PANAS! LUAHAN HATI SEORANG ANAK POLIS YANG SANGAT MENYENTUH HATI - MESTI BACA



Sbg salah sorang anak kpd anggota polis sy ingin bersuara bagi pihak rakan2 sy...

Mmg negara ini negara demokrasi tapi xbermakna sikap puak pembangkang esp Bersih berhak memaki hamun sehingga mnjatohkn maruah serta harga diri pihak polis...anda menggelarkan Anggota polis sebg ANJING kerajaan...jadi siapakah kami anak2 POLIS ini...adakah kami anak2 ANJING?

Tuduhan cacian yg xtrbatas seolah2 semua anggota Polis kaki rasuah, xbole di percayai n sehingga xsgp sy menulis disini...

Berlinangan airmata sy bila melihat ada diantara anggota polis di pukul , di terajang seolah mrk xpunya sanak saudara n anak2 yg menanti kepulangan mrk dari bertugas...

Saban hari bila2 waktu yg kritikal spt bersih ini, sy sering trfikir apakah ini lambaian dan ciuman ayah utk kali terakhir krn ayah akan berhadapan dgn makhlok2 yg begitu bencikan tugas ayah...

Apakah tugas anggota Polis itu terlalu hina dimata puak pembangkang? Apakah selama ini rezeki yg ayah dan anggota polis dapat selama ini utk menyara hidup anak isteri mereka adalah rezeki yg tidak halal semata2 mrk bekrja utk kjaan yg dipilih oleh rakyat?

Apa yg sy tahu setiap kali sblm ayah pergi bekerja ayah kami adikbradik bersama ibu akan brsalam n mncium tangan ayah, dan setiap kali itu juga pesanan ayah akan diulangi...JANGAN LAWAN IBU, DGR CAKAP IBU, JGN BIADAP DGN ORG LAIN, HORMATI HAK ORG LAIN n YG PALING2 TRGURIS DIHATI SY IALAH AYAH AKAN BRKATA JGN SESEKALI TINGGAL SOLAT KRN ITU ADALAH TIANG AGAMA KITE...

Sedangkn di luar sana , ayah dan rakan2 dicerca , dimaki , di ludah dan di pukul semata2 utk menjaga keamanan negara...anda yg brkelakuan demikian fikirla, dgn penghinaan yg sedemikian xkn kami anak2 anggota polis akan berdiam , mmbiarkan org tersayang dalam hidup kami di perlakukn spt haiwan, sedang tingkah laku saudara2 pendemo itu lah yg kelihatan AMAT KEJI, seolah2 negara kite tiada undang2,, seolah2 anda semua tiada AGAMA, sehingga sgp mnghinam memukul, menerajang dgn niat kalo polis itu mati adalah kejayaan anda...

Inikah yg di katakn perjuangan menegakkn keadilan sedangkn keadilan dipihak kami, pihak ayah dan rakan2 nya , pihak org2 yg cintakn keamanan anda ketepikan?

Maaf ..Bersih 3.0 ini menutup pintu hati kebanyakkan kami thdp perjuangan puak anda krn kami telah melihat betapa rakus dan liarnya perbuatan pendemo2 itu...negara akan hancur seandainya jatoh ketangan puak YANG TAK PUNYA PERI KEMANUSIAAN ini...

Kpd ayah dan rakan2 polis ayah, sy amat berbangga dan kagum melihat kesabaran dan dedikasi anda semua dlm melaksanakn tugas mnjaga keamanan negara...InsyaAllah ayah, sy akan belajar rajin2 supaya menjadi insan ygg berguna thdp agama, bangsa dan negara , menyara hidup keluarga agar ayah xperlu mngharongi lagi episod duka n hina ini....

Sy tetap berbangga dgn tugas ayah sbg anggota polis, yg sgp menggadai nyawa demi keselamatan negara.AYAH KAU LA WIRA KU....

Amin...

Sumber: RBF ONLINE

45 Responses to "PANAS! LUAHAN HATI SEORANG ANAK POLIS YANG SANGAT MENYENTUH HATI - MESTI BACA"

  1. Polis dicaci maki smp sanggup sepak terajang..besok2 anak bini kena rogol jgn report polis,p report kat AmBABIga & GAY TUA..

