CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Thursday, May 3, 2012

CILI KASI TARUK! APASAL LA KAMI NI BODOH NAK MAMPOS?

Apa la dosa budak ni?
KUALA LUMPUR: Kelab Wartawan Kebangsaan (NPC) pada Rabu melahirkan rasa bimbang dengan kejadian serangan terhadap wartawan, jurufoto dan jurukamera ketika perhimpunan pada Sabtu lepas di ibu kota.

Presidennya Mokhtar Hussain berkata pertubuhan itu juga bimbang dengan dakwaan kekerasan yang dilakukan ke atas petugas media baik oleh peserta perhimpunan mahupun anggota pasukan keselamatan.

“Walaupun cerita yang berbeza akan bagaimana mereka diserang atau oleh siapa, siasatan yang adil oleh pihak berkuasa mengenai serangan ke atas mereka amat dialu-alukan,” katanya dalam kenyataan pada Rau

Read more...

KAMI ni bodoh ke bahalol? Siapa yang kena teruk sebenarnya? Kenapa mereka boleh menipu sebegini dalam portal paling jijik dalam negara Malaysia ek? Mereka ni takde maruah ke? Korang tengok la sendiri betapa jahatnya niat mereka ni...

20 comments:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=s7M83MFaIQ0&feature=youtube_gdata_player

    ReplyDelete
  2. Pegi youtube search London Riot Police vs Korean Riot Police baru org bershit tau langit tinggi rendah. Ini baru kena sikit dah nak ckp seolah olah pdrm teruk sangat. Pegi mampus sama bersih!!!

    ReplyDelete
  3. Pada akulah polis ini manusia... sepatutnya boleh gi cuti memancing ke ape ke ... dah kena duty jaga beruk jalanan....walhal dah bg stadium pun tak mau jugak....satu lgi polis ini bila denga member kena pukul ramai2 ... kompom le balas balik...masing2 ada walkie talkie... dengar je ada member kena belasah... mana 2 orng pun akan bertindak.... samalah perusuh pun... dengar kawan2 kena pukul polis... sure balas punya ... mcm tu lah hidup ni.... tapi kalu perusuh ni diluar Malaysia kompom dah ada yng mati katak kena belash polis... korng tenok le youtibe video polis belasah penunjk perasaan kat negara lain... memang kau2 punya tibai....so kepada beruk jalanan bershit 123 atau ada ke yg 4... bersyukurlah kamu dapat polis mcm polis MAlaysia... siap bg makan lg.....tak paham aku....

    ReplyDelete
  4. Penganjur bersih telah ditawarkan 4 stadium tapi tak mahu. Ini telah menyerlahkan apa yang tersirat iaitu mereka memang mahukan berlakunya kacau bilau malah berlaku kematian orang mereka sendiri. Maka bolehlah dijaja ke seluruh dunia bahawa kerajaan telah membunuh rakyat. Seperti yang telah dilakukan dalam bersih 2, hinggakan diarahkan seorang berlakon mati dan diambil gambar. Tapi pembohongan tetap kantoi. Lagi pun seperti komen YB Kamal, bersih takut kalau diadakan dalam stadium, akan nampak sangat kurangnya sambutan kerana stadium akan kelihatan kosong sebab mereka dah tahu, sokongan terhadap pembangkang telah jatuh merudum. Selama 4 tahun pembangkang memerintah 5 negeri, tiada satu pun janji PRU 2008 yang telah ditunaikan. Janji lim guan eng nak hapus tol 50 sen tu pun masih tak tertunai. Pemimpin pembangkang hanya tahu bercakap dan berpolitik atas isu sahaja, kerja tak tahu, yang merana adalah rakyat. Contoh jelas pembangkang mempolitikkan kematian ialah peristiwa Memali. Peringkat awal sebelum kejadian, tiada seorang pun pemimpin yang bertaraf tok guru atau ustaz, tiada seorang pun yang berani menyahut seruan jihad/syahid walau pun tahu itulah tujuan bagi setiap orang Islam iaitu berada dakam syurga bersama-sama para Anbia'. Tetapi selepas berlaku kematian, riuh rendah saentero dunia merekalah pembela syuhada Memali dengan membuat kutipan derma demi syuhada. Jutaan ringgit telah dikutip kerana setiap malam diadakan ceramah seluruh negara mendapat sambutan, derma berupa duit dan barang kemas berjaya dikutip. Tetapi apabila kaum keluarga syuhada Memali mengadu kepada PAS bahawa mereka mengalami kesukaran hidup kerana kehilangan tempat bergantung, para isteri kehilangan suami ini telah digelar sebagai isteri syuhada murahan kerana meminta-minta. Lebih dahsyat lagi, PAS Pusat menafikan ada menubuhkan tabung memali dan mengatakan yang ada hanyalah apa yang dikutip di Kg Memali sahaja. Masyaallah, kemanakah perginya jumlah duit dan barang kemas yang dengan bangganya diumumkan di akhir ceramah. Tiada siapa yang tahu kemanakah perginya barang kemas itu, mungkin masih ada dalam peti besi setiap pejabat PAS atau pun mungkin ada dalam lapuran odit PAS bahawa emas itu telah hilang kerana telah meruap seperti petrol??? Beranikah harakah atau ahmad lufti atau wartawan pembangkang melapurkan perkara yang benar mengenai perkara itu, kemudian barulah boleh melapurkan mengenai bersih ini. Sendiri yang cari pasal, nak pergi juga tapi cuba hendak menyalah pihak lain.

