GEMPAR! ZAID IBRAHIM KELUAR PKR!

Akhirnya seperti yang telah aku jangka, Zaid Ibrahi menarik diri dari pertandingan untuk jawatan no 2 dalam Parti Kian Reput (PKR) -  juga dia meletakkan semua jawatan dia dalam parti serta-merta. Kata Zaid, banyak penipuan sudah berlaku, dia tak tahan..



Dato Kadir Jasin pun ada tulis pasal Zaid keluar PKR, klik sini.

Kerisputra kata Zaib Ibrahim tubuhkan parti baru bernama Parti Melayu Liberal, klik sini

Baru je tadi aku siarkan artikel pasal kekecohan dalam PKR! Last-last Zaid yang tersangat la liberalnya keluar PKR! PKR memang anak haram beb, cuma aku rasa Zaid ni bacul sikit sebab dah lari keluar cepat sangat!

Sepatutnya Zaid tunggu sampai habis pemilihan dulu, lepas tu baru kau keluar dan kasi detail apa yang berlaku! Baru panas dan pedas pungkuoq PKR semua! Tapi Zaid ni jenis lain macam sikit! Dia memang jenis yang kita semua tahu suka lari tinggalkan medan perang!

Zaid dah nampak indikatornya bilamana negeri Sabah memilih Azmin dan dia cuma mendapat sedikit saja undi, Zaid ni jenis tak suka terima kekalahan! Dia mahu menang sentiasa! kalau tak ikut apa yang dia mahu, maka dia akan lari tinggalkan apa saja yang dia sedang hadapai! 

Dulu dia keluar UMNO katanya sebab orang-orang UMNO tak bagi kerjasama kat dia sebab dia nak tukar tah apa benda tah, pastu dia join PKR, nak disucikannya kunyit yang terlekat kat Parti Keparat tu, akhirnya dia sendiri terlemas dalam KUNYIT Anwar dan orang sekeliling Anwar!

Bagi aku Zaid Ibrahim adalah seorang LOSER! Jenis tak boleh nak terima kenyataan! Tak boleh nak terima kekalahan. Kira senang cerita dia ni bukan jenis ANAK JANTAN la! Dah la ta cukup jantan pi lawan dengan jenis 2 ALAM, hmmm lagi la hancus...kih kih kih!

Aku tak pernah suka Zaid ni, manusia jenis hipokrit macam dia ni akan buat apa saja demi survival diri dia! Yang sangat sayang dan cintakan Zaid si kaki botol ini adalah si Kitol! Ada baiknya kalau Zaid dan Kitol buat satu parti baru, memang sesuai la! Seorang kaki Jack Daniel dan seorang lagi wain!

Tapi satu benda aku suka dengan perbuatan Zaid ini ialah, hari ini terbukti PKR yang nama tengah mereka adalah ADIL langsung tidak mengamalkan keadilan dalam apa saja urusan parti mereka! Malah tidak keterlaluan dikatakan mereka ni lebih busuk dari parti yang mereka selalu kutuk tu!

Elok la tu, dengan penarikan diri Zaid ini, maka Azmin si kekasih hati al Juburi akan berkuasa, padan muka kau Jijah! Lepas ni kau layan la madu kau sebagai timbalan kau, dulu dia share kamar tidur kau, sekarang dia akan share kuasa kau!

Abis la kau Wan Azizah! Takde apa lagi special pasal kau lagi, terbukti Anwar lebih cintakan Azmin dari kau! Elok kiranya kau pun keluar parti dan join Zaid sekali bersama-sama Nurul! Akhirnya Kunyit Azmin lebih power dari segala apa yang kau ada Azizah oi!

Kita tunggu dan lihat je ok...auwwww!

16 Responses to "GEMPAR! ZAID IBRAHIM KELUAR PKR!"

  1. Zaid ni aku tengok bukannya seorang yg tak boleh terima kenyataan saja tapi hadir dengan jiwa yg perasan bagus yg keterlaluan menyebab dia sukar dlm politik dlm hidup tak tau le.Penyokong2 UMNO jangan kecoh lebih2 pasal hal ni sat lagi saifuddin halakan kecelaruan pkr tu krn perbuatan umno.

