CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Tuesday, April 19, 2011

OMEGA KASI TARUK! APABILA SI KITOL HARAMJADAH MENJADI TAK KERUAN......

Saya TIDAK SETUJU dengan hujah yang BN tidak perlu menjaga kaum cina yang tidak menyokong BN. Kita kena jaga keperluan semua kaum dan buktikan kata-kata kita melalui tindakan. Kita kena berlaku adil kepada semua orang.

Begitulah lebihkurang kata-kata Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin. sewaktu menghadiri forum yang dianjurkan oleh Pemuda Mca Selangor.

Memang jadi hero lah pendekar Melayu sorang ni dikalangan orang cina. Suka sangatlah Lim Guan Eng kalau baca, mau dibuatnya adik angkat KJ ni.

Sebenarnya saya perasan ada sesuatu yang tak kena. Kalau dibaca kenyataan KJ dan LGE secara tersurat, on face value, tanpa dikaitkan dengan apa-apa .... siapapun akan setuju. Cuba scan bahagian komen artikel MI dimana TDM menyifatkan Dap umpama membawa virus ke Sarawak, sekali lagi ramai yang meluahkan perasaan marah, tidak puas hati terhadap Melayu. Kononnya tidak demokratik, tidak adil, rasis bla bla bla ...

Saya nampak satu trend yang amat merbahaya disini, melaga-lagakan Melayu - cina. SEMUA lapuran hanya menyatakan Melayu marah dan tidak puashati kerana kaum cina tidak mengundi BN dan mahu kerajaan jangan beri bantuan lagi kepada mereka sebagai pengajaran. Siapa pun baca akan marah pada Melayu, apa hal .... sebagai kerajaan kenalah layan semua orang tanpa mengenal kaum dengan adil. mana boleh pilih kasih begitu, memanglah tampak tidak demokratik.

Apa yang sengaja tidak dilapurkan adalah alasan sebenar Melayu nak marah. Ratusan komen anti Melayu / anti TDM yang disiarkan , tidak ada satu pun yang mengulas alasan sebenar kenapa Melayu marah sangat. Tidak ada lapuran mengenai segala bantuan yang telah Najib berikan kepada cina atas nama toleransi 1Malaysia, bantuan yang diambil dari hak Melayu dan diberikan kepada cina.

Read more...

10 comments:

  1. LGE sengaja membakar api perkauman. BN ditunjangi pelbagai bangsa bukan hanya Melayu. Hak kaum lain tetap dipelihara. Kalau betul2 marahkan cina dah lama LGE kena tibai! bagaimana pula melayu yg menyokong PAS? DAP jangan mainkan isu sebarangan kerana apa yang mereka lakukan jelas menindas bangsa lain di PENANG!

    ReplyDelete
  2. Sudah sampai masanya Khairy meletakan jawatan KPU. Dia dah lari dari prinsip perjuangan Melayu tulen. Betul kata Tun Mahathir, orang Cina telah hilang kesetiaan pada kerajaan dan seharusnya mereka ini dipinggirkan dari arus pembangunan. Apa yang Kerajaan BN harus lakukan ialah membantu sepenuhnya puak Bumiputra Sarawak agar jasa mereka yang menunjukkan taat setia kepada kerajaan pusat selama ini dibalas dengan sewajarnya. DAP yang chauvanis dan rasis ini perlu diajar dengan tindakan sewajarnya.

    ReplyDelete
  3. Yop! Kenape tak de halaman yang terjemah paper cina supaya kita dapat tahu betapa chuvinis orang orang cine ni.

    ReplyDelete
  4. Salam Perjuangan,

    Moga kesatuan kita dalam memperjuangkan Islam, Melayu dan Malaysia mendapat bantuan Allah SWT demi menyelamatkan Generasi kita yang akan datang.

    Mohon jasa baik link blog saya. Terima Kasih

    http://idealismalaysia.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. aku mengulas di utusan dan juga di GAP perkara yg sama..


    Ada hikmahnya cina menunjukkan sokongan padu pada DAP. Apa maknanya?

    1. UMNO sudah boleh dengan berani dan jelasnya meletakkan calon melayu di tempat majoriti Melayu tanpa perlu bermurah hati memberikan kuota pada parti-parti komponen lain yang tidak 'perform'.Jika kembali mahu dicalonkan haruslah menunjukkan keberhasilan di pihak mereka juga.

    2. Tidak ada lagi apa yg dikatakan pembahagian kuota pada satu-satu pilihanraya. Ertinya, jika Pulau Pinang kembali kpd BN dan orang-orang Melayulah yg memberi kemenangan tersebut, maka Pulau Pinang akan diperintah oleh UMNO.

    3. UMNO tidak lagi perlu mengikut kehendak cina dalam MCA dan Gerakan yang pelbagai dan kekadang melampau, tapi UMNO sudah boleh membuat keputusan mereka sendiri atas kepentingan orang-orang Melayu dan negara sahaja.

    Jadi pesanan saya pada cina-cina DAP yang baca komen ini, teruskanlah sokongan tidak berbelah bagi anda kepada DAP. Tidak menjadi kudis pun bagi kami. Kerana kerajaan tidak perlu lagi menunaikan sekian banyak permintaan dari kamu yang telah pun menjadi bangsa terkaya di bumi bertuah ini, yang memiliki sekolah sendiri yang kamu jadikan kilang pemikiran ekstrimis Cina yang ada sebahagiannya tidak fasih langsung berbahasa kebangsaaniaitu bahasa Melayu (layakkah mereka menjadi rakyat Malaysia?), akhbar berbahasa Cina yang kamu gunakan untuk mencaci nista kerajaan sedia ada, TV, dan radio berbahasa Cina di luar lingkungan empayar kerajaan Cina (China, Hong Kong, Taiwan).

