CILI KASI TARUK! BILA NAK AMBIL TINDAKAN NI? TAKKAN AMARAN JE KOT?

TS Muhyiddin mengatakan bahawa penganjur RUSUHan BERSIH 2.0 telah memBOHONGi YDP Agong dan mengANGGAP perbuatan mereka adalah SERIUS..

"Apa yang berlaku ialah mereka tidak menghormati kedaulatan Seri Paduka sebagai ketua negara yang telah memberi nasihat. Mereka berbohong, sewaktu menghadap Yang di-Pertuan Agong (mereka) kata tak akan lakukan sebegini untuk berhimpun atas jalan, buat demonstrasi haram, apa yang berlaku adalah sebaliknya." ->KLIK<-

Mintak MAAFlah kata, tetapi pada kita, kata-kata sebegini sudah tidak berMAKNA lagi.. MARUAH Institusi KeSULTANan Melayu telah diJATUHkan sebegitu HINA tanpa diSEDARi oleh sesiapa pun baik di pihak kerajaan mahu pun di pihak pemBANGKANG.. Sepatutnya, dari dulu lagi HUKUMan yang amat BERAT dikenakan oleh kerajaan kepada pihak yang memperSENDAkan Negara, YDP Agong, Perlembagaan Negara dan Agama ISLAM mengikut undang-undang sedia ada.. Takkan ini pun nak kena diajar?

- Lupakah kerajaan bahawa almarhum Sultan Johor pernah diHINA oleh seorang penulis BLOG pro-PR?

- Lupakah kerajaan bagaimana seorang Lebai PAS berJANGGUT sanggup berbaring di atas jalanraya mengHALANG kereta Raja Muda Perak?

- Lupakah kerajaan bagaimana seorang ADUN di Selangor menulis kata-kata memperlekehkan DYMM Sultan Selangor di dalam BLOGnya berhubung perLANTIKkan SUK?

- Lupakah kerajaan bagaimana INSIDEN mantan DYMM Sultan Kelantan disekat dan di'HIJACK' oleh polis khas?

- Lupakah kerajaan bagaimana Khalifah KIASU Pulau Pinang mengHINA bidang kuasa YDP Agong dalam agama ISLAM berhubung pilihanraya masjid?

- Lupakah kerajaan tentang pengHINAan berterusan terhadap Institusi KeSULTANan Melayu dalam Facebook oleh beberapa individu pro-PR?

Baiklah, apakah HUKUMan yang telah diKENAkan terhadap semua pelaku di atas? Kalau kesemua keSALAHan di atas langsung tidak diKENAkan TINDAKkan undang-undang, apakah kerajaan menJANGKA akan ada HUKUMan terhadap penganjur BERSIH 2.0 kerana melanggar Titah KHAS YDP Agong?


Sepatutnya, keSALAHan sedemikian wajar diberikan 'The HIGHEST priority' untuk diBICARAkan di mahkamah dan dikenakan HUKUMan seberat-beratnya agar menjadi pengajaran kepada SEMUA untuk mengHORMATi Institusi KeSULTANan Melayu sebagai TONGGAK kepada penubuhan NEGARA ini.. Setakat ini langsung tak nampak keSUNGGUHan mana-mana pihak untuk berTINDAK sedemikian.. Nak HARAPkan Jabatan Peguam Negara bertindak? Mungkin kena tunggu 2,3 orang Peguam Negara bersilih GANTI dulu kot! Inilah PUNCA kenapa kita meLIHAT banyak pengHINAan terhadap YDP Agong dan para Sultan kebelakangan ini..

Di samping itu, Institusi KeSULTANan Melayu seharusnya tidak diperGUNAkan oleh ahli-ahli POLITIK bertahap 'EXPIRED' demi meLUNASkan DENDAM peribadi.. Contohnya, kita HAIRAN bagaimana seorang ahli POLITIK UMNO yang 'diPENCENkan' daripada jawatan No.1 kerajaan boleh mengUSAHAkan agar Ketua Pertubuhan HARAM BERSIH 2.0 menemui YDP Agong? Inilah pengKHIANATan terhadap kerajaan DS Najib dan menjadi PUNCA pengHINAan terhadap YDP Agong apabila Ketua Pertubuhan HARAM BERSIH 2.0 mengENGKARi Titah KHAS tersebut.. Memang RAMAI lagi di kalangan ahli-ahli POLITIK dan kerabat Raja bermain POLITIK dengan para Sultan.. Ini semua harus dipandang SERIUS jika mahu keDAULATan para Sultan KEKAL di NEGARA ini..