    ReplyDelete
  5. Apa ke bodohnya puak puak durjana ni nak saman krajaan pulak. Hoi bodoh engkau sepatutnya saman ambabiga sebab dia janji tujuk perasaan yang aman namun ada pulak puak puak yang ganas dari peserta bersih 3.0 khusus nya penyokong tegar pas yang tidak bermoral yang menyerang polis dan institusi berkaitan...

    Ini sah nak cari publisiti murahan...oh aku lupa, puak puak ini mana ada ide atau fikiran yang bernas sebab otak didalam jubur masing masing...sial

    ReplyDelete
  6. Semoga PR menang dalam PRU Ke-13 nanti...dengan harapan sama ada DSAI ataupun sesiapa sahaja dari tokoh-tokoh PR menjadi PM...supaya PDRM ataupun Polis ataupun apa-apa juga penguatkuasa undang seumpama Polis yang ada di Malaysia di bubarkan dan tidak diwujudkan lagi selepas ini keran ia menyusahkan rakyat....rakyat tidak bebas melakukan apa sahaja mengikut kehendak naluri dan hati masing-masing seperti:-
    ..curi, merompak, menyamun, membunuh, merogol, MELIWAT, memandu tanpa lesen, menunggang tanpa cukai jalan, lagar lampu isyarat semuanya salah kena saman, kena tangkap, kena dakwa...adilkah ini, bebaskah ini...inilah yang di katakan zalim.....

    ReplyDelete
  7. Kepada Anon semua, gunakanlah bahasa yang indah indah. Bukankah "Bahasa Menunjukkan Bangsa" Tidak ada rasa malukah Anon semua mengeluarkan kata kata keji dan kesat kepada sesama bangsa. Rasa malu mungkin sudah tidak releven buat Anon, kerana Anon adalah berketurunan Sakai.

    Mujurlah saya bukan Melayu seperti Anon.

    ReplyDelete
  8. lepas ni biar tentera ambil aleh kesian polis...semua menunding jari..wartawan mcam vvip sangat nak dilayan macam raja...dah kerja wartawan redha ajelah

    ReplyDelete
  9. gua rasa minah zulaikha ni la yang dok meroyan dalam video malaysiakini kereta polis kena terbalik tu.

    polis patut tangkap dia ni..atas dakwaan menghasut!

    ReplyDelete
  10. diaorang buat hal nak saman polis n kerajaan pulak. x suruh pun merusuh macam tu, keje bodoh. x payahlah nak tunjuk alim dengan mengenakan ketayap putih, berpurdah, bertudung labuh, tapi hati busuk macam binatang...

    ReplyDelete
  11. Yang depa gatai pi demo wat pe,kan dah dapat...aku sokong anon 3.59 tu..kalau aku pun marah sebabkan bershit3 aku kena keja,aku rasa pendemo ni di bayor le..aku dgr RM500-1000 ikut gred le sape yg ganas...paling ganas dpt 1000,kurang ganas 500 je le

    ReplyDelete
  12. Aku sokong anon 3:59 baik le pendemo2 yg di upah ni p mancing ke?pikat burung ke?buru ayam hutan ke?paling cikai pun tido..lagi baik x kacau org.apa yg org2 bershit ni nak?x aman lg ke msia ni...engkorang pendemo adalah manusia paling bangang tahap gaban kerana huru harakan negara...sebab engkorang ramai yg rugi meniaga..lepas ni suruh ambiga buat bershit4 kat bukit bintang pulak...ada bran?

