CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Monday, July 28, 2014

APA MASALAH NGAN CINA DAP PUKIMAK NI?

Ini yang terbaru sedang diperkatakan di laman FB. Nampaknya cinabeng DAP ni semakin hari semakin melampau. Disebabkan sudah tiada ISA, ini la jadinya.

Perempuan jalang ni pulak bila dah kantoi suruh laki cinabeng sipemakan babi buat repot kata akaun dia kena hack la, ornag salah guna la. Pukimak betul la bila check balik memang sah akaun dia. 

Sebab dah kecoh so dia tukar cerita. Tapi sedih aku sebab jalangan babi ni masih lepas bebas dan takde apa-apa tindakan diambil terhadap dia.
Bukan sikit tau anak haram ni menghina. Aku ada beberapa soalan kepada pihak berkuasa dan Peguam Negara yang pondan nak mampos, rasanya telur dia ni sebesar biji saga kot.

Soalannya korang nak tengok sampai jadi rusuhan kaum ke baru korang nak bertindak? Kenapa bab melayu laju je pihak berkuasa dan Peguam bajingan Negara ambil tindakan?

Nak tengok melayu AMUK ke?


Sunday, July 27, 2014

YAY ESOK CONFIRM RAYA! SELAMAT HARI RAYA DAN MAAAF ZAHIR BATIN DARI HOUSE PK!

Maka telah rasmi tadi dalam TV diishtiharkan yang esok adalah hari raya! Eid Mubaruk ya semua. Kalau yang nak balik kampung tu hati-hati di jalanraya dan kepada yang dah sampai ke kampung tu enjoy your raya ok!

Dikesempatan ini aku nak mohon ampun dan maaf pada pembaca blog aku semua, kalau ada terkasar bahasa (memang selalu kasar pun) kalau  ada yang terasa (nasib la sapa makan cili dia kena taruk) ka. Kosong-kosong ok!

SELAMAT HARI RAYA EIDULFITRI

Friday, July 25, 2014

PM KATA JENAZAH MH17 TAK SEMPAT SAMPAI KE TANAH AIR SEBELUM HARI RAYA!

Ini berita yang menyedihkan kepada keluarga penumpang, anak kapal dan seluruh negara, nampaknya berikutan urusan mengenai pasti dan proses pengesahan DNA yang rumit dan panjang, tiada jenazah warga Malaysia yang boleh sampai awal, iaitu sebelum hari raya Aidilfitri.

Jika ikut kalander, hari raya tahun ini jatuh pada hari Isnin depan, 28 Julai.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan perkara tersebut selepas menandatangani buku takziah di Kedutaan Belanda pagi ini yang disaksikan Duta Belanda ke Malaysia Harry Molenaar.

Menurut Najib, sebolehnya beliau mahu melihat jenazah-jenazah rakyat Malaysia kembali kepada keluarga masing-masing sebelum hari raya namun kerana proses pengesahan DNA, ianya tidak menjadi kenyataan.



Menjelas lanjut kata Perdana Menteri, adalah penting untuk mengikuti proses mengenal pasti DNA berdasarkan prosedur yang ketat bagi memastikan semua bukti yang ada berwibawa dan boleh dicabar di mahkamah.

Beliau juga kecawa kerana penyiasat antarabangsa masih tidak memperolehi akses penuh ke lokasi kemalangan, sambil menambah bahawa beliau akan mengadakan perbincangan dengan pihak berkuasa Ukraine mengenai perkara itu.

Sementara itu, Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. S. Subramaniam berkata sebanyak 45 daripada 47 keluarga kepada penumpang pesawat MH17 telah menyerahkan sampel asid deoksiribonukleik (DNA) untuk ujian pemprofilan di Malaysia.

Manakala dua keluarga lagi kepada penumpang pesawat itu masih dalam proses pengambilan sampel terbabit.

