CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Tuesday, July 21, 2009

PENDEDAHAN - KEADILAN UNTUK WAN SITI FARIHAN!




Pada 22.Jun.09 seorang Penuntut UKM di Bangi telah jatuh dari tingkat empat Kolej Kediaman Pendeta Za'aba, UKM.

Sehingga sekarang misteri kematian Siti Farihan masih belum terjawab.

Dimana suara Pemimpin dan orang-orang politik dalam kes ini ?

Adakah kerana dia bukan seorang ahli politik atau pembantu khas exco,maka kes beliau harus didiamkan sahaja.

Berapa peratuskah siasatan polis yang telah selesai terhadap kes Siti Farihan ini ?

Siapakah yang sanggup untuk membela nasib arwah dan ibu bapanya yang kehilangan anak tercinta ini.

Setujukah anda jika kita mengadakan satu perhimpunan solidariti untuk Wan Siti Fariha di Shah Alam yang juga ibu Negeri Selangor kerana kejadian ini berlaku di Selangor.

Berita lanjut klik disini

PARPUKARI: Artkel di atas saya petik dari blog RBF, saya pun tidak tahu tentang kisah ini sebelum hari ini, namun saya tak hairan kalau ada ramai yang tidak tahu isu ini kerana yang yang meninggal dunia bukanlah seorang yang penting agaknya? Sebab dia bukan ahli politik?

Kematian pelajar ini masih menjadi misteri hingga ke hari ini, dimanakah keadilan yang selalu diwar-warkan pembangkang? Kenapa kes pelajar ini langsung tidak menjadi sebutan di bibir Anuwar, Ronnie Liu dan Husam?

Kenapa apabila seorang yang ada kaitan dalam politik mati dijadikan isu negara? Kenapa kematian seorang pelajar yang bijak ini tidak dibela? Beginikah pembangkang yang selalu melaung-laungkan hak untuk rakyat? Apakah allayarhamah Siti ini bukan rakyat negeri Selangor yang diterajui oleh Pembangkang?

Saya kena adil dengan pembangkang pun kali ini, mana perginya Ketua Pemuda Umno yang dok melalak suruh kerajaan tubuhkan Surhanjaya Bebas? Apa cerita King KJ? kenapa senyap je dalam isu ini?

mengapa pembangkang bersikap demikian? Kenapa kematian Teoh dibesar-besarkan? Kenapa kes penuntut UKM Bangi ini menjadi sepi? Kenapa agaknya? Adakah kerana kes pelajar ini tiada political Mileage?

Mari kita bincangkan isu ini. Setujukah kamu sekiranya kami adakan satu perhimpunan untuk membela nasib pelajar ini?

34 comments:

  1. Aih, biasalah tu.

    Kes Kugan... di heboh hebohkan. Kes bayi tangan gangrene di heboh hebohkan. Ape ape case yang involve non-Malay semua di heboh hebohkan. Kalau case Melayu tu senyap aje. Tak ada khabar berita pun. Padahal, masa kes bayi dulu tu, ade jugak bayi Melayu menerima nasib yang sama. Tapi kes tak di perbesar besarkan pun.

    Yang kelakarnya, di tuduh pulak kerajaan komplot dan Malaysia tidak adil bagi kaum bukan Melayu, melalui kes kes begini. Seperti ada gerakan yang membuat provokasi seolah olah kaum bukan Melayu di Malaysia ni memang tidak diambil perhatian langsung dan ditindas macam kan ntah hapa.

    SAPE RACIST SEKARANG NI? Fikirkan baik baik.

    ReplyDelete
  2. salam bro parpukari

    kita kena ingat slogan perjuangan PR ialah kedaulatan rakyat dan PAS pun menolak hak melayu so bagi mereka melayu ni tak ada nilai politik...

    tapi kalau memperjuangkan hak golongan kafir ni ada nilai politik seperti kugan dan teoh...

    pada andaian pemimpin PAS semua pengikutnya dah kena cucuk hidung dan akan ikut arahan mereka...

    salam

    ReplyDelete
  3. Setuju.

    Jangan ber"vigil" udah le.

    ReplyDelete
  4. Terkini dari Galas.

    Jentera UMNgOk telah mula memasuki DUN Galas dan kerja-kerja menarik pengundi sedang giat dijalankan oleh mereka.

    Dikhabarkan bahawa jentera tersebut telah mula memasuki DUN Galas sebaik sahaja selesai Pilihanraya Kecil N-41 Manek Urai.