    ReplyDelete
  2. Ni Kira Kes TIPAH Tertipu La Ya... Tapi Masaalahnnya tak kan le Tipah tertipu sampai dua 2 kali. Aku memang tak suka si Zaid ni dia ni memang PENGKHIANAT BANGSA sama dengan si KITOL tu...

    ReplyDelete
  3. Ssssyyyyyhhhh!!!, jgn bising, nanti ganggu Saifuddin tgh karang cerita...

    ReplyDelete
  4. Aku rasa Zaid akan masuk DAP dan bertanding atas di kawasan majoriti Cina yang dia pasti akan menang.

    Perkiraan Zaid jika PR menang PRU13, DAP menang paling banyak kerusi di antara parti2 PR, Anwar masuk SG Buloh semula, dia berpeluang menjadi PM walaupun sebagai boneka DAP.

    ReplyDelete
  5. Zaid disokong majoriti bukan Melayu manakala Zamin disokong majoriti Melayu PKR.

    Sama ada Zaid atau Azmin menang, PKR semakin terbelah menanti rebah. Cantas mencantas akan berlaku selepas pemilihan, yang tercantas akan meninggalkan parti.

    ReplyDelete
  6. klaka aku dgn zaid todi hik hik ni...kalo dh tau byk yg xbtul dlm pkr tu..yg ko msh dlm parti tu nape..blah la cept2..tp smpai skrng msh dlm pkr lg..

    ReplyDelete
  7. bagus cadangan tu . kj dan zaid tubuh parti baru. nama partinya
    ZAKHAI ( Parti Zaid dan Khairy ); keh keh keh keh

    ReplyDelete
  8. Betul tu tuan Arif Omar! Nama yang sangat sesuai untuk dua ekor SAKAI! PARTI ZAKHAI! Muahahahahha

    ReplyDelete
  9. PARTY "ZAKHAI' sedap juga asal jangan tersilap sebut "ZAKAR" udah le yeeee..

    ReplyDelete
  10. Zaid dah kena liwat dgn Nuar la.
    Tu dia cabut lariiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  11. joehan,

    bukan zaid tak nak blah..takut cipta rekod lompatan kedua paling pantas dalam sejarah malaysia..hehe..

    ReplyDelete
  12. Zaid nak selamatkan belakangnya yg mungkin masih suci dari liwatan al-juburi...cukup le sekadar Azmin menjadi penyedap selama-lamanya....

    ReplyDelete
  13. Apa yg gemparnya Zaid keluar parti?. Tak gempar langsung, kelakar ada la....

    ReplyDelete
  14. Zaid Ibrahim ni lambat laun akan mati kerana terlalu penat keluar masuk, keluar masuk. Ada jugak benda kalau keluar masuk, keluar masuk rasa syok dan sedap sampai terpancut2..tapi kalau asyik keluar parti masuk parti, keluar parti masuk parti, ni memenatkan dan boleh buat mati!

    Masuk UMNO keluar UMNO, masuk PKR keluar PKR, nanti masuk PAS keluar PAS..sana NO sini terlePAS..

    Org macam Zaid Ibrahim ni selayaknya buat parti sendiri, kemudian dia jadi Presiden parti tu. Orang macam dia mana boleh jadi pecacai mana2 parti, dia nak kena jadi Presiden juga. Tp jangan mimpilah dapat jadi Presiden UMNO, PAS atau PKR..

    Aku cadangkan Zaid Ibrahim apply jadi Timbalan Presdien PERKASA!! Hahaha!

    ReplyDelete
  15. Patutkah kita percaya pengakuan seorang yang pernah khianat politik negara?
    Ada kemungkinan kejutan Zaid...dia berubah fikiran dan mahu kekal di PKR?????
    Siapa sangka Zaid tak boleh buat cerita.....

    ReplyDelete
  16. Zaid ni dalam kategori, orang bodoh yang tak tau dia bodoh.

    Dia ingat dia bagus sangat. Masa last hari tu nak betulkan undang2? Lu sapa? Pilihanraya pun tak menang.

    Dolah Bodowi yang ambil utk pukul Dolah hehehe

    Beruk gigit tangan tuan

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!