CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sunday, April 20, 2014

CILI KASI TARUK! PEMBALASAN TUHAN KEPADA MANUSIA YANG KUAT MENIPU?

Hari Rabu tanggal 22 Oktober 1997 jam 5.14 petang (mengikut hansard Parlimen), ketika itu Ahli Parlimen Jelutong, Tuan R. Karpal Singh telah membangkitkan dalam Dewan Rakyat  kegiatan homoseksual Timbalan Perdana Menteri pada saat itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ini berikutan satu perjumpaan yang telah diadakan oleh Karpal Singh dengan bekas pemandu Datin Seri Wan Azizah, iaitu Azizan Abu Bakar sebelum itu yang mengadu kepada Karpal beliau tidak tahan diliwat Anwar Ibrahim.  Satu Akaun Bersumpah juga telah dibuat oleh Azizan melalui firma guaman Karpal Singh.

Memandangkan Karpal membangkitkan perkara itu di dalam Dewan Rakyat, iaitu satu institusi yang tinggi dan berintergriti dalam negara, serta kedudukan Dewan Rakyat itu yang tidak membolehkan ahli-ahlinya berbohong, maka Perdana Menteri ketika itu Datuk Seri Dr Mahathir mengambil serius dakwaan tersebut dan telah mengarahkan satu siasatan dijalankan oleh polis.

Manakala Anwar Ibrahim tidak berani membawa usul untuk  merujuk Karpal kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen. Ini menguatkan lagi bukti bahawa apa yang dikatakan Karpal Singh adalah betul.

Hasil siasatan yang dijalankan polis mengesahkan Anwar terlibat dalam kegiatan homoseks.

Pada 2 September 1998 Datuk Seri Dr Mahathir telah bertindak memecat Anwar sebagai daripada semua jawatan terutamanya jawatan Timbalan Perdana Meneri dan Menteri Kewangan.

Setelah ditahan dan didakwa di Mahkamah kerana kesalahan meliwat Sukma, Munawar Anes dan Azizan Abu Bakar, tiba-tiba Karpal Singh selaku orang pertama yang mendedahkan kegiatan homoseks Anwar telah bertukar arah  dan terlibat dalam barisan peguambela Anwar pada 1999 untuk perbicaraan kes liwat yang dibangkitkan olehnya sendiri pada 1997.

Daripada 1999 hingga 2005 memakan masa 6 tahun. Oleh kerana kemunafikkannya itu, pada 2005 Karpal telah terlibat dalam satu kemalangan jalan raya di Pulau Pinang yang membuatkan beliau lumpuh dan terpaksa bergerak atas kerusi roda.

Tahun 2008 Anwar Ibrahim ditangkap dan didakwa kali kedua atas kesalahan homoseks, iaitu meliwat Saiful Bukhari Azlan. Walaupun dalam keadaan lumpuh dan berada atas kerusi roda Karpal sekali lagi bertindak sebagai peguambela Anwar dan mempertahankan kegiatan homoseks Anwar.

Daripada 2008 hingga 2014 memakan masa 6 tahun. Selepas sekali lagi enam tahun Karpal kemalangan lagi sekali dan akhirnya kemalangan itu meragut nyawanya. Beliau mati dalam keadaan yang sangat ngeri. Dimana mukanya dalam keadaan senget dan matanya terbeliak.

Beliau sendiri yang mendedahkan kegiatan homoseks Anwar dan kemudiannya beliau sendiri pula yang mempertahankan kegiatan homoseks Anwar. Tindakannya itu membuat orang ramai keliru dan seterusnya membuat masyarakat berpecah belah.

Mungkin inilah balasannya terhadap manusia yang jahat seperti Karpal.....?

Akhir kata marilah kita sama-sama renungkan pengajaran atau iktibar yang boleh kita ambil daripada peristiwa ini.

Dipetik dari tulisan seorang facebooker....

