PANAS BERAPI! HOUSE PK MENYOKONG PENUH KENYATAAN RAHIM NOOR - NIK AZIZ BAPAK KAFIR!

sebagai 'Bapak kafir' berikutan kenyataan terbuka Nik Aziz yang mewajibkan orang awam menyertai rusuhan bersih 28 April. 

Kenyataan Rahim itu berkait rapat dengan reaksi negatif Nik Aziz yang mempertikaikan keputusan Jawatankuasa majlis Fatwa Kebangsaan yang menetapkan haram bagi umat Islam menyertai atau menyokong demonstrasi yang impaknya buruk terhadap ketenteraman - termasuklah rusuhan bersih 28 April.

Dalam kenyataannya sebelum ini, Nik Aziz menganggap semua anggota Jawatankuasa Fatwa telah membuat kesilapan kerana melihat isu rusuhan bersih 28 April hanya dengan sebelah mata - satu penyataan yang sengaja memperlekehkan kelayakan para Ulama yang emnganggotai jawatankuasa tersebut. 

Apabila Rahim tiba-tiba tampil ke depan menemplek kembali kenyataan Nik Aziz itu, memang termanggu seketika penyokong PAS dibuatnya. Sampaikan Nik Aziz sendiri yang selama ini amat gemar komplen sana sini mempertikaikan akidah dan tahap ilmu orang lain pun kelu lidah tak mampu komen apa-apa. 

Mungkin melihat Nik Aziz terpana seketika dengan tujahan keras tepat atas dahinya itulah mendorong penyokong PAS dan ramai pimpinan PAS yang lain cuba cover malu yang terpalit atas dahi Nik Aziz. 

Walhal sebenarnya ramai kalangan mereka hanya baca tajuk sahaja dan tak mustahil sebahagian besar yang lain hanya mendengar dari pihak yang ketiga. Rupanya penyokong dan pemimpin PAS tahu juga apa rasanya bila telinga panas dan rasa marah serta geram bila kena tujah atas dahi oleh orang lain. 

Sebelum ini tatkala penyokong UMNO dikafirkan dan dipersenda akidahnya oleh pemimpin PAS, ada pernah orang PAS ambil kisah? 

Bila Nik Aziz memuliakan syaitan sebagai kawan semata-mata untuk menghalalkan hubungan PAS dengan kafir harbi DAP, ada orang PAS terfikir untuk menegur keterlanjuran kata Nik Aziz? Jawabnya tiada... 

Sebabnya?... Kerana hati nurani penyokong PAS sudah hitam kelam dan buta tuli mengiakan saja dengan segala macam ucap keji dari mulut Nik Aziz sekalipun tahu hakikatnya Nik Aziz hanyalah seorang politikus yang mencari duniawi dengan menjual agamanya. 

Walaupun penulis tidaklah bersetuju sepenuhnya dengan kenyataan Rahim menganggap Nik Aziz adalah BAPAK KAFIR (Father Of Kafir) namun sekali sekala ada orang dengan selamba saja balun Nik Aziz elok juga, kena pula yang membalun itu non-politician memang cair tahi telinga penyokong PAS dibuatnya.

Nukilan Blue Beary

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

21 Responses to "PANAS BERAPI! HOUSE PK MENYOKONG PENUH KENYATAAN RAHIM NOOR - NIK AZIZ BAPAK KAFIR!"

  1. aku pun tak setuju dgn kafir-mengkafir ni. tapi sesekali kena tujah kat dahi tu elok jugak. biar dia sedar, bukan dia sorang saja ada mulut nak kata kat org. biar bersepai serban bakul kau tu!

    ReplyDelete
  2. Bagus lah orang bingai macam hang ni sokong sebab air buih pun hang cakap air zam-zam kan

    ReplyDelete
  3. Kalau lantik Nik Aziz sebagai Pengerusi Majlis Fatwa,memang tak jadi hal macam ni.


    LANTIK LEEEE....CIAAAAAN DIA.

    ReplyDelete
  4. TS RAHIM NOR = MENTERI KDN
    ATAU
    TIMB.MENTERI KDN
    ATAU
    PENGERUSI MAJLIS KESELAMATAN NEGARA

    ReplyDelete
  5. Wakakakaka

    Bekas IGP yang jelas gengster dahulu memukul orang nak jadi ulama.

