CILI KASI TARUK! VIDEO DAH JELAS ANWAR PUNCA RUSUHAN - PEGUAM NEGARA TIDUR LAGI KE?



Sehingga kini Anwar dan Azmin masih enggan mengakui yang mereka berdua terbabit secara langsung mempengaruhi peserta demonstrasi Bersih 3.0 supaya merempuh benteng yang didirikan oleh pihak polis.

Bagaimanapun mengikut beberapa laporan keadaan sebenar sebelum berlakunya rusuhan jelas menunjukkan Anwar dan Azmin adalah dalang utama disebalik keganasan yang berlaku.

Menurut laporan MStar Online, Anwar dalam ucapannya kepada peserta demo Bersih 3.0 di Masjid Negara telah menyeru secara terbuka supaya peserta demo membebaskan Dataran Merdeka.

Manakala dari satu rakaman video di Youtube, Anwar dan Azmin dilihat berbalas isyarat diikuti dengan laungan, "masuk", "masuk" yang kemudiannya selepas itu menyaksikan rempuhan dimulakan dan suasana perhimpunan mula menjadi kelam kabut.

Bila berlaku rusuhan dalam perhimpunan anjuran mereka tiap kali itulah Anwar dan pemimpin pembangkang akan mencari kambing hitam untuk dipersalahkan. Kerapkali mereka menuding jari kononnya ada 'agen provokator' ataupun melepaskan beban kesalahan terus ke bahu pihak polis. Walhal tukang provok yang sebenarnya ialah Anwar dan Azmin.

Mahkamah telahpun mengeluarkan perintah larangan memasuki Dataran Merdeka, jadi apa perlunya untuk Anwar menghasut rakyat melanggar undang-undang?

Sebagai pemimpin politik, Anwar dan Azmin tidak wajar menunjukkan contoh yang buruk terhadap rakyat tapi jika begini sikap Anwar usahlah berharap untuk menawan hati pengundi. Undi tidak bertambah melalui perhimpunan dan rusuhan sebaliknya yang berlaku rakyat makin meluat dengan pembangkang.

House PK: Ini aku cilok dari Papa Gomo. Suka atau tidak, kepala-kepala penghasut dari parti politik Pakatan dan Ambiga mesti bertanggungjawab, kita nak tengok mereka diambil tindakan.

Aku percaya pihak Kdn dan Polis boleh ambil tindakan dan menyiasat mereka yang terlibat tapi aku sedih sebab aku tau lepas Polis dah buat siasatan maka akan dihantar laporan kepada Peguam Negara dan kat sinilah segala macam kes TERSANGKUT tanpa apa-apa tindakan.

Sebab itulah selepas beribu laporan polis terhadap pelakon video seks dan keganasan pakatan, mereka tak didakwa, sebabnya semua fail mereka menjadi COLD STORAGE di pejabat PEGUAM NEGARA! Sebab itu mereka semakin besar kepala, mereka tahu AG takutkan mereka.

Inilah masalah paling besar sebenarnya. Selagi tak bertindak maka selagi itulah binatang-binatang ini akan musnahkan negara. Aku rasa sudah tiba masanya kita dapat Peguam Negara yang baru kot? Maybe yang lebih efektif dan tak takutkan Anwar and the gang semacam yang kita ada sekarang?

6 Responses to "CILI KASI TARUK! VIDEO DAH JELAS ANWAR PUNCA RUSUHAN - PEGUAM NEGARA TIDUR LAGI KE?"

  1. betul tu bro parpu....

    Semalam aku baca kenyataan Nasrudin Hasan ni yang dia tidak mengaku Unit Amal PAS merempuh benteng Polis walhal terang-terangan dalam rakaman di Youtube (aku carik2 tak jumpa plak please share link youtube kalau jumpa ye, thanks Anonymous1 May 2012 15:19)



    dan juga seperti screenshot diatas sudah cukup bukti bahawa pemimpin PR samada Pas PKR DAP kuat menipu. Buat malu je kopiah kat atas kepala tapi mulut menipu. Buang jelah kopiah tu macam pesalah perogol kena dakwa kat mahkamah kenakan kopiah masa perbicaraan nak tunjuk dah insaf kat hakim.

    Sikit-sikit salahkan Umno, Polis, DBKL tapi aku yang neutral ni tengok bila pemimpin Umno ada buat salah dan ada bukti mereka letak jawatan, gentlemen.

    Tapi semua pemimpin PR ni siap bukti ada seluruh rakyat tengok satu dunia tengok tapi nafikan bagai nak gila. Semua kes samada liwat 1 & 2, china doll, bersih 2 & 3 semua perkaralah dinafikan.