    ReplyDelete
  13. Yang depa gatai pi demo wat pe,kan dah dapat...aku sokong anon 3.59 tu..kalau aku pun marah sebabkan bershit3 aku kena keja,aku rasa pendemo ni di bayor le..aku dgr RM500-1000 ikut gred le sape yg ganas...paling ganas dpt 1000,kurang ganas 500 je le

    ReplyDelete
  14. Pewaris Pak KajaiMay 3, 2012 at 10:05 AM

    O11!.. Mat. Nama pun wartawan. Kononnya profesyenal. Awat hang bangang sangat berapa ramai wartawan dan jurugambar yang mati ketika buat liputan.

    Ini baru perusuh haram belum lagi perang.

    Kalau tak berani ambil risiko baik buat liputan dalam kelambu. Marah kat nyamuk, habis sangat bakar kelambu.

    Kalau macam ni punya manja baik jangan mengaku wartawan.

    Nama pun penghipunan haram, insurance pun tak cover bro.

    Hang lantiklah peguam mana pun mamak Maidin kah mamak Brahim kah dah tugas hangpa.

    Kerajaan tak kuasa nak larang hampa buat liputan. Sendiri buat sendiri tanggung.

    Jangan buat malu wartawan2 yang lebih profesyenal dan faham etika kewartawanan.

    Kami pernah buat liputan yang lebih hebat dari perusuh taik kucing yang dibayar oleh puak pembangkang.

    Bunyi bom, peluru bersimpang siur ada jurugambar yang terkorban tak pula nak saman peluru siapa yang meragut nyawa.

    Kalau nak cari publisiti janganlah menghina wartawan2 dan jurugambar yang mempunyai jati diri dan semangat juang yang tinggi. Kalau hati sekecil kuman jangan sesekali mengelar diri sebagai wartawan.

    Hang ni Mat, jangan sesekali menghina profesyen wartawan dan jurugambar lain yang sanggup mengadai nyawa demi menjaga kemulian sebagai Pencari Maklumat dan Kebenaran.

    Jikalau hang dan segelitir konco2 hang yang manja tu nak saman jangan babitkan kami wartawan yang masih ada harga diri dan bermaruah.

    Terang2 Penghipunan Haram. Sendiri buat sendiri mau tanggung.

    ReplyDelete
  15. klau aku jadi polis memang dah lama mampos perserta bershit tu.....nasib baik aku bukan polis...memang dasar kurang ajar peserta bershit..negara dah aman, hidup dah senang...memang xsedar diri nk menghuru harakan negara...apakata kita ramai2 pergi berdemo kat negeri kedah ke, penang ke, selangor ke atau kelantan..apakah MB mereka benarkan utuk berdemo di negeri yg di perintah oleh mereka...ayuh nanti klau bershit 4 nk diadakan aku pun nk turut serta jugak kalau diadakan negeri2 yg aku syorkan...

    ReplyDelete
  16. Perusuh bershit 123 tu mmg beruntung! Kiri kanan dpt habuan... PR bg duit hotel rm100 sehari dari hari khamis... Itu lum lg duit poket utk bershopping! Bila pdrm tangkap... dapat mkn buffet free lak peh tu! Yg cedera lak dpt medical treatment canteeeek punye... Siap leh tersengeh2 mcm kimak!!! Mcm siaaal jer puak2 desperado nie...!!!

    ReplyDelete
  17. Meloyakini memang tak boleh pakai..tak tulis berita tipu sapa nak baca..org tak baca tak ada iklan la..kalau ada pun iklan ubat kuat jer..itu jer taraf meloyakini..wartawan dia sampah2 semua.

    ReplyDelete
  18. dah banyak report polis orang buat.
    senang cita aku tak mau undi
    kerajaan kalau masih tak hukum anak2 haram yang merusuh ni
    tau bagi amaran saja
    sampai naik lemak la depa semua.
    polis2 malaysia pun da banyak sabaq.
    apa kerajaan ni pengecut ka
    jangan abaikan penyokong kerajaan
    DAKWA LA!!!!!

    ReplyDelete
  19. Penyokong PR anjing berketurunan babi!!!!

    ReplyDelete
  20. aku tengok muka si zulaikha ni macam sial jer
    dah lah muka hodoh
    perangai pun hodoh gak..
    sapa lah jantan malang yg jadi laki dia

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!