    Wakakakakaka

    ReplyDelete
  6. parpu kari..hang lg bapak segala kafirun ..kaki sebar fitnah

    ReplyDelete
  7. parpu kari..hang lg bapak segala kafirun ..kaki sebar fitnah

    ReplyDelete
  8. Jika majlis fatwa kebangsaan yg terdiri dari 10 ulama dan 14 mufti membuat keputusan dan fatwa bahawa menyertai demonstrasi yg menyebabkan huru-hara dan rusuhan spt bersih3.0 lalu adalah Haram dikatakan sbg 'sebelah mata'. Majlis sudah tentunya sblm mmbuat kputusan itu, majlis ini telah mendapatkn info dan pnjelasan2 dari pelbagai pihak.

    Bagaimana pula dgn fatwa meWAJIBkan sertai bersih3.0 yg diputuskan nik aziz yg jelas beliau adalah seorang ahli politik dan kita tidak ada dengar pun yg beliau telah bermusyawarah dgn ulama lain sblm mmbuat kputusan, tidakkah itu lebih teruk dari 'sebelah mata'!!!?

    memandai tuduh majlis fatwa buat fatwa ikut fahaman politik padahal nik aziz lah yg jelas ahli politik tegar yg suka buat fatwa yg bertentangan ijmak ulama.

    -wau

    ReplyDelete
  9. Kami sekeluarga sokong kenyataan TS Rahim Noor bahawa NIK AZIZ BAPAK KAFIR!!!!!(sedara kafir satu lagi...setan segala setan adalah budak nama Anuar Ibrahim...)

    ReplyDelete
  10. Papua kari haram jadah

    ReplyDelete
  11. samada penulis setuju atau tidak...apa yang dikemukakan oleh penulis sendiri akan bab bab perlakuan PAS terutamanya dengan nik aiz kapir ni segalanya tak perlu dalil lagi untuk ditolaktepis tapi itulah hakikat yang berlaku dan dilakukan oleh nik aziz sebagai bapak kapir dengan pengikut dan pendokong-pendokong kapir nya.

    ReplyDelete
  12. Parti Ajaran Sesat memang kafir, kalau tak mengapa benarkan BABI masuk Masjid / Surau...?

    ReplyDelete
  13. Kah!Kah!Kah!Kah!Kah! Nasib baik tak padam Nik Aziz kerana ada orang seperti TS Rahim Noor tunjal dahi dia.

    ReplyDelete
  14. Dulu ada seorang tua dipanggil Tok Wang Loceng, kerja beliau adalah menjual minyak angin yang berchop loceng, minyaknya cukup mustajab.

    Tok Wang Loceng ada Falsafah yang cukup mudah tetapi bermakna dalam, beliau selalu berkata:-

    Kita kata kat orang, orang kata kat kita.
    Kita buat anak orang, orang buat anak kita.
    Kita tuduh orang, orang tuduh kita
    Dalam nikmat ada bala, dalam bala ada nikmat.

    Sekarang Nik Aziz dah kena, tuduhan Bapak Kafir tu cukup berat Pok Nik!

    ReplyDelete
  15. setuju dgn rahim noor bahawa nik aziz memang bapak kafir krn mulutnya yg begitu ringan mengkafir org islam malaysia yg tak menyokong parti sesat pas...
    mengeluarkan kenyataan yg mengelirukan bahkan melukakan hati umat islam di m'sia..
    adakah perckpannye itu berlandaskan sunnah, bagai dgn langit kebenarannya....

    ReplyDelete
  16. kan ke niky ajiskan ulamak yang hulamak ,,,suka buat gempak ......... pegilah bagi jawatan kau tu pada orang lain takan kau nak memerintah sampai kau mampus ...........mmg kafir pun orang tua nie

    ReplyDelete
  17. betul kata rahim nor tu, dulu nik ajis kata umno kafir kerana berkawan dgn mca dan mic. kini pas pula berkawan ( mengawan ) dgn dap ( parti komunis pulak tu ). maknanya betullah dia bapak kafir sebab dia ketua pas! syabas rahim nor.

