CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Sunday, April 15, 2012

PANAS BERAPI! ADA ORANG MATI MASA DEMO PTPTN?



Tadi demo PTPTN berjalan sebagai pre-Bersih 3.0 demo.

Yang kami hairan dari gambar-gambar yang kami terima. Seperti gambar atas, abang ni pun mangsa PTPTN ke?

Masa dia masuk Universiti dah ada PTPTN ke? Atau cukup ke umur anaknya untuk masuk Universiti?


Mahsiswa ni ... kalau demo tu, berdirilah.

Respeklah pada penganjur demo. Risalah demo tu buat apa kau pergi buat lapik bontot. Ohhh ... kau faham dah ye. Memang tak masuk akal tuntutan mereka.


Marah PTPTN tu sampai nak lihat Perdana Menteri dan Menteri Pengajian Tinggi dikuburkan bersama demkorasi yang kamu tuduh sudah berkubur.

Kalung, kalung tu ... budaya Hindu dek oi. Itu untuk orang dah mati.

Kalau kau orang marah benar dengan PTPTN, ada terfikirkah PTPTN ditubuhkan semasa Anwar Ibrahim yang kamu puja itu memegang jawatan Menteri Kewangan?

Pandai dia.

Inisiatif dia dan diluluskan bersama-sama, tetapi bila dia di sana, dia tuduh orang lain. Amat bertanggungjawab Anwar Ibrahim. Asyik salahkan orang saja.

Kalau dia kalah di Pilihanraya, pasti dia akan salahkan orang lain atau akhirnya dia salahkan rakyat yang tidak mahu pilih di ajadi PM.


Lagi kau orang kutuk dan hina Dato Najib dan isterinya Datin Seri Rosmah. Dahlah tu, kritikan itu berasaskan fitnah yang direka-reka Chegu Bard.

Baca seterusnya disini....

Tak habis-habis mereka ni nak buat kecoh! Adeh sengal betul la depa ni, bagus artikel Unspinners ni, pelik tul ada pakcik tua, ada bunga malai macam orang dah mati atas gambar Pm dan Menteri Pengajian Tinggi. Yang paling aku tak tahan bila depa pertikai cincin Rosmah.

Senangnya depa ni ditipu oleh pemimpin pembangkang, kasi keluar sikit cerita, pusing sana sini terus si bebal-bebal spesis beruk ni percaya! Kesian DS Rosmah, sampaikan pelajar bebal ni pun nak jadikan dia isu. Nampak sangat Pembangkang dah takde modal ni.

26 comments:

  1. Budak-budak Melayu belajar belum habis lagi dah kurang ajar, biadap. Nak belajar free buat sekolah sendiri le!!!
    Dalam Islam pun ada beritahu, jika berhutang wajib bayar!!!

    ReplyDelete
  2. org suruh pi belajark bukan masuk politik...pastu..result pulak selekeh..nak suruh org bagi kerja..dahtu ..teruih nak jadi boss...tapi result cukup makan saja...org suruh belajark hampa pi demo...ptuuiiiii ..

    ReplyDelete
  3. Ade sapa paksa amik PTPTN ke? Kan tu kemudahan PINJAMAN yg k'jaan sediakn. Sndiri punya ingat la bila sain agreement. Hutang WAJIB dipulangkn.

    ReplyDelete
  4. Ada statistik tak yg paling ramai amek PTPTN ni pelajar dr bangsa apa?