    Takpa-takpa kerana Allah Maha Hebat dan Maha Kuasa, Allah akan tunjuk satu persatu dan Allah akan bukak satu persatu.

    Takkan selamatnya orang yg berbuat dosa dan tak mengaku dan tak bertaubat ni dan Allah takkan simpan lamanya.

    Semalam azmin dan anwar bagai orang gila nafikan bagi arahan pendemo rempuh benteng (menipu lagi tambah dosa) satu dosa buat tambah satu dosa baru, Allah buka buruk lagi. Tup tup harini keluar video dan gambar seiras azmin (di Youtube pagi tadi ada tapi dah diremoved oleh cybertrooper pembangkang). Nampak zahir macam blogger yang buat tapi sebenarnya Allah yang keluarkan aib mereka, blogger hanya digunakan oleh Allah utk bukak aib pemimpin penipu mcm azmin, anwar, nik aziz, hadi dan nasrudin tantawi.

    Tunggu la lagi satu persatu Allah akan singkapkan segala buruk korang semua.

    Tengok nik aziz beria-ria nak berkawan dgn syaitan, sekarang Allah dah izinkan dah berkawan dengan manusia berupa perangai syaitan yg sokong LGBT, murtad, pluralisme, kan nik aziz dah dapat kawan berperangai syaitan sehingga aku yg neutral ni naik menyampah tengok muka nik aziz.

    Sama la dengan bekas MB negeri aku dulu si hadi, Allah dah satukan dah hati dengan ustazah ambiga sehingga sanggup perkecilkan kerisauan ustaz nasha tentang penularan LGBT di Malaysia.

    Dah tak lama dah anwar azmin nik aziz hadi nasrudin dlln, semua akan Allah hancurkan dengan sehancur-hancurnya.

    Tunggulah balasan dan azab Allah kerana berbuat kerosakan dimuka bumi Allah dengan menjual agama untuk dapat habuan dunia.

    ReplyDelete
  2. ag lah masalah besar negara sekarang. peguam negara yang cukup double standard. patut nye mangkuk hayun nie diberhentikan oleh najib. aku confirm jika berlaku peralihan kuasa silap/silap ag nie pun kecoh bg tau pemimpin yg terdahulu semuanye menyalahkan kuasa demi nak menyelematkan diri dia. bersih satu sampai tiga ... ambiga paria dan kit siang babi terlepas tanpa ada seurat tindakan pun yg sangkut. pelik tak....mereka tak layak digelar perusuh tetapi pemberontak sebenarnya. perintah mahkamah pun mereka langgar..bukan sekali ....banyak kali dah. aku memang
    meroyan dengan ag nie. dia sepatutnya mempertahankan tindakan polis dan kerajaan tetapi lagaknya dari bersih 1 sampai 3... sepi tanpa statement. mcm pukimak....buta ke pekak agaknye dia nie. beratus report dibuat terhadap bersih satu tindakan pun tak diambil.... apa ,dia ingat kita suka suka ke nak buat ....report..aku kata double standard sebab aku tengok orang bawa kepala lembu dishah alam. aku!tak dengar pun polis halau balik semasa kami berhimpun berlangsung,fru terpaksa guna duit rakyat dgn peluru pemedih mata atau water canon,, harta awam pun tak rosak malah perintah mahkamah pun tak aku langgar....tap tap dalam masa 3 ke 4 hari kena naik mahkamah....jamin rm 2500 seorang .atas tuduhan menyertai perhimpunan haram... bukan itu sahaja kami juga didenda rm 1500 dan ada diantara kami yg dipenjara sebab yg mengalir hari itu adalah darah kepala lembu yang dah mati dan tak sama dengan bersih 3 sebab yang mengalir itu hanyalah darah anggota polis yang tiada pangkat agaknya, najib atau mahyudin...jangan bagi kami undi diluar kawasan pangkah yg sepatutnya.kita kena ingat ramai org umno yg tak sangup nak undi dap ataupas semasa zaman kelembikan pemerintahan pakl lah mereka kekuar juga mengundi tetapi rosak.bukan sikit malah mampu mengatasi bilangan bersih satu hingga tiga. perkara ini boleh berlaku lagi jika pemerintahan yg ada sekarang memang lembik tak da telor mcm pak lah.... namawee pun pandai buat video baru dan kata sucinye.... puuuu kiiiii maaaaakk. ag mesti bertanggung jawap atau letak jawatan kalau rasa kerja ini tidak menyeronokkan lagi.majoriti kehausan pemerintahan ala tun mahathir.