    ReplyDelete
  2. Y Allah Ya Tuhanku .... kau binasakanlah PR...

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Ye mmg benar....Bgi saya Polis bukan lah sempurna. tetapi memaki hamun dan mencaci mereka kerana menjalankan tugas amatlah mendukacitakan!! Bagi saya antara kerja dalam dunia ini yang keluar rumah sign mati selain askar ialah polis. Timbang rasa la sket.

    ReplyDelete
  4. Perbanyakkan bersabar... Saya pun anak polis jugak.. tapi ayah saya dah lama pencen namun bila dihina, dikutuknya pedih di hati tetap terasa.. Pedulilah apa orang nak cakap.. saya bangga jadi anak seorang polis.. sumpah seranah dari mereka, biarlah mereka jawab kelak dengan PenciptaNya..

    ReplyDelete
  5. as salam
    mohon share entry ni

    daripada,
    isteri polis

    ReplyDelete
  6. Tak semua yg datang bersih tu orang senang, yg melayu kebanyakan budak2 muda yg masih belajar atau mahasewel mahasial, dan yg tua sikit golongan 2 kecewa dengan hidup. Selain Dari puak ni adalah melayu yang bebal, bahlol dan buta hati. Mahasial2 ni pun bukan anak orang senang, tapi perasan sebab dapat duduk kl konon2 terpelajar( kepala bapak dia)
    Pasti Ada balasan setimpal untuk puak2 ni yg menghubungi Harakan negara. Paling ringan pun, kesusahan sepanjang penghidupan mereka kelak. Amin.

    ReplyDelete
  7. Tuhan ciptakan dunia ini berpasang-pasangan...tunggu pembalasannya???

    ReplyDelete
  8. sedih
    sungguh sedih melihat anak muda melayu menyepak anggota polis yang jatuh dari motor
    apakah perasaannya
    dah macam askar israil pulak
    tak ada perasaan kemanusiaan
    sila sibarkan gambar budak muda sepak polis tu keselurauh malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mau x mau, kita semua ada sedara, cousin,uncle, ipar etc yg kerja polis. Sumbangan mrk demi tugas. Fahami lah.

      Delete
  9. Senang sikit kerja aku sebagai 'runner' ketika PRU nanti..

    Hikmah dari peristiwa ini pasti akan membuat para pengundi terutamanya yang muda, tak hingin nak memangkah pakatan bangsat !!

    ReplyDelete
  10. sedar lah wahai pendokong/pengikut bersih...bahawasanya ambiga yang kamu sokong adalah perjuang murtad yang bencikan islam...dan bahwasanya Lim Kit Siang yang kamu sanjung itu adalah pencetus huru hara pada 13 May adakah kamu kenal dgn mak mina seorang pelakon dizaman Tan sri P.Ramlee beliau telah ditikam beberapa kali oleh puak puak Lim kit siang pada zaman 13 may. dengan bangganya beliau melaungkan MALAYSI MALAYSI bermaksud mampus melayu mampus melayu. inilah cita cita beliau dari tahun 1969 lagi....beliau nak menjahanamkan melayu...sedarlah wahai sahabat pulanglah ke pangkal jalan.

    ReplyDelete
  11. kepada senua anggota polis ,syabas atas pengorbanan anda demi menjaga keamanan negara .setelah apa yang pihak pembangkang lakukan terhadap anda pastikan mereka tidak mendapat walaupun satu undi dari kalian di pru13 ...gunakan hak anda sebagai warganegara ..kami rakyat yang cintakan keamanan akan sentiasa menyokong kalian....wassalam

    ReplyDelete
  12. Adik anak Polis, syabas, semoga Allah melindungi ayah kamu dan teman seperjuangannya dari orang Islam yang ganas dan kapir laknatullah ini. Mereka hanya menang sorak mungkin, tapi mungkin juga maruah dan akidah mereka tergadai.

