SAMPAHKU SAMPAHMU JUA! PESTA SAMPAH DI SELANGOR!



Exco PBT Selangor mengumumkan dengan bangganya Kerajaan Selangor akan membeli 50 Compactor ataupun Lori sampah untuk disewakan kepada kontraktor sampah dalam menyelesaikan isu sampah yang semakin kronik di Selangor waktu ini.


Mengikut kata Ronnie Liu DAP, kompaktor tersebut dibeli untuk memastikan urusan pengendalian sampah menjadi lebih efisyen. Pembelian dibuat memandangan beberapa kontraktor yang mendapat tander kutipan sampah tidak mempunyai kompaktor.

Malang sungguh nasib rakyat Selangor yang mendapat kerajaan yang bangang dan Exco yang pendek akal. Untuk pengetahuan, antara syarat penting yang perlu ada untuk setiap kontraktor sampah adalah mereka harus mempunyai keupayaan untuk membekal tenaga kerja, peralatan dan keperluan-keperluan lain untuk memunggah sampah. Itu adalah syarat wajib.

Kompaktor adalah kategori peralatan yang wajib disediakan oleh kontraktor untuk membolehkan mereka layak mendapat tender yang ditawarkan kerajaan negeri. Dibawah adalah bukti syarat-syarat tender yang ditawarkan oleh kerajaan Selangor yang jelas menyatakan syarat-syarat wajib untuk memasuki tender. Masalah sewa yang tinggi bukanlah tanggungjawap kerajaan negeri untuk menyelesaikannya tetapi itu adalah terkandung di dalam kos operasi yang ditanggung oleh pihak kontraktor dan disitulah harga tender tersebut ditentukan.





Baca dalam kotak Merah

APA KEJADAHNYA pula Wang rakyat Selangor dibazirkan untuk membeli 50 Lori Sampah buat kontraktor yang telah mendapat Tender kutipan sampah? Jika macam ni sesiapa sahaja yang bukan Kontraktor pun boleh mohon untuk buat kutipan sampah di Selangor kerana Lori akan disediakan Kerajaan Negeri.

Ini lah masaalahnya Kerajaan Pakatan PAS,DAP,PKR Selangor yang kerja mereka Mencuri dan Menyamun selagi mampu. Sudahlah tender sampah diberikan kepada Keroni keroni mereka sampaikan ada seorang Kontraktor meraih 3 tender bagi mengutip sampah. Ini kan pula dengan pembelian Lori sampah.

Bayangkan jelah satu lori sampah RM100 Ribu dan didarabkan dengan 50 unit. Berapa tu agaknya? Kominsyen? Bla bla semua lain lain tu? Fuh kalau begini lah Selangor ditadbir Pakatan PAS,DAP,PKR untuk penggal akan datang jawapnya habis lah lingkup negeri Selangor dan yang paling mendapat kesan adalah rakyat Selangor itu sendiri.

House PK: Ini aku petik dari blog Papa Gomo. Lagi sekali aku ingatkan kalau perkara kecil macam sampah pun mereka takleh handle, apalagi bangsat-bangsat ni nak handle negeri terkaya dalam Malaysia ni? Apa barang kerajaan beli lori sampah bagi sama kontraktor? SPRM kena siasat benda ni.

5 Responses to "SAMPAHKU SAMPAHMU JUA! PESTA SAMPAH DI SELANGOR!"

  1. Assalam Bro

    Kerja senang jadi susah bila orang bodoh yang buat kerja... Nak selamatkan kroni kenalah korbankan wang rakyat... Selangor Ku Sampah dimana-mana....

    ReplyDelete
  2. Salam. TUAN, diharap TUAN dpt memulakan gerakan menyedarkan bakal2 calon PRU 13 ciri2 yg patut ada pd mereka yg rakyat mahukan. Dicadangkan setiap blogger drpd semua negeri mengemukakan cdgn pd pucuk pimpinan parti2 yg bakal berentap siapa calon 'winnable candidate' masing2. Ini penting utk memberi info kpd rakyat supaya dpt menolak calon2 HAPRAK UMNO dll yg hanya tau meraih untung drpd kerja keras dan gigih bloggers spt tuan. Jika calon HAPRAK yg akan bertanding kerana pakar dlm melobi dan pulus, lepas PRU 13 nanti kerja bloggers mcm tuan akan bertambah 100 kali lipat utk dedahkan pula taik2 mereka. Saya harap TUAN beri perhatian pd syor ini sbb saya terpaksa akui tuan2 bloggers 1000 km terkehadapan dalam menjaga keharmonian dan kehormatan negara ini drpd lebih sejuta ahli UMNO yg setiap hari tunggu subsidi je tu. Ni bukan saya kata tapi jiran sebelah saya, Mr Lim kata. Anyway teruskan usaha murni tuan. Tqvm. Wassalam

    ReplyDelete
  3. MARI KITA TANYA RONNIE KRONI DIA YANG MANA DAPAT BEKALKAN LORI SAMPAH DEKAT SELANGOR TU? LEPAS TU UNTUK MAINTENANCE SIAPA YANG BERTANGGUNG JAWAB DAN BERAPA TAHUN KRONI DIA DAPAT.

    apa spec lori sampah yang baru bakal dibeli cuba keluarkan, ini adalah hak rakyat..adakah spec dia lebih baik dari lori siapa yang suatu ketika dulu kutip sampah kat selangor ni???

    ReplyDelete
  4. Khas untuk anon 9:01
    Cadangan tu bagus la, cuma ia lebih sesuai untuk calon parti Babi dan Ayam ye. Sebab diorang tak buat Kerja la. diorang tau cakap, Tipu dan curi sahaja. Sampah makin banyak, nak basuh air pun takde.
    Oh ye, terima kasih sebab buat kajian sejuta ahli tunggu sabsidi, susah2 je mengira.
    Masa bantuan rakyat 500 tu rasanya berapa juta org pencacai eh pkr beratur nak ambil ye?
    Zaman tunggu subsidi ni dah lama takde encik. Kitorang pakai Kereta besar2 mcm ni tak masuk pun umno, tak rasuah pun dan sekali pun tak tunggu subsidi. Semua skim kerajaan dah bagi tinggal kita usaha lah rajin2 bukan komplen je. Tak masuk duit niaga nanti asyik komplen mcm encik.
    Jiran saya encik lim tat pun pernah cakap, melayu suka komplen tak suka Kerja. Mcm encik la kot.

    ReplyDelete
  5. Yg dpt tender potong pokok blh pakai parang dgn lori DHL. DHL dah diversified business dpt contract kerajaan selangor utk potong pokok?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!