"Pihak Malaysia Airlines (MAS) memaklumlan terdapat 43 mangsa kejadian yang mempunyai pertalian keluarga di Malaysia namun, terdapat mangsa yang menetap di luar negara tetapi mempunyai pertalian keluarga di Malaysia menjadikan jumlah keluarga yang akan dijalankan pengumpulan data ante mortem Disaster Victim Identification (DVI) dan juga pengambilan sampel DNA adalah sebanyak 47," katanya pada Khamis.-24/7/2014

Sumber: Agenda Daily

BAIK PUNYA! KISAH DISEBALIK KEJAYAAN PM MEMBAWA PULANG MAYAT DAN KOTAK HITAM MH17

Korang semua nak tahu tak formula kejayaan Dato Sri Najib membawa keluar mayat-mayat dan kotak hitam keluar dari tapak nahas? Moh kite baca artikel BERNAMA kat bawah ni:

Tiada wang tebusan atau sebarang bayaran lain dibayar sepanjang rundingan tiga hari antara pasukan penyiasatan khas Malaysia dengan kumpulan pemisah, Republik Rakyat Donetsk, bagi mengambil mayat mangsa tragedi pesawat Malaysia Airlines (MAS) Penerbangan MH17 dan dua kotak hitam yang mengandungi alat-alat perakam data dan suara pesawat berkenaan.

Ketua Penolong Setiausaha Majlis Keselamatan Negara (MKN) Lt Kol Mohd Sukri Hussain, (duduk gambar kanan) yang juga pemerintah pasukan perunding Malaysia, berkata dalam rundingan itu, ketua kumpulan pemisah Alexander Borodai tidak meminta apa-apa sebagai balasan dan hanya meminta Malaysia menjalankan siasatan.

"Beliau hanya mahu Malaysia mencari jawapan tentang apa sebenarnya yang berlaku terhadap pesawat itu," katanya kepada pemberita di Kiev pada Rabu.

Beliau berkata kerajaan Ukraine juga memberi bantuan kepada pasukan perunding Malaysia untuk memastikan mereka dapat berjumpa dengan ketua kumpulan pemisah itu.

Pesawat MAS itu, yang dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur, terhempas di Donetsk, timur Ukraine, berhampiran sempadan Rusia pada Khamis malam.

Pesawat Boeing 777-200 itu membawa 298 orang - 283 penumpang dan 15 anak kapal.

Ia dipercayai ditembak jatuh, tetapi hingga hari ini, tiada pihak mengaku bertanggungjawab mengenainya.

Mohd Sukri berkata beliau ke Donestk pada 4 petang Ahad bersama 11 anggota lain pAsukan itu, dan terpaksa menempuh 12 pusat pemeriksaan.

Selepas lima jam perjalanan, beliau bertemu dengan Borodai dan mula berunding tentang 11 perkara.

"Tiga perkara dibincangkan iaitu urusan mengambil mayat mangsa, kotak hitam dan bangkai pesawat berkenaan.

"Borodai bersetuju memenuhi semua permintaan Malaysia, tanpa sebarang syarat," katanya sambil menambah bahawa pasukan itu amat mengagumi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak atas kejayaan tersebut, kerana ia adalah hasil tindakan beliau menghubungi Kerajaan Ukraine dan Borodai.

Seorang lagi anggota pasukan perunding Malaysia, Rosli Shaari pula berkata dalam rundingan di pejabat Borodai itu, beliau melihat kumpulan pemisah menggantung sekeping gambar pesawat Malaysia di penjuru bilik, dengan beberapa pasu bunga diletakkan di atas meja di bawah gambar itu sebagai tanda ucapan takziah kepada mangsa.

"Kami bimbang, namun terpaksa melaluinya juga kerana tiada pilihan lain untuk mencari kata pemutus.



"Kami perlu membawa balik mayat mangsa ke pangkuan orang yang tersayang dan perlu mendapatkan kotak hitam, termasuk bangkai pesawat, untuk mencari kebenaran," kata Rosli, yang bertugas dengan syarikat telekomunikasi satelit, Sapura Secured Technologies sebagai pengurus besar (kemudahan dan perkhidmatan rangkaian pengurusan pelanggan).

Rosli berkata ketika rundingan berlangsung, beliau terdengar bunyi beberapa letupan di bandar itu dan meluru keluar daripada bangunan berkenaan, lalu ternampak beberapa bangunan terbakar dari jauh.