    Ada orang kampung dah mula dapat rumah beb..!

    Projek Mee Segera sudah datang..! Wang Besar..! Wang Besar..!

    Tapi kan... agak kurang manis la bagi aku... ADUN Galas masih ada...

    apa yang gopoh sangat ni..?

    ReplyDelete
  5. parpund mahaliwati..

    bunuh orang....makan rasuah juta-juta.....rogol orang....pelbagai lagi benda mega jenayah yang menteri malaysia buat tak mau komplen pun.....tapi komplen pasai LILIN aje???????

    Title pensyarah....ada Datuk....siap Doktor lagi tu...tapi komplen pasai LILIN aje??? Standard tu aje ke hang boleh komen....????

    Apa Islam tu takat LILIN dan COLOK ka?

    Pensyarah Jabatan Fiqh dan Usul Fiqh Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Prof. Datuk Dr. Mahmood Zuhdi Ab. Majid boleh tolong bagi pandangan sikit dak pasai kelaku haramjadah Menteri dan perangai Melayu UMNO selama ni?????

    Kenapa senyap aje selama nih....????

    Sebok makan rasuah jugak ka...????

    ReplyDelete
  6. parpund mahaliwati...

    Pisah anak dan isteri secara ISA tu ikut Islam ke?

    Kenapa tak tegur Ros tak pakai tudung? Ikut Islam ke?

    ReplyDelete
  7. parpund mahaliwati..

    untuk pengetahuan kau, MBH Zambry ialah pemimpin pertama dalam UMNO menghadiri upacara keagamaan hindu Thaipusam di kallu malai (gua batu) ipoh pada feb 09.

    Tak pernah ada pemimpin UMNO yang hadir selama 50 tahun BN memerintah. Dan UMNO/BN secara terbuka memberi derma untuk memperbesarkan kuil tersebut. Gambar2 zambry terpampang didada akhbar berbahasa inggeris sahaja.

    so? question is..

    kenapa MBH zambry hadir ya?

    dia sambut thaipusam ka?

    Adakah ia melibatkan soal akidah?

    jawapannya:
    TIDAK. Dia tak sambut. Dia menghadiri upacara tersebut untuk menunjukkan bahawa dia toleran akan agama hindu di Malaysia.

    Lagi pon..masa tu dia baru rampas kuasa, so kenalah tunjuk yang dia nie 'open minded'.

    ini dinamakan tolak ansur dalam hal2 keagamaan. Kenapa tak kecoh macam kes LILIN ya? kenapa tak tanya pendapat pensyarah kat U ya? kenapa tak tanya ustaz2 ya? Kenapa nampak kes LILIN nie ja? selective ka?

    adakah sebab nampak lilin sebab ianya bercahaya? Yang berlaku kat gua yang gelap tu tak nampak pulak....

    owh ya..masa Zambry mennghadiri Thaipusam, ada tak pemimpin PAS/PKR/DAP kecoh? Ada tak bloggers PR kecoh? tak kan...

    so...lu pikir la sendiri...

    p/s: peribahasa kali ini..

    AKAR TERJUMBAI TEMPAT SIAMANG BERPEGANG, DAHAN MENGAJUR TEMPAT TUPAI MENEGUN!

    ReplyDelete
  8. parpu ,sebab perempuan ini Melayu . itu yg sebabnya . bukan dia ni kenal dgn org politik,keja dengan org politik sebab Bangsa !!

    kes kugan itu semua byk sentimen perkauman ...

    ReplyDelete
  9. Bila PAS bergabung dengan DAP dalam Pakatan Rakyat, mangkuk-mangkuk dan pencacai-pencacai UMNgOk/Barisan Nasiyonal kecoh kononnya DAP tu kafir harbi...

    habis 1Malaysia dikecohkan kononnya PAS menggadai agama sebab bersekongkol dengan DAP kafir harbi (kata mangkuk-mangkuk hayun UMNgOk/Barisan Nasiyonal)...

    Jadi perjumpaan Zahid dengan Ehud Barak macammana?

    Hari tu dah kecoh Bank Malaysia jadi pusat transit dalam urusniaga senajata api antara Korea dan Myanmar...

    maka Obama pun berhubung dengan Najib PM untuk kepastian dan juga penjelasan...?(Najib plak putar 360 darjah cakap Obama call tanya khbar ja!

