CILI KASI TARUK! PADAN MUKA ANDARTU BERNAMA FAEKAH YANG BAKAL DIPECAT TAK LAMA LAGI!

Dipetik dari : Jinggo Fotopages
Semalam semasa menghadiri sidang media oleh Ronnie Liew, saya telah diberitahu oleh kenalan saya di  Pejabat MB bahawa Biro Politik PKR yang bermesyuarat minggu sudah dengan sebulat suara telah meluluskan usul untuk meminta Menteri Besar Selangor menamatkan khidmat Cik Faekah sebagai Setiausaha Politik.
Alasan yang diberitahu kepada saya ialah Cik Faekah ini terlalu gemar mencampuri segala urusan yang tiada kena mengena dengan tugasan beliau sebagai Setiausaha Politik. Semenjak beliau menjawat jawatan tersebut pelbagai pihak telah 'dipaksa' tunduk dan menurut arahan beliau. Antaranya pengurusan TV Selangor sehingga menyebabkan pengurusan kanan berhenti dan membawa keluar hampir sepertiga kakitangan nya keluar. Badrul Amin yang diminta memberi perincian segala perbelanjaan aktiviti beliau sebagai Ketua Penerangan Kerajaan Negeri Selangor sehingga menyebabkan Badrul 'menyentap' dan menyepikan diri seberapa ketika. Semua ini dilakukan diluar bidang tugasan beliau. Beliau dianggap terlebih sudu dari kuah.
Tapi yang panas sekali ialah Penasihat Ekonomi kepada Kerajaan Selangor yang terpaksa melaporkan segala perbelanjaan pejabat Penasihat kepada Faekah. Bajet semua mesti mendapat kelulusan melalui Faekah.
Semasa mesyuarat Biro Politik saya difahamkan bahawa Kak Wan keberatan hendak meluluskan usul tersebut tetapi akur setelah didesak oleh Anwar yang begitu imosional sehingga mengeluarkan hamburan ayat yang tidak berapa enak kepada Faekah. 
Apakah perjalanan pengurusan Pejabat Menteri Besar akan bertambah cekap dan effisien setelah Faekah dipecat? Adakah ini komplot untuk mengasingkan dan menghakiskan terus kuasa Khalid sebagai Menteri Besar? Banyak persoalan yang bermain difikiran saya setelah mendapat berita ini.
Apa yang anda semua terfikirkan??
 
Jinggo, sesungguhnya aku amat-amat gembira menerima perkhabaran ini dan aku  berharap khabar itu akan jadi kenyataan. Aku nak buat pulut kuning apabila sah Faekah dipecat sebagai setpol MB Selangor.

House PK: Itulahkata-kata RBF Online bila dia baca artikel di blog Minaq Jinggo pasal Faekah si Andartu yang lebih sudu dari kuah ni. Memang padan dengan muka si andartu tak laku ni. Memang kurang ajar minah ni. Muahahahahahahah

Padan Muka kau wahai andartu bernama Faekah! Aku harap kau dengan parti-partikau sekali terus ranap selepas ni.

5 Responses to "CILI KASI TARUK! PADAN MUKA ANDARTU BERNAMA FAEKAH YANG BAKAL DIPECAT TAK LAMA LAGI!"

  1. Sibuk cerita politik Pejabat MB Selangor?

    Dapat apa jika pun betul apa yang dikelentong?

    Panyapu untuk RBF dan House PK?

    ReplyDelete
  2. Tak apa Faekah kalau dipecat pun maseh boleh dipakai...!

    ReplyDelete
  3. Anon kat atas tu terbakar,maybe faekah sendiri komen kot

    ReplyDelete
  4. Sobona ea BIRO politik tu nak pocek(pecat) Khalid Ibrahim tu sobab ea dio dah tolobih gagap, tapi PRU13 dah tak lamo laie...mereka pocatlah Fakeah ni...Kenen!!!

    ReplyDelete
  5. Punahsihat ekonomi Selangor @ Sodomking jarang ada kat Selangor, jadi Faekah memangku jawatan tu jugak, banyaklah kerja dia tmbahan takda tanggungjawab anak & laki,menyebok lah. Tapi berapa puluh ribu gamaknya Sodomking guna duit kerajaan Selangor dlm sebulan utk belanja tiket k/terbang,hotel,makan minum dan menyontot diluar negara. Minta Rafizi Terencat tunjuk invois!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!