    ReplyDelete
  13. Saudara,

    Ramai kawan-kawan saya bekerja sebagai Polis. Ramai juga kawan-kawan saya, anak-anak Polis.

    Saya mengerti perasaan anda. Memang mereka-mereka ini tidak pernah hormat orang lain disebabkan mereka ini dididik oleh DAPig.

    Thanks

    Jimmy Hillhead

    ReplyDelete
  14. Kami anak2 Malaysia yang waras meminta kerajaan melaksanakan undang memberhentikan terus demo di sebalik apa maksud sekali pun.

    Mengapa kami sahaja yang perlu patuh kepada undang2. Walhal kalau kami juga seperti mereka pasti lunyai puak2 perusuh itu.

    Tak perlu nak sumbat temolok kami dengan wang seperti N.ajis buat.

    Seru sahaja kami akan turun dari segenap pelusuk Tanah Air.

    Cukup2lah melayan kumpulan bangsat.

    ReplyDelete
  15. Yg bukan melayu ambik kesempatan menghina polis yg kebanyakan nya bangsa Melayu. Dalam masa dan keadaan lain, kalo ada peluang, aku tak ragu langsung depa bukan maki+terajang aje polis2 tu. Yg si Melayu juga lah yg bodoh bangang di peralatkan dan di gunakan, berpegang tangan meracun harmoni bangsa sendiri.Amat sedeh!

    ReplyDelete
  16. darah balas darah , peduli apa lagi dengan dosa ..alang2 mandi biar basah , aku bersumpah akan membalas dendam bagi pihak kawan2 aku polis yang cedera !!

    aku akan balas dendam !! ingat wahai babi-babi PR !!

    ReplyDelete
  17. Sabarlah wahai anak polis.... saya juga turut merasakannya. bezanya, saya adalah isteri anggota yang turut terlibat menjaga BERSIH 3.0... Jika mahu ikutkan hati, saya ingin turut serta bersama polis dan rakan seperjuangannya... jika dulu, peristiwa bukit kepong, isteri anggota turut perang, saya sanggup berjuang, asalkan keturunan saya hidup dalam keadaan aman sejahtera...

    ReplyDelete
  18. Sepatut nya dah lama polis dan keluarga polis faham perangai geng PR ni. Jadi mulai hari ini anggota polis, isteri polis dan anak-anak polis jangan beri peluang Pakatan memerintah. Kempen semua saudara-saudara,rakan-rakan polis ajar mereka melalui peti undi. Kalau boleh polis dan keluarga jangan bagi Pakatan satu undi pun dalam PRU13 ini. Boleh???

    ReplyDelete
  19. Saya anak bekas anggota polis.ayahanda saya pencen tahun 1985....memang cukup memilukan mengenangkan cabaran anggota polis ketika ini....sabar tuan....niat untuk menjaga keharmonian negara amat saya sanjung...

    ReplyDelete
  20. Sebenarnya majoriti rakyat malaysia dah meluat dgn taktik kotor pakatan ni..kalau kita perhatikan..strategi mereka tak berubah..yang baik mereka sja..yang jahat..yang tak senada dgn mereka..KERAJAAN MALAYSIA ZALIM?..orang tak de otak je yang cakap cam tu..aku bukan orang umno tapi aku dah mual dgn permainan politik pakatan...harrrrrrrktuihhh!

    ReplyDelete
  21. Syabas Tuan-tuan, Puan-puan dan anak-anak yang mula bersuara menegakan kebenaran. Hanya dengan menampalkan perasaan di post ini tidak memadai. Untuk membalas dendam dan menghalang hasrat jahat dan kotor petualang-petualang ini adalah melalui kuasa mengundi kita pada masa dan tempat yang akan muncul kelak.
    Mengikut statistik, didapati sebhagian besar orang melayu yang layak mengundi tidak dan belum mendaftar sebagai pengundi. Ini termasuklah ahli-ahli UMNO sendiri.
    Mari kita beramai-ramai menyebarkan, mempastikan dan menentukan semua saudara mara dan shabat andai kita berdaftar sebagai pengundi dan pergi mengundi BN pada PRU akan datang.
    Jangan ambil sikap sambil lewa dan jangka yang kemenagan akan tercapai begitu sahaja.
    SPR memakan masa hanya 3 minit sahaj untuk mendaftarkan saudara. Moh kita bersusah-susah sedikit menapak ke pejabat SPR.
    KIT MESTI AMBIL LANGKAH TEPAT DAN TERANCANG UNTUK MEMPASTIKAN KEMENAGAN.
    Dengan cara ini sahaja kita boleh membelasah sipetualang-sipetualang yang telah mencemarkan bangsa, agama dan negara.
    TINDAK SEBELUM TERLAMBAT!

