CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Wednesday, April 11, 2012

CILI KASI TARUK! AARON AZIZ, LU BALIK SINGAPORK LA!

Sejak semalam blog ni siarkan cerita pasal fazura ni, KLIK SINI.

Maka banyak la aku dapat komen-komen luarbiasa sebab aku sudah usik budak SINGAPORK bernama Aaron Aziz. Aku tak kira la apa saja sesetengah orang nak bercakap pasal Aaron ni, bagi aku mamat Singapork ni elok balik ke negara dia je!

Mamat Singapork ni dah la masuk negara ni cari makan pastu boleh besar kepala pulak lagi, dei budak Singapork, lu ingat lu masih berlakon filem KL Gangster lagi ke kat luar ni? Pigidah.

Berita Harian lepas ni kena buat satu guideline la, jangan main kasi je semua orang masuk. Kalau nak kasi masuk orang luar then declare la awal-awal. Apa daa...Sudah-sudahlah tu Aaron. Kau banggakanlah dengan IC Singapork kau tu ya Aaron!

Satu persoalan yang timbul, Aaron ni orang Singapok kan? Dia masuk negara ini, berlakon pakai apa? Visa Pelancong? Permit kerja? Kita nak tau dia pakai permit apa mai berlakon kat sini, boleh kata dia sudah berkampung kat sini la, dia pakai permit apa?

Boleh somebody explain?

90 comments:

  1. fcuk u otak ltk mna. malu la ak jad rkyt malaysia ada bangsa mcm ko nh...sial

    ReplyDelete
  2. ci kai. otk ko ltk mne. malu la ak rkyat malaysia ad bangsa mcm ko ni.. ci ci btl....

    ReplyDelete
  3. ci kai. otk ko ltk mne. malu la ak rkyat malaysia ad bangsa mcm ko ni.. ci ci btl....

    ReplyDelete
  4. ci kai. otk ko ltk mne. malu la ak rkyat malaysia ad bangsa mcm ko ni.. ci ci btl.... lahanat bangsat

    ReplyDelete
  5. Yg puak BN dok bg kad pengenalan jd warga negara dari indon,nepal,bangladesh,pakistan tak mau halau balik ke

    ReplyDelete
  6. Ek eleh anon kimak 9.48, lu ada bukti ke BN kasi Ic saja-saja je? Cakap mcm cibai.

    pasal mat singapore lu sanggup caci kerajaan sendiri?

    ReplyDelete
  7. Parpu kari otak mamak pasemboq,awat tak pertikai melaka bg anugerah dato pd shah rukh khan.sb yg bg tu org umno ke?agak agak apa jasa dia pd malaysia selain dari dia cium pipi rosmah bini najib?

    ReplyDelete
  8. Biarlah dia cari makan kat Msia apa salahnya. Rakyat Msia pun ramai yg cari makan kat luar negara. Petronas, Sime Darby dll pun banyak cari projek kat luar. Jiwa kena besar bro, baru org respek.

    ReplyDelete
  9. saat ni aku kena disagree dgn kau bro... kau rasa kalau jln ampas di singapura masih berfongsi apa akan jadi?

    Rakyat malaysia pun banyak cari makan kat singapura..

    Kenapa salah kan aaron aziz sedang kan dia diberi peluang di malaysia.

    penerbit nak untung amik lah pelakon yg akan memberi keuntung pada penerbit.

    hetty berlakon dlm drama sembilu Zed zaidi dia aje? kenapa sekarang dia byk cerita pula..

    ni bumi allah rezekinya ada dimana-mana.

    aku cabar suruh kerajaan amik tindakkan.. hantar semua artis singapura balik and singapura pun hantar semua rakyat malaysia yg berkerja atau permanent resident balik.. mahu berani aje bro?

    M nasir kalau tak pindah ke malaysia.. besar kemungkinang malaysia tak ada zaman rock....

    suruh ZZ think positive.. lakonan dia pun bukan baik mana.. dia ada kuasa kan gunakan kuasa dia panggil semua penerbit warning dorang... kenapa ZZ tak kecoh bila bangsa cina jadi penerbit dia makan hasil dari melayu..
    ZZ kecut telur pula..

    ReplyDelete
  10. Aduh...kusut ler ko nie PK... Dah rezeki dia bleh glamer dan carik makan kat Msia nie... Mcm Bangla, Nepal, Vietnam, Indon dan sebagainya ko xnak bising pulak... Bro... Melayu tetap Melayu... Mamat tu carik rezeki bro... Dier bukan jaja cerita politik, janji sana sini... Lu fikir dulu bro... LU ADER KEUPAYAAN BERFIKIR TAK BRO... GUNA HAK BERFIKIR SEBELUM GUNA HAK BERSUARA DAN BERTINTA... Ko nie RACIST nie... CONFIRM... Kawan kawan ader komen lain yang membina....