    Adakah untuk menutup kesalahan yang Malaysia dah lakukan maka Najib PM menghantar Zahid Hamidi selaku Menteri Pertahanan untuk satu misi urusniaga antara Malaysia dan Israel?

    apa yang Amerika dah syaratkan untuk memaafkan kesalahan Malaysia yang menjadi orang tengah kepada Korea dan Myanmar..?

    Apa yang Najib PM dah persetujui dalam "diplomasi"nya dengan Israel?


    jeng...jeng...jeng...

    ReplyDelete
  10. tq saudara harimau, ya kita akan pastikan tak ada sesiapa pun pakai lilin..,he he he

    pada anon 6.36, aku nak gelarkan kau anak omak wal penjilat kunyiti la ya,
    kau tak habis2 dengan cerita bangang campur ngan cerita tahap pelacur chowkit je...retorik semata-mata, sama je macam pemimpin kamu dok melalak macam anjing gila tapi sampai ke la...habuk pun takde..

    kalau betul pertuduhan kau tu, then ambik lawyer saman la, susah ka? kalau tak baik diam dan sambung jilat bontot DAP yang tak basuh tu ok! he he he

    KEBENARAN MEMANG PAHIT UNTUK DITELAN, THOMAS NIZAR MEMANG SUDAH SESAT, DIA SEPATUTNYA DAH JOIN DAP DAH NI...

    AKU TAU KAU BUKAN MELAYU WAHAI ANON POKEMON, JANGAN KAU NAK CAKAP BANYAK LA....

    ReplyDelete
  11. Aku setuju sangat dengan komen Tungaklangit...

    Ini semua cara CIA atau yahudi.

    DAP sudah melampau. PKR sedang curah minyak ke api yg sedang menyala.

    PAS yang aku tengok hanya jadi balaci dan tunggul dalam pakatan rakyat.

    Marilah kita semua orang islam di malaysia memohon agar allah memelihara negara ini, dikembalikan pimpinan kepada orang Islam dan menghancurkan semua pakatan jahat DAP dan PKR. Mereka ini akan menghancurkan malaysia, apabila berkuasa.

    ReplyDelete
  12. to anon 7:17,

    Nizar pun pegi jgk kat Thaipusam tu.

    ReplyDelete
  13. Ada satu Anon yg kata MB Zambry menghadiri Thaipusam...

    Mamat ni memang jahil. nak bagi contoh pun, biarlah yg betul. Tak salah menghadiri perayaan agama lain. Tak salah menghadiri upacara kematian orang kafir.

    Yang salah ialah bila kita ikut cara mereka seperti pegang colok dan menghayun depan tokong, atau memegang lilin dan bertafakur, atau membongkok seolah-olah menyembah patung mereka dan byk lagi amalan orang kafir yg kita haram melakukannya.

    Si Nizar ni telah melakukan satu upacara keagamaan orang kafir. Ini memang haram dan boleh merosakkan akidah.

    Tak usahlah kita nak mempertahankan benda yg salah. Benda yg salah dan haram tetap haram biarpun dilakukan oleh orang islam atau ustaz didalam PAS.

    Bertaubatlah....

    ReplyDelete
  14. yes..

    harami parpund mahaliwati penjilat jubor saifool sudah menggelupur macam cacing kena asid...

    ko masuk balik dalam juboq saifool dok diam2 ok...

    mencarut ko ini ibarat anjing yang biasa makan tahi, jika tak makan mencium ada juga.

    muahahahahahahaha

    ReplyDelete
  15. Boring dgn provokasi yang sama. Apa kata saudara Anonymous kita debat? Ada berani? Jangan jadi macam pelacur la, berani wat keje dalam gelap aje. Setakat sorok nama buang karen jer... Bacul namanya tu...

    ReplyDelete
  16. anon anak anjing kurap belaan DAP, tang aku kau nampak mencarut, tang kau pulak, tak terjawab kau kan? MEAMNG CAM TU LA ANJING, DIA MELALAK TAPI NAK GIGIT MEMANG TAKDE KAN? FUCKATAN RIOT MENGAMALKAN RESAM ANJING, MELALAK LEBIH TAPI HABUK PUN TAKDE...

    FOR YOUR INFO, NIZAR HARI TU PI TOKONG LAGI DASYAT, ZAMBRY BARU DIKALUNG JE TAPI NIZAR TU SIAP WEL WEL LAGI DENGAN MEREKA SEMUA...