Tuesday, April 15, 2014

PANAS BERAPI! SINDIKET PUSAT TAHFIZ SUDAH KEMBALI???

Tahniah Perak Today kerana anda telah mengutarakan satu isu yang sudah lama menghantui kita semua selama ini, Aku nak cerita pasal Pusat  Tahfiz yang telah diexpose oleh Mazidul dan beberapa akhbar lain. Dah lama senyap kan? Ingatkan dah habis. Oh tidak, aku letak artikel Mazidul kat sini untuk ingatkan kembali sindiket ini:

Alhamdulillah, saya panjatkan kesyukuran kepada Allah kerana kebelakangan ini, ramai rakyat Malaysia telah mengetahui maklumat tepat mengenai SM Amin.

Sila baca kenyataan di bawah.




Andai diabaikan semual 'gelaran', nama sebenarnya, AZHAR WAHAB. Dia bekas ketua ajaran difaktwakan sesat pada Oktober 2004 kerana ajarannya didapati bercanggah dengan aqidah, syariat serta akhlak Islam.


Selain menjadi pengasas Al-Mansur Holdings Sdn. Bhd juga, Azhar, pembekal produk dipasarkan oleh pelajar Pusat Tahfiz Amal, PTA di Kedah.

Kini, dia hidup terlalu mewah.

 
Tafsirkan gambar di bawah.



Lazimnya, bahasa tubuh tanpa disedari mencerminkan sikap sebenar manusia. Barangkali wang telah menutup perasaan hormat di hati. Tatkala kaca disangkakan permata, begitu jadinya.

Azhar juga taksub merakamkan klip video muzik bersama 'artis' wanita. Konsert dianjurkan setiap kali album terbaharunya dilancarkan.



Dari segi suara ...

Tonton video berikut dan nilaikan samada dia penyanyi berkualiti atau sekadar syok sendiri.


Di bawah antara produk keluaran syarikat Azhar, dipasarkan oleh kanak-kanak, remaja dan warga emas di restoran, stesyen minyak, kawasan Rehat dan Rawat Lebuh Raya serta di sekitar bank.

PTA tidak pernah melahirkan penghafaz Al-Quran sejak mula beroperasi lebih 10 tahun lalu. 


[ Klik di sini ]
Perhatikan kelas di PTA dirakamkan oleh sumber saya, kosong dan berhabuk. 


[ Klik di sini ]

Majoriti pelajar, bukan anak yatim, diperkudakan untuk menjual produk dibekalkan oleh syarikat Azhar. Antara mereka, gadis berusia 13 tahun, berasal dari Selangor, saya temui di Kota Bharu, Kelantan pada Ogos 2012. Dia terpaksa berdiri selama 8 jam sehari untuk menjual produk Azhar.


[ Klik di sini ]

Bukan sahaja remaja diperhambakan, kanak-kanak tidak terkecuali.



Wanita warga emas, 60 tahun, di bawah saya temui sewaktu menjual madu keluaran syarikat SM Amin di restoran mamak pada Jun 2011.




[ Klik di sini ]


Puluhan pelajar PTA saya temui sejak lebih 4 tahun lalu berkata, mereka harus membuat jualan minima RM150 sehari sebelum pulang ke rumah transit. Baca rakaman perbualan di antara rakan saya dan gadis dieksploitasi. Gambarnya dirakamkan di stesyen minyak di Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor, pada November 2013.

Klik di sini.

1 Disember 2013, Kerajaan Negeri Kedah di bawah dipimpin oleh Datuk Mukhriz Mahathir mengeluarkan kenyataan untuk melaksanakan tindakan tegas terhadap pengurusan PTA.


Laporan polis kemudian dibuat oleh Exco Kerajaan Negeri Kedah di Ibu Pejabat Polis Kota Setar juga tidak menampakkan sebarang hasil.


[ Klik di sini ]

Terkini, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kedah, telah mengarahkan PTA ditutup bermula 10 Februari lalu.


Alhamdulillah sekali lagi.


