CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Wednesday, November 26, 2014

UCAPAN KAK JAT TENTANG AKTA HASUTAN - HIDUP WANITA UMNO


Saya berharap Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak serta kabinet akan berfikir panjang sebelum membuat keputusan untuk memansuhkan Akta Hasutan 1948. Jangan menang sorak hari ini kampung digadai pada hari esok. Nanti jika tangis air mata darah sekalipun, kampung tidak akan kembali lagi," Kak Jat aka Dato Seri Shahrizat Jalil

PANAS BERAPI! LUAHAN PARPUKARI BERAPI TENTANG UCAPAN TIMBALAN PRESIDEN UMNO YANG MESTI DIBACA!

Seronok tengok TPM berucap tadi. BERAPI-API! Bila dengar memang terbakar darah dibuatnya. Seolah-olah bila dia cakap kita nak bangun dan terus menjerit! Hidup UMNO! Memang terasa macam tu! Tetapi bila kenangkan balik Ketua Bahagian dan Ketua Cawangan yang dah uzur dan tak relevan serta penyekatan yang mereka buat. Terus mati pucuk rasanya...

Ya Pemuda, Puteri dan tulang belakang UMNO wanita sendiri terjerit-jerit kat bawah menyokong apa yang diperkatakan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sangat saya hormati. Ini bermakna pucuk pimpinan parti tahu memang UMNO menghadapi masalah. Apa yang diperkatakan oleh 'OLD MAN' TUN M memang benar. KLIK SINI

Kita boleh kata suruh Tun M duduk diam-diam dan jangan bersuara, tetapi kita ada fikir ke orang tua sangat sayangkan parti UMNO dan bangsa melayu ni? Kita semua nak tunjuk pandai dan nak sokong BOS of the day saja demi nak jaga tembolok kita? Bukankah kita sepatutnya menegur UMNO untuk berubah? Walau dah berjuta kali suruh berubah tapi UMNO masih sama? Jangan la macam tu..

Kita mahu PM dan Tun M bersatu dan kalau tak boleh nak membantu jangan la jadi batu api nak tambah cili kan? Kita kena berdoa supaya mereka bersatu dan UMNO terus utuh menjadi PEOPLE CHAMPIONS! Bila dia tegur kita terima la dan perbaiki. Tak payah la nak serang dia balik dan nak tunjuk besar kepala kita kan?

Anyway apa yang diperkatakan oleh TPM tadi memang tak lari dari apa yang diperkatakan Tun M dalam blog beliau iaitu Chedet.cc - kita semua tahu di bahagian dan cawangan-cawangan orang yang dah expired dan tak relevan masih dok pegang jawatan seolah-olah nak menongkat langit!

Aku setuju dengan permintaan TPM, kalau sudah lama, maka undurlah dan beri peluang kepada muka baru. Ini ada yang dah pernah jadi Ketua bahagian, jadi wakil rakyat lepas bersara masih mau jadi ketua cawangan lagi. Dan disebabkan dia takut hilang jawatan maka dia tak benarkan cawangan dia lebih dari 50 orang. Apa ni beb? Dah macam ni pun masih nak pentingkan diri sendiri ke?

Sudah-sudahlah tu, orang melayu memang perlukan UMNO sebab terbukti parti lain memang tak boleh nak bela bangsa melayu. PAS gagal dan takut dengan DAP, PKR bukan parti melayu dan DAP semua tahu komunis chauvinist. APa pilihan kita ada? Takde beb, hanya UMNO saja dan pemimpin-pemimpin UMNO bahagian dan cawangan sudah mula kena fikir tentang masa depan anak cucu.

Duit ni cari banyak mana pun memang tak pernah cukup. Bersyukurlah dengan apa yang ada. Kalau dah tahu diri sudah tidak relevan dan tidak disukai maka berundurlah. Jangan beli sokongan dengan wang ringgit. Aku bukan nak menuduh tetapi ini adalah hakikat. Kelak nanti disebakan kita gila kuasa anak cucu semua tergadai.