    TAPI KALAU KORANG BUAT NICKY AJIS KATA HALAL, LIWAT PUN DIA SOKONG, INI APA ADA HAL, BETUL TAK ANAK ANJING DAP? HE HE HE

    ReplyDelete
  17. Salam, bro. anon 6.38 x jwb soalan. xphm bahasa agknya.org tanya ttg nsb wan siti tp dia ungkit isa psh anak isteri islam ke x. balik blaja kat tadika balek.kes kugan diperbesarkan, kes teoh digembar gemburkan. kita tgk mereka semua ini adlh cina dan india.kecoh satu malaysia.tp dtg je kes yg melayu,senyap,sunyi sepi.lgpn bro,ad gk kes laen yg melibatkan mahasiswa jatuh dri bangunan iaitu di utm kl.senyap je?? xde ke yg nk membela?

    ReplyDelete
  18. kita xpyh buat perhimpunan solidariti.cukup utk kita buat bacaan yasin beramai-ramai dan solat hajat utk arwah.semoga rohnya tenang. al-fatihah

    ReplyDelete
  19. Salam Parpu dan terima kasih kerana telah mendedahkan kes ini.

    Sebenarnya saya langsung tidak tahu tentang kes ini sehingga saya masuk blog saudara baru saya perasan.

    Ye lah... kenapa kes ini tidak diberi perhatian oleh DAP, PKR, PAS ? Mana perginya semangat perpaduan "lilin" mereka tu ?


    Sepatutnya kes ini dihebahkan sekarang... diharap seluruh blogger yang bernaung dibawah BPN serta juga penyokong BPN mengambil langkah sama seperti saudara Parpukari ini dengan menyiarkan berita ini...

    Diharap saudara Jeffrey dari Dimensi dapat buat satu poster khas untuk kes Siti ini dan lepas tu siarkan supaya dapat di muat turun pulak oleh kawan-kawan yang lain...

    Terima Kasih...

    ReplyDelete
  20. yes..

    harami parpund mahaliwati...

    KEBENARAN AMAT PAHIT UNTUK DITELAN KAN?

    mneggelupur skrg macam anjing yang diberi makan nasi tak pernah kenyang.

    muahahahahahahah

    ReplyDelete
  21. BOSAN.........



    AMAN BANGI......

    ReplyDelete
  22. ESOK KITA P TENGOK...GERHANA MATAHARI.... SOLAT SUNAT SKALI LAA RAMAI RAMAI....JOM


    GUNA PROTECTION BILA TGK... KALAU TAK ROSAK MATE.....

    AMAN BANGI

    ReplyDelete
  23. tu la dia politik parti babi...

    kalau budak melayu punya hal buat tak tau jee... tapi kalau cina bukan main lagi bising...

    weeiii korang semua... bukak mata la sikit...

    parti BABI dah berjaya menjuburi dan meliwati Fuckatan Rasuah dan Parti Ajaran Syaitan... sebab tu depa tu semua ikut jee parti BABI tu...

    ReplyDelete
  24. awat anon 7.17 tu tak jawab
    pasal nizar pun p taipusam?

    atau psal nizar ajak mogok lapar tu?

    ReplyDelete
  25. BEGITU BODOHNYA SI PARPU WAL LIWATI. KALAU MACAM TU BIARLAH ALTANTUYA MATI DITOLAK JATUH DARI TEMPAT TINGGI. KERANA DIBUNUH CARA MACAM NI TIDAK BOLEH DISIASAT. MEMANG BAHLOL. AKU HARAP LAH MAHADEY ADA SUKA MELAWAT KE BANGUNAN TINGGI TINGGI....

    PARPI

    ReplyDelete
  26. dulu kata gengsta. kata mafia. ni dah tukar cerita ni. apahal ... ronnie liu ada ugut lu

    BARISAN RAKYAT BERSATU MENENTANG PARPU, ZAMBRY, MAHADEY DAN PAHA MAMU LAIN DALAM MALAYSIA (TANPA MENGIRA PAHAMAN)

    ReplyDelete
  27. KORANG TAK NAK BAWAK KJ KE BANGUNAN TINGGI2 KE? HE HE HE

    ReplyDelete
  28. Memang dasar tak sedar di untung DAP... Haramjadah pthuiiii

    ReplyDelete
  29. Bodoh, kenapa ahli politik BN tak fokus pada isu ini? Bn ada lebih dari 100 MP. Ahli Pakatan saja yang kena heboh hal macam ni ke?

    parpu, logik palsu lagi.

