perangainya kaki betina...saya heran sungguh la dgn pemimpin PR ni buat salah mcmna pun pengikut2nya tetap kata x betul...aku heran sungguh dimanakah letaknya otak mereka2 ini untuk berfikir tentang kebenaran yang Allah Taaala tunjukan di dunia ini lagi...

    ReplyDelete
  10. Apa nak buat Pegawai2 dan AJK Mesjid tu pun dari spesis yang sama agaknya?

    ReplyDelete
  11. Buat apa batu api sesama manusia? Sebelum tu Hak anda kepada Allah dan Hak anda kepada manusia lain sudah di laksanakan? diorg biar cara diorg, kita X perlu batu api. apatah lagi memecah belahkan sesama manusia. Lastly, mati nnt pun X kan bawa ke mana nama Melayu tu.. renung2 kan lah bersama.

    ReplyDelete
  12. muka tak tahu malu.muka tampal kulit babi

    ReplyDelete
  13. Nak berceramah dgn bini orang dah tak boleh sbab semua binin orang dah takut.

    ReplyDelete
  14. lahhh ko pi semayang ker?/ aku ingat kan kapir tadi.. rupa nya islam ko nih yer.. aiseyy sori la tak tau!! ingat kan keling paria hindu .. rupa nya islam..

    ReplyDelete
  15. lahhh ko pi semayang ker?/ aku ingat kan kapir tadi.. rupa nya islam ko nih yer.. aiseyy sori la tak tau!! ingat kan keling paria hindu .. rupa nya islam..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!