Rakyat Malaysia memang perlukan UMNO tetapi UMNO yang lebih hebat dan boleh menjadi denyutan rakyat. Bukan UMNO yang dah tua dan outdated serta masih dalam zaman Jurassic seperti DAP dan PAS yang masih simpan pemimpin yang dah patut masuk muzium! Kenapa perlu ikut orang lain? Kita kena buat sesuatu yang baru. Inilah masanya kita nak tengok ketua-ketua bahagian dan ketua cawangan yang sudah tdak relevan mengundurkan diri dan beri spesis baru untuk menduduki jawatan tersebut.

Aku dapat feel apa yang Timbalan Presiden UMNO sampaikan tadi, tapi adakah mereka yang sepetutnya sudah tidak relevan ini mendengar? Apakah ini akan manjadi satu lagi perhimpunan yang cakap berapi dan berdegar-degar lepas habis semua lupa? Kita yang akan menentukan masa depan parti. Mulakan dengan pegorbanan EGO yang tidak mebawa faedah serta undur sebagai wira!

Nak tulis lagi ke? Tak payah la kot. Cukup la tu. Kalau reti bahasa memang dah faham apa yang TPM cakapkan tadi. Kalau memang nak parti hancur dan musnah maka duduk la situ dan kita semua tunggu UMNO ditalkinkan. Kalau dulu aku cakap macam n mungkin ada yang gelak, sekarang benda ni tak mustahil lagi dah. Rakyat mahukan UMNO tetapi dengan ROH YANG BARU!

Terima kasih kerana sudi membaca luahan hati PARPUKARI

Tuesday, November 25, 2014

NASIHAT FREE TUN MAHATHIR KPD PERWAKILAN DAN PEMBAHAS PAU

1.
Perutusan ini ditulis kerana saya tidak dapat hadir di Mesyuarat Agong UMNO kerana berada di luar negara. Tetapi kerana saya kurang sihat untik keluar negara, saya mungkin hadir Insya’allah! Walaubagaimanapun saya ingin membuat kenyataan ini juga.

2. Sebagai orang tua, dan orang tua UMNO pula, izinkanlah saya memberi sedikit pandangan.

3. Semua tahu UMNO sekarang tidak popular seperti UMNO dahulu. Ada yang berkata UMNO tidak lagi relevan.

4. Sedikit sebanyak pandangan ini berasas. Jika UMNO dikalahkan dan hilang dari muka bumi, kepimpinan dan ahli UMNO tidak boleh nafi sumbangan mereka kepada kejatuhan parti yang begitu berjasa kepada Melayu dan negara Malaysia.

5. Apakah kesalahan yang telah dilakukan oleh pemimpin dan ahli UMNO?

6. Pada pandangan saya, yang pertama ialah kerana menganggap UMNO sebagai batu loncatan untuk perkaya diri sendiri.

7. UMNO hanya menerima ahli baru yang tidak mengancam kedudukan pemimpin yang sedia ada di semua peringkat.

8. Cawangan tidak terima sesiapa yang berkebolehan mencabar Ketua Cawangan. Ini adalah oleh kerana ada habuan bagi Ketua Cawangan.

9. Oleh itu yang dapat masuk UMNO hanyalah orang Melayu yang kurang berbakat daripada Ketua Cawangan. Apabila Ketua Cawangan meninggal, penggantinya ialah orang yang lebih lemah daripadanya.

10. Pengganti pun demikian. Hanya yang tidak punyai kebolehan yang lebih daripadanya sahaja yang diterima. Apabila dia kembali ke rahmatullah, yang mengganti lebih lagi lemah.

