PANAS BERAPI! BUDAK BANK DAN RAFIZI HARAMJADAH WAJIB DIKENAKAN TINDAKAN BAFIA!

Aku tak tahan betul dengan seorang bekas kerani Public Bank yang salurkan maklumat pada Rafizi pasal NFC tu merungut sebab dia disiasat akibat dari pembocoran maklumat pelanggan. Mamat bodoh ni telah menyalurkan maklumat pada Rafizi kemudian bila kantoi dia nak mintak simpati?

Aku pernah kerja Bank satu masa dahulu, dan sebagai seorang pekerja Bank kita kena tandatangan bermacam-macam borang akujanji sebelum masuk kerja dan kita patuh pada undang-undang Bank, salah satunya ialah BAFIA.

PAsal dia nak bising sekarang? Suruh dia mintak kerja ngan Rafizi la? Takkan la PKR nak mansuhkan BAFIA? Nanti semua orang punya akaun bank akan terkeluar dengan begitu sahaja? Korang nak ke? Silap-silap akaun Anwar pun keluar sekali beb.

Kenapa mesti mamat tu bising, kalau ikutkan hati aku la, elok dibuang negara je manusia macam tu. Takkan nak lepas dia macam tu je. Dia dah melakukan kesalahan, dia mesti dihukum. Bukan setakat dia sahaja, Rafizi juga bersubahat, malah sesiapa yang ada kaitan dengan kes ini wajar dihukum.

Ini tak mereka dengan bangga boleh masuk dalam portal yang sehina pelacuran di Chow Kit iaitu Malaysiakini dan nak mintak keadilan untuk anjing pengkhianat tu? Apa punya gila wei? Apa negara ini takde undang-undang ke? Mana Peguam Negara? Tidur ke?

Kalau korang nak tau apa tu BAFIA! KLIK SINI

Pembangkang ni belum pun berkuasa dah mula nak buat undang-undang sendiri, aku tak boleh bayangkan la kalau mereka menang, mampos kita semua mereka kerjakan. Ini namanya undang-undang rimba. Dulu mereka nakkan keadilan, sekarang mereka nak tukar undang-undang!

Spesis semacam ini wajib diambil tindakan sekeras-kerasnya. Dah le mereka buat salah, sekarang ni mereka macam nak tuduh ada orang campur tangan untuk kenakan si PENGKHIANAT KERANI tak sedar diri tu. Ini undang-undang BAFIA la bodoh, kalau tak faham apa itu BAFIA, klik link yang aku kasi tadi ok!

Juga baca pengakuan Rafizi dia dah melakukan BAFIA. KLIK SINI

27 Responses to "PANAS BERAPI! BUDAK BANK DAN RAFIZI HARAMJADAH WAJIB DIKENAKAN TINDAKAN BAFIA!"

  1. Cuba bagi maklumat akaun Si Annuar tu....... Korang ingat dia tak melenting sakan ke. Nah begitu lah juga dengan orang lain. Bukan boleh senang-senang hati je nak dedahkan akaun orang. Pikir lah sikit kan. Wajar di hukum je orang macam nih.

    ReplyDelete
  2. APA SUSAH, KERJA DENGAN PKR, KEMUDIAN SALURKAN INFO KEWANGAN PKR, KAN MUDAH.

    ReplyDelete
  3. Nampaknya unmo lebih pentingkan orang yang membongkar salahguna wang rakyat dari salahguna wang 250 juta tu. Inilah sebab rakyat dah meluat. Hanya dimalaysia saja whistleblower di target manakala perompak dan penyamun duit berjuta dilindungi..Apa punya negara ni..malu aku kat seluruh dunia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasihan aku tengok kau... Aku cadang kau migrate atau keluar dari Malaysia ni. Orang jenis bingai dan tak sedar diri memang tak patut pun kat Malaysia. Eh.. Kau migrate ke Singapork lagi baik aku rasa. Tentang mamat bingai Public Bank tu...aku ucapkan padan muka. Orang kufur nikmat memang dilaknat Allah. Dapatlah balasan. Kes NFC ni sebab dia invest kat kondo tanpa BOD approval lah bodoh...saja nak tuduh orang... Berambuslah Kau...

