PANAS BERAPI! APABILA AMBABIGA DISERANG PENIAGA YANG SUDAH HILANG SABAR!

Kita tidak tahu sama ada S.Ambiga adalah seorang yang keliru, dungu atau semata-mata hipokrit. Beliau yang menganggap diri sendiri sebagai juara hak asasi manusia kini terjerit-jerit menafikan hak manusia lain untuk mencari rezeki dan berhimpun di depan rumahnya.

Seolah-olah hilang pertimbangan Ambiga benar-benar berang apabila 20 peniaga Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) yang kerugian akibat BERSIH 3.0 menuntut pampasan darinya dan bertindak berniaga di hadapan rumahnya.

Alasan Ambiga ialah mereka telah menceroboh privasinya. Malah beliau juga menempelak mereka sebagai penyangak.

Benar, Ambiga ada hak privasi, tetapi beliau perlu ingat bahawa peniaga-peniaga juga ada hak berhimpun dan mencari rezeki di mana saja mereka suka. Lagipun, bukankah Ambiga juga yang menunjukkan contoh bahawa manusia boleh berhimpun di mana saja termasuk di kawasan perniagaan, walaupun ia akan menggugat hak manusia lain untuk mencari rezeki.

Dan Ambiga jugalah yang menunjukkan contoh bahawa manusia ada hak untuk menceroboh ke kawasan larangan dan mengingkari perintah pihak berkuasa jika mereka suka.

Adalah pelik apabila peniaga yang berhimpun dan berniaga dengan aman dipanggil penyangak sedangkan mereka langsung tidak merosakkan harta benda Ambiga sepertimana perusuh ternakan Ambiga dalam BERSIH 3.0 merosakkan kereta polis termasuk mencederakan anggota polis.

Ambiga juga tidak boleh marah jika peniaga mengotorkan kawasan rumahnya kerana itu adalah hak mereka, sepertimana pihak BERSIH 3.0 berhak mengotorkan Kuala Lumpur dengan sampah sarap dan darah pada 28 April lalu.

Dalam kes ini, Ambiga perlu ingat bahawa sekurang-kurangnya beliau dan jiran-jiran langsung tidak mengalami apa-apa kerugian dari segi kewangan. Kesan kepada Ambiga dan jiran-jiran hanyalah dari segi perasaan terganggu atau rimas.

Tetapi, apa yang dialami oleh peniaga-peniaga tersebut ketika BERSIH 3.0, ialah kerugian yang bukan sedikit. Itupun belum lagi dikira dengan kerugian dalam BERSIH 2.0 yang belum dilunaskan oleh Ambiga.

Sedarkah Ambiga, bahawa peniaga-peniaga inilah rakyat marhaen yang konon dibela oleh Ambiga melalui BERSIH.

Justeru, kenapakah rakyat marhaen yang hanya berniaga kecil-kecilan ini perlu dipanggil penyangak hanya kerana ingin menuntut hak mereka yang telah dirampas oleh Ambiga dalam BERSIH yang lalu?

Maka, tidak salahlah jika kita berkata bahawa Ambiga dan BERSIH tidak pernah mewakili suara rakyat marhaen tetapi hanya segelintir rakyat yang menyokong pembangkang sahaja.

Jika Ambiga benar-benar berniat baik dan seorang pejuang hak rakyat yang ikhlas, beliau tidak akan sekali-kali menempelak atau naik berang dengan peniaga-peniaga ini. Sebaliknya beliau akan turun bersemuka dengan mereka, meminta maaf dan mendengar keluhan mereka dan berjanji akan melakukan sebaiknya untuk membantu dengan apa jua cara yang termampu.

Tetapi, Ambiga sememangnya berniat jahat dan tidak ikhlas. Ini telah pun terbukti apabila beliau dengan selamba mencuci tangan enggan bertanggungjawab apabila perusuh ternakannya ditangkap ataupun cedera. Sedikit pun beliau tidak peduli dengan nasib mereka jauh sekali menjenguk mereka yang hospital, sedangkan mereka juga mewakili rakyat marhaen yang konon diperjuangkannya.