11. Dan seterusnya. Kepimpinan di peringkat cawangan dan bahagian semakin lama semakin lemah dan tidak berupaya memimpin. Sebab itulah apabila ditanya siapa yang akan jadi Menteri Besar Selangor jika Barisan Nasional menang, tidak ada jawapan. Walhal Selangor penuh sesak dengan Melayu yang terpelajar, berbakat, sudah kaya dan tidak perlu memperalatkan UMNO untuk perkaya diri sendiri. Mereka ini tidak boleh masuk UMNO. Yang sedikit yang dapat masuk akan disekat kenaikan sebagai pemimpin.

12. Budaya war lord (kepala perang) sudah meresap kedalam UMNO. “UMNO saya punya.” “ Bahagian ini saya punya.”

13. Kerana kecewa ada yang berbakat dan berjiwa UMNO menyertai parti lain. Maka akan merosotlah UMNO dan akan hilanglah parti keramat ini.

14. Yang kedua ingin saya tekan akan pentingnya menegur pemimpin. Tunku, Tun Razak, Tun Hussein bukan sahaja ditegur bahkan dicabar. Saya diserang dan hampir kalah dalam pertandingan.

15. Tanpa teguran pemimpin akan percaya segala yang dilakukan olehnya betul belaka. Tetapi sebenarnya ada yang dilakukan olehnya salah dan tidak baik.

16. Saya dinasihat supaya tidak membuat teguran terbuka. Sebenarnya sudah saya tegur secara tertutup berkali-kali, terutama berkenaan masalah Bumiputra dan UMNO. Tetapi tidak berkesan. Teguran secara terbuka terpaksalah dibuat.

17. Harapan orang Melayu ialah wakil-wakil ke Perhimpunan UMNO akan buat teguran terhadap beberapa perkara yang hangat dibincang ramai sekarang.

18. Pemimpin pula perlu dengar teguran ini dan ambil berat pandangan wakil. Janganlah selalu mendengar orang tertentu yang dikeliling kita sahaja. Yang mengeliling orang yang berkuasa tidak baik bagi mereka.

19. Orang Melayu mungkin tidak pandai seperti pakar-pakar rujuk, tetapi saya percaya orang Melayu tidak bodoh. Mereka yang membangunkan negara dari sebuah negara miskin kepada negara yang memberi banyak nikmat kepada semua.

Dr Mahathir Bin Mohamed

Monday, November 24, 2014

PANAS WEI! PAU KALI INI UMNO NAK BUAT PERUBAHAN BESAR - NO MORE BODEK TAPI MEMBELA NASIB RAKYAT MALAYSIA!

I
Hmm dah dekat dah perhimpunan paling besar parti yang memerintah negara ini iaitu Perhimpunan Agung UMNO. Kali ini aku dapat rasakan ada sedikit kelainan. Aku difahamkan ada satu comitte telah ditubuhkan yang diketuai oleh Hishamuddin Hussein dan dibantu oleh Ismail Sabri sebagai timbalan dan Razali Ibrahim serta Rosnah Shirlin.

Khabarnya comitte ini bertanggungjawab untuk memastikan mereka mengumpul segala permasalahan rakyat yang sedang dihadapi sekarang ini. Mereka juga dipertanggungjawabkan agar perwakilan kali ini bukan hanya memuji dan memuja perbahasan ucapan Presiden.

Kali ini nampaknya PAU akan menjadi medan untuk membela nasib rakyat marhaen. Banyak usul yang akan diketengahkan antaranya adalah tentang. akta Hasutan, kos sara hidup dan banyak lagi yang lebih dekat pada hati rakyat.

Aku juga dengar UMNO mahu menjadi The Real People's Champion semula seperti satu masa dulu. Seronok aku bila dengar benda-benda macam ni.

Aku jarap sangat perhimpunan kali ini menkadibsatu permulaan untuk perjuangkan nasib rakyat marhaen. Harap para perwakilan berani untuk menyuarakan kebenaran. No more BODEK please!

Semua dah cantik ni. Kita harap apa yang diperjuangkan oleh comitte yang terdiri dari nama yang aku sebut diatas tadi supaya menjadi realiti. 


Friday, November 21, 2014

TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA KERANA MENDENGAR!