    ReplyDelete
  18. KAFIR DIERTIKAN SEBAGAI Orang yang mengingkari salah satu daripada PRINSIP-PRINSIP AKIDAH yang telah dijelaskan dalam al-quran dan al-hadis.

    PRINSIP-PRINSIP AKIDAH ahli sunnah wal-jamaah
    ====================================
    a. Berpegang teguh dengan al-quran dan as-sunnah (Berpaksikan al-Qur'an,al-Sunnah & Ijmak Ulamak )

    b. Berpegang dengan prinsip as-salaf as-soleh (Menyusuri Kebenaran melalui Ulamak yang Haq)

    c. Jika terdapat perselisihan pandangan, mereka merujuk kepada al-quran dan as-sunnah (Berprinsip Wasathiyyah )

    d. Mereka tidak mencela dan mengkafirkan orang yang tidak sealiran dengan mereka(Membanteras fahaman Pelampau Agama)

    e. Mereka tidak menghukum kecuali terdapat bukti yang sahih. NIK AZIZ MENGAKU BOLEH BERKAWAN DENGAN SYAITAN BERMAKNA NIK AZIZ TELAH MELANGGAR PEINTAH ALLAH AGAR MENGHINDARI DARI SYAITAN YANG DIREJAM.FIRMAN ALLAH:SESUNGGUHNYA SYAITAN ITU MUSUH KAMU YANG NYATA.ini bermakna nik aziz menodai firman allah dan melanggar al-quran.sesungguhnya percya kepada al-quran adalah rukun iman dan NIK AZIZ TELAH MENAFIKANNYA......SEBENARNYA NIK AZIZ SUDAH LAMA MENJADI KAFIR

    ReplyDelete
  19. KAFIR DIERTIKAN SEBAGAI Orang yang mengingkari salah satu daripada PRINSIP-PRINSIP AKIDAH yang telah dijelaskan dalam al-quran dan al-hadis.

    PRINSIP-PRINSIP AKIDAH ahli sunnah wal-jamaah
    ====================================
    a. Berpegang teguh dengan al-quran dan as-sunnah (Berpaksikan al-Qur'an,al-Sunnah & Ijmak Ulamak )

    b. Berpegang dengan prinsip as-salaf as-soleh (Menyusuri Kebenaran melalui Ulamak yang Haq)

    c. Jika terdapat perselisihan pandangan, mereka merujuk kepada al-quran dan as-sunnah (Berprinsip Wasathiyyah )

    d. Mereka tidak mencela dan mengkafirkan orang yang tidak sealiran dengan mereka(Membanteras fahaman Pelampau Agama)

    e. Mereka tidak menghukum kecuali terdapat bukti yang sahih. NIK AZIZ MENGAKU BOLEH BERKAWAN DENGAN SYAITAN BERMAKNA NIK AZIZ TELAH MELANGGAR PEINTAH ALLAH AGAR MENGHINDARI DARI SYAITAN YANG DIREJAM.FIRMAN ALLAH:SESUNGGUHNYA SYAITAN ITU MUSUH KAMU YANG NYATA.ini bermakna nik aziz menodai firman allah dan melanggar al-quran.sesungguhnya percya kepada al-quran adalah rukun iman dan NIK AZIZ TELAH MENAFIKANNYA......SEBENARNYA NIK AZIZ SUDAH LAMA MENJADI KAFIR

    ReplyDelete
  20. Terima kasih. Inilah kebenaran yg tidak boleh diselindungi lagi oleh kita semua. Bukan semua org boleh terima hakikat ini tapi itulah dunia. Selagi nama nya ulamak politik maka pengikut2 mereka akan percaya hingga ke lubang kubur yg kononnye mereka islam tapi... Inilah bala akhir zaman bersamaan dgn hukuman kepada kaum nabi Luth.
    Apa lagi yg dicari oleh ahli pas? hampas. Lebih baik tak payah berpolitik kalau betul mereka memperjuangkan islam yg akhirnye keliru dgn kebajikan.

    Anda harus berada ditengah tengah antara umno dan pas untuk melihat antara kebatilan dan kebenaran.

    Aku pun macam pk. Bukan umno bukan pas. Namun aku memihak umno kerana banyak kebajikan dari kesesatan pas.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!