Rosli juga menyatakan beliau mendengar bunyi beberapa letupan bom dan tembakan.

"Sebenarnya, kami telah cuba pergi ke tempat pesawat berkenaan terhempas di Torez bersama anggota kumpulan pemberontak yang mengikut kami dengan menaiki dua kereta kebal, tapi terpaksa berpatah balik apabila melihat dua jet pejuang berlegar di udara," katanya.

Rosli berkata setelah rundingan selesai, pasukan itu dibawa ke sebuah stesen kereta api pada pukul 3 pagi Selasa, di mana mayat mangsa dalam tragedi itu ditempatkan dalam sebuah kereta api.

Katanya mereka diiring pemberontak bersenjata dan keadaan bertukar menjadi tegang apabila dengan tiba-tiba sebuah kereta memintas laluan kenderaan yang membawa kumpulan itu sebaik sahaja tiba di stesen kereta api berkenaan.

"Para pemberontak dengan tergesa-gesa turun daripada kenderaan mereka sambil menghunus senjata dan memekik kepada pemandu kereta berkenaan supaya beredar. Pemandu itu melakukan seperti yang diarah," kata Rosli sambil menambah bahawa pasukan Malaysia itu segera menaiki kereta api berkenaan yang menuju ke Kharkiv.

Beliau berkata sepanjang perjalanan yang memenatkan itu, mereka tidak dapat berbuat apa-apa, selain memohon keselamatan daripada Allah kerana mereka membawa pulang dua 'barang yang amat penting' - mayat 282 mangsa dan dua kotak hitam.

Mereka tiba di sebuah kemudahan ketenteraan pada tengah hari Selasa dan mayat berkenaan diimbas serta ditag sebelum diterbangkan ke Netherlands, katanya.

Rosli berkata kotak hitam itu dihantar kepada pihak berkuasa berkenaan di United Kingdom malam tadi untuk tujuan penyiasatan.

Menurut Rosli beliau menyertai pasukan itu kerana ditugaskan memasang sistem komunikasi radio untuk MKN.

Katanya pasukan perunding itu menyembunyian dua kotak hitam berkenaan di dalam dua beg galas agar ia tidak dilihat sesiapa.-24/7/2014 -BERNAMA

DEI! INI MACAM PUN ADA KA? CURI LUMBU PAKAI KERETA?

Adui aku tak tau la apa nak jadi dengan orang Malaysia ni, punya la nak curi lembu ni sampai dala kereta depa bagi masuk lembu ni! Cerita penuh KLIK SINI

Tetiba aku teringat kisah LEMBU INDIA tulisan THE UNSPINERS, KLIK SINI

Thursday, July 24, 2014

PANDI KASI TARUK! ASTRO MEMPERGUNAKAN KHIDMAT ZIONIS ISRAEL? SILA BERI PENJELASAN ASTRO ATAU MEASAT BROADCAST KALAU TAK NAK KENA BOIKOT!


ASTRO atau Maharaja TV di Malaysia yang conquer tanpa ada persaingan ni dah melampau kalau benar apa yang dikata dalam keratan FB tu, kita perlukan penjelasan dan diharap Astro kasi jawapan dengan kadar segera. Artikel penuh baca di SINI

Nampaknya kalau benar benda ni bukan takat Astro je tapi dah jadi semacam trend pulak. Terbaru ada businessman gila nak cuba bawak masuk sistem komunikasi Isreal ke dalam Malaysia. In lagi panas beb, tapi tunggu tiba masa cukup bukti aku kasi dedah.

Fuck Israel and fuck those who Support Israel in any way!

Wednesday, July 23, 2014

I SALUTE MY PM

GRUP-grup WhatsApp sibuk memuji PM Najib atas kejayaannya mengembalikan kotak hitam MH17 ke tangan kita; dan berjaya mengeluarkan mayat-mayat penumpang dari kawasan bergolak di Ukraine untuk dihantar pulang kepada keluarga masing-masing.

Malah, pujian juga dijulang atas kejayaannya berunding dengan ketua pemberontak Alexander Borodai yang menguasai kawasan nahas itu.

