CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Friday, May 4, 2012

AYOYO KADAWALEY! INI SUHAKAM SUDAH TUKAR JADI SUKAHARAM KA!?

SAYA tidak berasa hairan dengan kenyataan SUHAKAM melalui Pengerusinya, Tan Sri Hasmy Agam, yang marah dan tidak dapat menerima tindakan keras pasukan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) terhadap para peserta himpunan Bershit 3.0 pada 28 April lalu.

Pada saya, berdasarkan rekod-rekod sebelum ini, SUHAKAM sendiri tidak layak dan gagal untuk memainkan peranan sebagai sebuah badan yang bersifat neutral dalam menghakimi sebarang bentuk isu di negara ini.

Dalam kenyataan Hasmy Agam mengenai Bershit 3.0, kawan baik Ambiga Sreevenasan ini dilihat begitu berat sebelah apabila hanya membicarakan tentang para peserta Bershit 3.0 yang dibelasah anggota polis.

Bagaimanapula dengan nasib anggota-anggota polis yang cedera parah dibelasah para peserta Bershit itu?

Tidakkah Hasmi Agam dan Suhakam tahu bahawa ada anggota polis yang terpaksa bertarung nyawa di ICU disebabkan keganasan melampau yang dilakukan oleh para peserta Bershit itu?

Read more...

8 comments:

  1. bagaimana hak kami yang mahu negara ini aman.?

    ReplyDelete
  2. dari awal lagi apabila gambar polis kena belasah olih pendemo keluar dalam blog aku dah tulis gambar ini suhakam tengok tapi dia tak nampak ... mereka bukannya buta tetapi sebenarnya gagal melihat ....

    ReplyDelete
  3. DI MALAYSIA SAJA DOK KALUT PASAL HAK ASASI,TAPI HAK ASASI RAKYAT PALESTIN
    YANG DI RAMPAS ISRAEL BAGAIMANA,RENUNG DAN FIKIR LAH WAHAI MANUSIA

    ReplyDelete
  4. Kalau SUHAKAM NGO yang adil,mengapa x marah PENDEMO yang hentam polis,apa lu ingat PENDEMO je maanusia yang perlu dibela ,yang lain bukan maanusia!

    ReplyDelete
  5. lain bila ada demo...suruh polis peluk dan coum dema..ka,ka

    ReplyDelete
  6. Salam all...aku dh baca dan aku dh faham..memang sukaharamjadah ini dah kena ayaq puki ambabiga...pukimak punya org...dia x nmpk ka apa yg dh beruk2 bershit tu buat!!kalau rasa diri x layak jd pemimpin jgn jd...polis2 yg buat keje ni apa??? binatang ka...dey!!!kalau nk tgk sgt beza antara org dgn binatang...cuba lu tgk diri lu dlm cermin...yg dlm cermin tu la binatang...yg luar cermin dan cnfirm binatang...ambabiga...anuwar..
    n.ajis..

    ReplyDelete
  7. Saya kesal dgn kenyataan, pendirian serta perasaan TS Azmi Agam mengenai
    kekasara serta kekejaman PDRM ketika mengawal rusuhan Bersih 3.0.
    Saya minta beliau meneliti pandangan seperti berikut:
    1. Rusuhan dan provokasi dimulakan olih perserta2 upahan dari parti2 politik yg sengaja merancang untuk menimbulkan hura hara.
    2. Dari mana duit diterima untuk membayar peserta supaya meimbulkan keadaan huru hara.
    3. Bagaimana hak pekerja2, pengusaha2, pekedai2 pemandu bus dan taxi dipeilhara?
    4. Kenapa perintah mahkamah tidak dihormati?
    5. Para peserta Bersih yg benar2 jujur dan cintakan negara ini hanya satu angka yg kecil. Yg lain adalah
    pengacau keamanan yg tak tahu lansung hal2 Clean and Free Electoral Process.
    6. Kenapa SUHAKAM memandang ringan makchik2, remaja mentah, pakchik2 dan anak2 kecil disalahgunakan di perhimpunan Bersih.
    7. Kenapa pemimpim pembangkang dibenarkan berceremah panas membakar semangat orang2 yg tak mempunyai fikiran matang dan waras atas isu yg dipertikaikan.
    8. Ini adalah acara Bersih dan bukan untuk opportunist2 perosak yg lain.
    9. Perlembagaan membolihkan tunjuk perasaan aman diadakan, tapi bagai mana hendak kawal elemen2 jahat serta pemusnah yg turut mengambil kesempatan.
    10. Adakah Bersih 3.0 mendidik pengikut2nya memangil PDRM SAMPAH, ANJING, ANJING KURAP, PERASUAH, BODOH dll.
    Jika ini berlaku di depan atau tanpa pengetahuan Tan Sri, maka negara ini amat malang SUHAKAM dipimpim olih saorang tokoh macam TS. Keadaan pasti lebih baik jika TS tidak memimpim SUHAKAM.
    Saya tidak ragukan peranan SUHAKAM, saya cuma kecewa dgn sikap dan kemampuan para pegawainya.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!