Andai arahan itu antara hasil usaha Mukhriz, secara peribadi, saya mengucapkan terima kasih kepada beliau.


Klik di sini.

Apapun, arahan itu tidak semestinya akan dipatuhi oleh PTA. 

Jika masih terserempak dengan pelajar PTA, jangan sesekali membeli produk keluaran syarikat bekas ketua ajaran sesat itu. Andai bersimpati melihat kanak-kanak dan remaja kelesuan akibat terpaksa berdiri dan berjalan selama 8 jam sehari, huliurkan mereka wang sekadar cukup untuk membeli makanan serta minuman. 

Jika pembaca mempunyai sebarang komen ingin dikongsikan, sila catatkan di sini.

Khabarnya ada beberapa blog lain pun dah dedahkan pasal jutawan yang mempergunakan anak-anak yatim dan orang miskin serta orang-orang tua ni. Mereka kini masih aktif lagi di seluruh negara. Pandai tauke dia ni, Senyap sekejap sekarang dia start balik.

Ok macam ni aku nak mintak tolong korang, kalau sekiranya korang tengah makan kat mana-mana dan terjumpa bebudak ini aku mintak korang email kan kepada editor@peraktoday.com.my dengan lokasinya sekali. Bukan apa, kita tak mau anak-anak yang tidak berdosa ini diperguna oleh manusia yang tidak bertanggungjawab!

Ayuh rakyat Malaysia kita bantu Perak Today untuk basmi kerja jahat yang merosakkan nama Islam ini.

PANAS WEI! KHALID RELA DISAMAN KERANA KEBODOHAN DIA MENGURUS AIR

Betul Khalid aku setuju kau buat demi kebaikan rakyat! Tang mana air takdak ni baik kepada rakyat pun aku tak tau. Tak cukup dengan tu nampaknya isu air ni nampaknya tiada kesudahan dan ianya akan berlanjutan untuk jangka masa yang lama.

Kalau la ya, kalau Khalid tak degil dan dah setuju dengan Langat 2 beberapa tahun yang lepas tak payah la sesiapa pun nak saman kerajaan negeri. Sekarang rakyat Selangor semua dalam kesusahan. Walau hujan berhari-hari air takungan masih kurang. Kenapa? Why?

Bangkitlah rakyat selangor dan gesa Khalid mana pergi idea-idea brilliant dia sebelum ini. Jangan biarkan Khalid terlepas. kalau perlu saman dia saman je. Takde pun rakyat Selangor semua ramai-ramai ke rumah Khalid dan ambik air dari kediaman rasmi dia. Amacam?

Monday, April 14, 2014

PANAS BERAPI! KENAPA RAKYAT SELANGOR TAK MARAH KHALID IBRAHIM PEMUNCA TIADA BEKALAN AIR DI NEGERI INI?

Tahukah anda yang Selangor kini menghadapi Krisi Air yang paling dahsyat? Aku percaya semua tahu kan especially yang tinggal dalam selangor ni. Tapi pelik kan, takde siapa pun bising dengan kesusahan yang dihadapi sekarang di Selangor?

Selangor tidak pernah hadapi krisis air yang teruk sebegini. Ini kali pertama Selangor kena BALA yang paling teruk. Kita kena terima kasih kepada Khalid Ibrahim yang sangat degil dan tak mahu buat Langat 2, empat tahun yang lalu. Dia punyai idea luarbiasa dimana dia kata nak ambik air dari sumber bawah tanah la, air lombong la. Macam-macam la idea gila dia.

Namun hingga ke saat ini takde apa pun. Last-last dia dah pening dia terus setuju dengan kerajaan Persekutuan dan bersetuju dengan Langat 2. Tapi sedihnya benda dah terlambat, kni rakyat Selangor kena sengsara lagi empat tahun hingga Langat 2 siap.