Beberapa hari lepas aku ada tulis mintak kerajaan hapuskan subsidi minyak sebab harga minyak mentah dunia sedang merudum dan aku juga kata elok dibayar lebihan subsidi tu pada rakyat Malaysia sebagai one off payment untuk mereka selaraskan hidup mereka hidup tanpa subsidi minyak.

Akhirnya permintaan House PK tertunai sudah MULAI 1 Dis ini subsidi RON95 dan diesel akan dihentikan.Harga akan ditetapkan ikut pengapungan terkawal seperti RON97,DS Hassan Malek umum.

Itu petikan berita Agenda News beb. Thank you kerajaan Malaysia kerana mendengar dan bantulah rakyat yang betul-betul memerlukan. Marilah kita belajar hidup tanpa subsidi minyak.

Aku hanya blogger jalanan....tetapi kan bila minyak dunia mahal nanti. Aku yakin kerajaan akan sediakan pelan bantuan untuk meringankan bebanan rakyat. Walau pakatan selalu kata kerajaan kita zalim tapi hakikatnya kerajaan tak pernah biarkan rakyat menderita kan?

So kita dah boleh baca macai pakatan akan kata kerajaan buat macam ni sebab kerajaan takde duit la, kerajaan nak bangkrap la. Itu biasa macam-macam cerita akan keluar lepas ni.

Tapi aku percaya tanpa subsidi buat masa ini minyak ron 95 akan lebih murah lagi...kan kan kan?

Thursday, November 20, 2014

HEBAT! SUKAN BOLEH MENYATUKAN SEMUA!








Sememangnya SUKAN mampu menyatukan kita semua kan?

Untuk galeri penuh, KLIK SINI

PANAS BERAPI! APA TUN M BUAT DENGAN KJ NI?


MENARIK-kali pertama Khairy 'duduk semeja' dgn Dr Mahathir.Ini di PC pelancaran Le Tour Langkawi 2015 di pejabat bekas PM,Putrajaya sekarang-Agendanews 

Aku tak nak cakap banyak tetapi aku nak tanya penyokong kedua-dua pemimpin ni. Sampai bila korang nak gaduh ni? Mereka dah ok tu...

Steady Tun M dan Khairy. Kalau nak jadi kuat semua mesti bersatu. MESTI ADA YANG TERBAKO TENGOK GAMBO NI KAN? MUAHAHAHAHAHA

KITE BAKO!

Wednesday, November 19, 2014

PENDEDAHAN BERAPI! BERAPA JUTA KHALID BAYAR PAMPASAN PADA STAFF MBI NI? WAJIB BACA DAN SEBARKAN

Ada satu blog rasuah sana sini tinggalkan link kat ruangan komen aku. Maka aku pun pi check dan inilah aku jumpa beb. Gila wei pendedahan ni! Biar betul ni? Apa PKR nak cerita pasal ni? Apakah ini bukan RASUAH tapi hadiah? Kalau UMNO buat dikata rasuah tapi PKR buat dikata pampasan?

Kita rakyat Malaysia mahukan penjelasan terutama sekali penduduk Selangor sebab wang rakyat dibazirkan begitu banyak untuk diberi pampasan. Apa benarkah pendakwaan ini? Azmin jangan asyik korek longkang je, sudah tiba masanya kena korek dan tengok apa yang berlaku sebenarnya ni.

SPRM? Are tou guys interested in ths case? Untuk pendedahan penuh, KLIK SINI

TAHNIAH MB JOHOR KERANA BERANI MEMPERTAHANKAN HAK MELAYU!

Keluasan tanah rezab Melayu di negeri ini telah meningkat daripada hanya seluas 87,563.6 hektar pada 1957 kepada 432,157.64 hektar setakat September tahun ini. Ia sekali gus menunjukkan peningkatan sebanyak 279,744 hektar atau 18.2 peratus sejak negara kita mengecapi kemerdekaan.
 
