CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sunday, April 22, 2012

PANAS BERAPI! NICKY AJIS NI MEMANG SAH DAH SEMAKIN SESAT!

Kita masih INGAT lagi kata-kata Pok Nik 'ALAIHISSALAM' yang mengatakan "HUTANG wajib diBAYAR walaupun TIDAK diTUNTUT,".. ->KLIK<-

Mungkin itu kata-kata Pok Nik 20 TAHUN lalu.. Mungkin kalau TANYA sekarang orang TUA tuh dah tak INGAT apa dah.. Apa pun, Pok Nik memanglah terKENAL dengan kata-kata 'HADIS Putar ALAM'nya.. Hari ini dia kata lain, BESOK lain pulak KELENTONGnya.. Hari ini dia kata wajib BAYAR HUTANG tapi bila bebudak 'DROP' berDEMO tak nak BAYAR HUTANG PTPTN, Pok Nik kata tak perlu BAYAR? Kalau Pok Nik lain la, pergi HAJI pun orang boleh SPONSORkan!

"Mengikut pakatan pembangkang, PTPTN perlu dihapuskan, tetapi ada orang yang tidak mahu menghapuskan hutang itu. Sepatutnya cadangan menghapuskan PTPTN itu disokong oleh semua termasuk ibu bapa. Kenapa kita nak sekat, itu satu pertolongan bagi mengurangkan bebanan," ->KLIK<-

Agaknya BERAPA ramai ORANG kamu nak HERET masuk ke NERAKA, Pok Nik? Tak CUKUP lagi ke Allah SWT TUNJUKkan BALA menerusi keKERAPan kamu masuk CCU dan ICU kat HUSM Kubang Kerian? Kamu ingat kamu tu berSAYAP boleh naik ke LANGIT, boleh BEBAS dari siksa KUBUR dan TIMBANGan neraca MIZAN di Hari AKHIRAT? Apakah kamu cuba meNAFIkan DALIL-DALIL tentang HUTANG seperti berikut? Atau kamu PERASAN kamu MAKSUM pulak ke?

DALIL PERTAMA:

يغفر للشهيد كل شيء إلا الدين

"Diampunkan semua dosa bagi orang mati yang terkorban Syahid kecuali jika ia mempunyai hutang (kepada manusia)" ( Riwayat Muslim, 6/38)

DALIL KEDUA:

من أدّان أموال الناس يريد أداءها أدى الله عنه , ومن أخذها يريد اتلافها أتلفه الله

"Barangsiapa yang meminjam harta orang lain dengan niat ingin mengembalikannya, Allah akan mengembalikan pinjaman itu, namun barangsiapa yang meminjamnya dengan niat ingin merugikannya, Allah pun akan merugikannya" ( Riwayat Al-Bukhari, 2/83 )

DALIL KETIGA:

اللهم إني أعوذبك من المأثم والمغرم ( الدين ) , فقيل له : إنك تستعذ من المغرم كثيراً يا رسول الله ؟ فقال : " إن الرجل إذا غرم حدث فكذب , ووعد فأخلف"

"Ya Allah, aku berlindung kepadaMU dari dosa dan hutang, lalu Baginda ditanya : Mengapa engkau sering meminta perlindungan dari hutang, wahai Rasulullah ? ; Baginda menjawab : " Jika seseorang berhutang, bila berbicara ia dusta, bila berjanji ia mengingkari" ( Riwayat Al-Bukhari, 1/214 )

Pok Nik patut TAHU, bukan dia aje yang MAHIR dalam agama ISLAM.. Cuma keDUNGUan Lebai-Lebai PAS aje yang menDEWAkan Pok Nik lebih daripada mana-mana Rasul! Mungkin Pok Nik kena belajar dengan USTAZ nih? ->KLIK<-

TIDAK ada sesiapa pun memaksa sesiapa dalam ISU bebudak 'DROP' berHUTANG dengan PTPTN.. Apabila DUIT sudah diKEBAS, tak nak BAYAR pulak? Ini SPESIS JIN mana pulak yang nak diBELA dek Pok Nik nih? Sampaikan boleh pulak Unit AMAL Lebai PAS diTUGASkan untuk menJAGA SPESIS JIN macam kat BAWAH nih? Unit AMAL dan jadik Unit pengGALAK MAKSIAT dah!


Kenapa Pok Nik tak ARAHkan aje Lebai-Lebai PAS buat TABUNG untuk bebudak 'DROP' ini? TAKUT duit TABUNG tu pun kena KEBAS dek Timbalan PRESIDEN PAS macam duit TABUNG MEMALI ke? Memang LANUN pun! Sudah-sudahlah menyesatkan orang Pok Nik.. Tak cukup dengan memecah-belahkan umat ISLAM, nak ajar orang supaya jangan BAYAR HUTANG pulak? PTPTN kata tak nak BAYAR boleh je asalkan dapat IJAZAH Kelas PERTAMA? Bebudak 'DROP' tu kena BAYAR pasal CEMERLANG ke atau pasal OTAK mereka 2X5 dengan LEMBU?

Sumber: Tukang Dok Peghati!

11 comments:

  1. N.ajis tua kutuk tu dah sewel sama dengan mahasewel kat dataran merdeka tu.

    ReplyDelete
  2. BUAT APA SAJA TUAN..NANTI TERIMA HUKUMAN DARI ALLAH..SEDARLAH HIDUP HANYA SEBENTAR...