Persoalannya mana idea Khalid yang so called brilliant selama ini? Mana dia penggalian air dari bawah tanah? Apa Khalid nak buat sekarang ni untuk atasi masalah air di Selangor? Nampaknya Khalid dok sibuk nak kejar jawatan dalam PKR je ni, tak nampak pun dia nak bentangkan idea untuk mengatasi masalah air di negeri paling kaya dalam Malaysia ni?

Peliknya rakyat Selangor tak komplen pun kan? Mereka macam redha je. UMNO Selangor pulak tak reti nak utarakan isu air ni, masing-masing dok fikir nak selamatkan tembolok sendiri je? Aku sedih tengok negeri Selangor ni, dah le Kerajaan pimpinan Khalid ni lemau dan suka main politik pembangkang kat negeri ini iaitu UMNO pulak dok jadi bebal nak mampos.

Wahai rakyat Selangor korang tak rasa ke kesusahan takde air sekurang-kurangnya 3 hari berturut-turut ni? Kalau pi makan kat kedai pun, mereka takde air. Apa air mereka guna pun kita tak tau, yang pastinya makan kedai yan takde air ni akan menyebabkan kita sakit perut dan cirit birit. Takkan korang nak duduk diam je?

Cuba kalau la ni kat Selangir kerajaan BN yang memerintah pastinya puak pakatan dan rakyat Selangor sendiri akan buat demo dan tunjuk perasaan pada kerajaan kan? Tapi kenapa tidak buat apa-apa pada Khalid? Dialah penyebab utama rakyat Selangor takde air ni. Ini adalah hakikat. Kerana kedegilan beliau maka Selangor haapai bencana yang tidak sepatutnya. Betul tak?

Apa tindakan korang wahai rakyat Selangor? Takkan nak terus diam je? Jangan la double standard wahai rakyat Selangor. Ini isu air, bukan isu politik. Khalid kena bertanggungjawab hal ini.

Sunday, April 13, 2014

GEMPAR TERKINI! ANWAR IBRAHIM JATUH DALAM BILIK AIR DAN KOMA?

Ketepek.... Nampak dah tanda tanda Anwar Al Juburi nak mampos!

Anwar Al Juburi kini dilaporkan berada di Hospital setelah jatuh dalam bilik air dirumahnya semalam. Mengikut maklumat Awal tekanan darah Anwar Al Juburi naik mendadak dan menyebabkan dia pengsan separuh sedar. Ini lah dia balasan yang baru sedikit Anwar terima.

Macai macai Anwar Al Juburi nak cakap apa? Ohhh kalau Najib Razak jatuh sakit bukan main hangpa fitnah macam macam. Ni sekarang Anwar Al Juburi jatuh pengsan nak cakap apa pulak? Salah UMNO? Nasib baik tak kena penampor Boya kalau tak sah Anwar meninggal!

Hidup Najib Razak, amin.

Saturday, April 12, 2014

LAWAK HARAMI DITENGAH MALAM

ERTI TAAT SETIA: BAIK SUNGGUHLAH KERAJAAN MALAYSIA INI

Pada satu petang seorang pelajar Malaysia peringkat pasca siswazah di sebuah universiti di United Kingdom (UK) sedang fokus bekerja sambilan di sebuah sekolah di kota Glasgow bagi mencari wang tambahan sara hidup.

Tiba-tiba dia disapa oleh seorang guru di sekolah itu yang katanya berasal dari Hong Kong dan telah lama menetap di UK.

Guru itu sudah lama memerhati budak Melayu tersebut bekerja dan ingin bertanya sesuatu.

"Saudara dari Malaysiakah?"

"Ya, jawab pelajar itu."

"Boleh saya tanya satu perkara."

"Boleh," jawab pelajar itu ringkas.

"Benarkah orang Melayu di negara saudara menindas kaum minoriti?" tanya cikgu wanita berkenaan.

Pelajar lelaki itu terpinga-pinga? "Mengapa puan tanya soalan begitu?"