    ReplyDelete
  5. Kepada anakanda yang berada di Universiti, ayahanda merasa amat terluka dan berkecil hati terhadap anakanda yang sanggup diperalatkan oleh pihak-pihak tertentu demi untuk mencapai cita-cita politik mereka.Ayahanda melihat perkara ini tidak sepatutnya berlaku kerana rata-rata yang ayahanda perhatikan yang berdemonstrasi itu rata-rata kalangan anak Melayu. Boleh dikatakan 99.9% yang berhimpun dan berarak sambil mengeluarkan perkataan yang tidak sepatutnya keluar daripada mulut generasi yang bakal mencorakkan negara pada masa hadapan. Ayahanda semasa berada di menara gading dahulu tidak merasa seperti yang anakanda perolehi sekarang. Ayahanda sekarang sudah bersara dari perkhidmatan awam. Ayahanda tidak pernah merasa bantuan seperti yang anakanda terima sekarang. Dahulu bapa kepada ayahanda ke hulu kehilir mencari rezeki dengan pendapatan yang sedikit semata-mata untuk menyara keluarga dan juga menghantar wang kepada ayahanda untuk 'survive' sebagai seorang pelajar/mahasiswa.Hari ini anakanda (tidak semua) yang tidak sedar diperalat telah cuba untuk melawan arus. Anakanda ramai yang tidak sedar bahawa dengan pertolongan kerajaanlah melalaui PTPTN, anakanda dapat belajar dengan tenang tanpa perlu memikirkan kesusahan untuk membayar yuran,menampung kos penginapan,makan minum,membeli buku dan sebagainya. Zaman ayahanda tidak sebegitu,semuanya harapkan bantuan daripada kampung. Ayahanda berkata 'alangkah beruntungnya mahasiswa hari ini,semuanya dibantu walaupun dalam bentuk pinjaman, nak harapkan bantuan dari kampung berapa sangat yang ibubapa boleh hantar'. Bersyukurlah wahai anakanda ku yang masih berada di menara gading. Janganlah diri anakanda diperalatkan oleh manusia yang cuba mencari keuntungan dari kesusahan orang lain. Masa yang ada ini gunalah sebaik mungkin,timbalah sebanyak ilmu,kerana kesejahteraan negara Malaysia tercinta ini berada di tangan anakanda.Anakanda adalah pewaris kepada masa depan negara. Jangan ikut emosi amarah kerana emosi amarah akan merugikan kita. Insaflah anakanda ku. Itulah harapan daripada ayahanda yang ingin melihat anakanda keluar dengan segulung ijazah buka kelaur dengan surat penamatan sebagai mahasiswa yang gagal atau dipecat kerana menjadi penentang. Ingatlah pesanan ayahanda. Sekian,terima kasih.

    ReplyDelete
  6. Kepada anakanda yang berada di Universiti, ayahanda merasa amat terluka dan berkecil hati terhadap anakanda yang sanggup diperalatkan oleh pihak-pihak tertentu demi untuk mencapai cita-cita politik mereka.Ayahanda melihat perkara ini tidak sepatutnya berlaku kerana rata-rata yang ayahanda perhatikan yang berdemonstrasi itu rata-rata kalangan anak Melayu. Boleh dikatakan 99.9% yang berhimpun dan berarak sambil mengeluarkan perkataan yang tidak sepatutnya keluar daripada mulut generasi yang bakal mencorakkan negara pada masa hadapan. Ayahanda semasa berada di menara gading dahulu tidak merasa seperti yang anakanda perolehi sekarang. Ayahanda sekarang sudah bersara dari perkhidmatan awam. Ayahanda tidak pernah merasa bantuan seperti yang anakanda terima sekarang. Dahulu bapa kepada ayahanda ke hulu kehilir mencari rezeki dengan pendapatan yang sedikit semata-mata untuk menyara keluarga dan juga menghantar wang kepada ayahanda untuk 'survive' sebagai seorang pelajar/mahasiswa.Hari ini anakanda (tidak semua) yang tidak sedar diperalat telah cuba untuk melawan arus. Anakanda ramai yang tidak sedar bahawa dengan pertolongan kerajaanlah melalaui PTPTN, anakanda dapat belajar dengan tenang tanpa perlu memikirkan kesusahan untuk membayar yuran,menampung kos penginapan,makan minum,membeli buku dan sebagainya. Zaman ayahanda tidak sebegitu,semuanya harapkan bantuan daripada kampung. Ayahanda berkata 'alangkah beruntungnya mahasiswa hari ini,semuanya dibantu walaupun dalam bentuk pinjaman, nak harapkan bantuan dari kampung berapa sangat yang ibubapa boleh hantar'. Bersyukurlah wahai anakanda ku yang masih berada di menara gading. Janganlah diri anakanda diperalatkan oleh manusia yang cuba mencari keuntungan dari kesusahan orang lain. Masa yang ada ini gunalah sebaik mungkin,timbalah sebanyak ilmu,kerana kesejahteraan negara Malaysia tercinta ini berada di tangan anakanda.Anakanda adalah pewaris kepada masa depan negara. Jangan ikut emosi amarah kerana emosi amarah akan merugikan kita. Insaflah anakanda ku. Itulah harapan daripada ayahanda yang ingin melihat anakanda keluar dengan segulung ijazah buka kelaur dengan surat penamatan sebagai mahasiswa yang gagal atau dipecat kerana menjadi penentang. Ingatlah pesanan ayahanda. Sekian,terima kasih.

