HELLO DATO BANDAR DAN DBKL TENGAH TIDUR KE? TAK RETI BUAT KERJA?

Aku tak faham betul la dengan DBKL ni? Macamana mereka boleh biar si BIAWAK HIDUP yang buat demo kat Dataran Merdeka tu sampai ke hari ini? Aku ingat benda tu 1 hari je dah settle, rupanya dah berpanjangan sampai ke sekarang la wei.

Khabarnya malam semalam ada kecoh yang cuba dibuat oleh budak-budak yang bebal dan tak berapa cerdik ni. KLIK SINI

Wah Dato Bandar dan DBKL sangat berlembut nampaknya dalam hal Mahasewel Robot ni ya? Cuba kalau kita pi tidur sana, gerenti kita dah masuk lokap punya la, tak percaya cuba bawak beberapa kawan dan bawak khemah lepak kat sana tengok!

Apa benda ni wei DBKL? Datuk Bandar yang glamer tu masih wujud lagi ke? Nape Datuk, takut nak bertindak ke? Boleh tak kalau kami nak berniaga kat sana sekali? Kami nak jual burger, nak jual air dan macam-macam lagi boleh?

Budak-budak sial yang tak mahu bayar pinjaman tu lepak kat sana tanpa permit tau, siap Mat Sabu, Nurul Izzah, Tian Gigit Chua dan ramai lagi datang bagi ceramah lagi. Semalam Kadiaq si mamak BOWTIE gila pun mai bagi ceramah!

Dato Bandar dan DBKL, kami mahukan jawapan anda! Kepada kengkawan Press, tolong utarakan isu ini. Naik neyampah pulak aku tengok kebebalan dan kegagalan DBKL ni la!

11 Responses to "HELLO DATO BANDAR DAN DBKL TENGAH TIDUR KE? TAK RETI BUAT KERJA?"

  1. Bukan kadiaq bowtie tapi kadiaq blondie.

    ReplyDelete
  2. Kalau masuk kasar, Pakatan akan laung seluruh dunia Malaysia xda kebebasan bersuara & ganas terhadap org x bersalah... Kalau biar, naik kepala pulak... Susah2...

    NURUL IZZAH: ANTARA NOBAT & LAGU P.RAMLEE... Baca di sini...

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Tukang Dok PeghatiApril 18, 2012 at 10:31 AM

    ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    Yang diHORMATi En. PARPU..

    Mungkin DBKL pun teragak-agak pasal pada mereka ISU yang menyebabkan bebudak 'DROP' ini berDEMO bukan kerana tak puas HATI dengan DBKL sebaliknya dengan UMNO?

    Sebaiknya UMNO sendiri yang turun berDEPAN dengan bebudak 'DROP' ini.. Atau mungkin UMNO dah terlampau ELIT hingga mereka meRASAkan tugas mengHALAU bebudak 'DROP' ini hanyalah seLAYAKnya tugas DBKL?

    Dalam DBKL atau mana-mana organisasi kerajaan pun ada aje puak-puak PR.. Janganlah berHARAP sangat diorang nak ikut kata UMNO tambah pulak kalau UMNO sendiri yg BACUL..

    Wallahualam..

    ReplyDelete
  4. PK, sementara anda dah nampak ke tidak cerdikkan Dato bandar, boleh lah juga PK ingatkan barisan Nasional dan Kerajaan hentikan hasrat letak dattuk Bandar sebagai calon PRU 13.

    Jangan buat kerja bodoh, silap haribulan Menteri wilayah pun akan kalah sebab calon datuk bandar tak sesuai. tak ada datuk bandar yang disayangi rakyat. Kalau tak percaya buat survey tanya rakyat wilayah. Tak ada sorang pun datuk bandar yang di sayangi dan hormati sebab semua leka mengampu dan kerja tak buat. Rayuan dan keluhan rakyat jatuh ke telinga pekak Datuk Bandar dan sekutu KSU dan Ketua Pengarah nya.