"Saya diberitahu oleh seorang rakyat dari Malaysia yang mereka ditindas teruk di negara saudara. Mereka kata mereka warganegara kelas kedua."

Muka pelajar itu merah padam. Malu pun ada. Merasa dimalukan pun ada.

"Pernahkah puan melawat Malaysia?"

"Tidak pernah," kata guru itu ringkas.

"Tahukah puan, kaum itu di Malaysia adalah orang yang paling kaya di Malaysia. Merekalah yang menguasai ekonomi Malaysia. Merekalah juga yang paling berjaya dalam bidang-bidang profesional."

Jawab pelajar itu lagi "jika negara saya menindas orang itu, mereka tidak akan berjaya dan kaya seperti itu. Tahukah puan lagi, mereka juga adalah antara yang berada dalam 10 teratas bilionair di negara saya."

Guru itu pula terpinga-pinga. Pelajar itu bertanya lagi guru itu.

"Oleh kerana puan tidak pernah ke Malaysia, saya menjemput puan melawatlah negara saya yang aman, damai, sentosa, makmur dan cukup indah itu. Tengok dengan mata sendiri."

Cikgu itu tersenyum dan berlepas pulang.

Itu adalah dialog oleh seorang sahabat kepada saya baru-baru ini, yang telah lulus pengajian peringkat doktor falsafahnya di negara itu. Di luar negara ramai rakyat Malaysia yang suka memburuk-burukkan negara sendiri.

Mereka menuduh yang bukan-bukan. Mungkin juga ramai yang membuat tuduhan seperti itu kerana mereka mahukan perhatian, simpati, belas kasihan atau kerana mereka ada hati mahu tinggal terus di negara beriklim empat musim itu.

Baru-baru ini saya terbaca satu berita dari UK, kira-kira 1,000 orang Malaysia "tiada bernegara" merempat di negara itu setelah mengambil keputusan membatalkan atau 'mengoyakkan' pasport Malaysia kerana mahu menjadi warganegara England.

Setelah membuat keputusan melepaskan kerakyatan Malaysia, hampir sebahagiannya yang berasal dari Pulau Pinang, kini menghadapi dilema kerana tidak mendapat hak kerakyatan negara itu.

Mereka kini sudah menjadi manusia terumbang-ambing kerana sudah "tiada bernegara" atau "stateless". Negara Malaysia mereka sudah berpaling-tadah, negara orang putih itu pula tidak mahu menerima mereka.

Ada antara mereka adalah profesional yang kini terpaksa bekerja sebagai pencuci pinggan atau ada yang terpaksa mengemis.

Namun, saya tertarik apabila terbaca satu portal berita fz.com yang menyebut nama Menteri Dalam Negeri (KDN), Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Berita itu berbunyi begini:

GEORGE TOWN (4 April): Kira-kira 500 orang yang didakwa "tiada bernegara" (stateless) dari Malaysia yang tinggal di United Kingdom seharusnya menarik nafas lega apabila kerajaan Malaysia memberi jaminan untuk menguruskan kepulangan mereka.

Ia dilihat sebagai satu kejayaan kepada Ahli Parlimen DAP, Tanjung Ng Wei Aik yang begitu bersungguh-sungguh mahu menyelesaikan masalah kumpulan tidak bernegara itu, yang ada antaranya hidup dalam daif kerana tidak dibenarkan kerja di UK.

Kumpulan itu yang telah menyerahkan taraf kewarganegaraan Malaysia, dan kemudian memohon Taraf Kewarganegaraan Luar Negara British (BOC), setelah mempercayai ia adalah sijil yang laku digunakan di negara itu.

Ketika mendedahkan maklum balas yang diberikan oleh Ahmad Zahid dalam sepucuk surat (pada 3 April), Ng berkata, kerajaan Malaysia telah bersetuju menyediakan perkhidmatan imigresen bagi membolehkan mereka berada di Malaysia secara sah apabila pulang kelak.