    ReplyDelete
  11. Aduh...kusut ler ko nie PK... Dah rezeki dia bleh glamer dan carik makan kat Msia nie... Mcm Bangla, Nepal, Vietnam, Indon dan sebagainya ko xnak bising pulak... Bro... Melayu tetap Melayu... Mamat tu carik rezeki bro... Dier bukan jaja cerita politik, janji sana sini... Lu fikir dulu bro... LU ADER KEUPAYAAN BERFIKIR TAK BRO... GUNA HAK BERFIKIR SEBELUM GUNA HAK BERSUARA DAN BERTINTA... Ko nie RACIST nie... CONFIRM... Kawan kawan ader komen lain yang membina....

    ReplyDelete
  12. Parpork Kari lu balik India la.....ha....ha...ha mamak ngaku Melayu.....

    ReplyDelete
  13. Sekurangnya filem dia byk yg box opis...kayakan produser org kita juge kan...gomen dapat tax lebih...yg penting dia tak busukkan negara kita...

    ReplyDelete
  14. wooot klau mcm ni mcm mana filem melayu nak berkembang ,kata melayu satu tumpun,tak kira lah dari mana dia dtg ,yg penting kita kena bagi sambutan kalau mau tgok filem melayu terkenal,tgok contoh di europe atau america tak semua pelakon america adalah org amerka ,sebalik nya mereka dtg dari seluroh pelusok ,conto jet li

    ReplyDelete
  15. Apa la kau ni. Isu mcm ni pun bole dipolitikkan. Kau tau tak knp dia tunjuk IC Singapore dia? Sbb org tnya dia nama sebenar dia ape. Byk sgt nama pelik2 org bg, tu pasal la dia tunjuk IC dia. Ckp pejuang Melayu, tp kau sendiri kutuk Melayu. Kita kena ingat, Singapore asalnya negeri Melayu. Bila bercakap pasal Melayu, jgn la setakat tgk Melayu kat Malaysia. Sekurang-kurangnya, dia buktikan yg negara dia telah menganaktirikan bangsa Melayu. Semua tau mcmana Cina Singapore kenakan Melayu kat sana. Lebih baik dia dtg cari mkn kat Malaysia, negara Melayu. Kalau Melayu tak tlg Melayu, tak kira dr mana pun asal kelahirannya, jgn harap bangsa lain nak tlg bangsa Melayu ni. Aku yg menyokong blogger pro BN pun meluat tgk cara ko politikkan semua benda.

    ReplyDelete
  16. Carik makan carik makan jugak,tapi dia guna pas apa? Pas bela babi ke kat Malaysia nie? Bengong poh!poh! Go back Singapork.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu bengong sulupa babi jgk la gink!

      Delete
  17. Apa la kau ni parpu? Lu ada masalah ke dgn aaron? Lu dengki apa dgn dia?

    Ramai rakyat malaysia cari sesuap nasi di singapura..bahkan ada orang singapura yg berniaga di malaysia. Tak ada org jaki pulak. Yang kau duk kutuk maki aaron pasal apa? Apa dia buat kau smpi kau marah? Ooo...lupa la..rupanya kau x dapat anughairah bintang popular berita harian..hahahaha..

    Sudah la parpu..lu ni bnyk la persepsi..gua pun menyampah jgk baca blog lu..lama dah..

    Lu ni sebenarnya buat org lagi menyampah dgn bn..sebab bnyk artikal lu dlm blog boleh di bakulsampahkan je.

    Satu lagi anon 948pm. Lu apahal mau tuduh bn bagi ic pada pati. Kalau al juburi kata mcm tu lu pun menjubur jugak ka?

    Bodo punya pemikiran..

    ReplyDelete
  18. apa lah nak sakit hati? dia menang pon atas undian pbaca BH,

    ReplyDelete
  19. apa lah nak sakit hati? dia menang pon atas undian pbaca BH,

    ReplyDelete
  20. Hmm,jangan ingat malaysia ni kita punya sorang.....Allah bagi pinjam ja,jadi jangan berlagak dengan apa yang Allah bagi....saya rasa blogger ni orang Islam kan,tak tau ke yang orang Islam itu bersaudara?...dah orang Islam nak masuk negara ini,lagipun negara Singapore tu bukan negara yang pedulikan Islam pun...adakah ini sifat saudara yang bergelar orang Islam?...kalau orang negara manapun yang beragama Islam nak join negara Malaysia pun aku lagi suka...sebab Islam akan bertambah kuat....

    ReplyDelete
  21. Bodoooooo punya parpu kari syiallllll!!!!! oittttttt, DS Hishamuddin Hussein pun ucap tahniah kat AA, yg kow niew low class punya mmber UMNO nak kecowh pasal apa bengong!!!!

    ReplyDelete
  22. Yang penting dia orang islam..klu jd rakyat Malaysia pn kita sdh dpt aset..kpd plakon2 Malaysia kena tingkatkan usaha n bakat anda..kita kena berfikran positif selalu br org luar respect kita..peace..

    ReplyDelete
  23. bro,lu ni slh phm ke apa??..isu ic tu dia tepaksa tnjok sbb ada yg ckp nama dia lain..so dia tepaksa tunjuk ic tok buktikan nama sebenar dia..ko soh dia blk sngapor,mcm mna nati org singapor soh rakyat kita yg keje kt sna jgn keje sana lg??..jangan la ko sempit kn sgt pemekiran kita ni..apedaaa..


    peace..