    ReplyDelete
  3. ag lah masalah besar negara sekarang. peguam negara yang cukup double standard. patut nye mangkuk hayun nie diberhentikan oleh najib. aku confirm jika berlaku peralihan kuasa silap/silap ag nie pun kecoh bg tau pemimpin yg terdahulu semuanye menyalahkan kuasa demi nak menyelematkan diri dia. bersih satu sampai tiga ... ambiga paria dan kit siang babi terlepas tanpa ada seurat tindakan pun yg sangkut. pelik tak....mereka tak layak digelar perusuh tetapi pemberontak sebenarnya. perintah mahkamah pun mereka langgar..bukan sekali ....banyak kali dah. aku memang
    meroyan dengan ag nie. dia sepatutnya mempertahankan tindakan polis dan kerajaan tetapi lagaknya dari bersih 1 sampai 3... sepi tanpa statement. mcm pukimak....buta ke pekak agaknye dia nie. beratus report dibuat terhadap bersih satu tindakan pun tak diambil.... apa ,dia ingat kita suka suka ke nak buat ....report..aku kata double standard sebab aku tengok orang bawa kepala lembu dishah alam. aku!tak dengar pun polis halau balik semasa kami berhimpun berlangsung,fru terpaksa guna duit rakyat dgn peluru pemedih mata atau water canon,, harta awam pun tak rosak malah perintah mahkamah pun tak aku langgar....tap tap dalam masa 3 ke 4 hari kena naik mahkamah....jamin rm 2500 seorang .atas tuduhan menyertai perhimpunan haram... bukan itu sahaja kami juga didenda rm 1500 dan ada diantara kami yg dipenjara sebab yg mengalir hari itu adalah darah kepala lembu yang dah mati dan tak sama dengan bersih 3 sebab yang mengalir itu hanyalah darah anggota polis yang tiada pangkat agaknya, najib atau mahyudin...jangan bagi kami undi diluar kawasan pangkah yg sepatutnya.kita kena ingat ramai org umno yg tak sangup nak undi dap ataupas semasa zaman kelembikan pemerintahan pakl lah mereka kekuar juga mengundi tetapi rosak.bukan sikit malah mampu mengatasi bilangan bersih satu hingga tiga. perkara ini boleh berlaku lagi jika pemerintahan yg ada sekarang memang lembik tak da telor mcm pak lah.... namawee pun pandai buat video baru dan kata sucinye.... puuuu kiiiii maaaaakk. ag mesti bertanggung jawap atau letak jawatan kalau rasa kerja ini tidak menyeronokkan lagi.majoriti kehausan pemerintahan ala tun mahathir.

    ReplyDelete
  4. Journalist Antarabangsa menulis melalui kotak emel mymassa -

    KUDETA GAGAL

    KUDETA yang dipimpin oleh Ketua Pemberontak di Malaysia Bapak Anwar Ibrahim, dan Pembantunya Ambiga Sari seorang orang India, gagal mempengaruhi majoritas rakyat Malaysia untuk menumbangkan kerajaan secara kekerasan. Nampaknya Anwar tidak mendapat sokongan majoritas rakyat Malaysia. Perdana Menteri Malaysia, bapak Najib harus segera mengadakan Pemilu (Pilihanaraya) karena inilah peluang terbaiknya.

    Apapun, para jornalist dari seluruh dunia melihat cara bagaimana bapak Anwar Ibrahim, seorang Ketua Pemberotak Malaysia yang menyatakan sokongan gratisnya kepada Israeli tempohari, menghimpunkan pendukungnya dari seantero pelousuk Malaysia tewas dan gagal. Saya kebetulan berada di tengah-tengah Kudeta itu, berani dengan yakin, menulis di sini hanya kira-kira 20,000 sahaja yang mampir. Mereka tidak seperti rakyat Indonesia yang berani tetapi sopan. Mereka ini lain sekali mentornya, seumpama orang gila yang terbakar kepanasan.

    Saya mendekati seorang dua pria dan bertanya apakah yang mereka perjuangkan. Amat heran sekali, mereka tidak punya kekuatan dalaman untuhk melancarkan Kudeta ini. Bagaimana si bapak Anwar bisa begitu yakin akan berjaya, sedangkan gerombolan pemberontak ini bukannya ori sebaliknya diberi upah 100,000 ribu rupiah begitu. Sangat jelik dan menjijikkan.