      Delete
  4. Budak Bank memang salah, Rafizi pun salah. Orang yang buat macam dia orang adalah yang tidak boleh dipercayai dan tidak bertanggungjawab.

    Itu bukan wajah dan ciri pemimpin yang kita akan undi.

    ReplyDelete
  5. ape bangang la ko ni...bongkar kebenaran pun salah? rakyat nak tau cerita sebenar...bangang la ko ni mamak

    ReplyDelete
  6. Itu dah kira pecah amanah!!! Ko tak amanah!! Samdol tul!! Tidak ikut etika kerja. Berani buat berani tanggung. Ingat la sket....ko tu cari rezeki....napa nak salahkan majikan ko. Salahkan diri sendiri dulu!!!

    ReplyDelete
  7. Makna nya betul la maklumat akaun NFC tu?? Hhmm tak kisah la kena hukum sbb Bafia ke apa..janji kita dapta bongkar salah laku rasuah seorg menteri..hukum di dunia tapi dapat pahala di akhirat..apa macam

    ReplyDelete
  8. Maklumat yg bocor itu patut di klasifikasi tinggi dari isu Terperingkat...perkara yg bocor itu boleh menjejaskan Keselamatan Negara dan sesebuah negara boleh miskin papa-kedana...Tindakan yg wajar adalah di bawah OSA.

    ReplyDelete
  9. Bodoh punya anon 5.37, kalau semua boleh open dan sesukan hati dibongkar, investor luar pun tak berani masuk beb. Tolong kasi dedahkan akaun Anwar. Mana dia dapat duit terbang sana sini?

    Mana ambabiga dapat duit untuk finance Bershit 3.0?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit dia orang bagi..bukan rompak duit rakyat...ada beza tak?..

      Delete
  10. Ala, kerja je la sebagai coffee boy peliwat, gaji bulanan lagi banyak dapat dari ko keje kat Public Bank tu....

    dari Public Bank kene tutup pasal keje bodoh ko, lebih baik mereka pecat je orang tak guna macam kerani haprak ni. Tapi macam sebab dah tahu awal-awal yang diri akan kene pecat, letak jawatan awal-awal. Bagus la tu...

    Tapi lepas ni selamat datang ke penjara pulak... ada Rafizi lembu tu nak tolong ko sangat ke??? BODOH..!!!

    ReplyDelete
  11. Tu le,kalau x dengar cakap org tua,x patah! buta!
    Nak tunjuk hero konon,sedarlah diri awak u pekerja!
    cuba dengar pantun org tua2 ni!
    Dengar cakap enggang
    Makan buah Belolok!
    Dengar cakap Orang(Pembangkang),
    TERJUN MASOK LUBUKKKKKKK!
    Lu buat lu tanggung leeeee

    ReplyDelete
  12. perbuatan mendedahkan rashia pelanggan bank ibarat mencurah pasir ke periuk nasi sendiri.beliau gagal memahami tanggung jawab sebagai kerani bank. Audit trail dalam banking system menceritakan segala ketidak jujuran kamu.
    tiada simpati kepada banking personnel yg tidak punyai intergriti.

    Fahami BAFIA----bukan akta main main.
    face the music boy.

    ReplyDelete
  13. Kerani-kerani bank yang jaga akaun Nuar Al-Juburi boleh la tolong expose kan akaun Al-Juburi tu untuk kepentingan rakyat eh. Jangan risau, kalau terkantoi boleh mintak guaman dari Rafizi lembu Co. Mereka akan bagi service yang tip top lagi...

    ReplyDelete
  14. dah la bongkar rahsia yg boleh menjejaskan prestasi bank,lepas tu nak mengadu lak pada semua orang mcm ko tak buat salah.. ko dah buat salah duk diam2 la tak payah nak jaja cerita ko satu malaysia..yg pastu mmg masuk penjara la kalau terbukti salah..