Sekarang, apa yang DS Najib dan TS Muhyiddin mahu lakukan? Segelintir RAKYAT dah tak MALU untuk mengHINA YDP Agong dan para Sultan.. Sudah tentu YDP Agong sebagai pemerintah NEGARA boleh mengerahkan Jeneral-Jeneral ATM kasi 'BOM' sama itu penDERHAKA tetapi Baginda Tuanku enggan berbuat demikian.. Baginda sudah tentu menyerahkan kepada kerajaan untuk mengHUKUM mereka.. KeBIJAKsanaan kerajaan menjadi UKURAN dalam soal ini.. Apa yang penting, kerajaan jugak WAJAR menDIDIK kesemua RAKYAT khususnya generasi MUDA agar menDAULATkan Institusi KeSULTANan Melayu ini sebagai ASAS pemBENTUKkan NEGARA!

Nukilan Tukang Dok Peghati!

26 Responses to "CILI KASI TARUK! BILA NAK AMBIL TINDAKAN NI? TAKKAN AMARAN JE KOT?"

  1. tuan..minta jasa baik paut blog saya Againts The Wind http://mamuwed.blogspot.com ..thnx

    ReplyDelete
  2. Relak la Bro..sementara tu jom kita tengok pantun kreatif hasil khazanah melayu tentang tokoh terbilang anti-Bersih, Pangila Perang kita bang Brahim...

    YB Ibrahim Ali: Panglima Perang


    Ibrahim Ali panglima perang
    Sana sini asyik temberang
    Mati akal pemimpin meradang
    Ibarat onak di celah kangkang

    Ibrahim Ali panglima perang
    Wira pentas beraksi garang
    Hanya mulut berapi-api
    Hati kecut bukan jantan sejati

    Ibrahim Ali panglima perang
    Kesana kemari menabur tuba
    Melayu, Cina, India semuanya pening
    Benci haloba tiada yang laba

    Ibrahim Ali panglima perang
    Hanya bicara dengan buku lali
    Apa guna berbaju Melayu sekarang
    Bersilat pun tidak, bersopan jauh sekali

    Ibrahim Ali panglima perang
    Riuh tak habis, gegar tak sudah
    Di Kampung Baru tempik nak serang
    Di medan juang kecut takdek kaedah

    Ibrahim Ali panglima perang
    Bermimpi ibarat Mat Jenin alpa
    Dahlah Agong tak nak jumpa,
    Najib pun tak nak tegur sapa

    Ibrahim Ali panglima perang
    Membawa malu warga Kelantan
    Usah lagi bising terang-terangan
    Nanti di kasi macam lembu jantan

    ReplyDelete
  3. HousePuki ....kau yang patut di kongkek oleh polis kerana menghasut! Kau takde keje lain ke?

    ReplyDelete
  4. Hoi Bangang! Najib hantar Kitol ,Aziz dan Reezal mengepalai Patriot!

    Macamana nak ambik tindakan! Kalau cas Bersih , kena cas Patriot.

    Najib sebenarnya tak berapa pandailah.....gua rasa baik tukar dengan anwar.

    ReplyDelete
  5. Syabas saudara.

    Satu lagi nasihat dari Mathias Chang untuk Najib

    "I have been informed that some of the Prime Minister’s close advisers on strategy are so-called experts on “Blue Ocean Strategy”, the essence of which is to “make the competition irrelevant and creating uncontested market place”.

    After the FIASCO on 9th July 2011, may I suggest to the Prime Minister and the entire Barisan Nasional leadership that their first priority is to dump these political wannabes who are totally devoid of any knowledge and experience of the political realities on the ground."

    PENDEK kata, Rakyat dah tak takut and are very, very pissed. They want blood.

    PENDEK KATA.

    ReplyDelete
  6. Banyak negara mengamalkan hukuman PANCUNG pada penderhaka!

    ReplyDelete
  7. Sudah tentu mesti ada ketegasan dalam menangani perkara ini. Saya cadangkan mana-mana individu yang didapati melanggar titah perintah YDP Agung selaku ketua negara, hendaklah didakwa di mahkamah dan jika sabit kesalahan hendaklah dilucutkan taraf kerakyatan atau kewarganegaraannya, dan hukuman ini adalah mandatori, maknanya hakim tiada pilihan lain.

    ReplyDelete
  8. ini omega man ada pengeras yg buat lembu lembu turut perintah

    tarik kerakyatan mereka dan halau drp Malaysia

    ReplyDelete
  9. Buat macam Siam. Sumbat dalam jel terus. Cakap lebih tak guna. Bodoh punya manusia. Kami undi BN buat apa? Kami mahu Yang Berhormat jaga martabat Raja-Raja Melayu. Boleh ka Raja-Raja arahkan Polis tangkap haramjadah yang menderhaka?