    Tologn jangan buat kerja bodoh dan kacau peluang nong cik pukul habis. Hanya bila Nong Cik, walau pun tak berapa cerdik, jadi menteri baru ada perubahan sikap. Sebab dah terkejut beruk kalah PRU 12. Kalau tak , haram , dengan sikap arogan dan sombong pegawai tinggi dan kanan DBKL.

    Tolong lupakan niat nak amik Datuk bandar jadi calon! Letak syarizat pun 100 kali lagi baik dari datuk bandar. Kalau dah sesak sangat letak la siti nurhaliza dari industri hiburan , dia lebih banyak bakti.

    NAGASERI.

    ReplyDelete
  5. Standard lah DBKL tu ... hanya bertindak bila ada laporan !!!

    Penguatkuasa DBKL tu hanya buka mata bila terima laporan ... SOP !!!

    Tiada laporan, semua OK. Mereka tak nampak apa-apa pun. No news is good news. Things are OK.

    Dari penguatkuasa sampai yang teratas, bertindak atas laporan. Mereka dah sebati dengan SOP zaman 50han tu.

    Zaman berubah, SOP tetap sama dan pemikiran tetap sama. Laporan dulu !!!

    Ini tahun 1962 ke ?

    Nani PJ.

    ReplyDelete
  6. Kalau tengok dari gambar2 Jinggo- foto pages ada yang berucap itu adalah di antara mereka2 yang mengkedarah duit rakyat satu masa dulu.

    Makan gaji dengan kerajaan, dapat geran pembiayaan kerajaan, guna kedudukan dalam kerajaan untuk temolok sendiri dan kroni2.

    Ada yang bapak dia kena tikam dengan Anwar dari belakang pun masih tak sedar kediri.

    Semua ni wang punya fasal. Anwar yang mula politik wang. Berlambak kroni2 dia yang senang lenang sekarang.

    Yang dok cakap fasal rasuah adalah orang2 yang sama juga.

    Budak2 Melayu yang jadi mangsa, termasok lah pauk2 desperados masa makan gaji dengan kerajaan.

    Puak2 yang siang malam ceramah bila masuk kerja kuat ngelat kaki tidoq dalam setor.

    Bila pangkat tak naik mula tabur fitnah. Ayat2 kena naya tu bisalah.

    Muka macam Kadiaq memang kaki putaq samalah dia dengan anak mamak Brahim. Bila mula cakap saja tangan jari habis depa gelek.

    Masih Ingat

    ReplyDelete
  7. DATUK BANDAR PERLU LTAK JAWATAN

    ReplyDelete
  8. kalo DBKL agak samar2 dengan prisip nak tegakkan undang2 sendiri (stakat tunggu cukup bulan dapat GAJI) ... mintak tolong kekawan yg baru abis demo kat DSA PWTC tu ...

    ReplyDelete
  9. PEMUDA UMNO DAN PUTERA UMNO SELANGOR / KUALA LUMPUR!! KORANG DAH HILANG SEBIJI TELOR KO, ATAU KETUA KORANG YANG TAK BAGI KOMEN TAKUT MAHASEWEL MAT YEH NI TAK SOKONG?

    ReplyDelete
  10. biasa la bro.. mlm2 mcm nie.. byk anjing liar keluar ramai2.. dah lama tak menyalak kot..

    ReplyDelete
  11. En. Parpu,
    Pada pendapat saya, mereka-mereka yang berkhemah ini telah membuktikan kepada semua rakyat Malaysia bahawa Pemerintah yang sediada sekarang ini lemah dlm penguatkuasaan undang-undang. Wujudnya double standard dalam penguatkuasaan. Permit yang dikeluarkan oleh DBKL dan PDRM umpama tiada makna. Apa yang penting dapatkan sokongan dari Parti Politik.
    Ada yg melabelkan bdk2 ni umpama kudis, harus diingat juga bahawa jika kudis tidak dirawat pastinya akan merebak.
    DEMO begitu mudah sekarang ini, sikit-sikit DEMO.. mungkin kerajaan BN lupa silent voter duk memerhati. Ramai yg tak suka dan berharap kerajaan ambil tindakkan sewajarnya. Negara makin meriah dengan DEMO..ianya haruslah dihentikan.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!