    ReplyDelete
  15. org yg salah gunakan duit rakyat utk kepentingan sendiri, memang tak boleh diterima langsung, namun org yg berangan nak jadi pemimpin negara yg tak reti nak mendaulatkan undang2, pun tak ble pakai juga. semoga malaysia diberkati ALLAH

    ReplyDelete
  16. Tak apa. Budak ni boleh tukar kerja serve kopi, karipap dan ..... kat bong anwar.

    ReplyDelete
  17. padan muka....lepas jadi peminta sedekah....g minta gan anwar tgk brapa sen dia kasi....x etika kerja..x intergriti..bodo...

    ReplyDelete
  18. RAMAI UG TAK FAHAM TENTANG NFC NI KAN. TAK TAU MAKNA LOAN ATAU AMBIK DUIT RAKYAT. TAK TAU MACAMANA BUSINESS DI JALANKAN. KALAI DAH AMBIK LOAN KENA BAYAR. ORANG BERNIAGA OTAKNUA BERPUSING 360 DARJAH MEMIKIRKAN MCMAMA NAK BAYAR LOAN. MCMANA NAK CARI KEUNTUNGAN DEMI NAK BAYAR LOAN BANK. TAPI PENCACAI DARI ATAS SAMPAI BAWAH SEMUA OTAK LEMBAB. YG MEREKA TAU TUDUH SAJA. KESIAN PENCACAI NI OTAKNYA HANYA BLH TERIMA APA YG ORG ATAS DIA CAKAP UTK FIKIR SENDIRI IMPOSSIBLE.

    ReplyDelete
  19. kerja lah apapun, kalu tidak amanah, tidak bersih & lalai dlm pekerjaan, tak payahla kerja terutama jika bersangkut paut dgn rahsia pelanggan!

    pencacai pr ni, duit pinjam ngn duit bagi saja pun tak boleh nak bezakan!

    kalau ko pinjam duit bank utk berniaga tp rugi tak dapat bayar balik duit bank tu, ko ingat bank akan kata ok ka? bodo! bank tetap akan tuntut balik pinjaman tu. kalau ko tak bayar jugak, muflisla jawabnya!

    nfc baru sj beroperasi. pinjaman ialah utk jangkapanjang -30 tahun- banyak yg dirangka utk perniagaan besar mcm ni. banyak pula syarikat2 kecil yg boleh tumpang buat keuntungan bila mendapat kontrak membekalkan bahan kpd nfc. tp dasar pembangkang terutama melayu mcm rafizi & kerani bank boyak tu, suka bunuh peniaga2 melayu hanya krn mrk tak dapat habuan secara direct!! kalu puak2 ronnie ngn dap berniaga, biarpun tak sah, buka pusat judi, kelab urut, kedai arak, ada puak2 pr berani kacau? ada? senyap sunyi tak berkentut!!

    bila syarikat melayu baru nak berkembang, mcm2 difitnah, dikeji. sedangkan utk jangka masa panjang, banyak franchise buleh dibentuk terutamanya belia2 melayu yg ada potensi. kena faham adat berniaga ada pasang surut. ko ingat berniaga hari ini boleh untung terus esoknya? ntah apa2!!

    patutlah pencacai pr bercakap mcm budak tadika. basic economy pun flop!

    ReplyDelete
  20. Kepada Anonymous May 14, 2012 5:37 PM

    Merujuk kepada pernyataan saudara

    "Nampaknya unmo lebih pentingkan orang yang membongkar salahguna wang rakyat dari salahguna wang 250 juta tu. Inilah sebab rakyat dah meluat. Hanya dimalaysia saja whistleblower di target manakala perompak dan penyamun duit berjuta dilindungi..Apa punya negara ni..malu aku kat seluruh dunia"

    Minta maaf ampun kepada saudara tetapi terpaksa cakap bahawa anda bodoh. Ye benar kerana Allah saya cakap saudara memang bodoh. Walaupun saya ni bodoh juga (contoh saya tak pandai buat kek keju lapis - bodoh la tu jugak kan?) tapi saya rasa dalam hal ini saudra nampak bodoh sangat. Seolah-olah saudara ni bukan sahaja tak tau nak buat kek keju berlapis tapi masak meggi pun tak lepas.