    Baik kita pakat ramai-ramai undi BEBAS, PRU13 nanti.

    RD

    ReplyDelete
  10. Kerajaan memang buta tuli.

    ReplyDelete
  11. satu aje perkataan untuk benda2 mcm ni...TREASON / DERHAKA....

    ReplyDelete
  12. Jgn lupa juga pd tahun 1993 siapa yg menghapuskan kekebalan sultan & raja di Malaysia..

    ReplyDelete
  13. Sy rasa begitu lama PM Najib dalam politik Malaysia bukan makin bijak ttp menjadi makin bodoh juga lebih kurang sama dgn Pak Lah bodowi. Masih mau menunjuk 'clean-man' dan 'moderate-man' or 'Dayus-man'?

    Walaupun sudah 29 tahun dalam sepak terajang politik tanahair masih lagi tak boleh 'handle' isu semacam Bersih=Shit hari ini. Maklumlah dlm umur 29 tahun menjadi Menteri Besar Pahang! Jadi di manakah umat Melayu harus menaruh harapan masa depan mereka?

    Kenapa PM Najib tergesa-gesa mengumpul org Melayu dari UMNO di PWTC menterjemahkan kejadian pengkianatan segelintir Melayu dlm episod Bersih=Shit? Bukankah PM Najib adalah PM kepada seluruh rakyat Malaysia? PM Najib masih takut dgn sokongan seluruh rakyat Malaysia yg majoritinya org Melayu?

    Sy rasa eloklah UMNO menolak PM Najib ini. Jangan sampai PRU13. Bersih=Shit ni dah terang2 memesongkan seluruh pengorbanan datuk-nenek kita dahulu dgn menidakkan segala titik peluh dan jihad mereka sehinggalah tertubuhnya Malaysia hari ini.

    Lupakah pada sejarah Malaya dahulu? Siapa yg mempertahanakan tanahair dari zaman Melaka? Yg paling terakhir Nov 1821, Kedah diserang Siam. Laksamana dan Temenggung Kedah dibunuh oleh 7,000 askar Siam dari Trang. Siapa yg bangun berjihad? Ambiga ke? 70,000 org Kedah dari seluruh jumlah 100,000 penduduk Kedah dalam bancian James Low dari P Pinang terpaksa menjadi pelarian ke P Pinang dan Perak sehinggalah terjadinya daerah Seberang Perai. Kalau tak ada datuk-nenek kita yg syahid dgn bangun berjihad sebanyak 5 kali 'open-war' 1823, 1828-29, 1829-1831, 1836 dan akhir sekali 1838-39 sehingga boleh menghalau Siam balik ke Singgora (Songkhla sekarang). Juga jihad ini bukan sahaja terdiri dari org Kedah ttp dibantu oleh org Perak, Selangor, Pahang, Bugis, Aceh, Minang, Deli, Petani, Kota Baru (Kelantan) dan Terengganu. Jadi sampai 1842 baharulah Siam berlembut mengakui kerajaan Kedah dan tanahair Semenanjung Melayu tidak tersungkur dgn Siam yg Buddha.

    Jadi bangunlah wahai umat Melayu seluruhnya dari mimpi yg tak mungkin menjadi kenyataan.

    ReplyDelete
  14. lupakah anda apa UMNO terenganu gelar Tuanku Mizan selepas perlantikan MB baru slps PRU 12?

    ReplyDelete
  15. UMNO mudah lupa..lupakah anda ape UMNO gelar Tuanku Mizan slps perlantikan MB terengganu yg baru slps PRU 12?

    ReplyDelete
  16. UMNO gelar ape kat sultan terengganu lepas perlantikan MB terengganu yg baru pas PRU 12?

    ReplyDelete
  17. satu kesilapan besar yg tidak ada tolok bandingnye jike mrk terlepas atau di kenakan hukuman yg ringan..MRK MELANGGAR TITAH YDPA!!!!
    bagi bangsa asing spt ambiga di lucutkan kerakyatan pun tidak setimpal dgn kesalahan yg tlh di lakukannya..bagi ahli politik melayu tak kira umno atau pas,k'tangan k'jaan,pelajar dll juga patut menerima hukuman keras supaya menjadi pengajaran kpd mrk dan org lain pada masa hadapan..

    ReplyDelete
  18. matrix pk! kes matrix ni...

    esok bila jalan-jalan kat petaling street, tak semena-mena muka kita di ludah... lapor polis, kita pula yang kena tangkap...he..he

    camnilah ade nye...yang salah bebas, yang benar di hambat.tambah lagi oghang-oghang bawahan cam kita ni.

    maka satus kita sebagai Melayu Islam hanya kat tapak kaki je... tak caya tanya budak-budak yang pergi demo tu...satu habuk pun mereka tak tau demo untuk apa....