    Bapak Anwar dalam rangka mengejar masa untuk menjadi Perdana Menteri, kini kesuntukan masa. Kami sendiri berpikiran, jika bapak Anwar masih mengimpikan jawatan Persiden Malaysia, bapak Anwar harus bersedia merombak segala-galanya, khususnya membuang sistem Raja-Raja Melayu sebagaimana harapannya Membentuk Malaysia Baru katanya, dan jua harapan menggunung teman baiknya di dalam partai Dap melalui sistem Malaysian Malaysia tanpa Raja.

    Namun, kami pikir ini kerja gila. Malaysia masih memulihara sistem Rajanya. Hanya kerakusan Bapak Anwar dan gerombolannya sahaja yang masih belum tuntas, yang pasti bapak Anwar ada dua pilihan. Pertama, kembali menetap semula di Amerika atau kedua, menjadi Diplomat Kehormat Israeli di Amerika.

    Kalau di Indonesia, bapak Anwar ini sudah lama disisihkan!

    ReplyDelete
  5. Journalist Antarabangsa menulis melalui kotak emel mymassa -

    KUDETA GAGAL

    KUDETA yang dipimpin oleh Ketua Pemberontak di Malaysia Bapak Anwar Ibrahim, dan Pembantunya Ambiga Sari seorang orang India, gagal mempengaruhi majoritas rakyat Malaysia untuk menumbangkan kerajaan secara kekerasan. Nampaknya Anwar tidak mendapat sokongan majoritas rakyat Malaysia. Perdana Menteri Malaysia, bapak Najib harus segera mengadakan Pemilu (Pilihanaraya) karena inilah peluang terbaiknya.

    Apapun, para jornalist dari seluruh dunia melihat cara bagaimana bapak Anwar Ibrahim, seorang Ketua Pemberotak Malaysia yang menyatakan sokongan gratisnya kepada Israeli tempohari, menghimpunkan pendukungnya dari seantero pelousuk Malaysia tewas dan gagal. Saya kebetulan berada di tengah-tengah Kudeta itu, berani dengan yakin, menulis di sini hanya kira-kira 20,000 sahaja yang mampir. Mereka tidak seperti rakyat Indonesia yang berani tetapi sopan. Mereka ini lain sekali mentornya, seumpama orang gila yang terbakar kepanasan.

    Saya mendekati seorang dua pria dan bertanya apakah yang mereka perjuangkan. Amat heran sekali, mereka tidak punya kekuatan dalaman untuhk melancarkan Kudeta ini. Bagaimana si bapak Anwar bisa begitu yakin akan berjaya, sedangkan gerombolan pemberontak ini bukannya ori sebaliknya diberi upah 100,000 ribu rupiah begitu. Sangat jelik dan menjijikkan.

    Bapak Anwar dalam rangka mengejar masa untuk menjadi Perdana Menteri, kini kesuntukan masa. Kami sendiri berpikiran, jika bapak Anwar masih mengimpikan jawatan Persiden Malaysia, bapak Anwar harus bersedia merombak segala-galanya, khususnya membuang sistem Raja-Raja Melayu sebagaimana harapannya Membentuk Malaysia Baru katanya, dan jua harapan menggunung teman baiknya di dalam partai Dap melalui sistem Malaysian Malaysia tanpa Raja.

    Namun, kami pikir ini kerja gila. Malaysia masih memulihara sistem Rajanya. Hanya kerakusan Bapak Anwar dan gerombolannya sahaja yang masih belum tuntas, yang pasti bapak Anwar ada dua pilihan. Pertama, kembali menetap semula di Amerika atau kedua, menjadi Diplomat Kehormat Israeli di Amerika.

    Kalau di Indonesia, bapak Anwar ini sudah lama disisihkan!

    ReplyDelete
  6. Najib mengekalkan kabinet Pak Lah,apa maknanya ini?ISA dibuang,rakyat tidak akan ditangkap semata-mata kerana fahaman politiknya,ini bermakna politik berfahaman komunis menjadi sah.Pelajar Aswara yang bergurau dengan menyebut perkataan 'bom' disumbat ke dalam penjara,sedangkan pelajar biadap ektremis tamil yang nak bom helikopter PM bebas lepas.Kamu merosakkan negara sendiri.Peguam Negara adalah dipihak pengkhianat.Majlis Peguam wajib diharamkan kerana mereka musuh negara.Gantikan dengan Majlis Peguam DiRaja atas perkenan Raja-Raja Melayu.Najib dan kabinet Pak Lahnya adalah tidak kasyaf,anda asyik dengan politik hinggakan ancaman depan mata masih lagi dipandang ringan.Kami rasa tidak selamat sekarang.Siapa yang menguasai jalanan dialah berkuasa.Apabila Polis dibelasah,ia merupakan kejatuhan sebuah negara yang aman merdeka.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!