    ReplyDelete
  24. Hai..parpu apalah kau emo sangat ni...heheh..datang bulan ke?..sebagai peminat setia blog kau..bab politik aku follow kau hari-hari..ulasan kau menang mantap..tapi kali ni aku kurang setuju ngan kau...apalah salah si Arron tu yang kau meroyan sangat..dah majoriti rakyat Malaysia vote dia..terima jer laaaa..lagi pun sesama bangsa..seugama tak kiralah dari singapore ker..indon ker....apalah nak dengki sangat..lagipun dia dah apply ic merah...aku dengar dah lulus...kalau dah orang dah suka nak buat camner..kepada artis Malaysia usaha lah lebih lagi kalau nak lebih popular..ini dunia hiburan..bukan Medan politik...apadaaaa lah kau parpu...aku rasa kau fail Kali ini...yang lain aku takder Hal ngan kau...peminat setia..kari parpu..jangan marah haas..kang ada lak yang kena jual...bro..Aiman tak kesah...

    ReplyDelete
  25. Inilah masalahnya dengan orang Malaysia, baik hati sangat dengan orang luar, asyik dok bagi-bagi sampai habis semua dah.

    Dulu meiaga bagi Indon jaga pastu depa tersu ambik alih dan jadi tauke, la ni hiburan pun jadi macam tu jugak, kasi la semua sama Singapork, esok buat audition kat Indon tengok mamat kerja kontrak mana yang boleh berlakon ambik jadi artis ok!

    Aku marah sebab aku ingat lagi bagaimana LEE KUAN YEW halau P. ramlee keluar dari Singapork semasa dia sedang berada di kemuncak, hari ini orang Malaysia bodoh nak sokong mamat singapork ni.

    Wei bangkai semua, belajar sejarah dulu!

    Kalau korang tak peduli pasal nasib anak bangsa kita, pi mampos la, aku kisah sebab ini negara kita dan kita mesti pertahan artis LOCAL!

    Wahai bangsat sekalian, belajar la sayangi negara sendiri dan rakyat Malaysia ok?

    Shahrukh Khan dapat Dato sebab dia promo Malaysia, Aaron promo apa kat Singapork? kasi la dia satu pulau kat malaysia ni kalau korang sayang sangat!

    Akai ada ka?

    ReplyDelete
  26. Parpu,
    Jangan buat malu penyokong UMNO la..bro
    Kita orang semua selama nya penyokong UMNO-BN gak.Tapi tak lah bodoh macam kau.
    Dulu2 kita orang memang ada la jugak respect kau sikit.
    Tapi kebelakangan ni lu dah gormal lebih la bro.
    Mula dari kes pertahankan gembala2 lembu.
    Kan Tun M pernah pesan.."Jangan lah kita tambah golongan yang benci kita.."
    So benda2 yang tak datangkan poltical mileage takyah la terlibat.
    Patut orang macam kau tunjuk ajar la sikit Zed Zaidi tu yang baru2 nak belajar berpolitik.

    wak

    ReplyDelete
  27. Anon 9.59:- aku setuju dgn hang, puak-puak yang PHD ni tak habis-habis dok pertikai Aaron Aziz,tu di Selangor dan di Penang yang dok jadi GRO dan dok jual juboq(pelacur) dari warga asing seperti dari China,Indonesia,malah dari negara Arab macam mana? Aaron Aziz tu sebangsa dan seagama dengan kita,dia cari makan kat sini, rezeki dia kat sini kenapa dok bising-bising, dia terima anugerah ke,apa ke dah Allah nak bagi rezeki kat dia,kenapa dengki sangat ni. Tu yang sekoq bernama Z** Z**** yang dok pertikai pilihan pembaca apasal. Tunjukkan kehebatan kamu kalau kamu hendakkan peminat memilih kamu.........Ini tidak.....tunjukkan kebodohan sendirikepada khalayak.Mentang-mentang jadi Timbalan Presiden Seniman dah berlagak.

    ReplyDelete
  28. melayu Malaysia memang bodoh..bangang tahap gampang

    *Maling Ganyang

    ReplyDelete
  29. Lu dah main kasar ni bro...Lu bangkaikan semua peminat Lu yang tak setuju dengan Lu.. yang setiap hari buka blog lu untuk mengikuti perkembangan politik..kau pun sama gak ngan puak-puak pro pembangkang..caci maki orang sesuka hati kau..so apa beza kau dengan dia orang...fikir balik bro...wa teguris dengan kata-kata kau ni...belajar hormat orang lain sikit...jangan Sempit sangat pemikiran tu...

    ReplyDelete
  30. dia sedang menunggu PR dan ada hasrat untuk memohon kerakyatan.. dalam perlembagaan ada peruntukan istimewa untuk rakyat singapura berkenaan permohonan unk menjadi warganegara.. lagi pun dia MELAYU DANORG ISLAM.. rujuk article 19 of the federal constituation

    ReplyDelete
  31. Aku sokong dengan PK.

    Perkara kecil macam ini / sokongan BN boleh merudum.

    Dalam diam ramai menyampah orang luar masuk cari makan di negara ini.

