SI KOMUNIS TAHAP OMEGA NI WAJIB DAMBIL TINDAKAN TERHADAPNYA!

Adun Pantai Remis, Nga Kor Ming menerima kecaman daripada Speaker, Datuk R Ganesan yang menyifatkan wakil rakyat DAP itu tidak menghormati Pemangku Raja Perak, Raja Nazrin Shah dan Sidang Dewan Undangan Negeri kerana gagal mengenakan pakaian istiadat pada majlis perasmian yang berlangsung pagi tadi.

Beliau berkata, sebagai bekas exco dan menjadi wakil rakyat sejak 1999 lagi, Kor Ming seharusnya maklum peraturan pakaian yang harus dipakai pada hari perasmian sebaliknya beliau mengenakan long suit berwarna kelabu dan bukannya gelap.

"Pada hari perasmian sidang DUN yang disempurnakan oleh Sultan Perak, seseorang Adun itu perlu mengenakan pakaian istiadat tetapi hari ini saya lihat Kor Ming gagal berbuat demikian.

"Selaku wakil rakyat yang senior, beliau seharusnya mematuhi peraturan dari segi berpakaian dan walaupun ia bukan satu kesalahan, ia tidak sesuai digayakan pada hari perasmian yang dihadiri oleh Pemangku Raja," katanya kepada pemberita di Ipoh, hari ini.

Ganesan berkata, pada 2004, terdapat tujuh wakil rakyat dari pembangkang yang sentiasa menggunakan pakaian long suit pada sidang dewan tetapi apabila Pakatan Rakyat memerintah selama 11 bulan, kesemua wakil mereka menggunakan pakaian istiadat pada majlis perasmian sidang DUN.

Tindakan Kor Ming itu katanya, menunjukkan perangai dan sikap tidak hormatnya terhadap dewan yang mulia dan beliau akan memberi nasihat kepada wakil rakyat DAP agar mematuhi peraturan ditetapkan untuk majlis perasmian sidang DUN akan datang.

"Saya akan beri nasihat kepada Kor Ming dan apabila menghantar notis pemberitahuan sidang, saya akan mengatakan wajib untuknya memakai pakaian istiadat pada majlis perasmian sidang DUN akan datang atau beliau tidak dibenarkan masuk ke dalam dewan jika gagal berbuat demikian," katanya.

Beliau juga katanya, akan mengeluarkan notis kepada semua Adun mengenakan pakaian istiadat pada hari perasmian penggal akan datang dan berpakaian sesuai pada hari berikutnya bagi memastikan mereka dibenar memasuki dewan.

Sementara itu, Ketua Penerangan Negeri yang juga Adun Pengkalan Baharu, Datuk Hamdi Abu Bakar, berkata tindakan Kor Ming itu bertentangan dengan prinsipnya yang memperjuangkan intergriti.

Katanya, perbuatan Ahli Parlimen Taiping itu juga boleh dianggap biadap dan menghina dewan kerana tidak memakai pakaian yang sewajarnya.

"Perlakuan Kor Ming itu tidak meghormati dewan dan sekaligus tidak menghormati kehadiran Pemangku Raja dan ia tidak sewajarnya berlaku.

"Beliau berpakaian biasa yang langsung tidak melambangkan dirinya sebagai wakil rakyat yang berintegriti seperti yang sering diungkapkan selama ini.

"Kita dapat lihat bagaimana dua bekas Menteri Besar tahu cara berpakaian tetapi Kor Ming sebagai bekas exco yang sentiasa mencari kesalahan lain hari ini tiba-tiba terlepas pandang dengan melakukan kesalahan yang boleh dikatakan biadap dan menghina dewan," tegasnya lagi.

House PK: cerita ini aku petik dari Perak Today. Korang tengok la sendiri si komunis anak haram yang kata SPRM dah bunuh 1800 orang ni. Kimak punya pemakan babi ni dah melampau beb. Kena ajar dia ni sikit...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

15 Responses to "SI KOMUNIS TAHAP OMEGA NI WAJIB DAMBIL TINDAKAN TERHADAPNYA!"

  1. Bodo punya Khor Meng...

    ReplyDelete
  2. Ini cina sgt kurang ajar...fxxx u dap....

    ReplyDelete
  3. Speaker pun speaker haram

    ReplyDelete
  4. Anon 10:19.... cerita lama tu orang dah faham dan takkan ulang lagi. cuma ANAK HARAM cam kau jer yang tak faham faham... sama macam al jubor.... manusia paling tak tahu malu

    ReplyDelete
  5. kenapa tak ada orang nak jadi Tengku Mukriz? S Kadarisman dlm Antara dua darjat?

    ReplyDelete
  6. cine celake nie mmg suka buat masalah......... menyusahkan org jerrr

    ReplyDelete
  7. Memang bangsa yang kurang ajar....!

    Tak sedar diri....!

    ReplyDelete
  8. buat macam johor la. tak pakai pakian istiadaat halau kluar dewan. di ingat dia sapa

    ReplyDelete
  9. buang negeri... buang negeri...

    ReplyDelete
  10. memang celaka menate babi cina dapig nie

    ReplyDelete
  11. Aku setuju......!!

    Buang dengan suku sakatnya sekali, jagan tinggai benih langsung....!!

    ReplyDelete
  12. DAP kat Johor pun macam tu juga. Dia orang memang dasar biadap kepada Sultan. Khak ptuih.....

    ReplyDelete
  13. Salam,

    Lihatlah wahai bangsaku! Orang-orang kafir terang-terang menghina kita! Allah mengingati kita bahawa orang-orang kafir akan membununh kita setelah mereka berkuasa nanti (60:2). Allah memerintahkan kita supaya membunuh mereka dahulu sebelum mereka sempat untuk membunuh kita (8:60).

    Sebelum kita boleh membunuh mereka, kita hendaklah melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi untuk menghapuskan kerajaan demokrasi kita yang kafir ini untuk digantikan dgn kerajaan Allah ( 2:193, 251; 22:40;8:60).

    Wahai bangsaku! Tinggalkanlah UMNO dan PAS kerana kedua-duanya ini adalah parti-parti politik yang kafir kerana mereka mengamalkan agama demokrasi yang kafir. UMNO dan PAS adalah kafir kerana mereka mewujud dan mengamalkan sistem pengabdian manusia kpd manusia dan mereka juga mewujud dan mengamalkan sistem manusia menyembah manusia melalui amalan sistem politik demokrasi yang kafir. Ingatlah bahawa para pemimpin kita dpd PAS, UMNO dan PKR serta Raja-Raja Melayu kita kesemuanya adalah talibarut Yahudi!

    Kembalilah kpd Islam. Allah melarang kita dpd mengamalkan agama demokrasi yang kafir ini (35:10). Dirikanlah Negara Islam melalui Jihad, Perang dan Revolusi. Jadikanlah agama Islam kita ini sebagai agama yang terkuat dan paling berkuasa di bumi yang mengatasi seluruh orang kafir di dunia dgn Jihad, Perang dan Revolusi.

    Sekian, terima kasih.

    Paiso Awang Zari
    Padang Halban

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!