CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Sunday, March 25, 2012

PANAS BERAPI! MARI KITA LIHAT BETAPA MUNAFIKNYA SEORANG DAYUS YANG BERNAMA AZMIN ALI!



MARILAH kita berfikir sejenak, adakah masuk dek akal dapatan audit kerajaan negeri pada 2010 dan segala maklumat yang berkaitan dengannya hanya diketahui pada 2012?

Dahlah tahun 2012, bulan 3 pula baru nak didedahkan, itupun dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) yang mana tindakan undang-undang tidak boleh diambil ke atas yang menuduh kerana dilindungi imuniti? Apa jadi sepanjang masa dari Oktober 2010 (Laporan Audit Negara didedahkan) sehingga sekarang?

Situasi inilah yang berlaku dalam sidang DUN Selangor semalam, bila Azmin Ali (PKR-Bukit Antarabangsa) mendedahkan bahawa Hasan Ali (Bebas-Gombak Setia) melakukan penyelewengan dalam soal pemberian kontarak penyelenggaraan jalan kepada 83 kontraktor secara runding terus, bukan tender terbuka pada 2009 – berdasarkan maklumat audit 2010.

2009 ya tuan-tuan, masa itu Hasan Ali masih lagi Exco Selangor, 2010 Hasan Ali masih lagi Exco Selangor, 2011 pun Hasan Ali masih lagi Exco Selangor dan Azmin pilih untuk dedahkan kepincangan ini pada 2012 bulan 3 ketika Hasan Ali sudah dipecat dari jawatan Exco dan ahli PAS.

Meneruskan dasar pengecut ‘madu’nya di Parlimen, Azmin Ali membuat pendedahan itu ketika Hasan Ali tidak berada di dalam Dewan untuk mempertahankan dirinya, disamping seperti disebut di atas, dilindungi imuniti.

Tapi, itu tidak penting. Yang penting ialah, pendedahan Azmin ini menunjukkan bahawa Selangor juga tidak terlepas dari salahguna kuasa dan penyelewengan, berlawanan apa yang banyak disebut sebelum ini bahawa kerajaan Selangor bersih lagi suci, bebas dari penyalahgunaan kuasa dan apa segala yang buruk.

Maksudnya disini, Azmin tidak sedar bahawa dia sebenarnya sedang mengatakan kerajaan Selangor itu korup!!!

Maklumat seumpama itu yang didedahkan semalam, boleh didedahkan oleh sesiapa juga dari kalangan YB Pakatan harami yang lain, kenapa mesti Azmin? Itu kalau betul niatnya nak dedahkan penyelewengan dan salah guna kuasa oleh anggota pentadbiran kerajaan negeri sendiri?

Masa yang dipilih juga tidak perlu menunggu sehingga sidang DUN diadakan atau laporan audit dikeluarkan sebab maklumat itu memang sentiasa berada dalam pengetahuan kerajaan negeri. Janganlah temberang kata selama hari ini kerajaan negeri tidak tahu berapa ramai dan siapa kontraktor yang dianugerahkan untuk mendapat kontrak menyelenggara jalan?

Come on…itu sama ada Khalid gagap tidur atau seluruh barisan Exco Selangor juga ikut tidur.

Belum pun kita mendengar jawapan balas Hasan Ali, rakyat keseluruhannya sudah menilai jenis politik apa yang diamalkan pakatan harami ini. Sementara berkawan, semua pun wangi semua pun baik, kalau ada salah tu sapu bawah karpet. Tapi bila dah berpisah, semua yang wangi dan cantik dulu, dah jadi buruk dan busuk.

Penulis berharap Datuk Satim Diman, selaku Ketua Pembangkang di DUN Selangor dapatlah kiranya memberikan ruang dan peluang yang seluas-luasnya kepada Hasan Ali untuk berbahas mempertahankan dirinya minggu depan.

ADUN-ADUN BN yang lain boleh tumpang mencelah bagi perhangat keadaan.

Dalam apa-apa keadaan pun, tidak ada apa yang lebih baik melainkan maklumat first hand dari dalam. Penulis yakin, Azmin buat gempak saja, dia pun tau cerita sebenar. Satu hal yang tidak kurang penting, kalau sahihlah maklumat dan dokumennya, kenapa Azmin tak dedah saja pada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)?

Sumber: MyKMU

5 comments:

  1. Pakatan pun haram macamana nak bersih dan halal.

    ReplyDelete
  2. Beginilah cara pentadbiran kerajaan negeri yg selalu melaungkan prinsip ketelusan dan berhikmah dalam menguruskan kewangan rakyat, apalah bezanya dengan pihak yg selalu menjadi tomahan dan kutukan oleh mereka. Pendedahan ini sebenarnya disorokkan agak lama dan menjadi satu ugutan kepada individu yg berpaling tadah dpd kerajaan negeri. Mengapakan isu ini tidak didedahkan sebelum ini kerana laporan pihak audit selalunya diserahkan kepada pihak yg bertanggungjawab sebaik saja pihak audit selesai membuat audit. Pihak yg bertanggungjawab boleh akeses semua dokumen setiap projek yg meragukan jika mereka mahu membuat siasatan. Tapi setelah individu yg terbabit baerpaling tadah barulah semua ini dedahkan, persaoalannya bagaimana jika individu terbabit tidak berpaling tadah..apakah isu ini didedahkan?

    Kini kita dapat menilai sejauh mana
    pihak pembangkang ini menjalankan tanggungjawab mereka...apakah mereka ini jenis yg suka melihat keburukkan pihak lain atau lebih buruk daripada pihak yang dikata.

    Semoga Allah swt berikan petunjuk dan hidayah kpd rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  3. mauk bakul angkut sendiri aparaaa baru perintah tak sampai 4 tahun mendabik dada dalam masa 4 tahun boleh ker selangor jadi maju poorahhhhhhhhh ... cermin muka hangpa dulu 50 tahun BN merintah pasai tu negeri maju duit dalam kantung aset harta banyak dapat kat hangpa bangkrup selangor ... poooooooooooorahhhhhh AZMIN

    ReplyDelete
  4. Azmin secara jelas mencerminkan mmg ada salah tadbir urus di kalangan exco2 kerajaan selangor.

    Apa kata sultan selangor?

    ReplyDelete
  5. Sebab tulah Hassan Ali dipecat sekurang-kurangnya..kalau nak dibandingkan Sharizat dah kantoi wat salah pun masih dlm kabinet...apa cer?mana keADILan nyer?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!