    ReplyDelete
  30. Jika kamu pun tak tahu tentang kes ini, macam mana ahli pembangkang nak tahu?

    Tahu tak berapa orang dibunuh di malaysia setiap hari?

    Adakah semua kes itu kena dirujuk ke ahli pemnbankang?

    Parpu memang Bodoh

    ReplyDelete
  31. Bangsa Melayu tidak mampu berfikir sebagai Tuan di bumi sendiri.Melayu masih lagi berfikir sebagai orang yang dijajah.Mana tidaknya,setiap pagi ramai anak gadis Melayu dan pemuda harapan bangsa akan keluar bekerja di kedai-kedai milik orang cina.Ada di kedai kasut,kedai menjual tikar getah,kedai menjual bunga,kedai gambar,kedai komputer,kedai perabut(menjadi Badang mengangkat yang ringan dan yang berat),kedai alat-alat elektrik,bengkel memperbaiki motosikal(lulusan Giat Mara),kedai barangan hardware,kedai menjual underwear dan bermacam-macam perniagaan lagi samada yang halal ataupun yang haram.Mereka ini cukup setia dengan majikan.Pagi-pagi lagi sudah terpacak di depan kedai.Sebaik sahaja pintu dibuka terus saja memulakan tugas.Hebat jiwa hamba Melayu.Dari kecil Melayu sudah diajar yang dunia ini bukan milik kita,tetapi adalah milik orang kafir.Kita diajar mementingkan akhirat,bukan keduniaan.Jadi janganlah sedih jika kita tidak layak ke Piala Dunia,bukankah Piala Akhirat itu lebih utama?Ramai orang Melayu amat arif sekali tentang hal ehwal dan pengurusan di akhirat.Sekiranya terdapat Melayu yang bijaksana,pasti dia akan dituduh sebagai tidak Islamik.Baik Melayu baik membawa rebah.Akhirnya pasti bumi ini milik cina.Lee Kuan Yew adalah arkitek kepada usaha ini.

    Pada 1 Ogos 2009 nanti tambang bas Rapid KL akan naik pada kadar yang memeritkan anak-anak bangsa dan keseluruhannya.Dari Kampung Pandan ke bandar Kuala Lumpur sehala harga tambangnya adalah 3 ringgit.Bayangkan bagi yang terpaksa naik lebih dari satu bas.Inilah yang dikatakan "rakyat didahulukan....".Dulu PKM tinggal di hutan,menyerang hendap Melayu.Nyawa Melayu tiada nilai,tetapi nyawa mereka sangat tinggi nilainya walaupun ianya seorang penyamun.Sekarang tidak perlu menyerang hendap lagi,kerana mereka kini sudah berada di dalam Parlimen dan Kabinet.Menyerang ekonomi Melayu secara terancang.Kenaikan tambang ini akan menyebabkan rosaknya BN pada PRU depan.Inilah yang diingini mereka.Ada yang menyerang dari luar kerajaan seperti Majlis Peguam dan pembangkang dan ada yang dari dalam melakukan 'self-destruction'.Namun jangan risau kerana syurga adalah milik kita dan bangsa Melayu itu bijak menguruskan kemiskinan.Untuk makluman sekalian,PINTU SYURGA ada di Kelantan.

    ReplyDelete
  32. hahahhaha.......salute kat brader parpu..lagi ramai anon2 yg marah2 tandanya punya bekesan blog my brader parpu..tulis2 jangan tak tulis.Lagi korang marah..maki hamun my brader lagi tinggi nilai blog dia ni...maki jangan tak maki.EEEE syoknyer brader parpu pemes siot..HIDUP..n Longlife brader parpu jangan sampai colek brader bw p tempat tinggi dah ler yerrrr

    ReplyDelete
  33. Biasalah bro..provocateur jangan dilayan..bro aku nak share citer ni kat blog aku boleh bro ? Nanti credit ngn trackback aku letak la skali. Jgn risau. Aku tak klepet punya. Blom lagi nak mengamalkan resam Fuckatan Riot atopun kroni unggul dia, Dogs and Pigs (DAP). :D Boleh ek bro ?

    ReplyDelete
  34. Silakan bro, by all means....aku rela bro! tq for supporting this thing bro!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!