Kementerian Dalam Negeri berkata, perbincangan dengan kerajaan British berhubung dengan rayuan pemegang BOC itu juga akan dilakukan.

"Sebuah kaunter khas akan diwujudkan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) bagi membolehkan pemegang BOC melapor diri sebaik tiba di Malaysia dan mereka akan dibantu oleh pegawai imigresen di KLIA.

"Zahid berkata pemegang BOC itu akan diberi nasihat oleh atache imigresen Malaysia di UK, serta pegawai-pegawai jabatan imigresen di sini dan KDN," kata Ng dalam satu sidang akhbar.

Berita lanjut mengenainya baca di sini: http://m.fz.com/content/stateless-malaysians-uk-can-return-ministry-tells-dap-rep

Bacaan tambahan mengenai kisah itu di sini:

*http://jebatmustdie.wordpress.com/2009/10/14/boc-disloyalty-has-its-price/

*http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/immigration-rules-leave-stateless-malaysians-in-limbo-2240532.html

*http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/malaysia/6316612/Malaysians-left-stateless-in-UK-after-passport-gamble-backfires.html

Apabila membaca berita-berita itu dan kisah bekas rakyat Malaysia yang "berpaling tadah" itu dan kemudian mahu kembali semula, setelah UK enggan menerima mereka, maka kesimpulan saya mengenai erti "ketaatsetiaan kepada negara" ialah: Baik sungguhlah negara kita ini.

Maka itu saya teringat sajak Allahyarham Usman Awang mengenai sikap "baik hati" orang Melayu yang antara petikannya:

Baiknya hati Melayu itu..
tak terbandingkan....
Selagi yang ada sanggup diberikan...

Sehingga tercipta sebuah kiasan:

"Dagang lalu nasi ditanakkan,
Suami pulang lapar tak makan,
Kera di hutan disusu-susukan,
Anak di pangkuan mati kebuluran"

Tetapi malangnya, kebaikan kita sering kali diambil kesempatan pula oleh orang lain. Kebaikan kita, dibalas dengan tuba.

Saya enggan mengulas panjang mengenai isu ini, bimbang nanti dituduh rasis pula. Tetapi fikir-fikirkanlah.

Benarkah kita ini terlalu lurus bendul? Allahualam.

SUMBER dari group Whatsapp


Thursday, April 10, 2014

PANAS! BANK NEGARA BILA NAK AMBIK TINDAKAN TERHADAP HONG LEONG BANK NI?

Hong leong bank ni memang kurang ajar. Bank yang dimiliki oleh Quek Leng Chan ni memang sudah lebih. Korang tau tak staf Cinabeng dalam bank ni boleh hina kaum melayu sesuka hati mereka?

Berikut adalah satu isu yang panas di mainkan di FB dan laman twitter sejak semalam . Rakan blogger The Flying Kick turut membangkitkan isu ini . Penulis tidak pasti sejauh mana kebenarannya tapi oleh kerana ada report polis, apa yang diperkatakan mungkin benar . Penulis membangkitkan isu ini dengan niat pihak polis menyiasat kebenaran cerita yang telah tersebar meluas di media sosial . Sekiranya apa yang diperkatakan itu benar , maka pegawai bank berbangsa Cina yang mengeluarkan kata-kata rasis terhadap kerani bank berbangsa Melayu itu wajar di siasat. Peliknya wanita Cina itu mengaitkan Melayu dengan PM Najib (merujuk kata2 di bawah ini:)




"THIS IS HONG LEONG! HONG LEONG!!! CHINESE BANK YOU KNOW!!! IT IS NOT YOUR NAJIB'S BANK, BANK BUMIPUTERA, STUPID!!!"

