PANAS BERAPI! SYEIKH KP PENANG MEMBUATKAN LIM GUAN ENG TERKENCING DALAM SELUAR!

Sorry to say la, dalam banyak-banyak Ketua Pemuda UMNO ni, aku memang minta betul dengan cara si Syeikh, Ketua Pemuda Penang ni kenakan Guan Eng Harami tu, dia attack Guan Eng secara konsisten dan berfakta!

Dia buat kerja bukan nak kejar glamer punya, kena saman pun dia cabar Guan Eng tambah lagi dakwaan dalam saman Guan Eng tu, tercirit la Guan Eng nak melayan si Syeikh ni. kalau la semua ketua pemuda UMNO macam dia, memang best la.

Ni kat bawah ada cerita pasal Tanah Masjid Bayan Mutiara yang ditulis oleh BLUE BEAR, bacalah:

Sudah diperlihatkan dengan jelas di hadapan mata, bagaimana rasis dan chauvinisnya DAP, khasnya Lim Guan Eng dalam memerintah Pulau Pinang. Begitu juga dengan sifat kuku-besi dan tidak telusnya sehingga suatu ketika dahulu membawa kepada perletakan jawatan Tan Boo Chang, kounselor MPPP yang mewakili PKR, akibat tidak puas hati dengan isu sPICE.

Kini, satu lagi bukti ketidaktelusan dan sifat kuku-besi Guan Eng terserlah apabila beliau bertindak menjual projek pembangunan Bayan Mutiara kepada pemaju swasta. Pelan pembangunan asal Bayan Mutiara mengandungi 5 blok kondominium, kawasan komersial, tapak sekolah dan tapak masjid.

Pembangunan Bayan Mutiara seluas 103 ekar direkabentuk oleh PDC dan perancangannya telah diluluskan pada 2008/2009 dengan menggunakan pakar perunding PDC Properties dan PDC Consultancy. PDC juga mempunyai anak syarikat pembinaan iaitu PDC Nusabina yang mampu melaksanakan pembangunan ini.

Namun, entah atas alasan apa dan sebab apa, kesemua perancangan yang bakal memberi manfaat dan keuntungan lumayan kepada PDC dan rakyat ini tiba-tiba dibantutkan oleh Guan Eng apabila beliau menjual projek pembangunan ini kepada Tropicana Ivory Sdn Bhd iaitu syarikat usahasama pemaju Ivory Properties Group Berhad dan Dijaya Corp. Bhd. dengan harga RM1.1billion. Untuk makluman, Nilai Pembangunan Kasar projek ini ialah RM10 billion.

Selain itu, perjanjian pembelian ini juga menimbulkan persoalan konflik kepentingan kerana kedua-dua pihak yang terlibat dalam membuat keputusan iaitu Ketua Menteri Inc. (CMI) dan PDC, diketuai oleh Guan Eng sendiri.

Jika Guan Eng ikhlas ingin membantu rakyat dan menjana pendapatan negeri, tentu beliau tidak akan membuat keputusan sebegini. Jelas, ada sesuatu yang tidak kena dalam pentadbiran Guan Eng dan DAP di Pulau Pinang. Sekali gus, slogan CAT atau (Cekap, Amanah dan Telus) langsung tidak memberi erti.

Lebih menyedihkan ialah kelulusan asal projek ini adalah termasuk dengan pembinaan masjid. Dengan penjualannya, maka tapak masjid tersebut juga dijual bersama. Lanjutan dari itu, beberapa pemimpin UMNO telah tampil untuk mendesak Lim Guan Eng supaya menjelaskan hal yang sebenar dan mengembalikan tapak masjid berkenaan kepada Majlis Agama Islam negeri.

Sekretariat Selamatkan Tapak Masjid di Bayan Mutiara akan ditubuhkan jika terbukti Kerajaan DAP Pulau Pinang menjual tapak masjid seperti yang terdapat dalam pelan pembangunan asal kepada syarikat pemaju swasta.

Maka satu lagi persoalan timbul, iaitu di manakah pemimpin-pemimpin PAS dalam isu ini? Tidakkah mereka juga sensitif mengenai penjualan tapak masjid Bayan Mutiara ini? Tidakkah mereka ingin memperjuangkan Islam sebagaimana yang dilaung-laungkan selama ini?

Yang pastinya, skandal Bayan Mutiara ini bukan sahaja membuktikan ketidaktelusan DAP, tetapi juga membuktikan sifat hipokrasi PAS dalam mempertahankan kedaulatan Islam.

Selama ini juga PAS tidak pernah mengambil pusing soal pembinaan masjid atau platform dakwah yang kukuh untuk menyebar dan mendaulatkan Islam sama ada dari segi tarikat mahupun syariat. Buktinya, selama 22 tahun memerimtah Kelantan, hanya satu masjid yang dibina oleh PAS dan selebihnya adalah dibina atas usaha UMNO. Islam yang diperjuangkan oleh PAS hanyalah dari segi slogan dan pakaian semata-mata. Oleh itu, apalah erti tapak masjid Bayan Mutiara ini bagi PAS.