    Ingat lagi cerita gembala kambing dengan serigala ?

    ReplyDelete
  19. Aku percaya majoriti rakyat mahukan tindakan tegas keatas pesalah pesalah tidak kira pendemo atau penghina kesultanan Melayu , agama , dan kaum di Malaysia.

    Mungkin kerajaan BN sudah tidak serius atau sudah tidak berminat mahu memerintah?

    Atau mahu majoriti menukar kerajaan?

    Aku harap dalam beberapa hal, kerajaan BN bertindak macam kerajaan Singapura atau Thailand .....

    Dan aku yakin jika selain BN memerintah negara, cara pemerintahan Singapura atau Thailand akan diguna pakai.

    MUAK DENGAN BERLEMBUT TAK BERTEMPAT

    ReplyDelete
  20. Najib bangga ahli UMNO ada 3 juta orang !!!

    On paper YES!!!

    Bro , Lu suruh Najib pergi cek ke beberapa cawangan cukuplah, dan cek berapa bilangan ahli UMNO yang benar benar wujud dicawangan yang dilawati?
    Aku pasti dia akan kena serangan jantung !!!!

    ReplyDelete
  21. Bro!!

    Lu kasi tahu Najib

    "MEMIJAK atau DIPIJAK"

    ReplyDelete
  22. nak buat macammana kawan2 dlm sedar tak sedar kita sedang melalui zaman pemerintah yg semakin lemah..........

    ReplyDelete
  23. apa lagi house of PK kasi satu memo kat pengurusan sulatan2 dan agonglah tapi kita buat cara beradap sikit, kumpul jer kat dataran merdeka ramai, kita pakai toepng tutup mata, tutup telinga tutup mulut, pastu hantar wakil ke istana.

    memo meminta penjelasan dan pendirian pihak istana.

    kita rakyat jelata nak gak tahu apa pendirian agong dan sultan2 kita, dah dipijak dah dihinjak mata buta pekak telinga mulut bisu demokrasi di gadaikan atas nama keaman, setakat amnesty dan suaram yang terang hanya bukak sebelah mata untuk pembangkang tapi bila bab polis buat kerja betul tutup mata pulak.

    ReplyDelete
  24. Raja2 Melayu pun sama jugak, ikut je rentak kerajaan, kenapa tak nak tunjukkan kedaulatan Tuanku, keluarkan satu titah khas kepada semua penderhaka, kami hamba rakyat bersedia menjunjung perintah.
    klu dibiarkan penderhaka ni bebas maka selepas ini akan ada ramai lagi penderhaka2 yg akan keluar.
    Byk perkara dah yg dulunya cukup sensitif dgn org melayu tapi sekarang org melayu dah tak berapa sensitif lagi.
    Org melayu cuma blh ckp sarang tebuan jgn dijolok tapi sekarang dah berapa kali sarang kena jolok, tebuan masih tak sengat2 lagi, mungkin tebuan dah tak berbisa lagi kot.

    ReplyDelete
  25. HOI BANGKAI!!! jangan lupa sapa yg hapuskan imuniti raja2 melayu

    ReplyDelete
  26. Saya rasa Pembangkang Telah Berjaya Mengalih Pandangan Rakyat kepada ISU SEBENAR :-

    Kita hendak Memilih Party dan PEMIMPIN Negara yang akan Memerintah NEGARA pada PR 13.

    1. Pilihan Pertama DSAI :- Kes Liwat dah 2 kali. Kali ni Air Mani DSAI ada dalam Dubur Saiful.
    Kes VIDEO Lucah pun Pakar dari Dua Negara mengsahkan 99.99 % adalah DSAI.

    2. Haji Hadi (Calon Kedua) :- Presiden parti PAS yang sentiasa Membisu. Dia saperti BONEKA yang Dikuasai olih Nik Aziz.

    Yang hairan selama Berpuluh Tahun orang Melayu Anggap DAP itu sebagai Anti Negara Islam, Anti Perlembagaan, Sosialis ala Komunis dan Macam Macam lagi. Masa dulu pas kata ,DAP adalah Musuh ISLAM
    NO 1.

    Sekarang pada PAS, DAP itu lebih ISLAM daripada UMNO.

    AMBIGA tu siapa. Dia adalah musuh ISLAM. Kalau zaman dulu dah kena pancung. SEKARANG orang PAS berimamkan AMBIGA.

    FIKIR FIKIR LAH. ALLAH BAGI AKAL UNTUK BERFIKIR. BUKAN IKUT SAJA KATA ORANG.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!