Mana dia tahu orang yang diherdiknya itu bukan Melayu penyokong PAS, PKR dan DAP ? Kalau benar lah apa yang di laporkan itu , wanita itu adalah manusia rasis di peringkat tertinggi . Dia punya rasis bukan atas dasar parti politik tapi atas dasar warna kulit , dalam kepalanya orang Melayu dikaitkan dengan pemimpin Melayu PM Najib Razak , orang Melayu dianggap bodoh , taraf bank milik Cina dan milik Melayu dibanding-bandingkan . Gua baca pun panas sial ! Tapi biarlah polis siasat kesahihannya secepat mungkin.

Dari sahabat blogger The Flying Kick

Satu laporan polis telah dibuat oleh seorang kakitangan Hong Leong Bank, Taman Sri Tebrau, Johor Baharu berhubung perangai RASIS yang diherdik oleh seorang pegawai bank tersebut.

Pegawai bank tersebut adalah seorang wanita bernama LIAU CHOW WAN yang merupakan Manager Head of Department Hong Leong Bank.

Dalam kes ini, kakitangan berbangsa Melayu itu telah menerima satu notis untuk berpindah ke Hong Leong Bank Berhad di Kuala Lumpur tanpa sebarang alasan. Kakitangan berbangsa Melayu itu yang berusia 46 tahun yang hanya merupakan seorang kerani di bank tersebut, telah merayu dan memohon ehsan kerana telah bekerja di cawangan tersebut selama lebih 28 tahun.

Bagaimanapun, LIAU CHOW WAN terus mengherdik kerani Melayu itu dengan kata-kata berikut:

"THIS IS HONG LEONG! HONG LEONG!!! CHINESE BANK YOU KNOW!!! IT IS NOT YOUR NAJIB'S BANK, BANK BUMIPUTERA, STUPID!!!"

Perangai perkauman yang diamalkan oleh KEBANYAKAN PEGAWAI BANK HONG LEONG bukanlah perkara baru. Sebelum ini HONG LEONG BANK turut menyekat, menahan dan menghalang pekerja-pekerja beragama Islamnya daripada menunaikan solat dengan pelbagai alasan, termasuklah tidak menyediakan ruang untuk bersolat. Solat dikatakan sebagai membuang masa!

Laporan polis telah dibuat oleh kerani tersebut kerana sentimen perkauman yang cukup menebal di kalangan pegawai bank HONG LEONG yang hampir keseluruhannya berbangsa Cina dengan Melayu dan India kebanyakannya hanyalah pegawai atau kakitangan bawahan.

HONG LEONG BANK, bank Cina yer? Bank Melayu bank bodoh, yer?

Dari rakan Facebook Pena Kulaijaya pula menulis seperti berikut

BUAT KALI KEDUANYA BERLAKU DI NEGERI JOHOR..! MELIBATKAN SYKT PERBANKKAN YANG TERKENAL IAITU HONG LEONG BANK.

KEANGKUHAN DAN KESOMBONGAN KAKAK BESAR SEBUAH SYKT PERBANKAN DI NEGERI JOHOR MEMANG BERADA DITAHAP MAKSIMUM DAN SANGAT TERLAMPAU.

ADAKAN INI HASIL DIDIKAN OLEH DAP DAN PKR DI JOHOR UNTUK MENKUCAR KACIRKAN NEGERI JOHOR YANG TELAH TERSEDIA AMAN DAN DAMAI.

(1) Xpuashati Bbaur Perkauman
Tmn Pelangi Rpt 3294/14
9/4 jm 1009
Pgdu : Zulkefli b. Zainal -49 thn / Kerani Hong Leong Bank
Saspek : Liau Chow Wan (P) - Manager Head of Department Hong Leong Bank.
Klsfksi : dlm sistn
Kes : 7/4 di Hong Leong Bank Bhd (HLBB), Level 5, Wisma Tiong Hua, Jln Keris, Tmn Sri Tebrau, JB, pgdu trma notis dr saspek supaya pindah ke HLBB KL tanpa sbrg alasn. 8/4 pgdu jumpa saspek utk mohon ikhsan krna kerja tpt tsbt slama 28 thn. Saspek dgn angkuh bkata 'This is Hong Leong!!! Hong Leong!!! Chinese Bank you know??? It is not Your Najib's Bank, Bank Bumiputra stupiddd!!!'. Pgdu xpuas hati saspek main sentiment pkaumn thdp pkerja bwhnnya n desak PDRM majukn pkara tsbt ke JPM.

