SIAPAKAH DALANG DISEBALIK KEJADIAN MEMBAKAR GEREJA?



Anda lihat video ini dan nilaikanlah sendiri!

1.Baca disini dan anda lihatlah sendiri bagaimana Malaysiakini memutar-belitkan isu Allah tetapi tidak sesiapa pun berani mengambil tindakan kerana ianya milik pakatan haram (kan ke selalu apa saja yang dibuat pakatan haram, semua tak berani nak menegur?)


Klik imej untuk lebih jelas! Macamana perkara sebegini boleh berlaku? Hisham, kau masih tido lagi ke?

2. Sebenarnya kalau tiada batu api, tiada mereka mahu menimbulkan kekecuhan dan menjadi besar kepala. Apabila ada yang meyakinkan untuk menentang baru mereka berani lakukan sesuatu yang bisa menaikkan kemarahan orang. Untuk selanjutnya baca disini...MESTI BACA

3. Kalau mengikut blogger Tunku Aisha, belaiau yakin bahawa dalang disebalik pembakaran Gereja adalah Anwar AL JUBURI waliwati! Nak tahu lebih lanjut? Klik sini

4. Anwar al Bontoti cuba memutar-belitkan fakta dan telah menyuruh wartawan antarabangsa untuk membuat provokasi terhadap PM, namun PM dapat berjaya mengawal keadaan, nak tahu lebih lanjut lagi, sila klik sini

5. Tun Dr Mahathir sangat kecewa dengan apa yang sedang berlaku dalam negara sekarang ini, kerana semasa zaman pemerintahan beliau tidak pernah berlaku keadaan sebegini, untuk bacaan selanjutnya, sila klik sini

6. Ramai sangat yang jadi musibat di dalam isu penggunaan kalimah Allah.. Yang bakar gereja dah terang terang musibat tetapi tangan yang suka tuding tuding jari pada kerajaan adalah satu lagi musibat yang suka ambil kesempatan untuk temolok politik dia orang.

Benar, tidak semua puak sebelah sana yang tuding jari pada kerajaan tetapi ada segelintir mulut yang macam betina suka suka tuding jari pada kerajaan seolah olah kerajaan yang menggalakkan dan beri lampu hijau untuk meneruskan api kemarahan rakyat terhadap isu penggunaan kalimah Allah ini.

Inilah susahnya kalau syaitan dah duduk bertakhta di hati, akan sentiasa berburuk sangka sesama manusia dan hati menjadi sebusuk bangkai walaupun masih bertubuhkan manusia. Apabila kerajaan tegaskan akan menggunakan ISA untuk menghalang mereka yang terlibat untuk mewujudkan keganasan terhadap isu kalimah Allah ini, puak sebelah sana kata ISA tidak perlu digunakan. Yang tak kena dengan bontot dan acuan jumud kau orang terus kau kata tak boleh. Ini yang jadi masalah besar. Untuk bacaan selanjutnya klik disini


7. Alhamdulillah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin telah pun bertitah.

Baginda bertitah, bagi menjamin keamanan dan keharmonian di kalangan pengikut pelbagai agama, maksud dan rujukan kepada “Allah” dalam konteks umum wajib menepati deskripsi yang ditentukan oleh Islam kerana ini adalah amalan yang telah diterima selama ini oleh semua kepercayaan rakyat Malaysia.

Kata baginda: ""Bagi menjamin suasana aman dan harmoni di antara penganut yang berlainan agama, maksud dan rujukan kalimah Allah dalam konteks umum hendaklah menepati sifat yang ditetapkan oleh Islam kerana amalan ini sekian lama telah diterima baik oleh semua penganut agama lain di Malaysia," Untuk bacaan selanjutnya klik disini...

Updated 3.44pm -  Klik sini dan tengok video Anwar al juburi wal munafikun dengan sengaja cuba menghasut rakyat....Hisham! Tidur dan terus tidur la ya...

Itulah tadi beberapa himpunan artikel dari pelbagai blog untuk rujukan anda!

16 Responses to "SIAPAKAH DALANG DISEBALIK KEJADIAN MEMBAKAR GEREJA?"

  1. Dei Parpu,

    Kamu dah banyak cakap dalam blog kamu tentang hal ini dan kini tanya siapa dalangnya membakar gereja.

    Dei pundek, tanya diri sendiri.