    ReplyDelete
  32. Saya setuju dgn PK sebab biar dia dtg buat filem di Malaysia TAPI mestilah dapat work permit dulu. Kau org yg komen ni tak rasa sbb bukan artis Malaysia yg cari rezeki. Cuba pegi Indon dan jadi famous lepak kat sana lama2, siut kena halau keluar.
    Kami di syarikat2 kena iklan dulu di surat kabar jawatan2 yg perlu kemahiran kursus. Kalau dah tak ada org baru kena tulis kpd Imigresen utk dapat kelulusan guna org asing. Itu pun borang bertimbun2, kena interbiu lagi. Akhir baru dapat permit. Ni pakai passport cop kat sempadan dan kaut keuntungan mcm tu je mana bolih. Lepas tu berlagak mcm negeri dia pula Malaysia ni. Kita kena cemburu dalam hal ini utk kepentingan rakyat Malaysia sendiri. Tgk kat komen di atas hampeh leh malaysia kena jual dgn mudah.

    ReplyDelete
  33. apa pun aaron aziz ni mengunakan nama yahudi
    aaron adalah nama yahudi
    hahahahahahahaha

    ReplyDelete
  34. Ai, nampaknya PK dah terasa bahang cabai dari para pengulas. Tu la sarang tebuan jangan dijolok. Kan dah bengkak kepala tu..............

    ReplyDelete
  35. Kepada yang mengaku peminat aku kat sini. Terima kasih aku ucapkan tapi korang kena terima perbezaan pendapat aku le beb. Aku tak suruh korang ikut tapi ada akal pakai la.ini bukan soal umno atau BN bahalol, ini soal negara dan pendatang.

    Aku tak suka pendatang datang buat kacau kat sini beb. Kalau asyik dok layan pendatang je. Kesian la artis malaysia beb

    ReplyDelete
  36. Sapa yang kutuk kutuk Aaron Aziz diminta berundur dari dunia ini... Sekian terima kasih!!!

    ReplyDelete
  37. Apa mau kecoh beb,cuba hang pk la parpu,berapa juta suami sharizat jalil melabur duit rakyat malaysia.di singapura.siapbeli kondo lagi nilai berjuta juta lagi.ada rakyat singapura marah?

    Jgn cerita la bab lee kuan yew,siapa yg pisahkan singapura dgn malaysia.presiden pas ke?

    ReplyDelete
  38. AKU SOKONG PK.. APA YG DIA MAKSUDKAN MEMANG BETUL. SEHARI DUA NI MEMANG LA TAK RASA. DAH LAMA2 ESOK ARTIS MALAYSIA DIPINGGIRKAN..MACAM ARTIS INDON SEKARANG BOLEH CARI MNAKAN KAT MALAYSIA. DI INDON SEKARANG MAMPUS LA ARTIS MALAYSIA NAK CARI MAKAN BEB!!

    ReplyDelete
  39. Itulah satu masalah kau parpu..yang tak setuju ngan kau beri padangan berbeza sikit ngan kau mudah betul kay bangkaikan dan bahlulkan yer...yer lah kau sorang jer betul..orang paling bijak berfikir kat Malaysia ni...

    Sukahati kaulah labu.........blog kau..kita orang tumpang baca jer..Cerita pasal pendatang kita patut rasa bertuah kerana bumi Malaysia ni makmur hingga satu dunia pendatang cari makan kat sini....dalam kes Arron bila masa dia buat kacau bro...dia datang cari makan ..jangan khianat orang cari makan..tak baik..kalau kita nak rejeki lebih usahalah dengan lebih kuat..kat Malaysia ni siapa rajin usaha dia lah berjaya...patriotik pun biarlah bertempat...kalau negara lain sekat artis kita..itu dia punya pasal lah..Jadilah orang berjiwa besar...kita tunjukkan kat orang luar akhlak kita yang baik tak berdendam..khianat di balas dengan senyuman dan hulur tangan untuk berbaik-baik..aku rasa itu lebih baik..seperti Nabi kita walaupun dihina, dicerca, dibaling dengan sampah, tetapi tetap mendoakan kebaikan kepada orang tersebut..ini jiwa seorang muslimsejati bro..kalau kita nak bertindak pun biarlah rasional ..kita kenalah tengok pendatang yang bagaimana..yang baik kita alu-alukan..yang kurang ajar kita lagi triple kurang ajar dengan mereka setelah nasihat baik berkali-kali ditujukan tak diendahkan macam kau selalu taruk kat blog kau ni...Tapi dalam kes Arron ni aku tak nampak pun dia kurang ajar..kau jer lebih2 fikir2kan lah...