    ReplyDelete
  22. www.thecommittedinfantryman.blogspot.comApril 30, 2012 at 7:28 PM

    Syabas tuan-tuan, puan-puan dan anak-anak yang telah mula bersuara menentang petualang negara dan menegakan kebenaran.
    Namun demikian dengan mencoret di blog sahaja tidak akan dapat menghalang sibedebah-sibedebah ini dari meneruskan membuat kacau bilau dalam negara. Mereka di sokong kuat oleh kuasa besar dengan kewangan, latihan dan perisikan.
    Kita mempunya kuasa ditangan kita mengikut perlembagaan. Undi kita adalah senjata kita didunia fana ini.
    Statistik menunjukan sebahagian besar orang melayu yang layak mengundi tidak mendaftar sebagai pengundi. Ini termasuklah anggota UMNO sendiri.
    Jom kita sebarkan, mempengaruhkan dan mempastikan saudara mara dan sahabat andai kita mendaftar sebagai pengundi dan mengundi BN pada PRU yang pasti akan berlaku dalam jangka masa terdekat ini.
    Dengan menetukan kemenangan BN sahaja lah kita dapat membalas dendam dan mematahkan hasrat petualng-petualang ini dari menhancurkan negara kita Tanah Melayu.
    SPR hanya memerlukan 3 minit sahaja untuk mendaftarkan kita. Berkorban lah sedikit untuk menapak ke pejabat SPR yang terdekat ataupun terjauh.
    INI ADALAH PENGORBANAN KITA UNTUK MENJAMIN NASIB ANAK CUCU KITA SUPAYA TIDAK MENJADI HAMBA ABDI DINEGARA SENDIRI. KETUANAN MELAYU MESTI DAN PASTI DIKEKALKAN.
    Jangan ambil sikap sambil lewa. Kita dah lama tidur. Bangun lah Harimau Melayu, mengaum sekuat-kuatnya dan tunjukan belang dan taring mu. Sebelum terlambat bedul!.

    ReplyDelete
  23. tahniah buat anggota pdrm anda menjlnkan tugas dgn cemerlang dlm keadaan huruhara di kl kami diTawau pd 28 april sgt berbangga dgn tugas polis mengawal tour de borneo dgn lancar dan penuh komitmen perhimpunan kami di sini penuh rasa cinta sayang pada sukan dan negara

    ReplyDelete
  24. Ada yang mampu bersabar, ada yang hanya mampu berdoa, ada yang hanya mampu melihat. Ramai sangat yang berharap KDN menghukum mereka tersebut.

    Kalau tak hukum sebab merusuh dan merosakan harta benda awam, hukum dari segi mengelurkan kata-kata kesat kepada penjawat awam pun jadilah. Bukti cukup tu.

    Yang tidak mampu bersabar itulah macam Tan Sri Rahim Nor, lebam mata Nuar..