    Dan kepada orang-orang Melayu yang masih juga ingin menjadi barua DAP, anda akan berhutang dengan hampir keseluruhan umat Melayu yg sayangkan agama Islam dan bangsanya. Saya ingin mendesak kerajaan pada hari ni untuk mendengar dan meneliti semula 'kemurahan hati' terhadap permintaan demi permintaan orang Cina pada hari ini.

    Kepada Nik Aziz yg menerima salam persaudaraan dari Lee Kuan Yew, kroni Lim Kit Siang dan kroni Karpal Singh dengan mesra sambil menolak salam persaudaraan dari saudara seagama yang berlainan parti politik, kamu akan berhutang selama-lamanya dengan kami, majoriti orang-orang Melayu yang sayangkan agama Islam dan bangsa Melayu. Apakah kamu tidak nampak atau sengaja membutakan hati bahwa mereka itu musuh Islam dan bangsa Melayu yang nyata? Jika tidak, tidak mungkin singapura jatuh ke tangan cina. Agama Islam bukan lagi agama rasmi dan bahasa Malyu entah ke mana. Memang ini kesilapan besar Tunku tapi tidak perlulah kita mengulangi kesilapan itu..dgn bongkak dan angkuh pula tu.

    ReplyDelete
  6. sambungan ..

    Oh, saya terlupa, kamu tidak bangga menjadi orang Melayu. Berbeza dengan saya yang bangga menjadi orang Melayu walaupun nenek berbangsa cina. Melalui kesetiaan dan kesedaran orang Melayu lah maka agama Islam sampai ke tanah ini, sehingga semua Melayu itu adalah Islam pada hari ini.

    Tidak sama dgn Cina yg tidak semestinya Budha, atau India, tidak semestinya Hindu, atau orang putih, tidak semestinya Kristian. Atas sebab itu, maka agama Islam itu menjadi anutan kamu. Dan kini kamu putar belitkannya pula utk kepentingan kamu sahaja. Manusia jenis apakah kamu wahai Nik Aziz??

    Walau kamu mendoakan keburukan bagi pemimpin kami, mengkafirkan kami dan menjahiliyahkan kami sedangkan lidah kami mengucap syahadah, solat 5 waktu setiap hari, berpuasa di bulan Ramadhan, membayar zakat, dan diterima menjadi tetamu Allah di Mekah bagi menunaikan haji, kami tetap mendoakan kebaikan sahaja bagi kamu.

    Saya cuma doakan hati dan fikiran mu dibukakan Allah kepada kebenaran yg nyata. Hilangkan dendam kesumat pada UMNO yg dulu kerana orang-orang Melayu dalam UMNO hari ni, seperti saya, sudah punya kesedaran bahawa tidak ada satu kaum pun di Tanah Jawi ini yg boleh memayungi orang-orang Melayu kecuali UMNO. Bukan PAS yang boleh diperkudakan, digunakan dan dihenyak pijakkan DAP, yang berbondong-bondong mengibarkan bendera DAP dengan megah, rela berbaring atas jalanraya bagi menghalang sultan mereka sendiri demi kerajaan boneka PAS yang dimiliki empayar keluarga Nga dan Ngo. Tentulah jua bukan PKR yang kejap ke kiri kejap ke kanan yang tidak dapat dipastikan arahnya kecuali demi kelangsungan seorang manusia biasa dengan masalah moral yang bertan-tan beratnya. Walau kamu membutakan hati terhadap kebenaran yang kamu juga mohon dari Allah, terpulang lah..

    ReplyDelete
  7. ala parpu.. hang pun bukan melayu tulin.. kan hidung hang macam mamak.. kulit hang sebijik macam mamak maidin.. nak cakp pasia melayu konon... porah tamby.. lagipun hang kaki botol srupa dengan paria

    ReplyDelete
  8. Quote" 2. Tidak ada lagi apa yg dikatakan pembahagian kuota pada satu-satu pilihanraya. Ertinya, jika Pulau Pinang kembali kpd BN dan orang-orang Melayulah yg memberi kemenangan tersebut, maka Pulau Pinang akan diperintah oleh UMNO."unquote

    Pulau Pinang satu part.

    Nie Minta UMNO masuk ke Sarawak.

    UMNO party yg.terbesar, X kan tak bole masuk.,

    Pasai Apa?

    Dulu UMNO menang besak kat PP.,awat KM masih bagi kat Cina???

    Nie dah terlepas baru nak cakap UMNO.....

    Pegirrraaaah.

    ReplyDelete
  9. aku tak peduli cina baik ke tak baik ke....aku sumpah kalau cina naik aku sanggup bunuh cina...dengan melayu melayu pengkhianat ni memang darah dia halal kat aku

    ReplyDelete
  10. Lu orang kalau berani jom komen dalam kit siang blog... gua cabar lu.. tunjukkan la semangat melayu lu tu ( konon la tapi kalau apa2 hal melayu yang cabut lari dulu ).

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!