    ReplyDelete
  40. PK, aku sokong kau 200%! sudah-sudah la kita mengagungkan org luar, org luar tak pandang org kita pun!! he he!! ☺

    ReplyDelete
  41. blogger nie biasalah.. tak biasa tgk orang senang.. MELAYU SAMA MELAYU pun nak gaduh.. blogger macam dia nie TAK BERANI BERSAIN.. tu pasal melayu macam blogger nie satu harap pun takda.. takperlah.. tengoklah besok langit tu tinggi ke rendah.. mana tau, besok lusa blogger nie jatuh.. takda otak pun kalau hentam blogger nie.. biasa lah.. otak season dah masuk umur senja.. lol

    ReplyDelete
  42. ini lah nama nya globalisation..nmpk sgt org melayu malaysia ni x leh berdaya saing..takut..usaha lah supaya berjaya gak..smpi bila nk harapkan org bangunkan diri kita..nape x amik cabaran ni utk lebih berjaya dr org luar malaysia..br lah kita leh berjaya seiring negara maju..nie tidak..tlnglah melayu malaysia sedar sikit..bangun..jgn harap org tlng jer..

    ReplyDelete
  43. jangan lupa kita halau sekali zuraidah mak lampir tu

    ReplyDelete
  44. Apa anaon? Globalisation? Do u even understand the meaning man?

    Kenapa perlu kita je mengalah? Dasri dulu lagi kita asyik mengalah je, nak merdeka pun kena tunduk, sekarang pendatang pun kita terus tunduk? Aku pun sokong kau parpu, halau semua migran balik negara masing2

    ReplyDelete
  45. Jgn jd bengongg la bro!

    ReplyDelete
  46. Terima kasih kepada semua yang komen kat sini, kesimpulan dia, aaron kena balik Singapork dan suruh Kuan Yew buat filem untuk dia ok!

    Hidup Artis Malaysia!

    ReplyDelete
  47. Pembangkang bodoh nak jadikan isu ni isu politik padahal isu ni mereka pun patut pertahankan. Ini pasal hak anak-anak tempatan yang dikacau periuk nasi mereka oleh orang luar. hidup PK

    ReplyDelete
  48. Wei melayu bangsat yang meyokong negara komunis singapork, aku nak tanya hamopa semua, hangpa semua pernah pi kerja sana ka? Melayu singapork pandang kita ni macam bangla dan indon je, korang dok angkat si anjing singapork ni,m kalau lu orang pi sana, tengok mereka layan macamana? Sedar la melayu kenapa la korang suka sangat tunduk dengan singapork? Bodoh bahalol, patut la senang dap nak tipu melayu bodoh tak sekolah ni

    ReplyDelete
  49. KENAPA NI PARPUKARI, YANG SIBUK PANJANG-PANJANGKAN KES AARON AZIZ DAN ZED ZAIDI BUAT APA. KALAU TAK SETUJU CAKAPLE MASA PENCALONANN DULU, NI DIA DAH MENANG, BIARLAH DIA BERGEMBIRA DGN KEMENANGAN ITU. JGNLAH BUAT MCM NI, NAMPAK SANGAT SEOLAH-OLAH AZIZ. PARPUKARI U KENA PROFESIONAL.

    ReplyDelete
  50. naper pakai nama matsalleh aaron? naper malu ker nak pakai Harun? nak jadi mat salleh tapi datang bumi melayu. Kristian kemamat ni? Tongkat aaron ada bunga ke?

    ReplyDelete
  51. Kalo Aaron Aziz tu spesis cina bukit atau spesis keling karam, aku tak kisah kalo hang nak maki-2 dia Parpu... Tapi dia tu melayu... Kenapa ko pertikaikan Aaron Aziz tu? Sebab dia dapat peluk Maya Karin? Sebab tu hang sentap? Ha ha ha ha ha!! Hang marah bila tengok adegan Aaron Aziz peluk-peluk Maya Karin pojaan hati mu Parpu?? Baru la aku tau ropenye Parpu minat dengan Maya Karin... Hang toksah nak selindung laa... Blogger lain xde masalah, hang plak lebey-lebey...

    ReplyDelete
  52. Adoyaii... Bapak dia letak nama Aaron, salah dia ker?? Kalo Amy Search letak nama anak dia Alexander Zulkarnain... Takde lak yg dok bising? Alexander tu nama melayu ker??.

    ReplyDelete
  53. La si Aaron ni ada permit kerja atau jadi pendatang asing tanpa izin?Imigresen pegi tengok permit kerja dia.

    ReplyDelete
  54. parpu nak belajar jadi reporter artis yg perasan depa betul mana boleh bro.takkan ko nak samakan standard ko dgn standard jubir.hahahahah. kalau dah nama pun blog menjuburkan anwar berahim,ko terus la
    menjuburkan dia bro.jgn dok usik bab2 yg ko tak mahir ni.buat malu je kaedah ko menjawab.
    namapun rakyat malaysia klu bab artis ni pantang.semua tahu dan bangga.oh malaysia tanahairku.kahkah
    generasi bundle

    ReplyDelete
  55. hmmm..menarik IC singapork...

    ada ditulis bangsa : MALAY

    yg dapig mahu perkara bangsa dihapuskan di IC Malaysia kenapa yaaa dan hishammuddin kerisppondanmudin lakk ngikut jer...

