APA NI HADI? ASYIK KENA SOUND DENGAN KARPAL WILCHA JE, MANA MARUAH KAMU?

ASAL nak pilihanraya cerita hudud pasti keluar, ini biasa.

Asal keluar, mesti ada alasan, sama ada nak buat sebelum ayam berkokok atau selepas disembelih, ini juga biasa.

Bila DAP masuk campur, PAS akan senyap balik, ini paling paling biasa.

Begitulah nasib hudud di Malaysia ni, hukum Tuhan yang diangkat ke makam tertinggi oleh pemimpin dan ahli PAS, terutama yang dungu-dungu, tapi dalam pada itu diperlaku macam bola.

Sebab itu bila cerita hudud ini keluar balik, dari mulut Hadi (mulut sama yang scrap negara Islam/hudud untuk digantikan dengan negara berkebajikan dalam Muktamar PAS tahun sudah), maka penulis tidak langsung terperanjat.

Ini memang sudah diagak. Ia ibarat drama telenovela yang plot ceritanya memang macam itu jugalah setiap kali. Kalau tak plotnya, makcik dia rupanya adalah mak kepada kawan rapat sepupunya yang 25 tahun tak jumpa, mesti plot lainnya ialah, mak kepada kawan rapat sepupunya itu sebenarnya adik beradik dengan datuk dia.

Maaflah kalau mengelirukan, tapi itu gambaran macam mana hukum hudud ini boleh disepak terajang oleh pemimpin PAS. Kalau pilihanraya lambat lagi, ceritanya macam ini, kalau dah dekat, ceritanya macam ini pula.

Hairannya, itupun masih lagi ramai yang tegar-tegar menyokong parti PAS ni. Lupakah dia yang PAS itu bukan mewakili Islam dan perjuangan Islam, nampak sahaja macam itu sebab warna rasmi dia hijau putih.

Hakikat yang sebenarnya, Islam hanyalah mainan politik PAS dan hukum hudud juga tidak terkecuali.

Sebab itu penulis tak minat nak bincang bab hudud ini. Hukumnya memang hukum Islam tapi ia tidak jauh beza dengan hukum-hukum Islam yang lain, kalau mampu laksanakan, kalau tak mampu ada pilihan lain.

Sembahyang yang tiang agama pun, kalau sakit dan sebagainya, boleh digantikan pada masa yang lain. Itu sembahyang, tiang agama dan disebut terang-terang dalam rukun Islam.

Yang penulis berminat ialah mempersoalkan kenapa PAS masih lagi tak ubah-ubah pendekatan lama berkaitan hudud ni? Kalau nak kekal relevan, carilah idea dan pembaharuan sesuai dengan peredaran zaman. Masyarakat hari ini bukan mudah dibodoh-bodohkan macam masyarakat dulu.

Hari ini arkib berlambak-lambak. Cakap berputar belit sahaja, sekejap itulah fakta apa yang dicakap dulu keluar.

Dalam soal hudud ini, pen’scrap’annya telah rasmi diumumkan Hadi tahun lepas dalam Muktamar untuk diganti dengan negara berkebajikan, semua orang pun tahu itu.

Dia pusing balik kata nak laksana hari ini, orang dah tak hairan dah.

Sumber: MyKMU

10 Responses to "APA NI HADI? ASYIK KENA SOUND DENGAN KARPAL WILCHA JE, MANA MARUAH KAMU?"

  1. BESO PERUT DARI OTAK..
    CAKAP AJE IKUT MULUT BONTOT
    KEPALA LUTUT GANTI KEPALA DUNGU
    SEBAB ITU PERANGAI SERUPA HANTU..
    WAKAKAKAKA...

    ReplyDelete
  2. salam malaysia.....negara yang amat bertuah dengan berbagai : "BAPAK" -

    1. Bapak Kemerdekaan
    2. Bapak Pembangunan
    3. Bapak Teknoloji dan Innovasi
    4. Bapak Mertua Khairy Jamaludin
    Habis satu putaran Bapak.
    Bermula Putaran Bapak yang lebih komplek:-

    1. Bapak segala Kafir - Nik ain Aziz.
    2. Bapak segala Dunggu - Mafpoz OOmar.
    3. Bapak Biol - hadi awang.
    4. Bapak LGBT - Anwar Ibrahim
    5. Bapak Peliwat -Anwar Ibrahim
    6. Bapak Penzina-Anwar Ibrahim
    7. Bapak Pakar Demo - Anwar Ibrahim.
    8. Bapak Segala HuraHara-Anwar Ibrahim.
    9. Bapak Gila Antat Amoi-Husam Jamnapari.

    Inilah Bapak2 yang perjuangkan islam. mohon jasa baik dan budi bicara Kerajaan Malaysia-melalui lawyer hebat Nazri Aziz- agar mereka mereka dinobatkan secara antarabangsa dengan anugerah Nobel Prize- yang membawa kepada hadiah wang tunai yang berjuta- boleh digunakan untuk semua PRU dimasa akan datang-pastinya Amerika akan menyokong tanpa sebarang keraguan lagi terutama Anwar Ibrahim yang mempunyai banyak pencapaian. Pastikan habuan nya tidak dikongsikan dengan Nik Aziz dan Hadi.

    Malaysia cipta sejarah sekali lagi dengan anugerah nobel kepada rakyat yang banyak berjasa dalam usaha melumpuh dan membawa pihak asing menguasai tidak sahaja negara tetapi juga tanah, harta, anak isteri dan mak bapak.

    ReplyDelete
  3. Jom keluar pas ramai2...jemu dah aku ! pimimpin kita siang cakap lain malam cakap lain..jom keluar Pas.

    ReplyDelete
  4. Assalam Penulis,

    tulisan saudara mengenai sembahyang tu perlu dibetulkan...

    begitu penting solat tu dalam Islam adalah perlu pelaksanaannya segera mungkin, even tgh sakit pun diberi cara lain, solat duduk, guna gerak jari, guna gerak mata... qada' solat apabila kita mmg langsung terlepas waktunya tanpa kita boleh kawal/ sedar...

    mohon dibetulkan penulisan pasal solat tu...

    ReplyDelete
  5. haji hadi mana ada maruah!

    orang melayu dalam pasHIT semua mana ada maruah!

    sanggup jadi tisu tandas untuk digunakan mengelap bontot khalifah iguana eng dan lim kit sial!

    ReplyDelete
  6. Asyik DAP aje marah PAS.
    PAS bila nak marah DAP.
    Awat takut sangat?

    Waduh waduh...takut banget pak.

    ReplyDelete
  7. Bro

    Ni dah macam wresling WWF gak
    Mula2 Hadi pukul Singh
    Sinhg pura2 jatuh tersungkur
    Walhal Hadi pukul pun tak sekuat mana pun
    Pastu Singh jentik telor Hadi
    Pengadil Aljuburi kata..aiii Singh usik Hadi punya telor
    Mereka ni semua berlakon jer..
    Yang kena tipu...pencacai2 paspispus dan cina2 racist dapig
    Pencacai2 PKR SENYUM KAMBING
    Gembala kambing senyum kambing teringat kat cinadoll...

    ReplyDelete
  8. Wow Haji Hadi memang Insan ajaib. Lelaki pun boleh ter-pregnant. Mintak jangan lebih-lebih sangat Tuan Haji tunjuk keramat ni , nanti Nik Aziz dengki pulak sebab takhta insan ajaib terulung sudah tentu milik beliau.

    ReplyDelete
  9. 8.47

    Waduuuh, ramainya BAPAK.

    Diantara ramai tu siapa yg jadi KEPALA BAPAK?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!