CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Monday, March 12, 2012

CILI KASI TARUK! WARTAWAN CINA ADALAH MANUSIA PALING BODOH DAN BEBAL NAK MAMPOS!



Sebelum ni, blogger Semut Hitam dah jelaskan yang isu kenapa MB Pahang ni marah semalam ialah sebab laporan yang disiarkan dalam akhbar Sin Chew. Klik kat sini.

Petikan dari akhbar tersebut ternyata tidak benar dan ia tetap juga buat perkara tersebut. Malah akhbar Sin Chew itu juga tak pernah semak semula sumber yang diorang dapat.

Macam mana dia dapat berita tu sedangkan dia sendiri tak ada di Majlis yang dianjurkan oleh MITI dengan wakil penduduk di sebuah Hotel baru - baru ni?

Itu persoalan utamanya. Seperti yang kita semua sedia maklum, bidang kewartawanan ni ada etika mereka tersendiri.

Ternyata apa yang dilakukan oleh wartawan Sin Chew tu jelas telah melanggar etika tersebut. Dia tak pernah semak pun maklumat yang dia dapat.

Tapi, dia tetap juga buat laporan dalam akhbar mengatakan yang MB nak pindahkan sisa kilang Lynas ke Sungai Lembing.

Bila dijelaskan perkara tersebut, mereka masih jugak nak mempersoalkannya. Tak ke Bodoh namanya tu? Serupa bercakap dengan tembok!!!

Jadi tak salah la kalau MB Pahang ni naik angin sebab orang buat fitnah yang jelas dan nyata terhadap diri dia. Tahan lagi la dia kata akhbar Sin Chew tu Bodoh daripada pemimpin DAPigs kata wartawan ni Pelacur!!!

Sumber: Semut Hitam

House PK: Baik di Pahang mahupun Perak, malah tak salah la kalau aku kata seluruh negara ni sedang menghadapi ancaman teruk dari suratkhabar Cina yang amat Racist ni. Wartawan-wartawan Cina ni sudah besar kepala beb! Makin dijaga makin besar kepala mereka.

Aku sokong dengan tindakan MB Pahang ni, sebab wartawan Cina dewasa ini dah jadi macam KEPALA BAPAK GANGSTER! Mereka boleh tulis apa saja mereka nak dan takde sesiapa pun berani ambil tindakan terhadap mereka. So sebab itulah kaum yang koneknya kecik ni berlagak seolah-olah konek mereka besar dan panjang adanya.

Ada sesetengah negeri tu punya la jaga wartawqan Cina ni sampaikan pemerintah negeri tu akan menganjurkan sarapan bersama KKK wartawan hina dan cibai dari suratkhabar Cina ni sebulan sekali, sampai begitu sekali mereka dijaga.

Tapi mereka tetap tibai juga, contohnya kes MB Pahang ni. So permintaan aku, layanlah mereka sebagaimana anda melayan wartawan lain, tak yah nak lebih-lebih. Kalau pemimpin DAPigs sendiri boleh panggil wartawan melayu sebagai pelacur, takkan la kita nak junjung tinggi wartawan bebal akhbar Cina ni yang tak reti cakap Melayu dan English ni kot?

Adakah aku racist? Pergi mampos la, lu orang boleh cakap apa saya tak boleh ka kimak punya cibai?

Korang jugak boleh baca tulisan Sanggah Tok Janggut kat sini pasal WARTAWAN TAHAP ANJING AKHBAR CINA ni.

13 comments:

  1. Long Nan jangan sekali-kali layan depa ni. Nuar Berahim tak pernah mohon maaf pun pada Nik Suriani (wartawan TV3) masa dia cerca Nik Suriani dulu.

    ReplyDelete
  2. Long Nan jangan sekali-kali layan depa ni. Nuar Berahim tak pernah mohon maaf pun pada Nik Suriani (wartawan TV3) masa dia cerca Nik Suriani dulu.

    ReplyDelete
  3. tulis novel cinta lorrr..TABIK TOK NAN!

    ReplyDelete
  4. saman saja babi babi tu biar padan muka mereka.

    ReplyDelete
  5. Dato' Nan meroyan buat apa saman je kalau berani. Dato' Nan ada telur ke setahu aku orang Pahang tak ada telur.

    ReplyDelete
  6. http://jerantutonline.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Long Nan.., syabas, kita bersama Bang Long. Mari kita hentak jer Cina kapir laknat ni habis-habis. Bangsa yang tamak haloba tak reti nak bersyukur. Dah lebih 50 tahun merdeka dengarlah macam mana dia bercakap Bahasa Melayu. Dasar keturunan Chin Peng. Kita Melayu dah banyak bersabar, sampailah masanya kita tunjukkan kepada laknat-laknat ni siapa kita. mising!!!

    ReplyDelete
  8. Reporter cina besar kepala sebab pencacai lembik lutut dgn diorang, Tokey Ayam dan Babi jaga diorang dan bapak melapetaka jubori suka dgn diorang. Diorang Dari Kecik mak bapak ajar panggil melayu sakai. Pencacai mana tahu semua ni. Dok terkeseng-keseng nak ampu jamban tak pernah cuci ni buat apa.
    Kak JIJAH

    ReplyDelete
  9. rambut sama hitam,
    hati lain-lain..

    ReplyDelete
  10. diaorang ni ada agenda nak jadi pemerintah lah konon

    tipu helah tak jadi masaalah, asalkan niat (buruk) tercapai

    ReplyDelete
  11. Wartawan cina memang Babi dan sial. Mampos la nak kata racist ke apa ke, betul kata anon di atas Depa Dari Kecik mak bapak ajar bencikan melayu.
    Kedai melayu pernah masuk ke?
    Tapi yg paling haram Jadah ni si pencacai yg basuh taik wartawan cina ni. Tak sedar yg wartawan cina sikit pun tak hingin kat diorang sebenarnya.

    ReplyDelete
  12. Aku sokong Datok Nan, itu baru anak jantan keturunan Pahlawan Mat Kilau.

    Oii...Anon 4:43 ini anak Pahang Jati, biarlah kami dianggap tak ada telor, kalau ada telor pun sekadar berani nak tutuh bini orang dan nak tutuh jubur orang apa guna? buat malu Parti saja......!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!