    ReplyDelete
  56. Aku tak faham apa masalahnya Aaron berlakon kat M'sia. Berapa ramai pelakon M'sia yang diundang untuk menjayakan rancangan rancangan drama di S'pore, tak de pun oramg nak bising-bising. Gi tanya Zaibo, Berapa lama dia berlakon dalam rancangan English "Under One Roof". Gi tanya Ifa Raziah, Sheila Rusli. Samalah juga macam pemain bola. Tak bolehkah mereka mengikat kontrak dengan negeri lain? Rezeki Tuhan dimana-mana. Kalau bukan di negeri sendiri, berhijrahlah kemana-mana. Asalkan kita berusaha.

    ReplyDelete
  57. AKU LANGSUNG TAK MINAT FILEM MELAYU.AKU TAK PENAH MASUK PANGGUNG TGK FILEM MELAYU..

    MASUK PANGGUNG DAN TGK DRAMA TV SAMA SAJA.TAK ADA BEZA..CERITA FILEM MELAYU NI DARI DULU HINGGA SKRG TAK ADA PERUBAHAN.,CERITA DRAMA CINTA DAN LAWAK BODOH.WATAK PALING MENCABAR IALAH MENANGIS..

    PENDEK KATA FILEM MELAYU DAN PELAKONNYA SEKALI TAK ADA KELAS..BUANG DUIT JER MASUK PANGGUNG

    KES AARON NI..TERIMAH LAH HAKIKAT DIA POPULAR..SI ZED YG MEPERTIKAIKAN KEMENANGAN ORG LAIN MCM KEABUDAK BUDAKAN TAK PRO,

    APA MASALAHNYA KLU ORG SINGAPURA..DIA BERLAKON BERBAHASA MELAYU,
    MCM MANA ORG RESPEK PADA MELAYU JIKA SOAK MCM NI PUN DIPERSOALKAN..

    SAYA SEDANG TUNGGU TAYANGAN FILEM BATTLE SHIP,.TAK RUGI TGK FILEM NI DARI TGK FILEM MELAYU DRAMA DAN LAWAK BODOH..

    ReplyDelete
  58. Saudara PK, jangan lupa berapa ramai orang melayu M'sia yang mencari rezeki di S'pore. Ada kawan aku yg mencari rezeki di sana, sekarang rumah ada dua, kereta dua, takde pun orang nak halau dia balik..Janganlah berfikiran sempit. Bumi Allah luas.

    ReplyDelete
  59. Inilah perangai Melayu sebenar... susah nak tengok Melayu baik...

    Yang menang pun Melayu jugak...

    kater UMNO, kater PERKASA.... sekurangnya2 kemenangan Aaron menyinarkan kembali kenangan kita pada perFileman Melayu pertama di Jalan Ampas...

    S.Shamsudin sendiri adalah warga Singapore... korang ni lebih fikir nasionalisme... matilah korang dalam Assobiyyah...

    ReplyDelete
  60. Biarlah dia cari makan cara halal di Malaysia. Aaron pun bukan setia dengan Singapore. TV Singapore pun banyak siarkan senetron Malaysia. Dia pun bukan ada kontroversi.

    Inilah orang Melayu sakit hati sengat. Masa orang lain diatas Aaron pun tak protes. Bakat dia ada, orang suka, orang ambillah dia berlakon.

    Lain kali kenakan syarat macam juara lagu TV3 hanya untuk rakyat Malaysia sahaja. Senang cerita. Dulu M. Nasir belum dapat kerakyataan lagu beliau pun tak boleh dipertandingkan. Selepas jadi rakyat Malaysia bari diterima.

    Dengar cerita Aaron dalam proses memohon kerayatan Malaysia. Kalau Cina, India, Indon, Bangla, Myamar boleh mohon kerayatan yang tiada sumbangan kenapa tidak Aaron

    Melayu selalu iri hati dan hasad dengki jangan lupa Allah SWT maha berkuasa.

    ReplyDelete
  61. Aaron Aziz tetap org Singapork..singapork tetap singapork "aka"singapore babi...pegi mampos la lu org singapore, macam sial!!!!

    ReplyDelete
  62. Berapa Zed Zaidi bayar pada PK untuk bedal PK.

    ReplyDelete
  63. PK jealous rupanya.

    ReplyDelete
  64. BODOH NAK LAGA2 KAN ORANG. MEMANG NERAKA LAH TEMPAT KO

    ReplyDelete
  65. artis malaysia sapa yang layak dapat abpbh tu ha??elow bro...lu pn p panggil artis malaysia dok malaysia...yg dok p berlakon n p nyanyi luar watpe!!!ade berani watle budus...cmnila peminat fanatik zed zaidi!!!TAK TERIMA KENYATAAN ARTIS MALAYSIA RAKYAT MALAYSIA XSUKA LAKONAN DIAORANG!!booooo

    ReplyDelete
  66. First sekali perlu dinyatakan saya ni mmg peminat tegar Parpu. Tiap2 hari tak pernah miss baca blog nih.

    Tapi topik psl Aaron ni paling hampeh pernah saya baca dari lu Parpu.

    Adoi,dia dipilih oleh org ramai. Dalam syarat Pertandingan tu pun takde mention kena warganegara Malaysiakan?

    Saya rasa tak kira apa warganegara dia, kalau telah diiktiraf oleh rakyat kita yg arif menilai. Terima jelah.