Najib juga dipuji kerana berjaya menggunakan diplomatik senyapnya berunding dengan Presiden Putin bagi memujuk kumpulan pemberontak menyerahkan aset negara itu.

Salah seorang rakan menulis: "PM Najib made it possible! That's why Najib avoids condemning Putin, quiet diplomacy gets result." (PM Najib berjaya melakukannya! Itu sebab Najib mengelak daripada menghentam Putin, diplomasi senyapnya beroleh kejayaan.)

Seorang lagi rakan menulis: "Tun Razak as PM of a democratic Malaysia surprised the world by visiting China in 1974 to be friendly with Communist China. Now in 2014, DS Najib speaks to Russian Communist Putin and pro-Russian Rebel Leader to solve MH17 issue of bodies and black box. He achieved what others failed. Orang Pahang hebat! DD"

(Tun Razak sebagai PM negara Malaysia yang demokratik mengejutkan dunia dengan melakukan lawatan ke China pada 1974 untuk bersahabat dengan komunis China. Sekarang 2014, Najib bercakap dengan Putin, seorang komunis Rusia dan dengan pemimpin pemberontak pro-Rusia bagi menyelesaikan isu kotak hitam dan mayat-mayat penumpang MH17. Beliau berjaya semasa orang lain gagal.)

Seorang lagi: "Fantastic work by PM. Direct nego with Borodai...the separatist leader...and clinched the deals. Now the bodies is on a train otw to Kharkiv. And blackbox is in Msian hands."

(Tugas hebat oleh Najib. Rundingan terus dengan Borodai...ketua pemisah... dan mencapai perundingan. Sekarang mayat-mayat di dalam kereta api dalam perjalanan ke Kharkiv. Dan kotak hitam dalam tangan Malaysia).

Satu lagi mesej: Akhbar New York Times melaporkan kejayaan PM Najib berunding dengan pemisah Ukraine serah mayat dan kotak hitam MH17. Kejayaan ini dianggap sesuatu yang gagal dicapai oleh negara-negara yang lebih berkuasa. Alhamdulillah pagi ini (waktu Malaysia) majlis serah kotak hitam MH17 kepada wakil Malaysia di Bandar Donetsk selamat dijalankan. Ketua Pemisah Ukraine, Alexander Borodai turut hadir menyaksikannya.

Syabas Najib!

Sumberi: Utusan Malaysia

Tuesday, July 22, 2014

PANAS DAN TERKINI! TERBUKTI NAJIB LEBIH HEBAT DARI PEMIMPIN KIASA BESAR DUNIA!

NEW YORK TIMES kata kejayaan PM runding dengan pemisah Ukraine serah mayat dan kotak hitam MH17 sesuatu gagal dicapai negara2 lebih berkuasa-Agendanews

Masa nak tulis artikel ni aku mendapat berita yang semua mayat yang terkorbqn dalam MH17 telah berjaya dinaikkan kedalam keretapi dan sedang menuju ke Belanda sekarang ni.

Najib memang hebat, ini bukan aku yang kata tau tapi media antarabangsa sendiri yang iktiraf dia.

KISAH DS Najib runding dan capai persetujuan dengan ketua pemisah Ukraine,Alexander Borodai juga disiar meluas di pelbagai media antarabangsa-

Bukan mudah untuk mana-mana pemimpin negara nak negotiate dengan negara luar yang sedang hadapi krisis ok. Cuba korang bayangkan kalau si juburi meliwat tu di tempat Najib, boleh dia buat?

Anwar bingai masalah pemilihan PKR pun tak setel lagi, timbul pulak cerita panas semalam dia lantik bini dia untuk menjadi MB. Pandai-pandai dia je buat keputusan tukar MB.

Anwar ni masalah dalaman parti pun tqk bolh nak selesai macamana dia nak selesaikan masalah negara? Dulu pun masa dia jadi TPM pun dia hampir nak gadai negara ni.

Awat la ada manusia bodoh yang masih ada yang percayakan si musibat ni? Kalau rakyat Malaysia ni waras maka confirm kamu akan jauhi manusia semacam Anwar ni.