Jika mengambilkira kawasan Iskandar Malaysia yang merangkumi daerah Johor Bahru dan sebahagian Kulaijaya, keluasan tanah rizab Melayu sebelum merdeka adalah seluas 1,921.44 hektar tetapi selepas tahun 1957 sehingga September 2014, luas tanah rizab Melayu bagi kedua-dua daerah tersebut adalah 23,517.37 hektar. Ini jelas menunjukkan bahawa keluasan tanah rizab Melayu di kawasan Iskandar Malaysia pada hari ini sebenarnya bukan semakin berkurangan tetapi telah meningkat sebanyak 12 kali ganda berbanding sebelum merdeka.

Bagi daerah-daerah lain di negeri Johor juga, ia turut mencatatkan peningkatan sebanyak 2 hingga 21 kali ganda.

Tanah Rizab Melayu adalah tertakluk di bawah Enakmen Rezab Melayu 1936 dan Perlembagaan Persekutuan. Mana-mana tanah yang berstatus demikian apabila hendak dibatalkan atas alasan pembangunan atau permohonan pemiliknya sendiri perlulah mematuhi keperluan sebagaimana yang disyaratkan di dalam Enakmen Rizab Melayu 1936 dan juga Perlembagaan Persekutuan iaitu perlu ada tanah gantian yang berkeluasan sama atau lebih dan nilaian tanah mestilah sama atau lebih

Semoga apa yang kita rancang akan mendapat keredhaan daripada Allah SWT. Insya-Allah.

MB Johor , Mohamed Khaled Nordin

Tuesday, November 18, 2014

GEMPAR BERMINYAK! RON97 TURUN 20 SEN MULAI TENGAH MALAM NI! APAKAH KITA MASIH PERLUKAN SUBSIDI MINYAK?

Semalam Presiden Indon naikkan minyak sebanyak 53 sen seliter. Kecoh jugak la tapi depa takdak orang macam Rafizi pussy gay. Jadi tak jadi isu besar. Negara kita naik 20 se je dah jadi kecoh kan?

Namun hari ini kita dapat berita baik bilamana ron 97 akan diturunkan harga 20 sen seliter mulai tengah malam ini. Sebelum ini harga ron 97 berharga 2.75 di pam. Lepas ini ianya hanya akan berharga 2.55 sahaja.

So aku nak hasut korang ni. Buat apa nak pakai ron 95 lagi. Beza 25 sen je tapi ron 97 punya penjimatan dan kelancaran enjin adalah lebih baik dari ron 95.

Aku tak tipu tau. Korqng cuba isi sendiri dan cuba try test tengok. Memang jimat walau mahal sedikit. Aku sebenarnya lagi suka kalau subsidi ditarik terus dari ron 95 dan biar pasaran yang menentukan harga naik turun.

Cadangan aku sinple je. Ini idea dari kawan baik aku sebenarnya. Macam ni tarik balik subsidi minyak dan beri mereka sekali bayar bantuan untuk mereka adapt pada kenaikan tanpa subsidi ini.

Contohnya beri RM1000 kepada mereka yang berpendapatan 3000 ke bawah one off payment untuk penyesesuaian diri tanpa subsidi. Orang UMNO korang berani tak bawak usul ni ke perhimpunan agung UMNO?

Aku rasa dah tiba masanya kita hidup tanpa subsidi. Banyak lagi benda boleh dibuat dengan duit subsidi tu. BR1M adalah salah satu program yang bagis sebab duit itu disalurkan terus kepada orang miskin.

Banyak lagi boleh dibuat sebenarnya. Tak perlu aku nak explain panjang lebar kat sini kan? Kenapa erlu takut, minyak dunia tengah turun sekarang, aku rasa kalau tanpa subsidi un kita tetap akan dapat harga yang murah, kalau minyak naik nasb la bukan salah kerajaan pun. Ianya ditentukan oleh pasaran yang dikawal oleh Amarika.

Setuju tak dengan cadangan aku ni?

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!