    ReplyDelete
  7. Dlm Islam jika berhutang wajib bayar.

    Dlam Islam ada hukum ketetapan Allah..

    Tapi UMNO tolak...

    Lagi besar punya lahabau.,

    Songlap duit utk pelihara lembu..

    Beli Kondo...

    x bangkit pula soal Islam kata apa?

    Yg.betul nya lur tnpa nama(Anonymous)...lagi
    Bodoh pada lembu.

    Kah kah kah.

    ReplyDelete
  8. Ni kat pusat belibelah terkenal jln TAR KL..aku ada kat sana masa demo tu...aku cuma perasan bila nak keluar pintu depan ditutup kena keluar kut blakang...x de lah ramai sangat cuma yg aku hairan majoriti anak melayu yg hilang nur keimanan...macam rupa anwar yg dah makin gelap...ramai2 org awam make do know saja kelibat dia org ni...dan dari dlm aku lihat org yg beli belah menggeleng kepala dan ada kedengaran DAH LA MALAS BELAJAR...NI MUKA2 FAIL....yg pasti anwar dah terjerut kerana kehilangan kepercayaan rakyat sehingga tepaksa menggunakan budak2 FAIL ni sebagai perisai terakhir......MALU LA MELAYU YAHUDI Oiiiiiii.....

    ReplyDelete
  9. INILAH BANGSAT2 NEGARA DAN AGAMA.SEDIH MELIHAT BANGSAKU DENGAN MUDAH DIPERBODOHKAN.BETULLAH KATA DR. HASSAN ALI ORANG MELAYU DAH MURTAD DAN ROSAK AKIDAHNYA....PERBUATAN ANDA MENCERMINKAN KEPERIBADIAN ANDA....DAN PARTI YANG ANDA SOKONG.

    SORRYLAH PERBUATAN YANG HINA INI AKAN MENDAPAT BALASAN YANG SETIMPAL DI PRU 13.

    ReplyDelete
  10. yang hutang tu bayar lah woi..ramai budak2 yg pinjam PTPTN kat opis aku ni tak bayar hutang , tapi beli keta besar2..memang muka tak malu

    ReplyDelete
  11. Adalah kewajipan kerajaan mana-mana negara pun untuk memberi Pendidikan percuma kalau mampu.

    Soalannya adakah kerajaan Malaysia ni mampu RM 2- 3 billion untuk membayainya?

    Jawapannya Tentulah kalau projek-projek kroni mewah dihentikan. Kan bagitu?

    ReplyDelete
  12. Budak2 Melayu ni memang sengal.Lulus punbelum lagi dah nak tunjuk pandai!Woooi pegilah belajar dulu sampai lulus exam.Klu setakat 2pointer ke bawah tak payahlah demo2, buat penat je dan menyusahkan mak bapak.Klu setakat Tian Chua,Azmin,Nurul Izah,Sam Ketot yg jadi mentor kau orang tak payahlah.Mereka semua tu penyangak je dik oi! Harapkan gigi je besau!

    ReplyDelete
  13. Aku rasa le kalau nak hapuskan PTPTN senang je tutup je universiti tak ade org belajar tiada pinjaman sebab masuk U tu sebahagiannya bukan bertambah pandai malah bertambah goblok buat habis duit rakyat aje.Cuma mereka nie belagak pandai.......kehulu kehilir akula golongan mahasiswa/siswi tapi habuk tarak .

    ReplyDelete
  14. Sesiapa boleh berikan aku bukti yang Najib atau Khaled Nordin PAKSA PELAJAR AMBIK PTPTN... Petang ni jugak aku isi borang join PKR!! Aku cabar!!

    Azmin Maki Anwar... Adakah Shamsidar Puncanya??

    ReplyDelete
  15. Buat demo macam ni kat Putrajaya, aku beli telur satu sarang, aku baling sekor-sekor...

    Azmin Maki Anwar... Adakah Shamsidar Puncanya??

    ReplyDelete
  16. yang protes tu dah hilang akal.. zaman aku dulu kalau ada ptptn tentu aku bersyukur sebab ada sumber walau pun pinjaman...susah2 jangan beri ptptn ni pada mereka..ngabeh kan boreh je.....