    Jangan jadikan benci pada perkara dan pemimpin tertentu di Singapura tu sehingga terbawak-bawak dalam segala hal.

    Perlu ingat ramai juga artis dari zaman Jalan ampas sehingga sekarang nipun ada yang warga Singapura juga seperti M.Nasir, Ramli Sarip dan ramai lagi yang selama ini mengangkat nama Malaysia sebagai tempat mencari rezeki.


    ForeverParpu jangan Merapu

    ReplyDelete
  67. kot ya pon jgn panggil singapore tu singapork. bila org hina negara kita, tahu pulak kita nak marah. klu x suka aaron menang, kenapa abpbh calonkan?? jgn nk salahkan sesiapa, benda dh lepas

    ReplyDelete
  68. aku dah cakap dah.sapa join umno mst jd bodoh punya..kau ni PK.agak2 la.org xkutuk kau gemok besar tuah tau.kau ni pun jelez jugak ka dgn aaron ha?bukan dia 1st s`pore la bro.knapa kau xpertikai ja m nasir tu p ramli.lepastu jgn bg dah micheal yeoh dgn yuna pergi luar negara.badan besar tp otak kecik(standart otak umno)

    ReplyDelete
  69. damn it! enough is enough! xyah la nak gado2 pasal benda nie... lebih baik tumpukan perhatian utk lanyak PR dan anwar.

    ReplyDelete
  70. kenapa manusia kerja mengomen je...April 12, 2012 at 1:41 PM

    ISH... nie lah dia bila x pernah ambil tahu pasal hiburan, tup tup sedap je nak beri byk komen.. dan nie lah spesis buat komen sebelum buat kajian.. zero knowledge.. pertandingan ABPBH nie bukan BH yang calonkan nama.. semuanya atas undian peminat... adooiiyaaa....

    ReplyDelete
  71. Come on PK.... Nape kau meroyan kali... jagalah tata susila bangsa kita...

    ReplyDelete
  72. aku tetap sokong parpu.kau org nk tahu sbb apa?sbb org melayu sgpork ni mmg cibai.aku byk kwn org melayu sgpork.hari2 diorg kutuk org malaysia kita.HARI2.sembelum isu aaron ni pun diorg kutuk mcm2 kat org msia.skait ati aku bila baca.melayu sgpoork kiasu mcm bekas boss diorg lee kuan yew anjing

    kwn parpu dr uk

    ReplyDelete
  73. siti nurhalijah sound ZZ sbb dia dulu penah dpt anugerah kat Singapork.hahaha.konon takut kalau dia pun sokong ZZ nanti org akan pertikai dulu ct dpt anugerah kat Singapork.cuba kalau ct xpenah dpt,confirm dia pun xhappy.

    ReplyDelete
  74. org2 singpork yg melayu ni ingat kita jaki dgn diorg hidop kat sana mewah.hahaha.aku pandang sebelah mata pun x la org sgpork.kedudukan diorg dlm msyarakat xsetaraf dgn org melayu msia la..sembang besar.rumah oun duduk flat HDB.haha.kat msia even duduk kg dpt merasa duduk landed houses.

    ReplyDelete
  75. PK, dah puas hang bercakap???? dah puas nak buruk2an AARON?hang pi amik tikar sembahyang, sujud taubat! hang penulis blog biar lah ada wawasan skit! ni tak abis2 nak menyumpah, nak mencaci! dah ALLAH bagi rezeki kat AARON di MALAYSIA, hang nak lawan takdir buat apa?? baguslah hang ni,menulis sebab nak tambah dosa!!

    kalu mcm ni le cara hang, baik SKMM block hang punye blog ni..

    ReplyDelete
  76. PERJUANGAN BELUM SELESAI??

    kalu tagline hang ni berjuang fisabilillah tak pa...tapi perjuangan hang ni tahu nak bantai dan buruk2an orang je..buat dosa adalah...

    macam mana lah malaysia boleh ada RAKYAT mcm hang ni..wat malu jerk...dah rezeki masing2 tuhan nak bagi, biarkan je la..kalu hang nak ubah satu dunia ni pon, baik hang ubah cara hang bercakap dan diri hang dulu...ingat TUHAN geng! badan binasa kerana mulut tau!!

    ReplyDelete
  77. I agreed wt u House PK!!!!!!!

    ReplyDelete
  78. PK pun mamak kerala.Mari kita halau dia dr bumi Malaysia.Kita tak memerlukan golongan pengkhianat mcm PK ni.Kita hanya perlukan PK untuk buat teh tarik sahaja.Pk...pergi buat permit kerja sekarang...program 6P dh tamat..

    ReplyDelete
  79. Kenapa Mat Haron jadi mangsa? Kerana yang bunyi tue Zed Zaidi? Bagus sgt Zed Zaidi tue? Berpuluh tahun M Nasir kaya kat Malaysia, ada sapa pertikai? Perkataan paling bagus dari M Nasir y aku igt "SAPA MAHATHIR?" masa wartawan tny pasal PM kita masa tue. Ada sapa pertikai? Berapa Trofi dia menang? xdak sapa soal pon? Xpayah nak jadi hero la Zed Zaidi... Low Mentality...

