ISU PANAS! ANCAMAN DARI GANGSTER INDIA SEMAKIN MEMBIMBANGKAN!!?

Ini aku nak cerita sikit perihal gangster India ni, yalah sejak kita tengok kes Sosilawati ni, takkan la kita nak meyepi dan berdiam diri je bahawa ini adalah kenyataan, betul tak? Lagipun, Dato Zaman Khan pun dah cakap, dan terbaru Datuk Kayveas PPP pun dah cakap benda yang sama! Klik sini

Ini adalah kenyataan, memang terdapat ramai gangster dari kalangan India, bend aini kita tak boleh biar, yang lebih menyedihkan lagi bilamana ada orang politik pun dok bela gangster-gangster ni!

Kita perlu ambil iktibar, apa yang berlaku pada Sosilawati boleh juga berlaku kepada kita! Tapi aku pelik sikit sebab Menteri Amaran Bin Hussein katanya, tiada ancaman dari gangster India!

Come on la Bin Hussein, kalau ya pun nak kejar undi, amanah yang telah diberi tu, jalankanlah dengan baik, jangan la tolak macam tu je, dah ramai yang kata, apa salahnya buat siasatan dulu, jangan la tolak mentah-mentah!

Sebenarnya ada banyak kes keganasan yang melibatkan orang India ini, cuma banyak yang ditutup sebab ada 'orang berpengaruh' dok membela mereka ini, sekali pandang macam dalam filem tamil pun ada!

Sekarang kita baca satu peikan forum dari Utusan Malaysia kat bawah ini:

SAYA mengikuti kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dengan penuh minat sejak kes itu mula tersebar. Isu perkauman dikaitkan dengan pembunuhan itu dan mula merimaskan banyak pihak.

Namun apa yang menghairankan saya, tidak pula ada pihak tampil membela keadilan bagi keluarga arwah dan tiga mangsa lain.

Sedangkan, ketika seorang suspek lelaki India mati di dalam lokap, mereka terus memberi tekanan kepada kerajaan. Banyak pihak yang tampil khususnya dari kaum India termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) terutama Hindraf. Malah, mereka mengadakan siri demonstrasi walaupun siasatan belum dilakukan.

Anehnya juga, apabila kumpulan gengster India membunuh empat orang Melayu termasuk Sosilawati, masyarakat Melayu bersikap tenang dan rasional. Kenapa sikap itu tidak ada pada kaum India di negara ini?

Ia jelas menunjukkan selama ini, masyarakat Melayu begitu menjaga keharmonian dan tidak bertindak emosional.

Saya berharap pemimpin, tokoh masyarakat India dan NGO kaum itu dapat menangani isu- isu gengsterisme melibatkan kaum India dengan lebih berkesan.

PEGUAM RAKYAT

Pantai Dalam

So Bin Hussein, jangan kata benda ini tidak membimbangkan, ini soal keselamatan rakyat Malaysia, jangan dipandang enteng! Janganlah sebab peratus jenayah dah turun maka si Menteri ini mengatakan semuanya ok! Sebenarnya tak ok, so tolong siasat perkara ini dengan serius!

Kami sebagai rakyat marhaen mahu Menteri yang bertanggungjawab supaya menjalankan tanggungjawabnya, kalau agak dah tak boleh elok undurkan diri saja la ya!

13 Responses to "ISU PANAS! ANCAMAN DARI GANGSTER INDIA SEMAKIN MEMBIMBANGKAN!!?"

  1. Bagus la Peguam Rakyat Pantai Dalam. Memang ada kesedaran di kalangan rakyat Pantai Dalam dan Lembah Pantai secara keseluruhan bagaimana keputusan PRU-12 memberi tenaga baru kepada gangster India dan Cina, sebab depa banyak datang dari Hindraf dan DAP.

    Ni ha tolong support sikit blog Lembah Pantai yang membawa berita-berita sensasi tentang wakil Rakyat Lembah Pantai.

    Mungkinkah ini sebab Nurul Izzah nak mandikan Md Zaman di Lembah Pantai?

    ReplyDelete
  2. Jangan tekan2 Menteri amaran sebab aku rasa dia memang tak ada kemampuan utk jadi menteri kat situ harap PM ganti je dgn org lain. umpama moto honda 70CC berada di lebuhraya 110kmj. Kalau tak tukar juga harap ahli umno turunkan dia dlm pemilihan umno, kalau tak jln juga harap pengundi kat parlimen dia undi la org lain. gaya dia ni melemahkan aku yg tegar umno nak mengundi BN dlm PR13 nanti dan aku percaya bukan aku sorang yg ada perasaan camni.

    ReplyDelete
  3. BinHusein slow bro ! warning lebih macam kari kuah lebih isi kurang. BinHusein patut jadi....

    ReplyDelete
  4. Ini mesti terpengaruh dengan filem Tamil yang memaparkan aksi-aksi ganas gangster India.

    Hentikan penyiaran filem sedemikian.