    ReplyDelete
  2. Bila sebut kerajaan, ramai yang lupa atau buat-buat lupa atau memang tidak faham bahawa mahkamah adalah salah satu cabang kerajaan. Dalam isu kalimah Allah ini, nampaknya mahkamah berselindung di sebalik fungsinya sebagai penafsir undang-undang secara objektif tanpa mempertimbangkan tanggung jawabnya sebagai salah satu cabang kerajaan dalam memelihara keharmonian kaum dalam negara ini. Jika ada yang mempertikaikan fungsi mahkamah dalam cara sebegini, akan muncul mereka yang mengatakan bahawa ini adalah hasutan dan menghina. Lainlah kalau para hakim dibayar gaji bukan daripada hasil cukai, maka bolehlah mereka membebaskan diri dari rasa tanggung jawab memelihara keharmonian kaum dalam setiap penghakiman mereka. Mereka dibayar gaji oleh YDP Agong tapi dalam isu ini mereka tidak memberi pertimbangan kepada hak YDP Agong dan Raja-Raja Melayu sebagai pelindung Agama Islam.

    ReplyDelete
  3. syabas parpu !!

    kita timbulkan persoalan bro siapa dalang sebenar ...

    ReplyDelete
  4. Agaknya siapa yang akan untung kalo Bumiputra berpecah di Sabah dan Sarawak hanya kerana AGAMA?

    jAWAB JANGAN TAK JAWAB...

    Lihat Bush dan Blair..

    Tak lama lagi dapat penyakit nyanyok, malam siang duk nampak kepala Saddam tergantung kat tali...

    Ada dua ekok tua keparat kat Malaysia yang nampaknya dah ada tanda tanda nyanyok kepinggin guna nama "ALLAH", kubur dah dok gamit2.. sikit masa akan turut juga dapat penyakit the 2Bs...

    Bota

    ReplyDelete
  5. Gempar !! 2/3 penduduk dunia di ancam bahaya !!

    berita lanjut di

    http://hebat888.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. setelah diteliti dan diperhalusi dengan sebaik baiknya, saya sangat yakin dan percaya bahawa bukan sahaja dalang malah yang bertanggungjawab terhadap peristiwa itu serta segala perbuatan dajjal dilakukan olah.............AMNOla sapa lagi!!!!!

    ReplyDelete
  7. http://i613.photobucket.com/albums/tt212/orgtranung/Gereja_Anwar.jpg

    ReplyDelete
  8. Dah sampai masanya untuk suntik anti viral ISA kpd pembawa2 penyakit, sebelum penyakit ini merebak menjadi wabak yg tak terkawal.

    ice.

    ReplyDelete
  9. Bro..Bakar jubo lebih menakutkan..kahhhhh...

    ReplyDelete
  10. Zero Tolerance to KJ alikes!January 10, 2010 at 11:33 PM

    Bro Parpu,
    Saya akan memulakan kempen supaya Rosmah Mansor tidak campur tangan yang keterlaluan dalam pentadbiran negara. Kebelakangan ni banyak sangat campurtangan RM yang hanya memburukkan pentadbiran negara. Macam DS Najib tak boleh buat kerja pula. Terbaru dalam kes Wisma Putra (rujuk blog Maha Raja Blogger) . Bukan apa, nanti org cakap dulu KJ jadi liabiliti, now RM pulak. Dengan kes supply barang ke PLKN dulu mmg semua org tau RM sapu habis masa DS Najib kat Pertahanan. Apa pendapat bro?

    ReplyDelete
  11. Punca utama kepada segala masaalah yg dihadapi negara kita sekarang ialah angkara tipu helah jahat olih kumpulan manusia durjana dan pengkhianat negara yg dikepalai olih seorang bekas Banduan yg mempunyai nafsu sex yg cukup luar biasa dan bersifat rakus,tamak dan munafik.Dengan keadaan dan ruang kebebasan bersuara serta pintu keterbukaan yg dibuka seluas luasnya olih Bodohwi dulu maka puak puak ini dan disertai pula olih kumpulan gila kuasa penjual Syorga dan talibarut lanun dari Negara jiran telah menggunakan peluang ini secukup cukupnya.

    Dengan keadaan politik yg agak celeru dan kepimpinan negara agak lemah dan lembek yg terlalu opologitik dan mengalah telah membuat kerja mereka lebih senang.Fasa pertama untuk menghuruharakan negara ini telah nampak tanda tanda kejayaan mereka.Jika DS Najib dan Hishammudin terus menerus opologitik sekadar memberi amaran demi amaran ,negara ini akan menerima padah dan malapetaka akan menimpa kita semua.Olih itu,bangkitlah dan bertindak dengan berani dan tegas sepertimana yg telah dilakukan olih Tun Razak dan Tun DM sebelum ini.
    Askar Tua,Kubang Kerian.

    ReplyDelete
  12. totok pas pon dh pandai gelar harun din pakai kepala lutut skrg psl komen dia yg nmpak pro umno.. hehhe

    http://panggungopera.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. alaa ni mesti kerja2 puak pencacai ni..anwar ibrahim harus bertaubat!!!

    ReplyDelete
  14. Saya pasti jawapannya UNITED MONKEYS NAZIONAL ORGANISATION.

    ReplyDelete
  15. saya rasa PAS- Parti KUFUR

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!