    ReplyDelete
  25. SAUDARA JIKA BERLAKU LAGI BERSHIT 4
    POLIS JGN KERJA KAMI YG AKAN HANDLE
    PENGKHIANAT2 . YG ANJING MEREKA SBB YG MENYALAK MEREKA
    YG BAPAK RASUAN IALAH
    PROFESSOR DEKAN FAKULTI JUBOR ANUAR JBR DIA NI RAJA RASUAH AZMIN DAN ORG2 SEKITARAN MEREKA
    BILA ORG COP POLIS RASUAH INI BUKAN SAJA POLIS APA JUA JABATAN YG BERURUSAN DGN MASYARAKAT MASYARAKAT SENDIRI YG MELEBELKAN ORG2 INI JABATAN2 INI RASUAH
    MEREKA MENUDUH SAPA SAJA
    HAKIM PUN ADA RASUAH LEBAI2 PAS PUN ADA . RASUAH TERLALU 'TERBUKA'
    DIA MELIBATKAN ORG2 TERTENTU TAPI OLIH KRN MEREKA BERTUGAS SBGI ANGGOTA KRJAAN JADI DIA TERUS 'LEBEL'KAN JABATAN TERSEBUT WALHAL YG AMBIL SIPOLAN - MAKA TIDAK ADIL KITA TERUS KATA SEMUA TERLIBAT. CONTOHNYA PENJARA BUKAN100%YG DLM PENJARA ITU JAHAT TAPI JIKA BEBAS ORG MASIH ANGGAP MEREKA JAHAT . JADI JGN RUNSING JIKA AYAH KAMU DAN JUGA YG LAIN2NYA TDK SEBEGITU BILA MEREKA MENGATA YG KENA KATA DPT PAHALA TAPI SEBENARNYA TDK BENAR.
    BIARKAN TAPI YG POLIS KENA PUKUL JGN BIARKAN TANGKAP,PUKUL DAN LOCK-UP

    ReplyDelete
  26. Bersih 1...Malay vs Malay
    Bersih 2...Malay vs Malay
    Bersih 3...Malay vs Malay
    ade kaum yang hepi menda ni terjadi...
    bila menda ni terus terjadi... akan berlaku kekecohan besar...
    kekecohan besar sure punye akan disusuli dengan darurat dimana undang2 tentera akan dilaksanakan... bila undang2 tentera dilaksanakan... Malay vs Malay x kan berlaku dah... Sebaliknya mungkin Pihak yang sgt gembira dengan Malay vs Malay akan menangis... Jadi harap sgt golongan yang Suke Malay vs Malay ni jangan suke sgt lah... pasal 40 tahun dulu dah tercalit peristiwa hitam kat tanah tercinta ni... pasal kalau tercalit sekali lagi kesan dy kepada kaum yg suke Malay vs Malay sgt lah buruk... sgt buruk... jadi marilah kita belajar dari sejarah... dikuasai oleh tentera! eh eh...

    ReplyDelete
  27. Tersentuh hati membaca surat Luahan hati seorg anak polis. Siapa juga yang menonton tv melihat peristiwa ganas oleh pendemo BERSIH 3.0 lakukan pada anggota polis pasti akan terguris hatinya.

    Dimana perginya rasa peri kemanusian terhadap anggota polis yang ditugaskan menjaga keamanan negara. Kerja mereka sangat mulia sebenarnya. Pernahkah kita terfikir betapa beratnya tugas polis dalam menjaga keamanan negara. Kita tidur lena dirumah ketika anggota polis meronda dijalan raya untuk menjaga keselamatan kita.

    Dicuaca panas terik atau hujan lebat, anggota polis mengawal jalan raya supaya kita selamat sampai ke destinasi.

    Zalimnya orang yang menghina polis dengan maki hamun dan sepak terajang. Sedarkah kamu sedang diperalat oleh musuh2 Islam dan musuh negara.

    Renung2kanlah.

    ReplyDelete
  28. Tahniah dan terima kasih pd pihak polis yg bertugas krn sudi menjaga keamanan Rakyat Malaysia termasuk keluarga si perusuh dan keluarga si pembelot bangsa dan agama Anuliwati yg xmengenang jasa!! Hanya Umno dan BN yg mampu memberi kemajuan dan kemerdekaan tanah bertuah Malaysia dan hanya Pasukan Unit Beruniform inilah yg bersabung nyawa memelihara kemerdekaan shg kini.. Terima Kaseh angota Beruniform.. POLIS..ATM..