Maka terbuktilah sudah buat kesekian kalinya, siapa Ambiga, iaitu seorang hipokrit dan pengkhianat negara. Apapun, terima kasih diucapkan kepada para peniaga Ikhlas yang berjaya membuat seekor iblis keluar dari penyamarannya.

BLUE BEARY

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

17 Responses to "PANAS BERAPI! APABILA AMBABIGA DISERANG PENIAGA YANG SUDAH HILANG SABAR!"

  1. Yang aku pelik sangat kenapa ada rakyat Malaysia terutama Melayu tunduk patuh arahan si Minache sorang ni!..agaknya mereka dah jemu hidup aman damai di Malaysia dan teringin sangat nak merasa seperti berlaku di Luar negara !

    ReplyDelete
  2. Aku bertambah tamabh pelik lagi kenapa orang2 MELAYU masih lagi menunggu dan membiarkan HARAMJADAH2 nie memperlekehkan Bangsa & Agama nie bermaharaja lela membuat ONAR dan menghuru harakan masyarakat yang Cintakan Kedamaian dan Ketenteraman selama ini..!

    ReplyDelete
  3. what you give you get back!!! sedarlah ambiga, ko punya demo tu merugikan orang yang berniaga yang mencari rezeki untuk kelurga. Kalau ko buat kat stadium, bukan je ko demo tapik ko tambahkan lagi rezeki peniaga tu!!! bangangnye ambiga!!!

    ReplyDelete
  4. sapa2 yg sokong dia ni bodoh le tuh kan... suka ikut org, org sokong dia sokong sedangkan tak tahu apa. cuba fikirkan

    " org kapir kalau sokong islam mesti ada sebabnya "

    ReplyDelete
  5. aku nk mkn burger malam ni ....jom ramai2 pakat turun...

    ReplyDelete
  6. kalau boleh bertahan beberapa hari macam geng ambiga buat di dataran baru ada unsur suspens.
    biarkan ikhlas buat perjuangan mereka betul-betul menampakkan bahawa mereka betul-betul marah dengan bersih 3.

    alasan mudah
    - boleh berhimpun untuk melahirkan pendapat

    gunakan isu ini untuk duduk lebih lama di depan rumah ambiga. biarkan dia rasa apa yang ahli ikhlas rasa

    ReplyDelete
  7. jom meriahkan kawasan tu

    ReplyDelete
  8. jom meriahkan kawasan tu

    ReplyDelete
  9. kata kat hindu pria tu.... depa duduk bantah je... bukan kacau dia pun .... kita rakyat Malaysia ma.. ini Negara kita punya... kita boleh duduk kat mana kita suka ma... dalam perkarangan rumah dia... ya dia punya privacy... luar rumah rakyat Malaysia punya... ikut suka rakyat la..... padan muka lu bangsat.. panggilan yang layak buat hindu pria sekor ni yang tak sedar diri....

    ReplyDelete
  10. Rumah dia kat mana. Blh kita pgi shopping kat situ pulak. Tadi berita kata ada sekor lagi keelingbetina yg burukan msia kat indon. Kalau kat cina mesti dah kena hukum mati sbb belot. Dasar tak sedar diri. Kalau benci msia pgilah balik negeri asal kau tu.

    ReplyDelete
  11. Lepas nie buat demo depan rumah al juburi dan rumah min aiskrim pula..baru mereka tahu...

    ReplyDelete
  12. Balaci dia melayu ..... apara punya bangsat.

    ReplyDelete
  13. JOM P BELI BURGER DEPAN RUMAH PARIA NI , AKU BELANJA , JANGAN RISAU , KITA JATUHKAN DYA PULAK . HALAU JA PARIA NI !

    ReplyDelete
  14. bloody migrants ambiga and irene, go home to where you belong..INDIA.

    ReplyDelete
  15. Anonymous said...

    Yang aku pelik sangat kenapa ada rakyat Malaysia terutama Melayu tunduk patuh arahan si Minache sorang ni!..agaknya mereka dah jemu hidup aman damai di Malaysia dan teringin sangat nak merasa seperti berlaku di Luar negara !..


    apa nak dipelikkan...ada ketok guru kati itu halal......

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!