GEMPAR BERAPI! RUSUHAN 28 APRIL MEMANG DIADAKAN UNTUK GULINGKAN KERAJAAN - INI BUKTINYA

Sehingga sekarang, jentera Pakatan Rakyat terus memperkatakan tentang BERSIH 3.0 yang menurut mereka telah berjaya diadakan dan menarik ratusan ribu manusia walaupun hakikatnya jumlah yang hadir tidak sampai pun 30,000 orang. Mereka tetap juga berhujah yang BERSIH 3.0 bukannya untuk menjatuhkan atau mengguling kerajaan sedia ada. Sebaliknya BERSIH 3.0 hanyalah sebuah demonstrasi untuk mendesak kerajaan dan SPR mengadakan pilihanraya yang adil, bersih dan telus.

Bagaimanapun, berdasarkan bukti-bukti yang ada, BERSIH 3.0 sememangnya diadakan untuk menggulingkan kerajaan. Sama ada Ambiga Sreevanasan tahu atau tidak, elemen yang terdapat dalam BERSIH 3.0 tidak terhenti setakat demonstrasi jalanan semata-mata.

Dari BERSIH 2.0 sehinggalah BERSIH 3.0, orang yang bernama NIK MAT KILAU FAIZA, nombor kad pengenalan 711101-03-5589, berjawatan PEMBANTU PENILAIAN W-17-N4, di Bahagian Bekalan, Jabatan Khidmat Pengurusan, Majlis Bandaraya Shah Alam, begitu giat menjalankan kerja-kerja penghasutan menggunakan kemudahan yang terdapat di MBSA.

Lebih menarik apabila hasutannya itu cuba dihalalkan dengan hadis, ayat-ayat al Quran dan nasihat-nasihat berunsur agama. Golongan sasaran adalah pelajar-pelajar universiti.

Dalam BERSIH 2.0 yang diadakan pada 9 Julai 2011, orang ini menyatakan enam perkara yang dimulakan dengan hadis Rasulullah s.a.w tentang kelebihan bulan Syaaban. Diajarkan juga tentang niat yang perlu ditekadkan oleh para peserta BERSIH 2.0 ketika menyertai demonstrasi tersebut.

Bagaimanapun dalam hasutan untuk BERSIH 3.0, orang ini menukilkan niat yang lebih jelas iaitu:

SAHAJA AKU MENYERTAI HIMPUNAN BERSIH 3.0 UNTUK MENGHAPUSKAN KEZALIMAN SERTA KEBATILAN UNTUK MENEGAKKAN KEADILAN DALAM SYARIAT ISLAM DAN KERANA ALLAH SWT.

Read more...

6 Responses to "GEMPAR BERAPI! RUSUHAN 28 APRIL MEMANG DIADAKAN UNTUK GULINGKAN KERAJAAN - INI BUKTINYA"

  1. Yang datang lebih dari 30ribu dari angka yang UMNo cuba tipu.Tidakkah UMNo sedar publisiti murahan ini hanya akan menikam diri sendiri kerana ianya tidak credible? Jangan mengangap rakyat itu bodoh seperti zaman pra internet. Sekarang zaman information technology, Segala penipuan, kezaliman dan keangkuhan BN tidak dapat lagi disembunyikan. Rakyat dah meluat dengan korupsi,penindasan,fitnah,salah guna kuasa, isu perkauman dan penyelewengan BN yang memperkayakan segelintir elite. Orang melayu sendiri dah bosan dengan UMNO yangmelacurkan hak melayu untuk memperkayakan diri. Penyokong UMNo yang tak bertamadun menggunakan bahasa kesat,maki hamun dan mencarut menunjukan kualiti parti itu sendiri.UMNo kini bukan lah UMNo yang awal dulu yang memperjuangkan hak rakyat dengan ikhlas. UMNO kini memberi nama buruk kepada semangat pejuangan dan jasa ahli2 UMNO terdahulu diawal zaman kemerdekaan. Rakyat berhak memilih siapa yang lebih berkaliber dan mempunyai nilai aspirasi rakyat menjadi pemimpin.UMNO boleh meroyan nak menang pilihanraya nanti tapi hanya rakyat akan menentukan siapa yang layak memimpin negara ke masa hadapan. We want a leader and a goverment who is accountable, not a bully.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu umno rasuah pkr lagi king of rasuah buka mata luas2 kawan aku yg tak campur politik pun tau membezakan kau tengok kat selangor dulu semuanya terurus walaupun org kata amno rasuah tapi la nie semua kucarkacir habis mana pegi duit tu kalau segala prasarana di selangor tidak bangunkan dan dibaikpulih mana mana mana duit pendapatan kerajaan negeri disalurkan?

      Delete
  2. nk tnya jg , brsh wktu bn mmrntah je ke , klau pr dh mng adakah brsh ni akn dtrskn ?

    ReplyDelete
  3. anonymous 12:18 tu
    memang rakyat dah pandai sekarang.
    ko ingat bila gulingkan kerajaan guna demonstrasi,pakatan blh senang2 memerintah???
    ko tak amik iktibar ke kat negara arab sana yg berperang sesama sendiri.
    last2 apa jadi??? dorang dapat ke apa yg dorang nak?? semua boleh jadi lebih baik ke?

    kalau tak puas hati, PRU nanti ko undi lah parti ko. kita tgklah majoriti undi. negara ini bukan nak pakai pendapat ko sorang je. bukan cuma ko je rakyat malaysia kat sini.berjuta ko tau tak. keadilan utk semua org.bukan cuma utk ko dan parti ko saja.parti ko tu pun bukan maksum pun

    ReplyDelete
  4. Letih la baca anon 12.18 pm kat atas tu. Aku rasa apa yg ko bebelkan tu, semuanya diamalkan oleh pr. Macam orang meludah ke langit kena balik muka sendiri. Menuduh ikut sedap mulut. Pergilah muhasabah diri dulu. Kalau tak de umno Melayu mengemis dlm negara sendiri. Tak tau la kalau ko memang suka macam tu.

    ReplyDelete
  5. bole digunakan sebgi bukti dlm akta hasutan. Yup! mmg hanya 30K pengganas PR shj yg buat jenayah ini termasuk mahasiswa. Mrk paelu di dakwa... Mrk ini menidakkan hak majoriti rakyat malah tidak mewakili suara rakyat keseluruhannya!! Perhimpunan haram 3.0 ini hanya menyuarakan kehendak PR shj.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!