    ReplyDelete
  17. ini lah tali barut fuckatan.... menjadikan mahasiswa utk menentang kerajaan ....sedar sedar lah ....insaflah...

    ReplyDelete
  18. Kalau rosmah dipihak yg betul . Dia wajib saman pihak yg keluarakan cerita tu. Ini senyap saja. Azmin pun dituduh macam dia pun senyap. Kalau senyap maksudnya mungkin benar. Sampai bila nak senyap. Biar mahkamah yg buat keputusan. Kes ni akan diteruskan hingga ke next pilihanraya.

    ReplyDelete
  19. jgn alihkan isu ptptn dgn projek lembu ke projek mewah ke kroni BN ke..ni masalah bdk2 atau korg yg menulis comment negatif atau org2 berfikiran sempit mcm x pegi Universiti je...cube faham ape kegunaan ptptn..loan ptptn pilihan masing2..klo xnk amik loan ptptn amik loan lain ler..ni dh ler amik loan ptptn..blanje ke arah yg bkn2...beli moto, beli hp, beli yg xpenting utk kegunaan belajar....pastu nk marahkan kerajaan zalim rakyat...sendiri amik loan sendiri tanggung....slh sendiri nk slhkan kerajaan, DS Najib or DS Rosmah or kroni BN.. gune akal sebelum nak hentam kerajaan... dh gune ptptn pastu nk minx free lak..sape2 yg dpt pointer 1st class dpt free ler..oleh itu blaja rajin2 wahai org Melayu...ni yg malas blaja, dpt point setakat paras hidung je..nk harapkan ptptn free....ni mesti yg berdemo ni pointer setakat 2.0 ke bawah or yg fail dlm U nk mintak free ler ni...xde gune otak punya orang

    Kepada yg Anti PTPTN dr awal, jgn ler amik loan ptptn..usahler berdemo xtentu psl...rugi mase je...mix ler PKR sponsor klo diorg nk bg ler..xpun minx PAMA finance..jgn susahkn kerajaan...

    ReplyDelete
  20. sebenarnya ptptn menetapkan ijazah kelas pertama sebagai sasaran menukar daripada pinjaman kepada biasiswa adalah untuk melahirkan siswa yang mantap dari segi akademik dan berjaya dalam aktiviti luar yang lain. INI AMAT DISEDARI OLIH BANGSA CINA. hasilnya hampir 9,000 pelajar cina diberi kelepasan pembayaran balik dari sejumlah 12,000 pelajar yang mendapat pelepasan dan ini tidak difahami olih bangsa melayu, jadilah mereka seperti anjing menyalak bukit kerana tidak memahami matlamat sebenar ptptn. inilah bodoh dan bengongnya melayu dan cerdik dan pintarnya cina mengambil segala kesempatan yang kerajaan berikan. inilah yang sepatutnya diwar-warkan olih kerajaan bagi melawan fitnah pembangkang dan mahasewel tahap gaban ini. biarkan luncai terjun dengan labu-labunya.

    ReplyDelete
  21. sebenarnya ptptn menetapkan ijazah kelas pertama sebagai sasaran menukar daripada pinjaman kepada biasiswa adalah untuk melahirkan siswa yang mantap dari segi akademik dan berjaya dalam aktiviti luar yang lain. INI AMAT DISEDARI OLIH BANGSA CINA. hasilnya hampir 9,000 pelajar cina diberi kelepasan pembayaran balik dari sejumlah 12,000 pelajar yang mendapat pelepasan dan ini tidak difahami olih bangsa melayu, jadilah mereka seperti anjing menyalak bukit kerana tidak memahami matlamat sebenar ptptn. inilah bodoh dan bengongnya melayu dan cerdik dan pintarnya cina mengambil segala kesempatan yang kerajaan berikan. inilah yang sepatutnya diwar-warkan olih kerajaan bagi melawan fitnah pembangkang dan mahasewel tahap gaban ini. biarkan luncai terjun dengan labu-labunya.