    ReplyDelete
  80. Ha ha ha ha ha ha!! Tahniah HousePK, hang berjaya menaikkan rating blog nko ni dgn sekadar membuat posting macam ni...!! Walaupun aku tak bersetuju dgn pendapat nko, tapi aku setuju dgn taktik ko untuk dapatkan ranking dgn cara mcm ni... Walaupun aku sendiri tak guna taktik mcm ni, kerana aku rasa taktik ni lebih hina...

    ReplyDelete
  81. Nama dia sebenarnya Haron. Mace namo mat-mat Haron di Kelate tuh!! Tukang daftar tu tersalah tulis huruf H jadi A. Hisham kena siasat permit apa yang dipakai. Kalau work permit, syarikat mana 'sponsor' atau taja dia. Kalau Berita Harian nak teruskan juga format ini di tahun hadapan, benarkan artis-artis dari negara ASEAN (Indonesia, Thailand, Kemboja, Laos, Filipina, Myanmar, Brunei) untuk memantapkan lagi anugerah ini. Terang dan nyata bahawasanya artis-artis Malaysia tiada mendapat sokongan dari peminat tempatan. KALAU dijemput artis Bollywood, habih award depa angkut balik. He..he.. Aku sokong kau PK.

    ReplyDelete
  82. Apa la lu,itu pun nak pertikai ka?
    biar la dia cari makan di sini,rezeki
    dia,sama sama kongsi rezeki.

    ReplyDelete
  83. Kepada House Pk punye admin yang sangat bijaksana , saya rase awak terlalu racist , saya risau awak akan mendapat balasan yang terok nanti , saya rase awak perlu berdiam seketika , maklumlah bukan untuk meyokong orang luar tetapi kita orang malaysia ada adab , so terapkan nilai nilai murni yang telah diajar oleh ibu bapa anda , jika anda kata orang lua tidak bole bertapak di industri kita , anda salah kerana ramai lagi artis lua yang telah menaikkan nama malaysia contohnya , M.Nasir , Arwah Loloq dan ade juga yang tak menaikkan nama malaysia pun diangkat jadi Dato contohnya Shah Rukh Khan , itu sahaja yang saya ingin perkatakan , jangan jadi terlalu racist kerana hidup ini bagaikan roda , kadang kala kita di atas , kadang kala kita di bawah , saya tak salahkan awak , itu sume pendapat awak saya terima , tapy hanya pesanan sahaja kerana Allah itu maha adil :) assalamualaikum . .

    ReplyDelete
  84. BODOH SENGAL LAH KORANG NI....REZEKI ALLAH TU XKIRA D MANA-MANA...ITU DIA PUNYA REZEKI...YG KORANG XPUAS HATI APASAL.....KORANG DOK MEROYAN KAT SINI PUN XDPT APA-APA...DOSA LAGI ADA....HAHA BODOHHH SIOT....SEKOLAH TINGGI TAPI SENGALL...

    ReplyDelete
  85. house PK,
    semangat awak ni boleh pakai sebelum Malaya merdeka dulu. NOT now

    ReplyDelete
  86. baik ko blah la dari MALAYSIA ni..ko pi jadik DR HOUSE kat USA tu...bedah otak ko sendiri, bagi cuci elok2...Malaysia tak perlu org mcm ko...ko sesuai jadi org2 barat mcm dorang jerk....suka memutuskan sillaturahim orang dan mmeburuk2an org...ko tau tak ko dah buat antara dosa yang pling besar skrg...ko mmg tahu tapi ko tak sedar2 jgk..sebab KO SEKARANG SEDANG SERONOK MEMBACA KOMEN2 KAMI DI SINI KAN???jadi, ko dah rasa GLAMER lah???pi gi dah!!

    ReplyDelete
  87. Tak salah aaron aziz tu cari makan di sini. Keuntungan diperolehi kedua pihak.. Apa yang salah adalah kemenangan dia pada tahap yang tertinggi begitu. Sepatutnya penglibatan artis luar dalam anugerah harus dilimitkan. Sepatutnya berita harian hanya perlu wujudkan kategori khas iaitu artis luar popular aja bg mengiktiraf mereka. Kita tak perlu meletakkan mereka diperingkat diva begitu.. Saya pernah berada di singapore dan indon tahu bagaimana buruknya layanan mereka terhadap imigran dari malaysia. Rakyat kita masih bodoh dalam hal ni. Lihat aja skrg betapa besar kepalanya aaron aziz di malaysia.. Saya lebih setuju jika rakyat malaysia masih mau juga beri kereta dan brg kemas ratusan ribu tu pada artis luar. Seeloknya kita beri aja pada maher zain.. Biar kita semua ke syurga ALlah dari kita memuja dan bergaduh utk pendatang asing yg sorang tu. Apa sumbangan dia?????

    ReplyDelete
  88. bengong btoi.... Michelle Yeoh pi Hong Kong ada pelakun2 Hong Kong kata apa2...

    Wake-up ler.... atasi kelemahan diri sendiri baru boleh bersaing... Malayu/Islam mana ada sempadan... jangan jadi bengong.........

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!