TERBARU-20 minit lalu majlis serah kotak hitam MH17 pada wakil Malaysia di Bandar Donetsk.Ketua Pemisah Ukraine,Alexander Borodai hadir sebagai saksi.

Wahai penyokong Pakatan dan ahli umno yang bebal dan nak suruh PM letak jawatan. Korang bandingkanlah ketokohan kedua pemimpin ini dan nilaikanlah sendiri ok.

Lagi satu Info dalaman mesyuarat MPP PKR. Sekiranya Tan Sri Khalid Ibrahim mengosongkan kerusi Dun Pelabuhan Klang berikutan penggugurannya sebagai MB maka Nurul Izzah akan dipilih sebagai calon untuk kerusi Dun berkenaan. 

Ini bagi membolehkan beliau dilantik sebagai exco dan membantu Wan Azizah dlm urusan pentadbiran Selangor.

Sebagai penduduk Selangor kami memohon Tuanku Sultan tidak memperkenankan perlantikan Wan Azizah sebagai MB Selangor. 

Jangan sesekali membiarkan orang luar mengatur dan merosakkan negeri Selangor. Kami mahu anak jati Selangor sebagai MB. Ampun Tuanku!

Apa apa pun AKU SALUTE SAMA NAJIB THE REAL HERO! 

TERKINI! STATEMENT PENUH PM MENGENAI MH17

Transkrip Rasmi:

21 July 2014

Statement by Prime Minister Najib Razak on  #MH17 agreement

In recent days, we have been working behind  the scenes to establish contact with those in charge of the MH17 crash site. 

That contact has now been made. Under difficult and fluid circumstances, we have been discussing the problems that have occupied us all: securing vital evidence from the aircraft, launching an independent investigation, and above all recovering the remains of those who lost their lives.

Tonight, we have established the basis of an agreement to do just that. 

Earlier this evening I spoke to Alexander Borodai, who is in command of the region where the tragedy occurred. We have agreed the following:  

Firstly, the remains of 282 people, currently in Torez, will be moved by train to Kharkiv, where they will be handed over to representatives from the Netherlands. The train will depart this evening Ukraine time, and will be accompanied by six Malaysian members of the recovery team. The remains will then be flown to Amsterdam on board a Dutch C130 Hercules, together with the Malaysian team. Following any necessary forensic work, the remains of Malaysian citizens will then be flown home to Malaysia. 

Secondly, at approximately 9pm tonight Ukraine time, the two black boxes will be handed over to a Malaysian team in Donetsk, who will take custody of them. 

Thirdly, independent international investigators will be guaranteed safe access to the crash site to begin a full investigation of the incident. 

I must stress that although agreement has been reached, there remain a number of steps required before it is completed.
There is work still to be done, work which relies on continued communication in good faith. Mr Borodai and his people have so far given their co-operation. 

I ask that all parties continue to work together to ensure that this agreement is honoured; that the remains of our people are returned, that the black box is handed over, and that the international team is granted full access to the site. 

Only then can the investigation into MH17 truly begin; only then can the victims be afforded the respect they deserve. We need to know what caused the plane to crash, and who was responsible for it, so that justice may be done. 

In recent days, there were times I wanted to give greater voice to the anger and grief that the Malaysian people feel. And that I feel. But sometimes, we must work quietly in the service of a better outcome. 

I understand that for the families, nothing can undo this damage. The lives taken cannot be given back; the dignity lost cannot be regained.

My heart reaches out to those whose loved ones were lost on MH17. We hope and pray that the agreement reached tonight helps bring them a clear step towards closure.

Monday, July 21, 2014

PANAS BERAPI! @NajibRazak THE LONE RANGER? ARTIKEL KHAS BUAT PIMPINAN UMNO

Cuba korang tengok muka PM kita ni! Sedih dan sugul, macam-macam dugaan yang dia hadapi sekarang ni. Aku cuku kesian kat Najib sekarang ni. Korang tau tak sejak kita hadapi tragedi MH17, PM kita tak dapat tidur dan begitu susah hati dengan apa yang telah berlaku namun dalam masa yang sama tanggungjawab beliau sebagai PM tidak diabaikan.