    ReplyDelete
  29. Tahniah dan terima kasih pd pihak polis yg bertugas krn sudi menjaga keamanan Rakyat Malaysia termasuk keluarga si perusuh dan keluarga si pembelot bangsa dan agama Anuliwati yg xmengenang jasa!! Hanya Umno dan BN yg mampu memberi kemajuan dan kemerdekaan tanah bertuah Malaysia dan hanya Pasukan Unit Beruniform inilah yg bersabung nyawa memelihara kemerdekaan shg kini.. Terima Kaseh angota Beruniform.. POLIS..ATM..

    ReplyDelete
  30. polis semua salah. Bila ada jenayah cari polis, bila polis tak dapat selesaikan maki hamun polis. Lepas ni kalau ada jadi apa2 kat family hangpa jangan nak menggatai duk cari polis. And one more, bukan semua polis jahat. Even dalam sejarah family aku xde yang bertugas sbg polis aku faham tugas mereka. Aku tak sokong sapa2. Tapi tolong jangan maki hamun and salahkan pihak tu or pihak ni.

    ReplyDelete
  31. kalau org awam kene belasah pulak camne tu.. dh siap kena kuntau lg...

    ReplyDelete
  32. Klu sy lah perdana menteri skrg ni, dah lama sy arahkn pihak polis tembak mati smua peserta bersih ni. Senang citer trs bersih dari babi2 kuning ni. So xde la lg bersih 4.0 lps ni yg byk mnyusahkn org. Bersih ni mmg bodoh.dtg dr jau smata2 nk buat onar kt kl.. Buat la kecoh kt kg sdri bodoh...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xbaik lah..fam ak ad tlbt bro..lek dlu bg ak schools kt fam ak tu dlu..

      Delete
  33. Amat tersentuh luahan mu...kenapa la rakyat kita yg segelintir ini tidak mengerti padahal kt mereka la tempat kita mengadu jika kecelakaan melanda kita....kenapala tk luahkn dan terjemahjn ketika pilihan raya....ini bkn cara yg sebenar...jika pr memerintah org ni juga yg jaga keamanan....bkn org lain

    ReplyDelete
  34. Woi pundek penyokong bersih orang yg kena belasah tu memang layak kena pukul.mereka tak ikut arahan.polis suruh bersurai mcm kera berlari dan maki polis sambil baling objek.aku dah tgk semua video.memang penyokong bershit macam pundek.memang layak kena ajar.nama pun polis pundek oi.apa kejadahnya polis kalau tak tegas.korang tgk mcm mana polis kat uk , us kawal perusuh.lagi teruk.kalau kat jepun pun polis bawa rotan lagi.korang nak kata apa.buat salah berani tanggung la.sah sah pundek mcm korang dah langgar arahan.berhimpun cara aman konon ...mcm munafik ....cakap mcm ni buat mcm tu...memang pundek la korang...

    ReplyDelete
  35. Wolf wolfff
    Wolffff anak anjing mana pulak ni menyalak

    ReplyDelete
  36. PUAK2 NI KLAU DPT PERINTAH NEGARA..HANCUUUURRRR...DULU MEREKA DIBERI PELUANG PERINTAH TRENGGANU SATU PENGGAL SAJA SBB ORNG MELUAT DGN PERANGAI DAN SIKAP BIADAP..TUHAN MAHA BERKUASA..SMUGA ALLAH SWT YG DAPAT MEMBERI BALASAN PADA MEREKA2 YG OTAK LETAK DILUTUT.KETUA MEREKA SMUA SOKONG GAY..XTAHU YG MANA SATU DEPAN BELAKANG...NAUZUBILLAH.

    ReplyDelete
  37. DARI DULU LG PUAK2 NI KENA RACUN DGN BANGSAT AMBIGA DAN ALJUBURI SUPAYA MEMBENCI POLIS DISBABKAN ALJUBURI KNA SEBIJIK DGAN KPN RAHIM NOOR..MEMANG PADAN PON LEBAM SEBELAH MATA SBB BIADAP DN KURANG AJAR GAN POLIS..JADI KETUA DIA BELA ANGGOTA..BAGUS TAN SRI BUAT MCM TU.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!