    ReplyDelete
  3. hoi bangsat, ilmu kau masih blum cukup nak ngutuk tok guru la..apa kecoh kecoh ni parpu???

    psstttt..parpu ni gemuk jugak ehh..hahahaha

    ReplyDelete
  4. woi parpu ada brani kasi kuar ah ini komen..org agama pun kau caci..lu jgn main2..nanti makan diri..ingat ni wa kasi ingat..jgn main2 nama Allah..jgn suka2 main dalil2..jgn tunjuk hebat..nanti kena bala lu tanggung sendiri..bodo punya parpu..opsss sorii..bodo punya Ameno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi. Nik ajis tu bukan org agama. Dia orang politik. Semua kenyataan yg dia buat bermotifkan politik. Bila dia dikecam krana brucap mengeluarkn prkataan2 kesat dia pun ckp Yg Allah juga mencarut. Bila dikecam krana bkerjasama dgn DAP dia pun ckp sanggup kerjasama dgn syaitan asalkan matlamatnya utk kebaikan kononnya..... Dn bnyk lagila knyataan dia yg di buat hanya bagi mmastikan dpt keuntungan dr segi politik dn kuasanya. Sehingga org sokong umno pun prnah dia kata ahli neraka. Org ahli ugama tidk akan brsifat mcm ni. Ahli agama dia nutral. Dia akan btulkan apa yg salah tak kisah di pihak mana pun. Tp kalau dasar org pas ni mat sabu pun di pangil ustaz mat sabu. Ye ke... Uwekkkkk..

      Delete
  5. Oi budak2 demo, ko ingat duit PTPTN tu duit bapak kau sorang ke. Tu duit aku yang bayar cukai pun ada tau. Kau pinjam dengan aku, dengan kawan2 aku dengan kawan2 bapak kau, kau ingat kita orang bagi free je ke. Dah pinjam bayar lah. Banyak lomak kau. Binawe, lahabau.

    ReplyDelete
  6. Tak kira kita ni penyokong kerajaan or pembangkang, bila berhutang tu wajib dibayar. Pengecualian drpd pembayaran pinjaman PTPTN yg disarankan oleh pihak yg tidak bertanggungjawab hanyalah atas alasan politik sempena dgn pilihanraya yg akan diadakan dlm tempoh masa terdekat. Lps ni cuba la minta pengecualian drpd pembayaran pinjaman perumahan plak cz rumah pn salah satu keperluan utama dlm kehidupan. Hehehe. Tak abis2 lg dgn cerita nk hidup dgn ikhsan and simpati kerajaan ja, kalu asyik mcm ni baik duduk satu kandang dgn lembu or kambing coz sama ja taraf pihak2 ni dgn binatang tu.
    Rasany ramai gakkk diantara rakyat Malaysia yg berjaya dlm pelajaran atas pinjaman PTPTN tidak menyokong dgn agenda bangsat ni cz diorg bsyukur dgn adany PTPTN lah membantu dorg berjaya dlm hidup diorg and yg sokong agenda ni plak rasany tdiri drpd mereka yg kurang bjaya or yg xdpt nk abiskn study. Hehehe.
    Bila berhutang tu buat la cara berhutang and bayar ja la.. Wasalam

    ReplyDelete
  7. Aku adalah salah seorang penghutang PTPTN yang belum habis bayar.. ikut jadual lambat lagi nak habis tetapi disebabkan mahasiswa sewel adam babi ni dok berak kat dataran esok aku nak bayar kasi habis cepat- full settlement PTPTN.
    PTPTN jasamu ku kenang sampai akhir hayat.

    ADAM gila BABI.

    ReplyDelete
  8. hahahaha...mampos...

    ReplyDelete
  9. Mana-mana pinjaman tidak kiralah PTPTN atau sebagainya perlulah dilunaskan dan hutang yang tidak berbayar kerana pinjaman itu wajiblah dibayar TETAPI untuk menjadikan hutang itu menjadi halal maka tanggungjawab kerajaan 'menghalalkannya'. Seperti kita memberikan hutang kepada kekawan, Menjadi pilihan kita untuk menghalalkan hutang atau kekal dengan pendirian kita untuk mengutip hutang dengan kekawan kita. :-). Jika halal, itu merupakan satu kebajikan yang besar. Oleh tu, untuk menjadikan hutang PTPTN dihalalkan maka perlu pilih pihak yang berjuang untuk itu kerana pihak yang bersedia untuk menghalalkannya merasakan mereka boleh menguruskan kewangan itu dengan baik. Kan mudah.. tak gitu, deh? Tukar kerajaan, InsyaAllah hutang dihalalkan.

    ReplyDelete
  10. Assalam,saya bru trjumpa blog saudara ni,saya nak tegur mengenai perkataan Alaihissalam yang saudara guna itu...bukankah Alaihissalam itu gelaran Allah kepada para Rasul,Nabi,sahabat dan malaikat,mungkin saudara ingin bergurau tetapi janganlah dipermainkan lebih2 lagi sesuatu yg melibatkan agama kita sendiri..maaf sekiranya terasa hati,sekadar menasihati kita sebagai sesama saudara seislam.tidak melibatkan mana2 politik..Wallahualam

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!