    ReplyDelete
  22. sebenarnya ptptn menetapkan ijazah kelas pertama sebagai sasaran menukar daripada pinjaman kepada biasiswa adalah untuk melahirkan siswa yang mantap dari segi akademik dan berjaya dalam aktiviti luar yang lain. INI AMAT DISEDARI OLIH BANGSA CINA. hasilnya hampir 9,000 pelajar cina diberi kelepasan pembayaran balik dari sejumlah 12,000 pelajar yang mendapat pelepasan dan ini tidak difahami olih bangsa melayu, jadilah mereka seperti anjing menyalak bukit kerana tidak memahami matlamat sebenar ptptn. inilah bodoh dan bengongnya melayu dan cerdik dan pintarnya cina mengambil segala kesempatan yang kerajaan berikan. inilah yang sepatutnya diwar-warkan olih kerajaan bagi melawan fitnah pembangkang dan mahasewel tahap gaban ini. biarkan luncai terjun dengan labu-labunya.

    ReplyDelete
  23. Aku bacth pertama trima ptptn. Dr kluarga susah anak yatim piatu. Xde istilah PAMA loan
    Belanja hidup makan tak makan pun dgn duit ptptn jer. Kena jimat sangat2.

    Hujun semesta mesti beli meggi sekotak besar buat stok. Mkn meggi campur nasi telur goreng.

    Kalaulah hapus pinjaman ptptn, mara, yayasan... Apa2 lagilah. Persoalan aku...

    1. Yuran mungkin boleh kerajaan pkr bf free utk ipta, ipts?. Duit mkn kena bg berapa pulak?

    2. Mcm mana dgn org dh byar ptptn. Mungkin pkr boleh lupus hutung yg belum byr! Yg dh byr berani ker pkr byr blk. (mungkin jwpnnya... Itu dasar zaman bn. Terimalg hakikat.

    3. Nk menampung hidup n duit lebih, aku jual burger. Blehlh burgembira sikit bl motor. Kenapa nk kena kerja GRO? ... Sebab nk terlalu mewah dan gaya... Kerja part time kat hotel pun bleh.

    4. Duit ptptn xcukup utk sara hidup dn beli buku @ bhn rujukan. Patutnya bg byr lagi mengikut keperluan semasa.

    5. Cdgn aku, pinjaman ptptn di tambah baik dgn naikan jumlah pinjaman. Kos 1% dihapuskn. Kerajaan tanggung kos mengurus ptptn. Kaji blk perjwatan ptptn tu, jgn ramai sangat peg. Byk kerja dh jana melalui sistem. Ambik peg kontrak ikut keperluan semasa. Ptptn harus dirombak sebagai jabatan kerajaan.. bukan lg perbadanan.

    - mann putra

    ReplyDelete
  24. Yang hairan hanya PTPTN sahaja kenapa tak MARA atau pinjaman Bank. Kerana MARA semua yang pinjam orang Melayu lantak dia oranglah, PTPTN ada orang Cina dan India,jadi kalau dimansuhkan Cina dan India dapat tempias. Itu sebab pembangkang asak PTPTN dan bukan MARA.

    ReplyDelete
  25. Bagus tu ambik duit ptptn tak nak bayor pas tu mansuh ptptn , pas ni tak nok bayor utang bank kito demo ramai2 minta bank tutup...bodo punya olang

    ReplyDelete
  26. biasa ah...budak2 melayu..masa memula nak pinjam sanggup isi borang banyak2...sain sana sain sini nakkan duit pinjaman...dah dapat mulalah meroyan cari alasan taknak bayar balik pinjaman...mcm yang berita pinjam ah long tue..padahal dah bebuih dah kerajaan iklan jangan pinjam ah long tapi still pinjam gak...mcm tun M cakap melayu mudah lupa...walhal bukan lupa tapi buat2 lupa...
    kebanyakan anak muda melayu nie stail dier nak senang jerk...keje nak senang gaji nak besar...tiap2 malam nak melepak sampai ke pagi...bila pagi keje nak ngular jerk...
    mcm mana nak tingkatkan pelajaran sedangkan kerajaan bagi pinjaman dan dah tau lepas habis belajar pun kene bayar balik iaitu kene berusaha untuk berjaya pun diorang tak hargai...inikan pulak bagi pelajaran free...tak payah nak risaukan tak berjaya...memang ipta/ipts tue takder kualiti ah lepas nie sebab yang tak layak pun bleh sambung blaja free...
    kerajaan nie umpama ibu dan bapa dan rakyat nie umpama anak2 bila ibubapa dah terlalu manjakan sangat anak2 jadilah mcm nie kurang ajar dan biadap dengan ibubapa...rasanyer bebudak nie kalo kat umah mak bapak dorang nie mintak paper tak dapat duk berdemo siang malam kot...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!