Beliau tetap mencari siapa dalangnya disebalik insiden MH17 ni. Kita sebagai rakyat Malaysia sepatutnya berdiri teguh dibelakang PM kita bukan suruh di letakkan jawatan, ini penyakit apa pulak kapalterbang jatuh sebab ditembak dan PM kena letak jawatan pulak ni? Gila ke apa? Salah Najib ke kapalterbang tu kena tembak?

Kalau pembangkang belasah PM aku faham sebab pembangkang negara kita ni memang LOW CLASS! Akai takdak punya, itu semua tahu. Tapi yang aku paling tak tahan sekali bilamana ada dikalangan orang dalam parti sendiri dok menekan PM untuk melepaskan jawatan sebagai PM. Ini memang tak masuk akal la kan. Bodoh tak bertempat sesetengah penyokong ni.

Macam ni la, lepas PRU 13, banyak sudha yang PM hadapi dari tragedi hingga la ke isu pentadbiran. Apa yang aku nak luahkan kat sini adalah benda yang dah lama aku pendamkan dalam hati, apa yang aku tengok terjadi kat PM sekarang ni adalah satu benda yang tak patutnya terjadi kepada mana-mana pemimpin dalam dunia ni.

Contoh paling mudah aku bagi, bila timbul satu-satu isu maka Pm sorang-sorang yang kena pertahankan dan seperti yang kita semua tahu hanya beberapa pemipin saja yang akan backup PM, muka-muka yang sama antaranya Hisham, Khairy dan beberapa lagi. Itu saja, takdak sapa lagi yang nak backup PM.

Aku nak tanya ni, mana pi semua ketua-ketua bahagian yang sepatutnya menjadi kekuatan Najib? Mana perginya calon-calon wannabe sebelum PRU 13 tempohari? Mana semua depa ni? Sebelum nak dapat jawatan sanggup tunggu rumah Pm seawal 5 pagi lagi dan sanggup sambut Pm dari mana saja di balik selepas PM melakukan lawatan rasmi.

Pendek kata, sebelum nak dapat jawatan tu, macam-macam depa sanggup buat, bak kata omputeh dengan izin "they can take bullet for him". Lepas PRU semua lepas dapat apa dihajati mereka sanggup biarkan PM terkontang kantig seorang diri. Mana mereka-mereka ni semua? Kenapa mereka tidak bersama PM?

Aku nak cerita satu insiden yang sangat luarbiasa. Ini pasal satu calon yang bermati-matian nakkan jawatan sebelum PRU13 tempohari. Dia punya bodek kat PM sampai satu kampung dia bawak turun untuk sabut PM kat airport. Bukan apa dia sudah setting dengan orang kampung ni supaya pastikan dia dipilih calon dan diberi jawatan dalam kabinet.

Dia punya bodek kuat ni, kalau cium tangan satu kampung boleh dengar dia punya bunyi ciuman tu la, tapi bilamana lepas PRU dia sudah dapat jawatan, dia sudah lupa sama PM. Malah aku dengar dia sudah tukar kem dan langsung tak peduli kat PM yang melantik dia ke dalam kabinet. Ya orang tu dalam kabinet sekarang, biarlah aku rahsiakan nama dia.

Ini cuma contoh bukan nak tuding jari, aku nak tanya semua orang UMNO yang berjawatan dalam parti, korang tak kesian ke tengok PM macam ni? Korang memang nak dia jadi LONE RANGER selamanya ke? Atau korang rasa korang dah dapat apa yang korang nak dan nak tukar orang baru pulak? Ada patut ka macam ni?

Kita ni rakyat marhaen lebih simpati dan kesian tengok PM kita sorang-sorang dok handle hentaman dari dalam dan luar negara! mana perginya pemimpin UMNO dan BN? Mana? Tidor ka wei? kalau korang rasa tak boleh nak handle baik lepaskan jawatan dan bagi pada yang boleh membantu PM!

Cukup la takat ni dulu nanti aku sambung lagi, bukan apa hati tengah panas dan ini bulan Ramadhan aku cuba bersabar ni.

Kepada rakyat Malaysia, marilah kita bersatu dan menyokong penuh PM kita!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!