    Dalam kes ini tak boleh di gelar WHistle Blower. Mamat tu kerja dengan bank. Kalau dia kesan ada salah dari segi perbankan contoh aktiviti kewangan luar biasa dia kena lapor kepada Pihak atasan beliau bukan pada PKR/Rafizi menurut polisi-polisi majikan yang mana juga tertakluk kepada BAFIA. (ini baru whistler blower)

    Kalau dia merasakan atas sebab-sebab keselamatan dan jika di laporkan pada pihak atasan beliau tergugat maka boleh lapor kat POLIS/ SPRM. Bukan lapor pada PKR/Rafizi. (ini baru Whistle blower)

    Jangan la nak kata Polis/SPRM tak adillah Polis/SPRM adalah anjing kerajaan - kejam lah apalah. Itulah slogan lapok PKR. Yang penting laporan kena buat cara betul. Niat betul dan caranya betul. (Niat sebenar mamat bank ni malas nak soalkan tapi kalau ikut hati jahat nak juga tanya - berapa DAPAT Upah brader dari sumber Yahudi ni? Berenti kerja pun tak kisahkan?)

    Dalam keadaan ini beliau tetap salah sebab mendedahkan butiran akaun orang dengan cara tidak menurut saluran yang betul. Jadi terimalah akibatnya jangan nak buat muka kesian. Murung lah.... Tertekanlah. Isteri komplen sebab tak perform lah.. apalah. Sapa suruh cari penyakit....

    Kenapa pulak dedah kat RAFIZI/PKR? Ini bukan Whistleblower tapi ayam jantan blower. (terjemahkan ayam jantan ke bahasa inggeris sendiri pada yang tak dapat tangkap)

    Terimakasih. Saya doakan saudara dengan Rahmat Allah akan mahir dalam memasak meggi suatu hari nanti. Amin

    ReplyDelete
  21. Nie dah ada ciri2 org munafik.....iaitu x amanah..... Nak layan apa lagi.... Baik jauhkan diri.... Nanti ada yg terpengaruh ngan kerani bank yg dah ada ciri ciri munafik nie....

    ReplyDelete
  22. Dia ni Melayu ke Gurkha? muka lain macam saja...?

    ReplyDelete
  23. setau aku..polis nak dapatkan akaun bank pun kena dapat perintah mahkamah...ini isu confidentiality pelanggan...maknanya...Public Bank mmg tak boleh diharap untuk menjaga kerahsiaan pelanggan...nak tunggu bila Public Bank nak minta maaf benda ni boleh berlaku...

    ReplyDelete
  24. Yg rugi ko PKR dpt untung hahaha rasakan begitu juga mamat mamat yg naik syeh masa 28/4 itu hari.Bila masuk penjara baru ko tahu.

    ReplyDelete
  25. Saudara talhah, tak payahlah nak menggunakan nama Allah apabila nak memaki saya. Lagi buruk nampaknya diri saudara. Rakyat bukan lah meggi yang boleh lembik disiram air panas dan dipatahkan dengan tipu helah UMNo. Biarlah rakyat yang menilai siapakah yang lebih mulia, Seorang insan yang membongkar penyelewengan dan salah guna kuasa atau kuasa kuasa jahat yang hendak mendiamkan beliau dengan mengertak dan membuli orang yang lebih lemah.

    Saudara memang pakar membuat kek lapis, itu saya akui. Lapisan demi lapisan penipuan dan penyelewengan. Hari ini rakyat dah jemu makan kek lapis penindasan dan penipuan UMNO yang sudah basi itu. Sejarah membuktikan korupsi dan penindasan tidak akan kekal lama kerana Allah amat membencinya.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!