KENAPA DAP DAN LIM KIT SIANG TAK SAMBUT 13 MEI?

Semalam adalah 13 Mei 2012. Mungkin ramai yang tak sedar bahawa 41 tahun dahulu, ribuan orang mati katak akibat hasutan-hasutan yang dilakukan oleh DAP dan chauvinist-chauvinist. Pada hari kejadian, Lim Kit Siang berada di Kuching, Sarawak dalam usahanya untuk mencetuskan rusuhan yang lebih besar membabitkan negara Malaysia secara keseluruhan.

Hasutan-hasutan tidak dilakukan dalam tempoh berkempen untuk Pilihanraya 1969 sahaja, sebaliknya lebih awal dari itu apabila DAP yang merupakan serpihan daripada PAP, ingin menghapuskan Melayu, Bumiputera dan Islam di negara ini.

Kita boleh melihat bagaimana DAP seringkali menyambut dan memulakan kempen untuk semua event tetapi langsung tidak berani berkata apa-apa atau pun menyentuh tentang TRAGEDI 13 MEI 1969 walaupun Lim Kit Siang menyatakan, sewaktu kejadian dia tidak berada di Kuala Lumpur sebaliknya di Kuching.

Dengan kata lain, dia tak salah. Namun dia tidak pula berani menafikan hasutan-hasutan Malaysian Malaysia yang telah dikumandangkan dari zaman Lee Kuan Yew merupakan salah seorang Ahli Parlimen Malaysia dan dia sendiri adalah Setiausaha Akhbar bekas Presiden PAP itu.

Mungkin ramai yang tidak tahu atau tidak percaya dengan apa yang berlaku pada 10 sehingga 13 Mei 1969. Aku petik dari KEDAHAN69ERS.COM untuk korang semua hayati perjuangan sebenar DAP yang aku tengok tidak berubah sedikit pun. Malah sampai sekarang pun, DAP tidak pernah meminta maaf kerana telah mencetuskan rusuhan berdarah itu sebaliknya menyalahkan UMNO, Kerajaan Barisan Nasional dan PDRM.

BACA PETIKAN DI BAWAH:

Setiap kali tiba tarikh 13 Mei pada setiap tahun selepas tahun 1969, ia bagaikan suatu yang sangat sensitif untuk diperkatakan. Sejarah hitam tersebut bagaikan dosa untuk diingati dan kalau boleh mahu “ditanam” terus dari pengetahuan generasi muda, khususnya anak muda Melayu.

Bagaimanapun pada saya, beberapa ungkapan “mutiara hati” yang dikatakan telah didalangi oleh “Mursyidul Am DAP, Lim Kit Siang, patut didedahkan sebagai panduan kepada bangsa bumiputera, khususnya bangsa Melayu.

Manakala sejarah Lim Kit Siang dan DAP itu wajar diketahui oleh golongan bukan Melayu agar menghargai keamanan yang dikecapi ketika ini dan menjadikan sikap busuk hati bapa Lim Guan Eng itu sebagai sempadan.... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

6 Responses to "KENAPA DAP DAN LIM KIT SIANG TAK SAMBUT 13 MEI?"

  1. banyak orang malaysia sudah mempelajri dari peristiwa 13 mei. Kita tidak mahu ia berulang.Kita mahu semua kaum hidup aman dan tidak disisih.Kenapa pulak nakcsambut peristiwa ni?

    ReplyDelete
  2. Masa tu ramai anggota komunis berbangsa cina yang diserap masuk ke dalam kongsi-kongsi gelap, telah merusuh dan membunuh orang-orang melayu.

    Sejarah tu brooo...orang muda kena tahu !!

    ReplyDelete
  3. Jangan lupa Hadi pernah berpeluk sakan dengan Lim waktu meraikan kemenangan Terengganu suatu masa dulu. Sekarang pun dia masih berkerjasama dan bermesra dengan Lim. Cuma orang lain tak berapa sedap hati nak gunakan Fatwa Hadi zaman 80'an dan menempelak "kau kafir bukan sebab serban kau tidak cantik, kau kafir sebab kau bekerjasama dengan orang kafir".

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEREKA NI TANPA DISEDARI TELAH MEMPORAKPERANDAKAN NEGARA. SEKIRANYA BERLAKU CINALAKNAT DAPAT PERINTAH MALAYSIA MAKA YG BERSALAH IALAH ANDA SEMUA ORANG2 MELAYU PASPKR. SEMODA ALLAH MEMBALAS SEGALA PERBUATAN ANDA AMIN...

      Delete
  4. Siapa nak bagi Cina perintah Malaysia, jauh panggang dari api, wahai bangsa Melayu patah sayap bertungkat paruh Tanah air tercinta ini haram dijajah oleh bangsa lain kerana ianya adalah hak Melayu...!!!!

    Kembalikan nama Persekutuan Tanah Melayu!

    ReplyDelete
  5. Macamana DAP nak hapuskan melayu di tanah melayu ini? melayu adalah majoriti. Melayu lebih 90% dalm tentera polis, jabatan kerajaan. Dalam pembangkang juga melayu adalah majority. hanya UMno lah yang makin harimakin menghapuskan hak melayu dengan menjual tanah melayu, bumi lot,syarikat melayu dan sebagainya untuk memperkayakan ahli UMNO. Orang melayu akan pastikan DAP tidak dapat berbuat demikian sama seperti kita akan memastikan UMNO tidak lagi menipu kita menggunakan nama melayu untuk kepentingan sendiri. Rakyat bukan bodoh.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!