    ReplyDelete
  5. ALJUBURI
    UMNO terbukti da tak dapat memperjuangkan bangsa melayu , ada menteri macam Nazri, Hisamudin , yg elok jadik tukang bawak selipar untuk wali trompah jer...kimak betol..tu cina lempor cat kat surau N9 kita tengok apa hukuman, Namewee sampai sekarang takde hal.kalo melayu cepat jer jatuhkan hukuman ye..ada NGO melayu PERKASA , menteri UMNO gak yang tak sker bukan bangsa lain..bukan MCA , DAP, MIC, PPP, yang kecoh tapi UMNO gak yang kecoh nak padamkan PERKASA..memang betol la UMNO(BN) da penat memerintah M'sia ni, nak kena tukar kot.

    ReplyDelete
  6. Menteri Amaran ni bila nak "TURN ONN" pun tak tau ... asyik "OFF" saja.... "OFF Track", "OFF line" .... nak kena "CUT OFF" dah kawan ni ..lemah gemalai sangat...

    ReplyDelete
  7. India ni makin galak jadi samseng taik kucing pasal puak hindraf bela semua penjenayah , bila anak hindu yg jadi penjenayah mampus ditembak polis terus je dorang salahkan polis , bukan nak salahkan penjenayah tu . Samseng hindu taik kucing ni memang banyak , nak ajar dorang senang je , kena belasah sikit terus cabut lari macam kes kat Perak dulu , tapi yg kelakarnya hindu Hindraf pergi salahkan org Melayu pulak??? .. dasar samseng taik kucing . Ini ke orang yg mencanangkan hak sama rata , tapi hanya membantu bangsa sendiri sahaja walaupun seorang penjenayah dan bersalah ! Pariah !!!

    ReplyDelete
  8. aku nak sebut nama menteri amaran tu pun rasa loya , apatah lagi memandang muka dia samada dalam Tv atau paper , rasa mcm nak berpusing batang leher aku !

    si menteri amaran tu memang tak guna , tak boleh diharap langsung , tak boleh pakai walau sesen pun , sejak menjawat jawatan menteri KDN perkataan paling banyak dia guna ialah AMARAN !

    Pemilihan dan pencalonan PRU akan datang , sekiranya dia dijadikan calon UMNO , aku lebih rela undi pembangkang !

    Ancaman ganster dikalangan belia India memang nyata , dorang ini kalau seorang diri ..menikus , bak anjing bercawat ekor , tapi kalau ramai atau berteman , huhhh ..sebiji mcm dalm cerita drama2 tamil tu !

    lihat sahaja cerita drama2 Tamil , cerita dendam , cerita culik , anak miskin jadi kaya , cerita orang kaya yang korupsi , cerita cinta tak berbalas , kisah inspektor sahab dan Mr Sivaji yang dendam tak sudah , semuanya berakhir dan diselesaikan dengan pembunuhan !!

    andai Filem adalah cerminan wajah bangsa , maka sebagaimana dalam cerita drama Tamil begitulah sikap dan perangai mereka !

    ReplyDelete
  9. PAS turut membisu. inilah jadinya apabila parti yang dahulu bertakbir kini bertakebeer.

    ReplyDelete
  10. Sapa2 yg ada akses ke YAB PM kasi tau la kat PM tu, yg meluat dan menyampah kat Shimah tu bukan nya pembangkang tapi penyokong tegas UMNO. Mereka tgk Shimah ni tak boleh buat keja, minta DSN rentikan dia segera. Jangan simpan lagi, Shimah liabiliti kepada UMNO dan DSN. Tolong kasi tau DSN...! Get out Shimah.

    ReplyDelete
  11. Wah...nampak nya bila crita pasal BinHussein nie, ramai pulak yang respond. Memang sah dan terbukti yang dah ramai orang dah menyampah dengan mamat amaran nie. Tengok muka dia kat TV pun dah mual, bila dengar dia cakap...dah termuntah!!! Dah lama dah cakap, dah ramai dah yang habaq...BinHussein memang tak boleh buat kerja!!! Suruh step-down dan berhenti jer!!! Pada DS PM, tolong lah...kalau pun dia blood related, masa depan negara dan UMNO mengatasi pertalian saudara. BinHussein nie semasa Ketua Pemuda pun tak ada apa-apa peranan..opppss..ada, cium keris, lepas tu kecut bu..dan minta maaf. Jadi Menteri Pelajaran pun, Kementerian jadi kecoh. Udah lah tu....suruh dia belah cepat-cepat!!!!!!

    ReplyDelete
  12. kata dia akan sentiasa memberi dan terus memberi amran keras yang sekersnya kepada anasir jahat dan tak berkempromi dengan anasir yang mengugat ketenteraman.ini adalah perkara yang sangat memualkan kepada rakyat malaysia,katanya.justeru amaran demi amaran akan diberi terus menerus tanpa henti.kes2 lain serupa tetap akan diberi amaran,dia dah hubungi semua pihak,polis utk bekerjasama dengan memberi amaran demi amaran.sesiapa yang bertindak serupa amaran akan tetap diberi sehingga amaran-amaran dipatuhi.akhir sekali pihak yang tak bersetuju saya bagi amaran ,jgn main2 dgn amara saya

    ReplyDelete
  13. tak pernah lagi jumpa menteri kdn macm tikus mundok ni... mulut saja nganga luas

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!