SEBARKAN.............!

Terima kasih kepada Be Da Man kerana telah menyiarkan artikel ini dan aku harap korang sebarkan benda ni dan jadikan ianya viral Aku jugak nak mintak kalau ada staf lain yang dilayan sebegini dalam HONG LEONG BANK bangsat ni.

BANK NEGARA! Nak diamkan cerita ni macam cerita BAFIA Rafizi jugak ke? Kenapa kerajaan, badan kerajaan semua takut dengan pembangkang ni? Malunya....

PANAS! WAHAI MUSA ANAK HITAM DAN PEMBANGKANG BEBAL, INI JAWAPAN TUN M TENTANG ISU MEMALI - WAJIB BACA

Cakap banyak pun tak guna, KLIK SINI DAN BACA JAWAPAN TUN M

CILI KASI TARUK! AIR ASIA AKAN HADAP PAC! APA LAGI YANG TONY MACHA AKAN KELENTONG?

KUALA LUMPUR 7 April – AirAsia akan memberi penjelasan kepada Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) berhubung isu Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (klia2) pada 28 April ini.

Pengerusi PAC, Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata, sesi penjelasan AirAsia adalah perlu bagi memastikan laporan yang disediakan oleh PAC adil.

“Ketika Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) memberikan penjelasan kepada PAC pada 1 April lepas, nama AirAsia banyak disebut,” katanya dalam sidang media selepas mesyuarat pembentangan Laporan Ketua Audit Negara 2013 Siri 1 di Bangunan Parlimen di sini hari ini.

Minggu lalu, PAC selepas mendengar penjelasan daripada MAHB menyifatkan tiada unsur ketirisan yang menyebabkan peningkatan kos dan kelewatan pembinaan klia2.

Laporan sebelum ini menyebut AirAsia enggan berpindah dari Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) ke klia2, kerana bimbang terhadap tahap keselamatan dan operasi penerbangan di klia2.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika diminta mengulas mengenai perkara tersebut Sabtu lalu mengatakan AirAsia perlu berpindah ke klia2 seperti yang telah dijadualkan iaitu pada 9 Mei. – BERNAMA

HOUSE PK: Senang je, kalau Air Asia tak nak pindah jugak, kasi pindah semuanya ke KLIA2 dan kita nak tengok bagaimana Air Asia nak berfungsi tanpa Kastam dan lain-lain di LCCT! Apa gila punya Air Asia ni?

Macam-macam alasan Tony Macha ni bagi, kata airport baru ni tak selamat la, bukan standard Air Asia la, ayoyo itu LCCT serupa Puduraya tahun 80an la anney! Lu tarak nampak ka?

Pastu dia tuduh MAS dan MAHB tak adil la, dia siap suruh MAS dan MAHB cari keuntungan lain dan tidak membebankan pengguna, yeke Tony? Selama ni penumpang kau bayar airport tax tapi kau tak bayar pun sama MAHB? Kalau betul dan gentle jangan la charge airport tax sama penumpang. Lu cakap tarak serupa bikin la.

Lagi satu aku difahamkan tujuan utama dia tak nak berpindah kesana sebab lepas ni Air Asia melalui Tony Fernandes takleh nak delay-delay flight dia lagi seperti kebiasaaan yang berlaku di LCCT kan? Sebab MAHB mesti akan denda kelewatan yang disengajakan. Airport tax dia tak boleh nak sebat lagi la lepas ni mesti MAHB strict punya.

Macam-macam alasan dia kasi tapi yang pasti macha ni memang kuat kelentong punya dan aku harap PAC dan kerajaan jangan tunduk pada dia.

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!