Dengan sikap DAP yang rasis, tidak telus dan kuku-besi, serta sikap PAS yang tidak mengambil pusing nasib orang Melayu dan kedudukan agama Islam, kita menjangkakan yang kaum Melayu Pulau Pinang akan terus tertindas di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat. Secara tidak langsung, kaum-kaum lain juga akan terjejas kerana nampaknya kerajaan negeri langsung tidak meletakkan kepentingan negeri dan rakyat dalam membuat keputusan.

Sebagai rakyat marhaen, kita hanya mampu bertanya mungkinkah ada sesuatu antara Lim Guan Eng dengan Tropicana Ivory Sdn Bhd?

Tetapi jangan lupa, sebagai rakyat marhaen juga, kita punya kuasa untuk memilih kerajaan yang akan memerintah negeri dan juga negara.

15 Responses to "PANAS BERAPI! SYEIKH KP PENANG MEMBUATKAN LIM GUAN ENG TERKENCING DALAM SELUAR!"

  1. Pemimpin lain mane ye??? Elok le kalau menang Penang calaonkan sheikh ni KM...kiata kan malaysian...

    ReplyDelete
  2. It is good suggestion....worth to consider. This guy got gut.
    The rest ....hmmmm...not too sure.

    ReplyDelete
  3. peh,,,,,,dah macam hero tamil dah..dey macha,,,,

    bn anjing...di bunuh saja...

    ReplyDelete
  4. peh..dah macam hero tamil dah...
    dey macha....


    bn anjing...
    dibunuh saja...

    ReplyDelete
  5. peh..dah macam hero tamil dah...
    dey macha....


    bn anjing...
    dibunuh saja...

    ReplyDelete
  6. Alamak! MIC dah serap masuk UMNO ke?

    ReplyDelete
  7. tu baru orang malaysia ...tu baghu mai melayu gelap...belum.mai melayu sepet

    ReplyDelete
  8. Xyz... BN anjing??? DAPigs..... PAS.. parti ala SETAN ...PR... Parti Rogol (belakang) .. Apamacam? Best tak?

    ReplyDelete
  9. kes ni UMNO yang salah waktu tahun 2006 minta buat masjid. Dah lulus permohonan sebelum tahun 2008 DAP ambik penang, UMNO tak buat pelan pecah tanah nak buat masjid. lani tahun 2012 baru bising. UMNO yang juai maruah melayu dah runtuh masjid yang hendak dibina. lani guna isu ini untuk perbodoh orang melayu. Melayu bodoh aja yang percaya hindu paria ni.

    ReplyDelete
  10. Org Melayu yg sayang pada bangsa dan negaranya wajar berhati2 dgn org yg diMelayukan olih UMNO ni!
    Ingat zaman kesultanan Melayu Melaka dulu.......Mandaliar.....Mandaliar....tu keturunan apa.

    ReplyDelete
  11. Umno juga yang salah. Lge yang jual tapak masjid umno yg salah. Bsok2 lge jatuh masuk longkang umno la juga yg salah. Pelik dgn perangai buta hati org PR ni. Dah kalau umno salah apasal korang tk prtahankan dan mintak lge pulangkan balik tanah tapak masjid tu pada jabatn agama islam p.pinang. Apasal korang buat dek jek. Bila umno mintk pnjelasan trus kata umno salah. Dasar buta pekak bisu plak tu.

    ReplyDelete
  12. hangpa orghang luarq taktau apa toksa dok hingarq. seik ussein ni bukan kami tak kenai? parpu hang tau apa pasai penang? hang dok mana? dulu skola mana? hang kenai ka anak mydin ni? nak bilang kat hang depa ni semua sama tongkang, kegha nak pelingkop & pebodo rakyat. oghang politik penang ni baik mlayu, cina, mamak, hindu ka yg nama politician semua sama ja penyamun. sek ussien pun sama la mcm guan eng jgak. kluarq mulut naga masok mulut garoda. lein kali mai tanya mamu2 & mami2 kat penang ni dulu sblm nak ceghita. apara punya kambe hang ni? hang parpu ka dalca? mangkok apsere napete.

    ReplyDelete
  13. Agaknya pencacai dah di beri makan benda2 haram dek dapiggs sbb itu meroyan sakan kalau kata dapiggs salah jajat dan tak berhati perut. Perangai pun dah mcm dapiggs. Apa silap pun bn salah. Sampai sanggup kata anjing dan bunuh bn. Apa jenis melayu pun tak tau nak cakap dah. Kesian...kesian...kesian...dgn Pencacai2. Melayu tak sedar diri. Kalau tak da umno kau fikir si kafir nak bagi kau senang mcm sekarang ke. Aku rasa kau 50tahun terkebelakang tau. Bersyukurlah

    ReplyDelete
  14. Kepada melayu-melayu BABI yang mengutuk mamak kat sini, sesungguhnya mamak ni lebih mulia dari melayu BABI macam korang yang memperhambakan diri dengan DAP

    ReplyDelete
  15. Melayu penang dan tak ada kemelayuannya..ada ka ketua negeri org cina?mueheheheheh..apa punya melayu..tak ada jati diri betul

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!